Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Το φοβικὸ σύνδρομο «Βαρθολομαίος» και ο "Ορθόδοξος Οικουμενισμός" του μητρ. Γόρτυνος Ιερεμίου






 Ἐκτὸς ἀπὸ τὸν πατρ. Βαρθολομαῖο
καὶ τὴν οἰκουμενιστική του ὁμάδα
ποιός ὠφελεῖται ἄραγε ἀπὸ τέτοιες
παράδοξες ποιμαντικὲς μεθοδεύσεις;

Μητροπολίτης Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως κ. Ἱερεμίας χθές, κατὰ τὴν διάρκεια Πανηγυρικοῦ Πολυαρχιερατικοῦ Συλλείτουργου, ὁμίλησε μὲ θέμα «Ὁ Ἀπ. Παῦλος ὡς Ἱεροκῆρυξ καὶ ὡς Ὀρθόδοξος Οἰκουμενιστής»! Τὴν ὁμιλία αὐτὴ ὁ μητροπολίτης διευκρίνησε ὅτι τὴν κάνει κατ΄ ἐντολὴ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ τῆς Ἱ. Συνόδου. Δὲν θὰ ἀναφερθοῦμε στὴν ὁμιλία, ἀλλ’ στὴν ἄτυχη καὶ καινοτόμο ἔμπνευσή του,  νὰ ὀνομάσει τὸν ἀπόστολο Παῦλο «ὀρθόδοξο Οἰκουμενιστή»! Οἱ Ὀρθόδοξοι ὁμιλοῦν γιὰ οἰκουμενικότητα τῆς Ἐκκλησίας κι ὄχι γιὰ Οἰκουμενισμό. Εἶπε συγκεκριμένα ὁ μητροπολίτης Ἱερεμίας:
«Τέλος, θέλω νά παρουσιάσω τόν πόστολο Παλο ς οκουμενιστή, ρθόδοξο οκουμενιστή καί πρότυπο γιά μς, γιά νά κηρύττουμε καί μες ναν Οκουμενισμό σάν τόν δικό του».

Καινοφανής, λοιπόν, ποιμαντική θεώρηση του Οἰκουμενισμοῦ, ἢ ἀδιάκριτη, ἢ ἀσυνειδήτως ἀπὸ κάποια κέντρα προερχόμενη καὶ κατευθυνόμενη.
Εἶναι δυνατόν, ὅμως, σὲ κάποιον ποὺ θέλει νὰ ἐξουδετερώσει μιὰ αἵρεση, π.χ. τὸ Χιλιασμό, ἢ τὸν Προτεσταντισμό, νὰ μιλᾶ γιὰ «ὀρθόδοξο Χιλιασμό», ἢ «ὀρθόδοξο Προτεσταντισμό», ἢ «ὀρθόδοξο Μονοφυσιτισμό»; Μποροῦμε νὰ ἀνασκευάζουμε μιὰ αἵρεση, διατηρώντας ὀρθοδοξοποιημένο τάχα, τὸ ὄνομά της;

Καὶ διερωτᾶται κανείς: Αὐτὸ δὲν ἐπιδιώκουν νὰ ἐπιτύχουν καὶ οἱ αἱρετικοὶ Οἰκουμενιστές; Νὰ πείσουν τοὺς πιστοὺς ποὺ ἀγνοοῦν, ὅτι -ὅσα κάνουν- εἶναι ὀρθόδοξα καὶ πηγάζουν ἀπὸ τὴν ἀγάπη ποὺ διδάσκει τὸ Εὐαγγέλιο;

Σκεφτήκατε, πάτερ, τί ἐξυπηρετεῖτε μὲ αὐτὲς τὶς καινοτομίες σας; Σκεφτήκατε, ποιός θὰ εἶχε κάθε λόγο νὰ συσκοτίσει τα πράγματα, νὰ μπερδέψει ἀκόμα περισσότερο τοὺς ἤδη μπερδεμένους πιστοὺς γύρω ἀπὸ τὸ θέμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ; Δὲν θὰ εἶχε τέτοιο συμφέρον ὁ ἡγέτης τῆς παναιρέσεως, ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος; Γιατί λοιπόν τὸν ἐξυπηρετεῖτε;

Ὑπάρχει, δυστυχῶς, γιὰ τὸν μητροπολίτη Γόρτυνος καὶ ἡ προϊστορία, ἡ ὁποία ἴσως ἐξηγεῖ κάπως τὰ πράγματα.
Εἶναι γνωστὸ ὅτι εἶχε κι αὐτὸς ὑπογράψει τὴν «Ὁμολογία Πίστεως κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ» καὶ ἐπειδὴ ὁ Πατριάρχης ἐνοχλήθηκε καὶ ἀπείλησε μὲ τιμωρίες, ἀπέσυρε τὴν ὑπογραφή του, ζητώντας συγγνώμη ἀπὸ τὸν Πατριάρχη, τὸν ἀρχηγέτην τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τὸν ὁποῖον Οἰκουμενισμὸ τώρα πολεμᾶ μὲ χαρτοπόλεμο (ἔντυπο καὶ ἠχητικό), χωρὶς νὰ ζητήσει συγγνώμη ἀπὸ τοὺς πιστοὺς ποὺ σκανδάλισε μὲ τὴν συγγνώμη ποὺ ζήτησε ἀπὸ τὸν αἱρεσιάρχη! Διαβᾶστε πόσο γλαφυρὰ περιγράφει ὁ ἴδιος σὲ Ἐγκύκλιό του, τὸ γεγονός:

«Ἐκάλεσα τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη μας, νά διαθέσει ἕνα μόνο ἀπογευματινό καί νά ἔλθει καί στήν Δημητσάνα μας, γιά νά μᾶς εὐλογήσει. Ἡ ἀπάντηση τοῦ Πατριάρχου ἦταν ἀρνητική, δικαιολογημένη ὅμως...· ὁ Πατριάρχης εἶναι πικραμένος μαζί μου γιά τήν ὑπογραφή πού ἔθεσα» (στὴν «Ὁμολογία Πίστεως»), μάλιστα ἔμαθα ὅτι εἶπε: “Πῶς τό ἔκανε αὐτό ὁ Γόρτυνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου αὐτός, πού πρέπει νά βλέπει μέ θεολογική εὐρύτητα τά πράγματα;”... Αὐτό πιά μοῦ ἔγινε μεγαλύτερη ὀδύνη καί βάσανος... Μετά πιά ἀπό αὐτό συνέταξα σύντομα ἕνα κείμενό μου πρός τόν Πατριάρχη... Στό κείμενό μου αὐτό ζητῶ συγγνώμη ἀπό τόν Πατριάρχη μας γιά τήν πικρία πού τοῦ ἐπροξένησα... Ἡ ἐπιστολή μου αὐτή πῆρε ἀπό πάνω μου ὅλο τόν προηγούμενο ἔλεγχο τῆς συνειδήσεώς μου καί χάρηκα, γιατί εἶμαι καί ἐγώ τώρα, μέ τήν ἄρση τῆς ὑπογραφῆς μου, ὅπως ὅλοι οἱ ἄλλοι Ἱεράρχες τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας»!!!

Ἡ πικρία τοῦ Πατριάρχη δημιούργησε στὸν Μητροπολίτη Ἱερεμία "ὀδύνη καὶ βάσανο καὶ ἔλεγχο συνειδήσεως", ἀλλὰ δὲν τοῦ δημιούργησε ὀδύνη καὶ βάσανο κι ἔλεγχο συνειδήσεως τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ σεβαστὸς καὶ ἀγαπημένος του Πατριάρχης ἐδώρησε τὸ «ἱερὸ κοράνιο» στὸν Μουχτὰρ τῆς Κόκα–Κόλα· τὸ ὅτι ἀποκάλεσε θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως τοὺς Ἁγίους Πατέρες –ποὺ κατὰ τὴν πλανεμένη γνώμη του δημιούργησαν τὸ σχίσμα μὲ τοὺς Παπικούς· τὸ ὅτι ἀναγνωρίζει τὴν ἱερωσύνη καὶ τὰ μυστήρια τῶν αἱρετικῶν· τὸ ὅτι ἀποκάλεσε τοὺς ἱεροὺς Κανόνες τείχη τοῦ αἴσχους καὶ τόσα ἄλλα!

Νά, λοιπόν, ποὺ στοὺς συγχρόνους Ἐπισκόπους προκαλεῖται χαρά, ὄχι ὅταν στενοχωροῦν, ἀλλὰ ὅταν δὲν στενοχωροῦν τοὺς αἱρετικούς! Ὅταν στενοχωροῦν τοὺς αἱρετικούς, αὐτὸ τοὺς γίνεται «ὀδύνη καί βάσανος». Ὅταν παίρνουν τὴν εὐλογία τῶν αἱρετικῶν, χαίρονται, ὅταν στεροῦνται τὴν εὐλογία τους, λυποῦνται, καὶ ἐπιδιώκουν νὰ ἐξιλεωθοῦν ζητώντας συγγνώμη! Ὅταν ἀνήκουν κι αὐτοὶ στὴ συντροφιὰ τῶν ἄλλων Μητροπολιτῶν, ποὺ εἶναι εἴτε ἐνεργοί, εἴτε παθητικοί, εἴτε φανεροί, εἴτε σιωπηλοὶ Οἰκουμενιστές, τότε ἀναπαύονται, ἔχουν χαρά ἀνεκλάλητη!
Ὁ σύγχρονος Ἐπίσκοπος χαίρεται, ἐπειδὴ ἀνήκει στὴν ὁμάδα τῶν Οἰκουμενιστῶν ἢ φιλο-Οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων· χαίρεται ὅταν ὁ Πατριάρχης τὸν ἀποδέχεται, ἔστω κι ἂν ὁ Πατριάρχης ἀρνεῖται ἐπισήμως τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως, ἀρνεῖται δηλ. τὴν Μία Ἐκκλησία, ἔστω κι ἂν οἱ ὑπόλοιποι εἶναι ἐντεταγμένοι ὡς μέλη καὶ ἀναγνωρίζουν  καὶ τὴ ΜΙΑ Ἐκκλησία τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως καὶ τὸ Π.Σ.Ε. τῶν ἑκατοντάδων αἱρετικῶν Ἐκκλησιῶν! Αὐτὸ εἶναι ἐξάλλου τὸ ἀπατηλὸ μυστικὸ τῶν Οἰκουμενιστῶν: τὰ δέχονται καὶ ἀνέχονται ὅλους καὶ ὅλα.

Καὶ ὁ μητρ. Γόρτυνος Ἱερεμίας ἔκτοτε, ζεῖ σὲ σχιζοφρενικὴ πνευματικότητα, πράττει τὸ ἀδιανόητο γιὰ Ὀρθόδοξο ποιμένα: ἀποδέχεται ὁλόψυχα τὸν Πατριάρχη, ἀλλά, βέβαια, κάνει καὶ χαρτοπόλεμο κατὰ ἑνὸς ἀόρατου Οἰκουμενισμοῦ, ὡσὰν ἡ αἵρεση αὐτὴ νὰ εἶναι ἡ μοναδικὴ στὴν ἱστορία, ποὺ δὲν ἔχει ἡγέτες καὶ ἐπιτελεῖς· τρέμει δὲ καὶ νὰ ὀνομάσει (οὔτε νὰ σκεφθεῖ νὰ μὴ μνημονεύσει) τὸν κ. Βαρθολομαῖο ὡς διακινητὴ τοῦ χειρότερου ναρκωτικοῦ τῶν Ὀρθοδόξων συνειδήσεων, τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!

Κι ὅλα αὐτὰ φαίνεται πὼς τὰ κάνει ὁ Γόρτυνος (ὅπως καὶ οἱ ἄλλοι ποιμένες), γιὰ νὰ καθησυχάσουν τὴν συνείδησή τους, ἡ ὁποία ἐλέγχει ἀλάνθαστα, καθένα ποὺ γνώρισε τὴν πατερικὴ διδασκαλία, ποὺ δίδαξε περὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Οἰκουμενιστές, ποὺ ὑπέγραψε τὴν «Ὁμολογία Πίστεως» καὶ ἔκτοτε ἐπικαλεῖται καὶ περιφέρει ὅλα αὐτὰ μόνο ὡς τίτλους ἀντι-οἰκουμενιστῆ ἡγέτη, χωρὶς ἀντίκρυσμα, χωρὶς κανένα πρακτικὸ ἀποτέλεσμα!

Μήπως πάσχει καὶ ὁ κ. Ἱερεμίας ἀπὸ τὸ φοβικὸ σύνδρομο «Βαρθολομαῖος», τὸ ὁποῖο τοῦ ἐπιβάλλει ψυχαναγκαστικὰ νὰ προβαίνει σὲ ἐνέργειες ἐξευμενισμοῦ τοῦ Οἰκουμενιστῆ Πατριάρχη;

Μήπως αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ ὁ ἴδιος, ἀλλὰ καὶ οἱ ἄλλοι «ἀντι-οἰκουμενιστὲς ἡγέτες», ἀρνοῦνται νὰ καταπιαστοῦν μὲ τὴν ἀναίρεση τῶν αἱρετικῶν ἐνεργειῶν καὶ ἀποκυημάτων τοῦ πατρ. Βαρθολομαίου, τοῦ μητρ. Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα, τοῦ Δημητριάδος Ἰγνατίου, τοῦ Καλαβρύτων Ἀμβρόσιου καὶ ὅσων ἀκαδημαϊκῶν θεολόγων ἔχουν ἀναλάβει ἐργολαβικὰ τὴν θεωρητικὴ στήριξη καὶ διεκπεραίωση τῶν κακοδοξιῶν τους, ὅπως εἶναι οἱ κ.κ. Γιαγκάζογλου, Π. Βασιλειάδη, Καλαϊτζίδη κ.λπ.
Κι ἂν αὐτὴ τὴ θεάρεστη ἀνασκευὴ τῶν κακοδοξιῶν τῶν ἡγητόρων τοῦ Οἰκουμενισμοῦ δὲν τὴν κάνουν οἱ ἱερωμένοι (ποὺ ἔχουν καὶ τὰ ἀνάλογα ἐπιστημονικὰ ἐφόδια), ἀπὸ ποιούς περιμένουν νὰ τὴν κάνουν; Εἶναι πολὺ πιὸ εὔκολο νὰ μιλοῦν γενικὰ καὶ ἀόριστα γιὰ τὴν αἵρεση ἀπὸ τὸν ἄμβωνα ἢ τὸ Ἀρχονταρίκι τους, χωρὶς νὰ παύουν τὸ μνημόσυνο τῶν αἱρετιζόντων, ὅπως ἐπιτάσσει ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση, σαφῶς γιὰ τοὺς ἱερωμένους τουλάχιστον καὶ χωρὶς νὰ ἀναφέρουν ὀνόματα (περιπίπτοντες ἔτσι στὴν αἵρεση τοῦ “ὀνοματοκρυπτισμοῦ”).




Πρὸς τὸ τέλος τῆς, κατ’ ἐντολὴν τοῦ ἀδιάφορου Οἰκουμενιστῆ Ἀρχιεπισκόπου, ὁμιλίας του ὁ μητροπολίτης Γόρτυνος εἶπε τὰ ἑξῆς ὀρθόδοξα, ἀλλ’ ἀκίνδυνα γιὰ τοὺς Οἰκουμενιστές, τοὺς ὁποίους οὐδόλως ἐνοχλοῦν οἱ διὰ λόγων (ἐξ ἄλλου ἀναμενόμενες) ἀντιδράσεις, ἀλλὰ τρέμουν τὶς πράξεις, τὴν διακοπὴ μνημοσύνου ἢ ἄλλες ἀπρόβλεπτες ἐνέργειες:

«Ατόν τόν Οκουμενισμό δέχεται ρθόδοξη κκλησία μας καί γιά ναν τέτοιο Οκουμενισμό προσευχόμαστε στήν θεία μας λατρεία λέγοντες «πέρ τς τν πάντων νώσεως»! Τά λλου εδους οκουμενιστικά κινήματα, τό νά προσεγγίζουμε δηλαδή τούς αρετικούς Παπικούς καί τούς λλους παδούς τν ξω πό τήν ρθόδοξη πίστη μας θρησκευμάτων, χωρίς νά τούς λέγουμε καθαρά τι εναι αρετικοί καί πλανεμένοι, λλά ντίθετα καί νά τούς γκαλιάζουμε μέ περισσή γάπη καί νά συμπροσευχόμαστε μαζί τους καί μάλιστα νά τούς λέγουμε καί «γιωτάτους», ατά τά κινήματα, λέγω, δέν δημιουργον νότητα, λλά φέρουν διχασμό καί ταραχή στόν Οκο μας».



Σεβασμιώτατε, καθηγητὰ καὶ δάσκαλε· εἶναι γνωστότατος σὲ σᾶς ὁ λόγος τοῦ Κυρίου, πολὺ καλύτερα καὶ νωρίτερα ἀπ’ ὅτι σὲ μένα: «Οὐ πᾶς ὁ λέγων μοι· Κύριε κύριε εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, ἀλλ' ὁ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν τοῖς οὐρανοῖς».

Ἐγὼ πταίω σὲ ἄλλα καὶ ἐπιζητῶ τὸ ἔλεος τοῦ Κυρίου. Ἐσεῖς δὲν ξέρω γιὰ τὰ ἄλλα, ἀλλὰ ἐξετᾶστε τὸν ἑαυτό σας σ’ αὐτὸ τὸ θέμα. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ζητᾶτε συγγνώμη ἀπὸ τὸν Πατριάρχη γιὰ θέμα ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὴν αἱρετική του συμπεριφορά! Αὐτὸ μόνο οἱ ἀρνούμενοι τὴν ὀρθόδοξη πίστη τὸ ἔκαναν. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἀγνοεῖτε ὡς Ἐπίσκοπος καὶ ἀκαδημαϊκὸς δάσκαλος ὅτι τὸ νὰ μνημονεύετε τὸν μὴ καταδικασθέντα ἀπὸ Σύνοδο, ἀλλὰ αὐταπόδεικτα αἱρετίζοντα Πατριάρχη εἶναι ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοσή μας ἀπαράδεκτο. Καὶ ἐξωφρενικό, ὅταν ταυτόχρονα κατηγορεῖτε τὴν αἵρεση ποὺ αὐτὸς ὁ Πατριάρχης κηρύττει καὶ ὑπηρετεῖ. Ἔτσι, παίρνετε στὸ «λαιμό» σας τοὺς πιστοὺς «ὑπὲρ ὧν Χριστὸς ἀπέθανε».

Γιὰ θυμηθεῖτε, ἔτσι ἔκανε ὁ δάσκαλός σας, ἀείμνηστος γέρων Αὐγουστῖνος Καντιώτης;


 Σημάτης Παναγιώτης


15 σχόλια:

  1. Ανώνυμος30/6/13, 6:37 μ.μ.

    Οικουμενιστή (π.χ. χρήστης "Χριστιανός") θεωρούμε τον άνθρωπο που στρατεύτηκε από το Βατικανό για να διακηρύττει σε όλους ότι Καθολικισμός, Ορθοδοξία και Προτεσταντισμός δεν έχουν διαφορά, πόσο μάλλον για να διακηρύττουν ότι όλες οι θρησκείες δεν έχουν διαφορά! Ο Οικουμενισμός είναι εχθρός της Ορθοδοξίας! Ο όρος "ορθόδοξος οικουμενιστής" είναι εντελώς παντελώς άκυρος! Αχ, Άγιε Γορτύνης... Με τι βαθμό πήρατε το πτυχίο σας;
    THANASIS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/7/13, 1:05 μ.μ.

      η λέξη από μόνη της κακώς γράφεις ότι έχει αρνητική σημασία! οικουμενικό είναι και το Ευαγγέλιο και οι σύνοδοι και το πατριαρχείο Κων/πόλεως. ο όρος ορθόδοξος οικουμενισμός είναι παντελώς μα παντελώς φυσιολογικός λοιπόν! THANASI τα χεις κάνει THALASSA! Το ότι ο οικουμενισμός πρέπει να γίνει ορθόδοξα και όχι με όρους βατικανού, σε αυτό συμφωνούμε. Όμως το να αναρωτιέσαι με τι βαθμό έχει πάρει το πτυχίο του ένας καθηγητής θεολογίας που μάλιστα αναγνωρίζεται ως ένας από τους πνευματικότερους ιεράρχες σήμερα και άριστος γνώστης της Αγίας Γραφής μάλλον μοιάζει το μυρμήγκι που βλέπει τον ελέφαντα με απαξίωση για το μικρό μέγεθός του...!!! Δεν ταιριάζει το σχόλιό σου σε ορθόδοξο χριστιανό, εκτός και αν δεν είσαι και τα γράφεις...

      Χ.Ρ. Πάτρα

      Διαγραφή
  2. Αυτά άγιε Γορτυνίας τα λένε κι οι Οικουμενιστές, από τον Δημητριάδος μέχρι τον Ζηζιούλα. Πώς είναι δυνατόν τα ίδια επιχειρήματα να έχουν και οι θεωρούμενοι αντιοικουμενιστές και οι βετεράνοι οικουμενιστές; Μόνο οι έχοντες σύγχυση στας φρένας μπορούν να δώσουν απαντήσεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος2/7/13, 2:43 π.μ.

    γιατί δεν βάζετε ολόκληρη την ομιλία του ιεράρχη; με δύο μικρά αποσπάσματα εύκολα μπορεί να γίνει παρεξήγηση! Όπως παρεξήγηση γίνεται και με τη λέξη οικουμενισμός. Η ορθόδοξη εκκλησία είναι οικουμενική παρόλο που εμείς δεν είμαστε οικουμενιστές με την έννοια του ότι δεχόμαστε τους αιρετικούς με τα σφάλματά τους και τις αιρέσεις του! Αυτό άλλωστε λέει και ο ιεράρχης... κίτρινη κάρτα για φάουλ από μένα στη σελίδα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος2/7/13, 9:23 π.μ.

    Ένα απλό ερώτημα προς τον κ.Σημάτη ... μιλήσατε με τον ιεράρχη Γόρτυνος για το θέμα ή βιαστήκατε να τον "ξεμπροστιάσετε" για ίδιον όφελος και αυτοπροβολή; Τον ρωτήσατε γιατί έκανε αυτή τη στροφή και πηρε αυτή την απόφαση ενώ μέχρι πρότινος ήταν γνωστός ο αγώνας του ενάντια στις κακοδοξίες, καθηγητής γαρ της θεολογίας και μάλιστα από τους σπουδαιότερους; Δεν θεωρείτε επίσης σωστό να μας παραθέσετε ολόκληρη την σχετική ομιλία του μητροπολίτη ώστε να βγάλουμε και εμείς τα συμπεράσματά μας; Με απομόνωση μιας φράσης πως μπορείτε να κατηγορείτε έναν καταξιωμένο ιεράρχη και πνευματικό ποιμένα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος2/7/13, 11:50 π.μ.

    Προς τους Ανώνυμους 4:43 και 11:23.
    Η ομιλία του μητροπ. Γόρτυνος δημοσιεύτηκε στα 2 παρακάτω ιστολόγια. Συνήθως παραπέμπω στην πηγή, αυτή τη φορά μου διέφυγε, όχι σκοπίμως βέβαια. Για έναν που χρησιμοποιεί το Ιντερνετ (όπως εσείς) είναι νομίζω εύκολο (αν ήθελε) να βρεί την ομιλία. Έστω και τώρα δίνω για ευκολία την διεύθυνση.
    http://romfea.gr/arthra-apopseis/17729-2013-06-29-12-13-16
    Στην αρχή του άρθρου γράφω ότι δεν θα ασχοληθώ με την ομιλία, αλλά με την «καινοτόμο ἔμπνευση του μητρ. Γόρτυνος, νὰ ὀνομάσει τὸν ἀπ. Παῦλο "ὀρθόδ. Οἰκουμενιστή"»! Και στη συνέχεια εξηγώ τους λόγους.
    Δεν βιάστηκα καθόλου, ούτε το έκανε για να τον "ξεμπροστιάσω", όπως γράφετε, και όπως εξήγησα στον ίδιο (στην 40λεπτη συνομιλία που είχα με τον σεβ. Ιερεμία). Αντίθετα έχουμε αργήσει να απαιτούμε από τους επισκόπους να κατονομάσουν και να απομακρυνθούν από τους ηγέτες της παναιρέσεως του Οικουμενισμού. Με ένταση τον παρακάλεσα να πάρει θέση, αλλά είδα πως δεν έχει αυτή την θέληση. Σε καμιά άλλη περίοδο της εκκλησιαστικής ιστορίας δεν παρατηρείται το γεγονός, να υπάρχει διδασκόμενη επισήμως δια λόγων και πράξεων μια αίρεση, να επεκτείνεται ανεμπόδιστα και ταχύτατα, οι ίδιοι οι Επίσκοποι να παραδέχονται ότι είναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ, και να μην πολεμούν αυτή την αίρεση ορθόδοξα, ονομάζοντας τους αρχηγούς της αιρέσεως, κυνηγώντας τους «ως άλλοι σκύλακες» (ι. Χρυσόστομος) ή τουλάχιστον απομακρυνόμενοι από αυτούς. Αντίθετα, λόγω φόβου και δειλίας να φτάνουν στο σημείο να ζητούν συγγνώμη από τον ...αιρεσιάρχη, όπως έκανε ο Γόρτυνος. Πρωτοφανές και σχιζοφρενικό! Ο π. Θεόδωρος Ζήσης αυτούς τους επισκόπους θεωρεί αιρετικούς και τους κατατάσσει στην αίρεση του "ονοματοκρυπτισμού", μόνο και μόνο επειδή δεν κατονομάζουν τους αιρετικούς.
    Εσείς, τώρα, αντί να στραφείτε προς τον επίσκοπο Γόρτυνος Ιερεμία, και να απαιτήσετε να κατονομάσει ΕΣΤΩ τους αρχηγούς της αιρέσεως, αλλά και να διακόψει το Μνημόσυνο με όσους τον ακολουθούν και μνημονεύουν τον κ. Βαρθολομαίο, όπως διδάσκει Ο Λ Ο Κ Λ Η Ρ Η η εκκλησιαστική Παράδοση (κι όχι μόνο ένας Κανόνας, ο ΙΕ΄), θεωρείτε ότι βιάστηκα. Μάλλον αργήσαμε κύριοι. Ήδη είναι αργά. Ήδη ο μητροπολίτης Πειραιώς σε Σύναξη στον Πειραιά για το Μασωνισμό πέρυσι είπε: Άραγε μετά τους εορτασμούς στη Σερβία, θα είμαι επίσκοπος Πειραιώς ή θα είμαι "πρώην Πειραιώς";
    Και κάτι ακόμα. Εσείς, με ποιόν είστε. Υποστηρίζετε τον μητροπ. Γόρτυνος, τους Συναξιακούς Πατέρες, ή την διδασκαλία των Πατέρων; Διότι οι Άγιοι Πατέρες (εκατοντάδες κείμενα των οποίων συνέλλεξε ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς στα πολυσέλιδα βιβλία του), ΑΛΛΑ πράγματα λένε. Αυτά που δίδαξε και ο π. Θεόδωρος Ζήσης επί 7-8 χρόνια, μιλώντας για Αποτείχιση και Διακοπή Μνημοσύνου.
    Και μη θέσετε σε μένα το ερώτημα: γιατί ο ίδιος δεν προχώρησε στην αποτείχιση; Αυτό είναι και δικό μας αναπάντητο ερώτημα. Τον ρωτήσαμε να μας εξηγήσει τους θεολογικούς λόγους, και μας είπε το εξής (που δεν θα χαρακτηρίσω): "Δεν προχωρώ, διότι θα διαλυθεί η Σύναξη της Γατζέας. Εσείς, συνέχισε, μεμονωμένα μπορείτε να το κάνετε". Τό ίδιο είπε και σε κυρία που δια τηλεφώνου του είπε, πως συνειδησιακά δεν αναπαύεται να λειτουργείται σε επίσκοπο φιλο-οικουμενιστή. Της είπε να πράξει κατά συνείδηση.
    Επίσης, ο π. Θεόδωρος και π. Γεώργιος Μεταλληνός, όταν ανακοίνωσα στην Σύναξη πως υλοποιήσαμε την απόφαση (που ήδη είχε ανακοινώσει) να αποτειχιστούμε, μας είπαν: "Καλά κάνατε. Ελεύθεροι είστε προς τούτο. Κι εμείς στον Ι Δ Ι Ο δρόμο βρισκόμαστε"! Κανείς δε μας είπε (από αυτούς που τώρα μας κατηγορούν) ότι πράττουμε κάτι ενάντιο στην εκκλησιαστική Παράδοση.
    Επειδή, λοιπόν, δεν είναι έντιμο να μιλά κανείς με ανθρώπους που δεν παρουσιάζονται με το όνομά τους, για να ξέρουμε ποιοι είναι (και να μη λένε άλλα τη μία και άλλα την άλλη, κρυπτόμενοι πίσω από την ανωνυμία τους), διατυπώστε τις θέσεις σας με το όνομά σας, αν θέλετε να σας απαντήσω σαφώς και στοχευμένα.
    Σημάτης Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος15/7/13, 12:38 μ.μ.

      Επειδή κάνατε ήδη ένα λάθος με το να ξεχάσετε να αναρτήσετε ολόκληρη την ομιλία του ιεράρχη παρά μόνο ένα απόσπασμα αυτής το οποίο αλλοιώνει το κύρηγμα και κάνατε και ένα δεύτερο λάθος να μην αναρτήσετε ούτε καν ολόκληρη την απολογία του για την άρση της υπογραφής του από την ομολογία πίστεως (http://www.amen.gr/article697) για να κρίνει ο καθένας αν είναι πνευματικά σωστή η στάση του ή όχι, σας προκαλώ και πάλι να μου πείτε: οι λέξεις οικουμενισμός, οικουμενικός κλπ είναι από μόνες τους αρνητικές όπως πχ η μασονία, ο χιλιασμός; Μήπως δεν έχουμε οικουμενικές συνόδους, μήπως δεν έχουμε οικουμενικό πατριαρχείο; Μήπως ακόμα και αυτό το παράδειγμά σας ήταν ΕΠΙΜΕΛΩΣ άστοχο;

      Και κάτι ακόμα! Αν αξίζουν τη νουθεσία μας και την ιεραποστολή μας οι αλλόδοξοι, αν κάνουμε αγώνες και θυσίες για να σώσουμε ψυχές στα πέρατα του κόσμου, δεν πρέπει καταρχήν με υπομονή και νουθεσία να αντιμετωπίσουμε τους πλανεμένους αδερφούς μας; Δεν το αξίζουν; Αν ο δικός σας αδερφός βρισκόταν σε αίρεση δεν θα λέγατε στον επίσκοπο που πάει να τον αφορίσει, ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ, ΕΙΝΑΙ Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΜΟΥ! ΔΩΣΤΕ ΜΟΥ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΠΕΙΣΩ! Και όταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι και η αδιαλλαξία είναι πλέον παγιωμένη να γίνει ότιπρέπει να γίνει; Αφορισμός και αποτείχιση κατευθείαν και αδιακρίτως; Βλέπετε πολύ ορθοδοξη αγάπη εσείς σε αυτό; Ή τόσο πολύ κινδυνεύει η πίστη μας τη στιγμή που ολόκληρη η εκκλησία μας είναι ενήμερη από τα κυρήγματα ιεραρχών όπως ο Γόρτυνος ή ο Πειραιώς ή άλλοι για την ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ;;;;;

      Και πιστεύετε πως προάγετε την ορθοδοξία, προασπίζετε τη πίστη μας με το να αποκαλείτε έναν αγωνιστή και θεολογικότατο ιεράρχη σχιζοφρενικό τη στιγμη που εκείνος στέλνει αγωνιώδεις επιστολές ελέγχοντας ΕΜΠΡΑΚΤΑ τους αιρετίζοντες όπως αυτή που θα έχετε και σεις πληροφορηθεί (χρήστης γαρ του διαδικτύου) πως έχει αποστείλει στον Γερμανίας κ.Αυγουστίνο για τη χρίση του με μύρο υπό παπικού καρδηναλίου; (πηγή:http://www.imgortmeg.gr/index.php?option=com_docman&Itemid=10&limitstart=5) Τεύχος 57

      Μήπως δεν έχετε εμπιστοσύνη πως ο Χριστός και το Αγιο Πνεύμα έως συντελείας των αιώνων θα είναι μεθ' υμών και η ποιμένουσα εκκλησία δεν θα εκπέσει ποτέ όσο και διαβρωθεί όσα λάθη και αν κάνει; Γιατί προσπαθείτε να κάνετε εσείς ποιμαντική και κριτική στους ποιμένες; Δεν υπάρχουν για σας φωτισμένοι ποιμένες ώστε να βρει η εκκλησία μας το δρόμο της;

      ένας απλός πιστός
      Χ.Ρ. Πάτρα

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος16/7/13, 12:31 π.μ.

    Σας ευχαριστώ που αναρτήσατε το σχόλιό μου κ.Σημάτη.
    Εγώ παραμένω σταθερός στη γραμμή όλων των άξιων ιεραρχών της ευρύτερης περιοχής μου που είναι θεματοφύλακες των Αγίων Πατέρων και της Ιεράς Παράδοσης και που τους γνωρίζω σχετικά καλά, καταρχήν των Πατρών Χρυσόστομου, του Ναυπακτου Ιερόθεου, του Αιγιαλείας Αμβρόσιου, του Αιτωλίας Κοσμά, του Γόρτυνος Ιερεμία, του Άρτης Ιγνάτιου (αλλά και άλλων άξιων Ιεραρχών που έχει η Επικράτεια) οι οποίοι αν και αγωνιούν για την πορεία της Παναίρεσης του Οικουμενισμού, την παρακολουθούν στενά και με σύνεση, δίνοντας το χρόνο στους πλανημένους αδερφούς πατριάρχες, ιεράρχες, κληρικούς και πιστούς να μετανοήσουν, να κατανοήσουν τα λάθη τους, τη στιγμή που δεν χωρά αμφιβολία πως κυρήττουν τις κακοδοξίες και προφυλάσσουν το πιστό λαό από αυτήν. Θεωρώ πως το Άγιο Πνεύμα κατοικεί στην ποιμένουσα εκκλησία και παρά τα ατομικα-ανθρώπινα λάθη που μπορεί να γίνουν, σαν σύνολο βαδίζει καλώς και δεν θα πάθει κανένα κακό ο χριστιανός που έχει πίστη και ακολουθεί την εκκλησία μας της οποίας κεφαλή δεν παύει ποτέ να είναι ο Χριστός. Έχω επίσης την πεποίθηση πως οι άγιοι γέροντες Παίσιος Πορφύριος Ιάκωβος κλπ θα μας είχαν προετοιμάσει αν επρόκειτο η εκκλησία να πέσει σε τέτοια πλάνη ώστε να πρέπει να πηδήξουμε από το καράβι που βουλιάζει. Ας μην βιαζόμαστε να πηδήξουμε από το μόνο ασφαλές καράβι ή να κατηγορήσουμε τους καπετάνιους. Εκείνοι ξέρουν από φουρτούνες. Έχω εμπιστοσύνη σας ξαναλέω πως η αγάπη και το έλεος είναι αυτό που συγκρατεί και συγκρατούσε τα πράγματα και κάποιους ιεράρχες όπως ο Γόρτυνος ή όπως ο Πειραιώς που τόσο καιρό σιωπούσαν ως προς την ονοματολογία και όχι ως προς την αίρεση! Όχι ο φόβος μήπως τους κάνει κάτι ο κ.Βαρθολομαίος. Χαίρομαι μάλιστα που έχω τέτοιους πνευματικούς πατέρες γεμάτους έλεος όπως ακριβώς είχε και ο Χριστός μας, που ανέχτηκε τόσο καιρό και εκείνος αυτόν τον ίδιο τον προδότη του να στέκεται δίπλα Του και να Τον ακολουθεί, περιμένοντάς τον να μετανοήσει! Μην έχετε κανένα φόβο για την εκκλησία λοιπόν και για την ποιμαντική της εν συνόλω! Όλα θα γίνουν και από ότι φαίνεται, ήρθε ο καιρός. Η επιστολή άλλωστε του κ.Σεραφείμ θα επιταχύνει τις εξελίξεις.

    Χ.Ρ.
    ΠΑΤΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς τον Χ.Ρ.

    Αγαπητέ,

    1. Παρόλο που όλα όσα θα γράψω είναι γνωστά, κάνοντας αγάπη, γράφω τα παρακάτω. Οι θέσεις μας ως προς την αίρεση της εποχής μας, που έχει όνομα και λέγεται Οικουμενισμός, είναι καταγεγραμμένες. Με αυτό το όνομα τον αποκαλούν όλοι οι αγωνιζόμενοι Ορθόδοξοι (π.χ. ο αείμνηστος π. Αθανάσιος Μυτιληναίος την χαρακτήρισε ως την εσχάτη αίρεση της ιστορίας) και με αυτό το όνομα χαρακτηρίζεται από τον άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, ο οποίος μάλιστα την ονομάζει Παναίρεση! Ενδεικτικό δε τούτου είναι το γεγονός, ότι ακόμα και ο κατηγορούμενος ως οικουμενιστής Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος (που έφερε τον πάπα στην Ελλάδα και το Ιεραποστολικό Συνέδριο των Προτεσταντών με όσες ασχήμιες τότε συνέβησαν), είτε το πίστευε είτε όχι, αναγκάστηκε να παραδεχθεί ότι είναι αίρεση.
    Και ακριβώς επειδή στις συνειδήσεις των Ορθοδόξων έχει καταγραφεί ως ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ, εμείς εφαρμόζοντες την Παράδοση της Εκκλησίας έχουμε αποτειχισθεί από τους Οικουμενιστές Επισκόπους (ο καθένας μας από τον τοπικό Επίσκοπό του) που συμπλέουν με την αίρεση, που έχουν διδάξει (ή πράξει) οικουμενιστικά , χωρίς να πάρουν πίσω τα λεχθέντα ή πραχθέντα, παρά τις παρακλήσεις και διαμαρτυρίες.
    Όλα αυτά έχουν εξαντλητικά αναλυθεί σ’ αυτό το ιστολόγιο με εκατοντάδες κείμενα, ο δε π. Ευθύμιος έχει γράψει σχετικά βιβλία και άλλα κείμενα. Ως εκ τούτου δεν γνωρίζω, τί παραπάνω να γράψω για να γίνει κατανοητό, ότι δεν μπορεί ένας λόγιος Επίσκοπος να λέγει ότι ο απόστολος Παύλος είναι Οικουμενιστής. Το λιγότερο προκαλεί σύγχυση στους πιστούς, αφού και οι Οικουμενιστές επικαλούνται αυτή την ίδια τοποθέτηση, βέβαια με την δική τους εξήγηση. Κι όπως εγράφη, είναι το ίδιο, σαν να ομιλεί κάποιος περί ορθόδοξου μονοφυσιτισμού, η περί ορθόδοξων Χιλιαστών.
    Π.Σ.
    (συνεχίζται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 2. Τώρα, ως προς τα λάθη μου. Παραδέχτηκα ότι «Συνήθως παραπέμπω στην πηγή, αυτή τη φορά μου διέφυγε, όχι σκοπίμως βέβαια».
    Σ’ αυτό απαντάς: «Επειδή κάνατε ήδη ένα λάθος με το να ξεχάσετε να αναρτήσετε ολόκληρη την ομιλία του ιεράρχη παρά μόνο ένα απόσπασμα αυτής το οποίο αλλοιώνει το κήρυγμα και κάνατε και ένα δεύτερο λάθος να μην αναρτήσετε ούτε καν ολόκληρη την απολογία του για την άρση της υπογραφής του από την ομολογία πίστεως (http://www.amen.gr/article697) για να κρίνει ο καθένας».
    Αυτή η τοποθέτησή σου, αλλοιώνει αυτό που έγραψα. Δεν παραδέχτηκα ως λάθος, το γεγονός ότι δεν ανάρτησα ολόκληρη την ομιλία ή την απολογία, αλλά παραδέχτηκε την παράλειψη να παραπέμψω σ’ αυτές. Σε εκατοντάδες κείμενά μας, δεν αναδημοσιεύουμε ολόκληρο το κείμενο, το οποίο σχολιάζουμε. Αυτή είναι επιλογή μας και πρακτική μας, γιατί τα κείμενά μας, που ήδη είναι μεγάλα, θα εγίνοντο τεράστια. Για όποιον χρησιμοποιεί το ίντερνετ και θέλει, είναι πανεύκολο πλέον, να βρει το κείμενο που κρίνεται και να το διαβάσει.

    Ποιός είπε ότι δεν πρέπει να μακροθυμούμε για τη βοήθεια των αδελφών μας. Καταλάβατε ότι θέλουμε το αντίθετο; Ότι παρακαλούμε το Θεό να ρίξει φωτιά και να κάψει τους άλλους; Ότι ζητάμε τον αφορισμό τους; Ότι μόλις μάθαμε ότι υπάρχει μιά αίρεση αμέσως αποτειχιστήκαμε;
    Δεν πήρατε είδηση ότι η αίρεση του Οικουμενισμού υπάρχει δεκαετίες. Ότι δεκαετίες συμβουλεύουν κάποιοι ποιμένες και Επίσκοποι: εμείς ενημερώνουμε, κάνετε υπακοή, κάνετε προσευχή κ.λπ.; Και εν τω μεταξύ ο Οικουμενισμός προοδεύει και γιγαντώνεται; Και ότι ΔΕΝ κάνουν οι Επίσκοποι εκείνο που συμβουλεύουν οι Πατέρες; Την ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ δηλ. από τους αιρετικούς Οικουμενιστές σε πρώτη φάση (την Διακοπή Μνημοσύνου και ΟΧι την επικοινωνία με τους αιρετίζοντες), και στην συνέχεια την προσπάθεια σύγκλησης Συνόδου για την ΚΑΤΑΔΙΚΗ τους. Διαβάστε το βιβλίο του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά «Η διαχρονική συμφωνία των Πατέρων για το υποχρεωτικό του ΙΕ΄ κανόνος....» (το έχουμε αναρτήσει στη διπλανή στήλη) που δίνει τις αγιοπατερικές απαντήσεις.
    Π.Σ.
    (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 3. Τέλος, το προηγούμενο σχόλιό σου αργήσαμε να το αναρτήσουμε, όχι γιατί είχαμε σκοπό να μην το αναρτήσουμε, αλλά για τεχνικούς λόγους. Εν τω μεταξύ έστειλες κι άλλο σχόλιο, στο οποίο σημειώνω τα εξής: Όλων αυτών που θεωρείς ως άξιους Ιεράρχες, η αξιωσύνη τους από τί κρίνεται; Για να κριθούν άξιοι δεν λαμβάνεται υπόψιν ότι, αντί να απομακρύνονται ἀπό τους διδάσκονταες αίρεση, αυτοί τους υποδέχονται υποδέχονται (κατά περίπτωση) και συλλειτουργοῦν μαζί τους, όπως τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και τον εγκωμιάζουν; (πράγμα που αντίκειται στην Παράδοση της Εκκλησίας, και γι’ αυτό δεν χρειάζεται να γράψω κάτι περισσότερο, αφού στο βιβλίο του π. Ευθύμιου που παραπέμπω αναλύεται το θέμα αγιοπατερικά και εξαντλητικά)· ή κηρύττουν οικουμενιστικές θέσεις, όπως ο Καλαβρύτων, ο οποίος αρνείται ότι ο Παπισμός είναι αίρεση και είπε: «το filioque είναι θεολογούμενο, δεν είναι αίρεση(!) δεν θα σας διδάξω ποτέ ότι ο Παπισμός είναι αίρεση»!!!).
    Ειδικά ο μητροπολίτης Γόρτυνος, μετὰ τὸ περί του «οἰκουμενισμού του αποστόλου Παύλους» πάλι αστόχησε. Όταν ρωτήθηκε αν τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο τον βγάλανε από τη μέση, είπε: «Εάν τοιούτον τι συνέβηκε και στον Μακαριστόν Αρχιεπίσκοπό μας, τότε θα καυχάται περισσότερο η Ελλαδική Εκκλησία γι᾽ αυτόν, γιατί πρόκειται περί μάρτυρος. Η αλήθεια πάντως είναι ότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος υπέμεινε με θαυμαστή καρτερικότητα την βάσανο της ασθενείας του, χωρίς να εκφέρει γογγυσμόν τινα. ΑΓΙΑΣΕ με την θαυμαστή υπομονή του και την προσευχή του στην κλίνη της ασθενείας του».
    Από πού είναι βέβαιος γι΄ αυτό; Πού το ξέρει; Τί μας λέγει; Ότι ο οικουμενιστής Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, επειδὴ δοκιμάστηκε με την ασθένειά του, μπορεί να τον θεωρούμε μάρτυρα και Άγιο; Έχουμε μαρτυρίες ότι αποκήρυξε όσα έκανε; Μακάρι να μετανόησε, μακάρι ο φιλεύσπλαχνος Κύριος να οικονόμησε, ώστε δια της ασθένειά του να εσώθη.
    Π.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος16/7/13, 2:23 μ.μ.

    Συνεχίζω τον διάλογο μαζί σας αφού σας πω πως δεν κάνω τον δικηγόρο του κ.Ιερεμία αφού θα ήταν τραγικό αυτό για εκείνον, καθώς δεν είμαι ούτε θεολόγος ούτε ιερέας παρά ένας απλός πιστός όπως σας ξαναείπα που λέει απλά τη γνώμη του όπως άλλωστε και εσείς. Ο λόγος που έρχομαι σε αντιπαράθεση μαζί σας είναι διότι κάνετε αυστηρότατο έλεγχο και χρησιμοποιείτε γενικά βαριές εκφράσεις κατά ιεραρχών και μάλιστα απέναντι σε κάποιους που δεν έχουν δώσει δικαιώματα. Ο ιεράρχης Γόρτυνος σε μια εκπληκτική ομιλία του πρόσφατα για το Τάμα του Έθνους μας συγκίνησε όλους με το δυναμικό παλμό και την θεολογικότητα με την οποία εξήγησε την κατάσταση στην Ελλάδα σήμερα. Βλέπω όμως μετά λύπης πως στη σελίδα σας συνηθίζετε να αναρτάτε μόνο ότι αρνητικό (κατά τη γνώμη σας) βρίσκετε για τους ιεράρχες μας και αυτό δεν ξέρω αν μπορεί να χαρακτηριστεί ως φυσιολογικό. Μόλις προχθές ανακάλυψα τη σελίδα σας λόγω του θέματος αυτού και από τα λίγα που πρόλαβα να δω είναι ότι όλα τα ονόματα μητροπολιτών που βρίσκονται στη θεματολογία στο πλάι είναι καθαρά προς κριτική. Δεν βρήκατε ούτε ένα καλό λόγο να πείτε για κάποιον; δεν έχουν προσφέρει οι ιεράρχες ενάντια στον οικουμενισμό τίποτα που να είναι άξιο αναφοράς από σας; Τη επιστολή του Γόρτυνος προς τον Αυγουστίνο γιατί την προσπεράσατε; Δεν ήταν άξια ανάρτησης;

    Όσον αφορά τον κύριο Αμβρόσιο Καλαβρύτων μου έχει διαφύγει κάποια τέτοια δήλωσή του. Διαφωνώ φυσικά, αλλά αιρετικός δεν είναι. Όπως αιρετικός δεν είναι ούτε ο αείμνηστος Χριστόδουλος ή ακόμα ακόμα ο κ.Βαρθολομαίος ή ο κ.Ζηζιούλας. Τουλάχιστον μέχρι κάτι τέτοιο να αποφασιστεί συνοδικά και όχι ατομικά από τον καθένα μας. Αν εσείς και εγώ βάζουμε τον εαυτό μας πάνω από τη σύνοδο και τις αποφάσεις της νομίζω ότι δίκαια έπειτα θα χάσουμε τη Χάρη του Θεού και την ευλογία του. Εκεί είναι ακριβώς το σημείο στο οποίο διαφωνούμε. Ενώ συμφωνούμε για τις κακοδοξίες του παπισμού και πως αποτελεί αίρεση και παναίρεση ο οικουμενισμός, οι ορθόδοξοι αδερφοί μας ιεράρχες μέχρι να καταδικαστούν από σύνοδο και αν δεν μεταμεληθούν δεν είναι αιρετικοί. Είναι αδερφοί μας και τίποτα δεν θα πάθουμε αν συνεχίσουμε να έχουμε κοινωνία μαζί τους. Άλλωστε και αυτοί κοινωνία με τους αιρετικούς από όσο ξέρω ακόμα δεν έχουν (κοινό ποτήριο εννοώ) οπότε μπορούμε ακόμα να κάνουμε προσευχή και υπομονή μήπως κατανοήσουν τα λάθη τους.

    Περί του κυρίου Χριστοδούλου συμφωνώ με τον ιεράρχη. Οποισδήποτε μαρτύρησε για την πίστη του και μάλιστα με τέτοιο βασανιστικό τρόπο, είμαι σίγουρος πως ο καλός και φιλεύσπλαχνος Θεός θα τον έχει ελεήσει και συγχωρήσει στα όποια αμαρτήματά του...

    Χ.Ρ. Πάτρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απάντηση προς Χ.Ρ.
    1. Δεν αρνούμαστε και ό,τι θετικό υπάρχει. Έχουμε γράψει κατ’ επανάληψη επαινετικά σχόλια για πολλούς απ’ αυτούς πριν ἐδώ και 6-7 χρόνια, ή συνεργαστήκαμε στα πλαίσια της μητροπόλεως-ενορίας, από τότε που ξεκινήσαμε αυτόν τον αγώνα, για ενημέρωση ως προς την σύχρονη αίρεση, τον Οικουμενισμό, η οποία κατατρώγει τα σπλάχνα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. άλλοι στο Βόλο, στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα, στο Αίγιο. Π.χ. είχαμε εκφρασθεί θετικά για τον Αιτωλοακαρνανίας, τον Ναυπάκτου (του οποίου τα βιβλία αποτελούσαν έντρύφημά μας), του Πειραιώς (τον οποίο μέχρι πρότινος –παρά τις επιφυλάξεις μας- δεχόμαστε ως συνοδοιπόρο σ΄ αυτόν τον αγώνα, αφού ο Πρόεδρος της Φιλορθοδόξου Ενώσεως “Κοσμάς Φλαμιάτος” βραβεύτηκε από τον Πειραιώς γιά τους αγώνες του αυτούς. Συνεργασθήκαμε με τον Καλαβρύτων διακριτικά ως κατηχητής και σε κάποιες άλλους τομείς, έως ότου με αφόρισε(!), επειδή διαμαρτυρήθηκα για όσα βλάσφημα για την Αγ. Τριάδα είπε ο Καλαβρύτων υποστηρίζων τὸν Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο κατά την περίοδο της επισκέψεως του Πάπα, για την αρθρογραφία μου για την αλλοίωση της Παραδόσεως-Πίστεως από τον Καλαβρύτων ως προς την αίρεση των Παπικών, και τέλος την εναντίωση (μετὰ του πνευματικού μου) στην προσπάθειά του Καλαβρύτων να δώσει εκκλησιαστικό χώρο (αίθουσα ή ναό) σε καθολικούς. Βέβαια, αργότερα (2008) αναγκάστηκε να άρει αυτόν τον αφορισμό, μετά από πολλές πιέσεις πανελληνίως.
    Η αντιπαράθεση με τους Επισκόπους λοιπόν, άρχισε και συνεχίζεται, διότι δεν βαδίζουν πλέον την οδό των Αγίων Πατέρων, έχουν συμβιβαστεί με τους κηρύττοντας αίρεση «ορθόδοξους» Αρχιερείς, ή γράφουν κάποια θαυμάσια κείμενα εναντίον τους, και κατόπιν (όπως ο Πειραιώς την Κυριακή συλλειτούργησε με τον Μεσσηνίας) συλλειτουργοῦν μὲ τους Επισκόπους που έχουν διατυπώσει αιρετικές θέσεις, και επιμένουν σ’ αυτές.
    Ο Κύριος, όμως, οι Άγιοι Πατέρες έχουν σαφώς προειδοποιήσει περί των ψευδεπισκόπων, και σαφῶς και αυστηρώς εντέλλονται να απομακρυνόμαστε από αυτούς. Ο κίνδυνος, λοιπόν, σήμερα είναι από τους Επισκόπους, οι οποίοι είναι αιρετικοί και πριν την καταδίκη τους από Σύνοδο. Η Σύνοδος απλώς πιστοποιεί την αίρεση και τους αποκόπτει επίσημα από την Εκκλησία. Τα αποδεικνύει όλα αυτά ο π. Ευθύμιος, με εκατοντάδες πατερικά κείμενα.
    Π.Σ.
    (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 2. Ένα ελάχιστο παράδειγμα η περίπτωση του Νεστορίου. Έφυγαν οι πιστοί (λαϊκοί) μέσα από την Εκκλησία, όταν διετύπωσε την περί «Χριστοτόκου» αίρεσή του, και αυτοί οι λίγοι, προκάλεσαν την προσοχή του Αγίου Κυρίου και του Πάπα Κελεστίνου να συγκαλέσουν Σύνοδο, η οποία καθήρεσε τον αιρετικό Νεστόριο, δικαίωσε δε τους λαϊκούς, μοναχούς και ιερομονάχους, οι οποίοι πριν την καταδίκη του Νεστορίου από Σύνοδο, τον απέφευγαν ως αιρετικό. Μάλιστα σε επιστολή προς Νεστόριο, τον αποκαλούν, όπως και η Καινή Διαθήκη τους αιρετικούς, ως «λύκο». Και τούτο, φυσικά, πριν ο Νεστόριος καταδικαστεί από Σύνοδο. Όταν, όπως ο Βαρθολομαίος σήμερα, κατείχε την θέση Ορθόδοξου Πατριάρχη! Οπότε η θέση ότι «οι ορθόδοξοι αδερφοί μας ιεράρχες μέχρι να καταδικαστούν από σύνοδο και αν δεν μεταμεληθούν δεν είναι αιρετικοί», ελέγχεται ως αντιβαίνουσα προς την εκκλησιαστική ιστορία και Παράδοση της Εκκλησίας, αλλά και στη λογική, αφού όποιος διδάσκει αίρεση, δεν είναι ορθόδοξος, έστω κι αν κατέχει την θέση, έως ότου η Σήυνοδος τον απομακρύνει.
    Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι η διδασκαλία του Νεστορίου και ο ίδιος, τότε που ήταν τόσο αργεί η επικοινωνία και η ενημέρωση, καταδικάστηκαν μέσα σε ελάχιστα χρόνια. Σήμερα ο Οικουμενισμός και οι διδασκαλίες Βαρθολομαίου, Ζηζιούλα κ.λπ., μετράνε δεκαετίες. Βέβαια, κατά την διδασκαλία της Εκκλησίας, τα μυστήριά τους είναι έγκυρα, κατ΄ οικονομία, για χάρη του λαού, που αγνοεί. Οι γνωρίζοντες, όμως, δεν δικαιολογούνται να υποστηρίζουν και να κοινωνούν με διδάσκοντες επιμόνως αιρέσεις.
    Για τον Γόρτυνος τώρα, είναι σαφής η επαμφοτερίζουσα στάση του. Κατανοών τον κίνδυνο του Οικουμενισμού, υπέγραψε την «Ομολογία Πίστεως», και κατόπιν, ωσάν να ήτο αγράμματη γραία, και δεν ήξερε τί υπέγραφε, πήρε πίσω την υπογραφή του, κατηγορώντας εκείνους που του ζήτησαν να υπογράψει, ότι τον ξεγέλασαν! Και κατόπιν εκλειπαρούσε τον αρχηγέτη της αιρέσεως να πάει να ευλογήσει την Μητρόπολή του! Αν δεν γίνεται κατανοητό, πόσο αυταπόδεικτα αντιπατερική είναι αυτή η στάση του, παρά τα ωραία κηρύγματά του, τότε δεν έχει αξία να κάνουμε μια συζήτηση με δικά μας κριτήρια και συλλογισμούς, συζήτηση ορθολογιστική και ουσιαστικά κοσμική, αποκλείοντας και απορρίπτοντας τις Εντολές και διδαχές των Πατέρων. Και μία τέτοια συζήτηση, δεν μας επιτρέπεται να συνεχίσουμε.
    Περί Χριστοδούλου: Εξέφρασα κι εγώ την ευχή ο Κύριος να τον έχει συγχωρήσει, επειδή δοκιμάστηκε από την ασθένεια. Δεν μαρτύρησε όμως για την Πίστη, αντίθετα την Πίστη την εξευτέλισε, φέρνοντας τον Πάπα στην Ελλάδα, παρά τις εκκλήσεις, τις διαμαρτυρίες χιλιάδων πιστών, και αυτού του Αγίου Όρους, πολλοί Ηγούμενοι και μοναχοί του οποίου (όπως ο καθηγούμενος Γρηγορίου π. Γ. Καψάνης) κατέβηκαν στην μεγάλη συγκέντρωση εναντίον του Πάπα στην Αθήνα.
    Π.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος16/7/13, 7:29 μ.μ.

      Ίσως οι επίσκοποι κατ' οικονομίαν της εποχής και των πρωτοφανών δεδομένων να κρατούν αυτή τη στάση υπομονής και επιφύλαξης. Εύχομαι πως από αγάπη και έλεος προσπαθούν να νουθετήσουν τους αδερφούς τους και αφήνουν έτσι τα πράγματα. Ο πατήρ Παίσιος έλεγε πως αν πάρουμε το πηδάλιο και αρχίσουμε να μετράμε δεν θα μείνει κανένας... Εγώ το μόνο που έχω να προσθέσω είναι πως μακριά από τους επισκόπους δεν υπάρχει εκκλησία και σωτηρία. Και όσο οι επίσκοποι έχουν κοινωνία μεταξύ τους πλανεμένοι και μη και δεν έχουν με τους παπικούς, πρέπει να είμαστε και μεις ενωμένοι όλοι μαζί προσευχόμενοι για την ειρήνη και τη φώτιση όλου του κόσμου. Κύριε Σημάτη να είστε καλα και ο Θεός να σας φωτίζει. Νομίζω πως σας κούρασα και δεν θα γράψω περισσότερα. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και το διάλογο.

      Χ.Ρ. Πάτρα

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.