Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Διακοπή Μνημοσύνου και Καντιώτης


Λυκούργος Νάνης

 Μπροστάρης

των αντι-οικουμενιστικών αγώνων

ο μακαριστός π. Αυγουστίνος

 












  Ο μακαριστός π. Αυγουστίνος υπήρξε μπροστάρης του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Με κηρύγματα, δημοσιεύματα, αναφορές, υπομνήματα, τηλεγραφήματα και ποικίλες παρεμβάσεις, μεταξύ των οποίων εξέχουσα θέση καταλαμβάνει η διακοπή του μνημοσύνου του πυραυλοκινήτως φερομένου προς ένωση μετά των αιρετικών παπικών και κηρύσσοντος και φρονούντος αιρετικά μακαριστού Αθηναγόρα στην οποία προέβη μαζί με τους μακαριστούς Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο και Παραμυθίας Παύλο το 1970, πολέμησε τον οικουμενιστικό ιό που έχει καθώς φαίνεται προσβάλλει ικανό αριθμό εκκλησιαστικών αξιωματούχων.



Αξίζει να παρατεθεί η κατακλείδα της έμπονης και αγωνιώδους επιστολής την οποία απηύθυνε το 1985 προς τον τότε πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Δημήτριο με αφορμή διάφορες εκτρωματικές  οικουμενιστικές ενέργειες που σημειώνονταν τότε και που δυστυχώς εξακολουθούν να σημειώνονται με μεγαλύτερη ένταση και σε μεγαλύτερη έκταση και στις χαλεπές μας μέρες:

"Κρούων λοιπόν τον κώδωνα του κινδύνου εκ της εσχατιάς αυτής της Ελληνικής Πατρίδος εκφράζω την αγωνίαν ου μόνον του ποιμνίου μου, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΛΛΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ. Ακούσατε τας φωνάς αυτάς ως φωνήν υδάτων πολλών και μη μας φέρετε ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΟΝ ΘΕΣΙΝ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΩΜΕΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ.

Ας μη θεωρηθεί τούτο ως απειλή, αλλ ως κραυγή πόνου και αγωνίας και ως υστάτη έκκλησις προς την υμετέραν Παναγιότητα διά την άμεσον επάνοδον της μεγάλης Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως εις την τροχιάν εκείνην, η οποία εν Πνεύματι Αγίω εχαράχθη εις οικουμενικάς και Τοπικάς Συνόδους και εκ της οποίας αείμνηστοι πατέρες και διδάσκαλοι της Εκκλησίας, πρότυπα αληθών ποιμένων, ουδ επ ελάχιστον παρεξέκλιναν, αλλ εθυσίασαν και αυτήν την ζωήν των υπέρ της Ορθοδοξίας".

Τέτοιου είδους γλώσσα χρησιμοποιούσε ο φλογερός και ασυμβίβαστος ποιμένας της Φλώρινας, το εξαίσιο αυτό θρησκευτικό και εθνικό σύμβολο, ο μικρός το δέμας αλλά γίγας το πνεύμα και το ομολογιακό φρόνημα μακαριστός και πολύκλαυστος π.Αυγουστίνος! Αλήθεια τι θα σκεπτόταν, τι θα έλεγε και έγραφε και προ πάντων τι θα έπραττε ο αείμνηστος αντικρύζοντας τις σημερινές ασχήμιες και την προδοσία που συντελείται γύρω μας;
Λ.Ν.
Πηγή: Αktines

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος29/3/13, 3:38 μ.μ.

    Βλέπω πως έχετε ως πηγή του άρθρου αυτού τις Ακτίνες. Αποτελεί τραγική ειρωνεία να βάζουν οι "Ακτίνες" και τα "Θρησκευτικά" το άρθρο του Καντιώτη που μιλά για Διακοπή Μνημοσύνου και για Αποτείχιση, τη στιγμή που και τα δύο ιστολόγια λογορκίνουν και αποκλείουν όσους διακόπτουν το μνημόσυνο και αποτειχίζονται, εφαρμόζοντας Ι. Κανόνα της Εκκλησίας, επειδή σ' αυτούς δεν αρέσει.
    Βενιαμίν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9/4/13, 10:24 μ.μ.

    Δεν έχετε ηθικώς δικαίωμα να αναρτήσετε αυτό το άρθρο. Ο π. Αυγουστίνος ποτέ δεν αποτοιχίστηκε. Τη διακοπή του μνημοσύνου την έκανε μόνο για τρεις μήνες γιατί ο Αθηναγόρας πήγαινε κατ' ευθείαν για ένωση. Και μάλιστα με άλλους δύο Επισκόπους. Όχι μόνος του, αυθαίρετα. Δεν μπορούν να εφαρμόζονται όλοι οι Ιεροί Κανόνες κατά γράμμα από τον καθένα και μάλιστα απλό Πρεσβύτερο ή λαϊκό. Δεν εννοώ βέβαια να τους αθετήσουμε ή να τους παραμερίσουμε. Όπως επί παραδείγματι οι Κανόνες που αφορούν τις Νηστείες ή τα επιτίμια δεν μπορούν να εφαρμοστούν αυτομάτως απ' τον καθένα, διότι αυτά τα καθορίζει ο πνευματικός. Αν έχει λάθος αυτός θα δώσει λόγο. Έτσι λοιπόν και με όσα έχουν να κάνουν με το θέμα της αποτοίχισης (η διακοπή μνημοσύνου από τους αιρειτκούς ποιμένες επιτρέπεται όχι όμως και με τους κοινονούντας με αυτού), είτε Ιεροί Κανόνες, είτε Πατερικά χωρία πρέπει να ερμηνεύονται με βάση πολλά κριτήρια. Άλλωστε και στην Αγία Γραφή μπορεί να διαβάσουμε κάτι και με την ερμηνεία των Πατέρων στον σ΄ αυτό το χωρίο να βγάλουμε διαφορετικά συμπεράσματα από ότι αν το ερμηνεύαμε με βάση κατά γράμμα το κείμενο. Σίγουρα δε πρέπει να κρίνουμε και με τη συμπεριφορά των σύγχρονων με τις εποχές όπου εμφανίζονται περιστάσεις που έχουν να κάνουν με έναν Ιερό Κανόνα. Παράδειγμα ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτσιτς πως έδρασε με το θέμα του οικουμενισμού, το οποίο έχει να κάνει με τους Ιερούς Κανόνες. Βλέπουμε ότι δεν αποτοιχίστηκε, παρ' όλο που αντέδρασε εντόνως όπως και ο π. Αυγουστίνος. Βέβαια εσείς λόγω του φανατισμού σας ότι και να σας πει κάποιος δεν αλλάζεται αυτό βέβαια δεν είναι κριτίριο ενός γνήσιου Χριστιανού. Ο γνήσιος Χριστιανός κάνει διάλογο με έναν αιρετικό και του λέει αν καταφέρεις να αποδείξεις ότι έχω λάθος γίνομαι και εγώ π.χ. αριανιστής. Ενώ ο αιρετικός δεν θα το πει αυτό. Θα πει ακόμη και αν με πείσεις δεν αλλάζω. Που σημαίνει ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στην πίστη του.
    Καλή σας νύκτα και καλή επιστροφή στην πραγματική και μοναδική Εκκλησία του Σωτήρος Χριστού, ώωστε να αγνωιστείτε και εσείς μαζί με όλους του συνειδητούς Χριστιανούς εντός της Εκκλησίας κατά της παναιρέσως του οικουμενισμού και κατά των οικουμενιστών ποιμένων της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος4/8/13, 11:38 μ.μ.

    Ο μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης, κυρός Αυγουστίνος, διέκοψε το μνημόσυνο του μακαριστού Αθηναγόρα, όχι μονάχα για τρεις μήνες, όπως διατείνεται ο προλαλήσας ανώνυμος, αλλά απ τα τέλη Μαρτίου του 1970 μέχρι και της τελευτής του Αθηναγόρα, τον Ιούλιο του 1972. Η μαρτυρία του ως άνω γεγονότος ανήκει στον ίδιο το μακαριστό ιεράρχη όπως αυτή περιέχεται στο μνημειώδες σύγγραμμα του αοιδίμου επισκόπου με τίτλο Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, σελ. 134. Στην ίδια συνάφεια παρατίθεται και η μεστή αγάπης προς την Ορθοδοξία επιστολή του μακαριστού προς τον άρτι εκλεγέντα, μετά την κοίμηση του Αθηναγόρα, επίσης μακαριστό πατριάρχη Δημήτριο, στην οποία, ο σεπτός ποιμένας της Φλώρινας, αναφέρει, χαρακτηριστικά, μεταξύ των άλλων: "Παρ όλην δε την έξωθεν πίεσιν, ίνα επαναλάβωμεν το μνημόσυνον, ημείς ΕΠΕΜΕΙΝΑΜΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗΝ, καθ όσον ο προκάτοχος υμών, παρά τας εκκλήσεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και τας εντόνους διαμαρτυρίας των ευσεβών χριστιανών, δεν προέβη εις διάψευσιν ή διευκρίνησιν των προς τους δημοσιογράφους δοθεισών συνεντεύξεων, αι οποίαι δυστυχώς μέχρι του θανάτου αυτού μη διαψευσθείσαι ή διευκρινισθείσαι θα παραμείνουν δυστυχώς εις το παθητικόν της ιστορίας του προκατόχου υμών, ανδρός μεν κατά τα άλλα ευφυούς και εναρέτου, δυστυχώς όμως εξ υπερβολικής αισιοδοξίας εις επικινδύνους πρωτοβουλίας και ενεργείας παρασυρθέντος από τα πνέοντα εν ταις ημέραις ημών ισχυρά ρεύματα του οικουμενισμού και του συγκρητισμού".
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος7/9/13, 11:17 π.μ.

    Εγώ πάντως γνωρίζω πως δεν τα έκοψε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πάντως κάποια στιγμή το επανέφερε. Τώρα εάν το επανέφερε με άλλον Πατριάρχη ποια σημασία; Κάθε επόμενος και χειρότερος, κάθε προηγούμενος και καλύτερος.

    Εάν θέλετε κ. Νάνη, εάν είστε πράγματι εσείς απαντήστε στα άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.