Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Ένοχη σιωπή, Κατερέλος Αρσένιος, αρχιμανδρίτης






 Θά πρέπη νά διαθέτη κανείς μεγάλη δόση ἀναισθησίας, ὥστε νά μήν ἀναγνωρίζη ὅτι μεγάλες καί κραταιές χῶρες, πέραν τῆς Μεσογείου καί τοῦ Ἀτλαντικοῦ, διασφαλίζουν ἐν μέσῳ τῆς γῆς ὡς ἄλλος Ἄτλας τήν παγκόσμια εἰρήνη. Καί χρειάζεται νά εἶναι κανείς προκατειλημμένος καί νά τρέφη κακία στήν στενή του καρδιά, ὥστε νά μήν ἀναγνωρίζη τήν ἑτοιμότητα καί τό ἀστραπιβόλον τοῦ big brother.

Τοῦ Μεγάλου τοὐτέστιν Ἀδελφοῦ, ὁ ὁποῖος προλαμβάνει, ὡς παγκόσμιος χωροφύλαξ, ἀποκαθιστᾶ τήν ἀδικία καί περιφρουρεῖ τά ἀνθρώπινα δικαιώματα τῶν μικρῶν καί ἀσήμων κατά κόσμον λαῶν καί μάλιστα τῶν Χριστιανικῶν καί δή αὐτῶν τῶν «ταλαιπώρων Ὀρθοδόξων».
...ς ἀφήσωμε ὅμως ὅσους ὑπνώττουν τόν «νήδυμον» καί ὅσους εὑρίσκονται «εἰς τάς ἀγκάλας τοῦ Μορφέως» ἀπολαμβάνοντας τά εἰδησεογραφικά νανουρίσματα τῶν Μ.Μ.Ε. Ἄς φύγωμε ἀκροποδητί ἀπό τήν εἰκονική πραγματικότητα καί ἄς ἔλθωμε στήν φρικτή πραγματικότητα..., ἄς περιδιαβοῦμε, ἐν κώμαις καί ρύμαις, στίς ἀρχαῖες καί ὀνομαστές Συριακές περιοχές, μικρές τε καί μεγάλες. Καί, ἐάν μέσα στήν ὕπαρξί μας ἔχη ἀπομείνει λίγο δάκρυ ἤ κάποιος στεναγμός, ἐμπρός λοιπόν, ἄς μή διστάσωμε νά τά προσφέρωμε σπονδή στίς ἑκατόμβες τῶν ἀδελφῶν μας Ὀρθοδόξων Χιστιανῶν.
Ναί, τό φέρνει ὁ ἄνεμος τῆς Μέσης Ἀνατολῆς, «φωνή σπαρακτική ἠκούσθη, θρῆνος καί κλαυθμός καί ὀδυρμός πολύς. Συρία κλαίουσα τά τέκνα αὐτῆς τά Ὀρθόδοξα καί ἐκλεκτά καί οὐκ ἤθελε παρακληθῆναι, ὅτι οὐκ εἰσίν». Ὄντως, πρέπει νά εἶναι κανείς τελείως ἀνάλγητος, ἐάν μπροστά σέ αὐτή τήν πραγματικότητα δέν ἀγανακτῆ. Ἐάν δέν κινῆ «θυμόν τόν δικαιότατον» μπροστά στά ὅσα συμβαίνουν στίς ἡμέρες μας καί ὁπωσδήποτε, θά πρέπη νά ἔχη καταντήσει διεστραμμένη προσωπικότητα, ἐάν δέν ταράσσεται ἀπό τήν ἔνοχη σιωπή τῶν ἰθυνόντων ὅλου τοῦ «ὑπεροχικοῦ φάσματος», πολιτικοῦ καί πνευματικοῦ. Τῶν ἀνθρώπων δηλ. αὐτῶν πού, ἀντί νά ὑψώνουν φωνή διαμαρτυρίας, κατήντησαν νά ἐξευτελίζωνται διεθνῶς μέ τήν ἐκνευριστική «σιωπή τῶν ἀμνῶν» πού ἐπιδεικνύουν σέ ὅσους φοβοῦνται καί ἀνυπερθέτως ὑπολογίζουν (ποιούς ἄραγε;).
Πόσο, ἀλήθεια, τά ἴδια τά γεγονότα φανερώνουν ὅτι οἱ κατέχοντες τίς κορυφές τῆς πολιτικῆς καί πνευματικῆς- θρησκευτικῆς-«ἐκκλησιαστικῆς» ἐξουσίας ἀποδεικνύονται κατώτεροι τῶν περιστάσεων… Ὄχι ἁπλῶς κατώτεροι, ἀλλά καί ἐπιζήμιοι, ἀφοῦ παρουσιάζουν ἀνεπάρκεια στήν διαχείρισι τῶν ἐθνικοπολιτικῶν θεμάτων καί στήν ὑπεράσπισι τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων ἤ τό ἀκόμη χειρότερο, ἀποδεικνύουν ὀλιγωρία ὅταν τά διεθνῆ γεγονότα ξεπερνοῦν τίς «φυσιολογικές ἐντάσεις» καί ὑπερκαλύπτουν «τά κόκκινα σημεῖα τοῦ κινδύνου καί τῆς καταστροφῆς»...
Ἔτσι λοιπόν ἐφθάσαμε νά βλέπωμε ἐκεῖνα πού εἶναι ἀδύνατον νά προσέξη κανείς, δίχως νά ταραχθῆ ἡ ὕπαρξίς του συθέμελα. Βλέπομε δηλ. τήν σφαγή τῶν Χριστιανῶν στήν Συρία καί στήν εὐρύτερη περιοχή τῆς Μέσης Ἀνατολῆς, καί ὄχι μόνο, δίχως νά «κινῆται φύλλο» διαμαρτυρίας καί ἀντιδράσεων ἀπό τόν λεγόμενο «Χριστιανικό, πολιτισμένο καί ἐλεύθερο κόσμο». Φθάσαμε στό σημεῖο, αὐτή ἡ πραγματικότητα, δηλ. ἀποκεφαλισμοί ἀνθρώπων, μαρτύρια κλπ. πού ἐμφανίζουν σέ βίντεο, τά ὁποῖα ἀνεβάζουν στούς διαδικτυακούς ἱστοτόπους, νά ξεπερνᾶ καί τίς πλέον σκληρές σκηνές ἀπό ταινίες βίας και θρίλερ.
Ἀλλά, ἄς μή σταθοῦμε στίς περιγραφές συγκλονιστικῶν σκηνῶν, πού τά σύγχρονα Μαρτυρολόγια θά περιγράψουν, ἀργά ἤ γρήγορα, μέ κάθε λεπτομέρεια, καί θά προβληματίζεται κανείς, ἐάν οἱ ἐκλεκτές αὐτές ὑπάρξεις πού πορφυρώνουν μέ τό τίμιο αἷμα τους τήν «καθ᾽ ἡμᾶς Ἀνατολήν», εἶναι ἁπλοί Μάρτυρες ἤ Μεγαλομάρτυρες, ὅπως ἦσαν οἱ ἀρχαῖες μορφές τῆς Ἐκκλησίας μας, καί ἔτι πλέον. Ὄχι, δέν θά ἐπιμείνωμε στίς περιγραφές τῶν τελευταίων στιγμῶν τῶν Νεομαρτύρων, μεγάλων, μικρῶν, ἀκόμη καί βρεφῶν, πού οἱ ψυχές τους ἀπό τοῦ νῦν κράζουν «φωνῇ μεγάλῃ λέγοντες ἕως πότε ὁ Δεσπότης, ὁ Ἅγιος καί Ἀληθινός, οὐ κρινεῖς καί ἐκδικεῖς τό αἷμα ἡμῶν ἐκ τῶν κατοικούντων ἐπί τῆς γῆς;» ( Ἀποκ. ΣΤ´ 10). Θά σταθοῦμε ὅμως στό πλαίσιο τῆς ἐνεστώσης ἀνάγκης, ἐλέγχοντας τήν νοοτροπίαν καί τά ἐγκλήματα τῶν «μεγάλων καί τῶν τρανῶν», πού στήν πρᾶξι ἀποδεικνύονται μικροί, ρηχοί καί ἀπάνθρωποι.
Εἶναι δυνατόν, οἱ κύριοι αὐτοί, νά ἀπαιτοῦν ἐμπιστοσύνη ἀπό τόν κάθε ἄνθρωπο, ὅπου γῆς, ὅταν ἡ ὅλη τακτική τους ἀποδεικνύη τήν ἀνακολουθία τῶν ἰσχυρισμῶν τους περί δικαιοσύνης καί τήν ὑποκρισία τους μπροστά στό δρᾶμα τῶν Χριστιανῶν καί τοῦ κάθε ἀνθρώπου; ...Τί ἔγιναν ὅμως τώρα ὅλες αὐτές οἱ ὑποσχέσεις; Γιατί αὐτή ἡ παγερή σιωπή; Γιατί αὐτός ὁ πάγος, ἔστω καί σέ ἁπλές δηλώσεις συμπαραστάσεως; Μήπως ὁ βαρύς παγετός τῆς χώρας του ἔφθασε καί μέσα στίς καρδιές τους καί, λόγῳ τοῦ νεοπλουτισμοῦ, πραγματοποιήθηκε ὁ λόγος τοῦ Κυρίου: «Διά τό πληθυνθῆναι τήν ἀνομίαν ψυγήσεται ἡ ἀγάπη τῶν πολλῶν»; (Ματθ. ΚΔ´ 12).
Ἄνευ ἀμφιβολίας, γιά ἄλλη μία φορά ἀποδεικνύεται ἀληθινός, τραγικά ἀληθινός, ὁ θεόπνευστος λόγος τῆς Γραφῆς: «Μή πεποίθατε ἐπ᾽ ἄρχοντας ἐπί υἱούς ἀνθρώπων οἷς οὐκ ἔστι σωτηρία» (Ψαλμ. ΡΜΕ´ 3). Σίγουρα, δέν θά μᾶς σώσουν οἱ ἄρχοντες καί τοσούτῳ μᾶλλον, καθ᾽ ὅσον ἀπό τήν ζωή τους καί ἀπό τά νομοθετήματά τους (τά ἔργα τῶν βεβήλων χειρῶν τους) ἐξοβελίζουν τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό καί πέφτουν, καί οἱ ἴδιοι, καί τά δύσμοιρα ἔθνη τους στά γρανάζια τῶν ποικίλων λεσχῶν καί σκοτεινῶν παραγόντων...
Ἀλλά, ἐκτός τῶν πολιτικῶν ἐξουσιῶν, πού εἶναι ἕτοιμες νά νομοθετήσουν γιά ποικίλα ἄλλα ἀπαράδεκτα θέματα, καί τούς πλέον ἀφύσικους νόμους, μέ τό πρόσχημα δῆθεν τῆς ἀγάπης, ἐλευθέρας ἐκφράσεως κλπ. ἀδιαφοροῦν ὅμως, γιά νά μήν ἰσχυρισθοῦμε ὅτι χαίρονται μέ τήν μαρτυρική κατάστασι τῶν ὁμοδόξων ἀδελφῶν μας τῆς Συρίας καί ἀλλοῦ. Ἐκτός λοιπόν ἀπό τόν κατάπτυστον αὐτόν τομέα, ὑπάρχει καί ἡ πνευματική-ἐκκλησιαστική ἐξουσία. Ἡ ἐξουσία τῆς ἀγάπης, ἡ ὁποία κατά τεκμήριον θά πρέπη καί ἐπιβάλλεται νά ὑψώση ἕως τά ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ, φωνή διαμαρτυρίας.
Αὐτό, εἴπαμε πώς θά ἔπρεπε νά πραγματοποιῆται. Ὅμως, ἐπειδή δέν τό βλέπομε νά πραγματοποιῆται, ἐν προκειμένῳ, ἕνα ἐκ τῶν δύο πραγμάτων θά πρέπη νά συμβαίνη. Ἤ ἐμεῖς χάσαμε τήν ἀκοή μας καί δέν αἰσθανόμαστε τίς δραματικές διαμαρτυρίες καί ἐκκλήσεις τῶν Ὀρθοδόξων χριστιανῶν ἡγετῶν, ἤ «κάτι σάπιο ὑπάρχει στό Βασίλειο τῆς Δανιμαρκίας». Καί, ξεκάθαρα, ἡ σιωπή αὐτή τῶν Ποιμένων εἶναι τῷ ὄντι περισσότερο ἐξοργιστική ἀπό ἐκείνη τῶν ἡγετῶν τῆς πολιτείας.
Βεβαίως, ἔχουν καί τό δίκιο τους οἱ ἄνθρωποι. Πῶς εἶναι δυνατόν νά βροῦν χρόνο γιά τίς σφαγές καί τά μαρτύρια; Πῶς εἶναι δυνατόν νά δαπανήσουν ἔστω καί ἕνα λεπτό ἀπό τίς βυζαντινές καί μεγαλοπρεπεῖς τελετές καί τήν τήρησι τοῦ πρωτοκόλλου, πού κινδυνεύει νά λάβη «δογματική ἀξία»; Ἄλλωστε, ἡ ἀσκητική ζωή τῶν ἡγετῶν δέν τούς ἐπιτρέπει νά ἔχουν τήν πολυτέλεια τῆς πληροφορήσεως σέ παγκόσμια κλίμακα. Δέν μποροῦν, φαίνεται, οἱ ἄνθρωποι αὐτοί νά γνωρίζουν τί συμβαίνει στό ἄλλο ἄκρο τῆς γῆς, οὔτε κἄν τό τί διαδραματίζεται στόν πολυπαθῆ χῶρο τῆς Μέσης Ἀνατολῆς.
Ἀλλά, ἴσως τώρα ρωτήσουν κάποια «τέκνα τῆς ὑπακοῆς». Ἐπί τέλους, μπορεῖ νά συγκριθῆ ἡ σφαγή τῶν Χριστιανῶν, καί μάλιστα τῶν Ὀρθοδόξων κληρικῶν, μοναχῶν καί λαϊκῶν, μέ τήν «μόλυνσι τῆς ἀτμοσφαίρας» καί μέ τήν τῆξι τῶν πάγων τῆς Ἀνταρκτικῆς; Μά, ἐδῶ, μέρα μέ τήν ἡμέρα, ἐπίκειται ἡ ἕνωσις τῶν ἐκκλησιῶν καί κατόπιν ἡ ἕνωσις ὅλων τῶν θρησκειῶν. Ἐδῶ, ὀρθώνεται ἐνώπιόν μας «κοσμογονικόν ἔργον», ἄν ὄχι «θεογονικόν». Εἶναι δυνατόν τώρα νά χαλᾶμε τίς καρδιές μας μέ κάποιες ἀκρότητες πού συμβαίνουν στήν Συρία καί ἀλλαχοῦ; Ὄχι βέβαια. Δέν ἐπιτρέπεται φωνή διαμαρτυρίας, ἀλλά «σιωπή καί προσευχή». «Τήν ἡσυχία μας πρό πάντων μέσα στό ἀδιατάρακτον καί στό ἀνέπαφον»…
Αὐτό λοιπόν δείχνει ἡ ἄχρι τοῦδε τακτική κάποιων ἐκ τῶν πνευματικῶν ἡγετῶν. Ὅσο δέ γιά τό Π.Σ.Ε., ὅπου τελευταίως φαίνεται νά δείχνη ἰδιαίτερη κατανόησι στίς χειροτονίες τῶν γυναικῶν καί ἰδιόμορφο σεβασμό στίς «σεξουαλικές ἰδιαιτερότητες», μέ τήν ἀπόλυτη σιωπή του, ἐπί τοῦ θέματος τοῦ Χριστιανικοῦ διωγμοῦ, ἀποδεικνύει ὅτι πράγματι εἶναι συνεπέστατο στό «δόγμα καί στό ἦθος» τῶν ἐπιλέκτων του μελῶν καί τῶν ποικίλων του ὀπαδῶν…
Καί θά ἔλεγε κανείς, καλά, ἀπό τό Π.Σ.Ε. οὐδείς ἀναμένει κάτι τό ἀξιόλογον. «Ἐκ κόρακος κρᾶ». Ἀπό τήν πλάνη, τίς κακοδοξίες, τίς αἱρέσεις καί τίς διαστροφές, τό μόνο πού ἀναμένεται εἶναι «λοιμική νόσος» καί ἐπιδρομή «λύκων ἐν δορᾷ προβάτου» στήν μάνδρα τοῦ ποιμνίου. Καλά λοιπόν ὅσοι ἀνήκουν στούς «κόλπους τῆς ποικίλης διαφθορᾶς» σιωποῦν.
Τί κάνουν ὅμως τόσα Πατριαρχεῖα, τόσες Ἀρχιεπισκοπές,
τόσες Μητροπόλεις καί Ἐπισκοπές, τόσες Ἐνορίες, ἀλλά τόσοι καί τόσοι πού ἐργάζονται στόν χῶρο τῆς Στρατευομένης Ἐκκλησίας; Γιατί ὅλοι αὐτοί σιωποῦν; Μήπως ἔπεσε ἐπιδημία ὁμαδικῆς ἀναισθησίας σέ ρασοφόρους καί λαϊκούς; Ἤ μήπως νομίζουν ὅτι ὅλα αὐτά τά φρικτά γεγονότα εἶναι ἀναληθῆ; Γιατί αὐτή ἡ πνευματική ἄπνοια ποιμένων καί ἀρχιποιμένων;
Φαντασθεῖτε τί θά εἶχε συμβῆ σέ παγκόσμια κλίμακα, ἐάν κάποια ἐπεισόδια εἶχαν λάβει χώρα σέ ἀλλοθρήσκους πληθυσμούς. Ἔστω καί μύτη νά εἶχε ματώσει κάποιου ἐξ αὐτῶν γιά λόγους θρησκευτικούς… Καί ἀντιλαμβανόμαστε τίς διαμαρτυρίες καί τήν ἀλληλεγγύη, ἀκόμη καί ἀρκετῶν ποιμένων, πού τώρα παρουσιάζονται «ἰχθύος ἀφωνότεροι». Ὅλοι τότε θά συμφωνοῦσαν πώς καταπατοῦνται τά ἀνθρώπινα δικαιώματα καί πώς ἡ Μητέρα Ἐκκλησία, διά τῶν ποιμένων της, συμπαρίσταται στούς κοινωνικούς ἀγῶνες περί δικαιοσύνης καί θρησκευτικῆς ἐλευθερίας τῶν πολιτῶν. Δέν ἀποκλείεται μάλιστα στήν φανταστική αὐτή περίπτωσι πού ἀναφέρομε, νά εἴχαμε καί ἀνταλλαγή ἐπισκέψεων Ὀρθοδόξων ποιμένων καί ἀλλοθρήσκων κληρικῶν, καί μάλιστα νά ἐσημειώνετο συναγωνισμός στό ποιός θά ἐξέφραζε τήν μεγαλυτέρα συμπάθεια στούς χειμαζομένους ἀλλοθρήσκους ἀδελφούς.
Τώρα ὅμως, τί γίνεται; Καί πῶς μπορεῖ νά ἐξηγηθῆ ἡ ἀπαράδεκτη αὐτή τακτική τους;
Ἀλλά, μήπως ἀκούσαμε ἐπί τέλους καί κάποια φωνή ἐκ τῆς ἐρήμου τῆς σιωπῆς, ἐκ μέρους τοῦ μοναχισμοῦ; Καί πάλι, δυστυχῶς, «οὐκ ἦν φωνή, οὐκ ἦν ἀκρόασις». Θά ἀνέμενε κανείς, ἀπό τό Ἅγιον Ὄρος, ἀπό τά ἄλλα μοναστικά κέντρα καί τόν ἁπανταχοῦ μοναχισμό, νά ἀκουσθῆ κάτι τι. Ἀναμένει ἀφουγκραζόμενος, μέρα μέ τήν ἡμέρα, ὁ λαός τοῦ Θεοῦ νά ἠχήσουν οἱ σάλπιγγες τῆς διαμαρτυρίας καί νά ἀκουσθοῦν τά κηρύγματα τῆς μετανοίας. Ἀλλά, δυστυχῶς, καί ἐδῶ μία ἐν πολλοῖς ἔνοχη σιωπή ἁπλώνεται στόν ὁρίζοντα. Ἄς σφαγιάζωνται ἐπίσκοποι καί ἱερεῖς. Ἄς ἐξαφανίζωνται ἱερομόναχοι καί μοναχοί, καί ἄς ἀπαγάγωνται Ὀρθόδοξες μοναχές καί ὁλόκληρες μοναστικές ἀδελφότητες, μέ ὅ,τι αὐτό συνεπάγεται γιά ὅσους γνωρίζουν ἀπό ἀλλόθρησκο φανατισμό.
Σιωπή καί πάλι σιωπή, πού κόβει τά γόνατα ψυχῆς τε καί σώματος, ὅταν αὐτή ἡ «ἄκρα τοῦ τάφου σιωπή» ἑρμηνευθῆ σύμφωνα μέ τό πνεῦμα τοῦ Εὐαγγελίου.
Ἄραγε, τί πραγματικά συμβαίνει; «Ἐνύσταξαν οἱ ποιμένες»; (Ναούμ Γ´ 18). Ἐξαφανίσθηκε κάθε μορφή συνειδήσεως ἀδελφικῆς ἀγάπης καί Ὀρθοδόξου ποιμαντικῆς ἀλληλεγγύης; Δέν συνειδητοποιοῦμε ὅτι αὐτά πού γίνονται σήμερα στούς ἀδελφούς μας, αὔριο μπορεῖ νά συμβοῦν καί σέ ἐμᾶς τά ἴδια καί χειρότερα; Μήπως ἡ ποιμαντική καί μοναστική συνείδησις στένεψε σέ τέτοιο βαθμό, ὥστε τά ἐνδιαφέροντά μας νά ἐξαντλοῦνται τώρα «εἰς ἑαυτούς καί τούς περί ἡμᾶς»,  στήν  προσκόλλησι  τῶν πνευματικῶν τέκνων;… Καί μπορεῖ αὐτό νά εἶναι καί νά λέγεται Ὀρθοδοξία; Μποροῦμε νά ἀποκαλούμεθα διάδοχοι τῶν Ἁγίων καί ἀπόγονοι τῶν Ἡρώων; Ὄντως, θά τρίζουν τά ὀστᾶ τους... «Ἵλεως γενοῦ ἡμῖν Κύριε καί μή στήσης τήν ἁμαρτίαν ἡμῶν».
Καί μετά ἀπό ὅλα αὐτά, τί ἄλλο περιμένομε νά συμβῆ; Ὅταν ἀποκεφαλίζουν Χριστιανούς, ὅταν ἀπαγάγουν ἐπισκόπους, μοναχές, μοναχούς, ἀλλά καί ὁποιονδήποτε ἄνθρωπο, μέ σκοπό νά τούς βασανίσουν, βιάσουν, δολοφονήσουν; Ὅταν χαιρεκακοῦντες,βιντεοσκοποῦν τίς ἀπάνθρωπες πράξεις των καί μάλιστα τίς ἐπιδεικνύουν ἀνά τήν ὑφήλιο ὡς κάποιο μεγάλο τους κατόρθωμα;
Τί περιμένομε λοιπόν; Καταντήσαμε θεατές τῶν ἐγκλημάτων, τῶν ἀδελφῶν μας καί τῶν συνανθρώπων μας. Καί σιωποῦμε; Τί περιμένομε ἀπό ἕνα «ἀνύπαρκτο» κράτος; Ἤ μᾶλλον, τί περιμένομε ἀπό ἕνα κράτος πού εἶναι ἀπασχολημένο μέ τόσους νόμους πού μελετᾶ καί καταρτίζει (ἀντιρατσιστικός, συμβίωσις ὁμοφυλοφίλων, πῶς θά ἀπαλείψη τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, πῶς θά ἀλλοιώση τήν Ἐθνική Ἱστορία, κλπ.), ὥστε νά νοθεύση καί νά ἀφελληνίση τήν κοινωνία; Ποῦ νά βρῆ χρόνο γιά τέτοιου εἴδους  ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ;
Ἤ μή τυχόν περιμένομε λύσεις ἀπό τούς πνευματικούς ἡγέτες οἱ ὁποῖοι χωλαίνουν; « ἕως πότε ὑμεῖς χωλανεῖτε ἐπ᾽ ἀμφοτέραις ταῖς ἰγνύαις; (Γ´ Βασιλ. ΙΗ´21).  Καί μήν ἰσχυριζόμαστε ὅτι καθεύδουν. Ὄχι, δέν ἰσχύει τοῦτο, διότι σέ ἄλλες μέν περιπτώσεις τούς βλέπομε νηφάλιους,  ἄλλοτε ὅμως ἀναλόγως τῶν περιπτώσεων, ἀπολύτως ἐν ἐγρηγόρσει…
Ἤ μήπως περιμένωμε κάτι ἀπό τίς «μεγάλες δυνάμεις» πού «βοηθοῦν», τοπικά καί χρονικά, ἀναλόγως τῶν συμφερόντων τους;
Μήν ἐλπίζομε καί μή περιμένομε τίποτε ἀπό αὐτούς. Τούς εἴδαμε, τούς γνωρίσαμε καί τούς «ἀπολαύσαμε» τόσους ἐνιαυτούς στόν τομέα καί «στό διακόνημά του ἕκαστον ἐξ αὐτῶν».
Τά ζωντανά ὅμως μέλη τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας πρέπει νά λάβουν μέτρα καί νά δράσουν. Νά ἐνημερώσουν, νά βοηθήσουν, νά συνδράμουν νά ἀφυπνίσουν, νά μιλήσουν τέλος πάντων κάποτε. Δέν πάει ἄλλο.
Καί πρῶτα ἀπ᾽ ὅλα, τό Μοναχικό Τάγμα, ἐπιβάλλεται νά ἐνεργήση καί νά δώση τό παρών. Γιατί πήραμε τό Σχῆμα; Μόνο γιά νά κάνωμε κομβοσχοίνια, κανόνα καί τυπικά;  Βεβαίως πρῶτα αὐτά, ἀλλά ὄχι μόνο αὐτά. Ἀπαιτεῖται γενική πνευματική ἐνεργοποίησι.
Νά ἀντισταθοῦμε ἑνωμένοι καί νά μή χαρίζωμε τίποτε. Νά διεκδικοῦμε, νά ἀπαιτοῦμε, καί προπαντός, νά μήν ἐπιτρέπωμε ἀδικίες. Νά ἀγωνισθοῦμε. Νά μήν ἀπογοητευθοῦμε, οὔτε καί νά δειλιοῦμε. Νά εὐελπιστοῦμε, ὄχι σέ πρόσωπα, ἀλλά μέ τούς προσωπικούς μας πνευματικούς ἀγῶνες νά ἀποβλέπωμε μόνο στό ἔλεος, στήν ἀγάπη καί στήν κρίσι τοῦ Χριστοῦ μας. Νά προσευχηθοῦμε γιά τήν Συρία, ἀλλά καί γιά τούς ἁπανταχοῦ Ὀρθοδόξους καί μή. Γιά ὅλην τήν ἀνθρωπότητα, ἐλπίζοντας στήν φώτισι καί στό ἔλεος τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ.
Δέν μᾶς ἀπομένει τώρα ἄλλο, παρά ὁ ἕνας πιστός, νά παρακινῆ τόν ἄλλον. Δέν ἀπέμειναν, παρά νησῖδες ὀρθοπραξίας. Ἀλλοίμονο δέ ἐάν συνεχίσωμε μέσα σ᾽ αὐτόν τόν ὕπνο, μέσα σ᾽ αὐτήν τήν ἀποβλάκωσι.
Τό ὀλιγώτερον ἑπομένως πού ἔχομε νά κάνωμε εἶναι, νά ζητήσωμε συγγνώμη γιά τήν ὀλιγωρία μας καί τήν ἔνοχη ἀδιαφορία μας ἔναντι τῶν μαρτύρων καί ὁμολογητῶν ἀδελφῶν μας καί ταυτοχρόνως, νά παρακαλέσωμε τόν Θεό νά μᾶς ἀφυπνίση (ἡ ἀγάπη Του γνωρίζει μέ ποιόν τρόπο), ὥστε νά διαμαρτυρηθοῦμε καί νά ἀρθοῦμε εἰς τό ὕψος τῶν περιστάσεων. «Οἱ καιροί οὐ μενετοί».
Ὁ Κύριος ἐγγύς.
Στῶμεν καλῶς.
Ἀμήν.
Γένοιτο.

30 σχόλια:

  1. Ανώνυμος20/12/13, 9:34 π.μ.

    Μπράβο πάτερ μου, μας ανέπαυσες, μίλησες με τη γλώσσα του Χριστού. Ζει Κύριος ο Θεός. Δόξα σοι ο Θεός υπάρχουν ακόμη κληρικοί που αφυπνίζουν το υπνωτισμένο ποίμνιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άραγε π. Ἀρσένιε Κατερέλε σώζεται όποιος μνημονεύει και κοινωνεί << εἴτε ἀπό τούς προηγούμενους εἴτε ἀπό τούς νῦν ΠΑΠΑ-ιερεῖς, ΠΑΠΑ-μοναχούς, ΠΑΠΑ-πατριάρχες. >> ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/12/13, 7:42 μ.μ.

      ΕΝΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΩΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ.ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟΝ SOTIRIO ΣΤΟ ΣΑΙΤ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΩ ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ Π. ΑΡΣΕΝΙΟ ΟΥΤΕ ΤΟΝ SOTIRIO ΑΠΛΑ ΛΕΩ ΤΗΝΓΝΩΜΗ ΜΟΥ
      Π. ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΘΗΝΑ

      Διαγραφή
  3. @Συρία κλαίουσα τά τέκνα αὐτῆς τά Ὀρθόδοξα καί ἐκλεκτά καί οὐκ ἤθελε παρακληθῆναι, ὅτι οὐκ εἰσίν».

    Tα Ορθόδοξα και εκλεκτά τέκνα του Πατριαρχείου Αντιοχείας τα οποία μαζί με τους "Ποιμένες" τους αφού ασπαστούν στους ναούς την εικόνα του Αγίου Φλαβιανού, ασπάζονται και την εικόνα του "αγίου" Διόσκορου σφαγέα του Αγίου Φλαβιανού! Ανακάλυψαν ατο Σαμπεζύ το 1991 ότι έχουν την αυτήν Χριστολογία με τους Ορθοδόξους οι Μονοφυσίτες. Έχουμε διακοινωνία, είμαστε όλοι Ορθόδοξοι!
    "Έτι δεόμεθα υπέρ του αγιωτάτου Επισκόπου και Πάπα Ρώμης..."

    Κωνσταντίνος Αργυρακόπουλος
    Μόντρεαλ-Καναδά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος22/12/13, 8:20 μ.μ.

      ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ. ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
      ΤΑΣΟΣ

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος22/12/13, 3:17 π.μ.

    ΣΤΟΝ SOTIRIO. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.ΦΙΛΕ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Ο Π. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΔΙΟΤΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΩ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ. ΟΜΙΛΕΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΤΙΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΑΚΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΊΔΙ ΤΟΥ ΤΙΣ ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΕΙ. ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΙΣ ΔΙΝΟΥΝ ΕΠΩΝΥΜΩΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΑΙΤ. Ο ΙΔΙΟΣ ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΣΧΌΛΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος22/12/13, 7:36 μ.μ.

    ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕ ΠΑΤΕΡ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος22/12/13, 7:45 μ.μ.

    ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕ ΠΑΤΕΡ. ΕΥΧΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος22/12/13, 7:49 μ.μ.

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΣΑΙΤ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος22/12/13, 7:50 μ.μ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος22/12/13, 7:57 μ.μ.

    ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕ ΠΑΤΕΡ ΝΑ ΕΥΧΕΣΕ
    ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΕΛΕΝΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος22/12/13, 8:21 μ.μ.

    ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΑΦΥΠΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος22/12/13, 8:24 μ.μ.

    ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΣΟΥ ΟΛΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος22/12/13, 8:28 μ.μ.

    ΕΥΓΕ ΚΑΙ ΚΑΛΈΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος22/12/13, 9:28 μ.μ.

    ΥΠΕΡΟΧΗ ΩΦΕΛΙΜΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος23/12/13, 12:56 π.μ.

    χρονια πολλά καλά Χριστουγεννα. ευχαριστουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος23/12/13, 3:49 π.μ.

    Καλά Χριστουγεννα με αγάπη και μετάνοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος23/12/13, 3:15 μ.μ.

    ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕ ΠΑΤΕΡ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος23/12/13, 3:16 μ.μ.

    ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΦΩΤΙΣΜΕΝΕ ΠΑΠΠΟΥΛΗ. ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΣΕΝΣ ΣΤΟ ΣΑΙΤ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος23/12/13, 5:14 μ.μ.

    ΣΟΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ. ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος23/12/13, 5:14 μ.μ.

    ΑΦΥΠΝΗΣΗ ΣΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος23/12/13, 5:16 μ.μ.

    Αγαπημενο ευλογημενο σαιτ σε ευχαριστουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δίκαιο έχει ο κ Κωνσταντίνος Αργυρακόπουλος Λουκ. 13,1 Παρῆσαν δέ τινες ἐν αὐτῷ τῷ καιρῷ ἀπαγγέλλοντες αὐτῷ περὶ τῶν Γαλιλαίων, ὧν τὸ αἷμα Πιλᾶτος ἔμιξε μετὰ τῶν θυσιῶν αὐτῶν.
    Λουκ. 13,1 Κατά την ώραν δε που ωμιλούσε ο Κυριος, παρουσιάσθησαν μερικοί και του ανήγγειλαν δια τους Γαλιλαίους, των οποίων το αίμα ο Πιλάτος, όταν με τους στρατιώτας του τους έσφαξε μέσα εις την αυλήν του ναού, το ανέμιξε με τας θυσίας, που εκείνοι προσέφεραν την ώραν αυτήν.
    Λουκ. 13,2 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· δοκεῖτε ὅτι οἱ Γαλιλαῖοι οὗτοι ἁμαρτωλοὶ παρὰ πάντας τοὺς Γαλιλαίους ἐγένοντο, ὅτι τοιαῦτα πεπόνθασιν;
    Λουκ. 13,2 Και αποκριθείς ο Ιησούς τους είπε· “εκ του γεγονότος ότι έπαθαν αυτά, βγάζετε σστο συμπέρασμα ότι οι Γαλιλαίοι αυτοί υπήρξαν αμαρτωλοί περισσότερον από όλους τους Γαλιλαίους;
    Λουκ. 13,3 οὐχί, λέγω ὑμῖν, ἀλλ᾿ ἐὰν μὴ μετανοῆτε, πάντες ὡσαύτως ἀπολεῖσθε.
    Λουκ. 13,3 Οχι σας λέγω· διότι και οι άλλοι Γαλιλαίοι είναι επίσης αμαρτωλοί. Εάν δε δεν μετανοήσετε και σεις όλοι, κατά τον ίδιο τρόπον θα χαθήτε.(Τα ρωμαϊκά στρατεύματα είναι έτοιμα να ορμήσουν και να σας κατασφάξουν).
    Λουκ. 13,4 ἢ ἐκεῖνοι οἱ δέκα καὶ ὀκτώ, ἐφ᾿ οὓς ἔπεσεν ὁ πύργος ἐν τῷ Σιλωὰμ καὶ ἀπέκτεινεν αὐτούς, δοκεῖτε ὅτι οὗτοι ὀφειλέται ἐγένοντο παρὰ πάντας τοὺς ἀνθρώπους τοὺς κατοικοῦντας ἐν Ἱερουσαλήμ;
    Λουκ. 13,4 Η νομίζετε ότι οι δέκα οκτώ, επάνω στους οποίους έπεσε ο πύργος του Σιλωάμ και τους εθανάτωσεν, αυτοί υπήρξαν ενώπιον του Θεού αμαρτωλοί και χρεώσται περισσότερον από όλους τους ανθρώπους, που κατοικούν εις την Ιερουσαλήμ;
    Λουκ. 13,5 οὐχί, λέγω ὑμῖν, ἀλλ᾿ ἐὰν μὴ μετανοήσητε, πάντες ὁμοίως ἀπολεῖσθε.
    Λουκ. 13,5 Οχι σας λέγω· αλλ' έπαθαν εκείνοι, δια να συνέλθετε σεις. Εάν όμως δεν μετανοήσετε, όλοι κατά τον ίδιον τρόπον θα χαθήτε, διότι θα ταφήτε κάτω από τα ερείπια των πόλεών σας”.

    Ρωμ. 1,18 Ἀποκαλύπτεται γὰρ ὀργὴ Θεοῦ ἀπ᾿ οὐρανοῦ ἐπὶ πᾶσαν ἀσέβειαν καὶ ἀδικίαν ἀνθρώπων τῶν τὴν ἀλήθειαν ἐν ἀδικίᾳ κατεχόντων,
    Ρωμ. 1,18 Ηυδόκησε δε ο Θεός να δώση την εκ πίστεως δικαίωσιν, καθόσον τα έργα του κόσμου είναι τέτοια, ώστε εξ αιτίας των φανερώνεται και ξεσπάει η οργή του Θεού από τον ουρανόν εναντίον κάθε ασεβείας και κάθε αδικίας των πονηρών ανθρώπων, οι οποίοι, ενώ γνωρίζουν και κατέχουν την αλήθειαν, ζουν μέσα εις την αδικίαν.

    Αναφέρεσαι π. Ἀρσένιε Κατερέλε στους κληρικούς και λαϊκούς στην Συρία του αιρεσιάρχη Αντιοχείας . θα πάνε εκεί που είναι η Αγίας Ευφημία και οι 630 Θεοφόροι πατέρες της Δ οικουμενικής ή εκεί που είναι ο Ευτυχής και οι Μονοφυσίτες ? Και αν αυτοί , αν και μάρτυρες πάνε όπου πάνε , τότε όσοι είναι σε κοινωνία με τον Βαρθολομαίο και την μαφία του που ελπίζουν ότι πάνε ? Eπι Τουρκοκρατίας οι πατέρες μας δεν πρόδιδαν τον Χριστό ούτε για τιμές ούτε για αξιώματα και προτιμούσαν να υποφέρουν τα πάνδεινα μέχρι και τον αυτόν τον Θάνατο και έτσι σήμερα είμαστε χριστιανοί . Για κάτσε και σκέψου αδελφέ μου πόσο αίμα πόσα βάσανα ! Και τώρα ... αφήνουν τον Χριστό και πάνε στον Αντίχριστο οχι μόνο τζάμπα αλλά πληρώνουν κι όλας να πάνε στο Βατικανό να προσκυνήσουν .... Τι σκ... το θέλανε να μνημονεύσουνε τον Πάπα ? Είναι να μη μας έρθει θεομηνία ? Και λίγα τραβάμε με την Τρόικα ... Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος24/12/13, 1:50 π.μ.

    μπραβο π Αρσενιε οπως τα λες αυτο ειναι Χριστιανικό πνευμα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Αλέξης Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος24/12/13, 1:53 π.μ.

    ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΜΙΣΟΥΜΕ ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΣΟΥ ΠΑΤΕΡ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΣΑΙΤ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ
    Π. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΤΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος24/12/13, 1:56 π.μ.

    ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΤΕΡ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΦΩΤΙΣΘΙΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΥΤΩΝ, ΜΑΚΑΡΙ.
    ΦΩΤΙΣΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Θεοδώρου Στουδίτου :<< Δύο τοίνυν είσί πορνείαι μία μέν ή έπί τη πίστει, έτέρα δέ ή έπί τφ σώματι. Ο γουν άλούς τη αίρετικη κoινωνία αυτος έστιν ό έκπορνεύσας είς Θεόν, καί συνεκπορνεύειν δύναται καί τω σώματι ... >>
    Τι είπε ο Αι Κοσμάς ?
    "Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία του κακού" ?
    ο Πάπας είναι και ο οικουμενισμός .ο Πάπας είναι και η πανθρησκεία
    Οσους για αυτους που λενε πολλες αμαρτίες , πολλες αιτίες να αποπροσανατολισουν απο την πνευματικη μοιχεία την Αποστασία της μνημονευσης του Παπα τι να πώ?

    Αλίμονο σ' εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, γιατί αποδεκατίζετε το δυόσμο και τον άνηθο και το κύμινο και αφήσατε τα σπουδαιότερα του νόμου


    Ματθαίος ε:31 "Ερρέθη προς τούτοις ότι όστις χωρισθή την γυναίκα αυτού, ας δώσει εις αυτήν διαζύγιο. Εγώ όμως σας λέγω, ότι όστις χωρισθή την γυναίκα αυτού, παρεκτός λόγου πορνείας, κάμνει αυτήν να μοιχεύηται και όστις λάβη γυναίκα κεχωρισμένην, γίνεται μοιχός".

    Εδώ ο Κύριος καταργεί και τον άνηθο και το κύμινο και ξεκάθαρα τι λέει ?
    παρεκτός λόγου πορνείας

    Και οτι νομοθετεί για τη σχέση άντρα γυναίκας ισχύει και για την σχεση Κυρίου Εκκλησίας !


    «Το μυστήριο τούτο μέγα εστίν, εγώ δε λέγω εις Χριστόν και εις την Εκκλησίαν» (Εφεσίους 5,32).

    ὅτι ὁ ἀνήρ ἐστι κεφαλὴ τῆς γυναικός, ὡς καὶ ὁ Χριστὸς κεφαλὴ τῆς ἐκκλησίας, καὶ αὐτός ἐστι σωτὴρ τοῦ σώματος. ἀλλ' ὥσπερ ἡ ἐκκλησία ὑποτάσσεται τῷ Χριστῷ, οὕτω καὶ αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ἐν παντί. οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶτε τὰς γυναῖκας ἑαυτῶν, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς ἠγάπησε τὴν ἐκκλησίαν καὶ ἑαυτὸν παρέδωκεν ὑπὲρ αὐτῆς, ἵνα αὐτὴν ἁγιάσῃ καθαρίσας τῷ λουτρῷ τοῦ ὕδατος ἐν ρήματι, ἵνα παραστήσῃ αὐτὴν ἑαυτῷ ἔνδοξον τὴν ἐκκλησίαν, μὴ ἔχουσαν σπίλον ἢ ρυτίδα ἤ τι τῶν τοιούτων, ἀλλ' ἵνα ᾖ ἁγία καὶ ἄμωμος. οὕτως ὀφείλουσιν οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶν τὰς ἑαυτῶν γυναῖκας ὡς τὰ ἑαυτῶν σώματα. ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ· οὐδεὶς γάρ ποτε τὴν ἑαυτοῦ σάρκα ἐμίσησεν, ἀλλ' ἐκτρέφει καὶ θάλπει αὐτήν, καθὼς καὶ ὁ Κύριος τὴν ἐκκλησίαν·

    Το λοιπόν τον "Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία του κακού" και να αστε τον άνηθο και το κύμινο να σας χαρώ !


    Ο γ ο υ ν ά λ ο ύ ς τ η α ί ρ ε τ ι κ η κoινωνία αυτος έστιν ό έ κ π ο ρ ν ε ύ σ α ς είς Θεόν

    Η ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΠΑΠΑ ΡΩΜΗΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2006 είναι η αιτία του μνημονίου Το λοιπόν τον "Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία του κακού"

    διοτι ἐλάλησε Κύριος πάντας τοὺς λόγους τούτους λέγων· ἐγώ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου, ὅστις ἐξήγαγόν σε ἐκ γῆς Αἰγύπτου, ἐξ οἴκου δουλείας. 3 οὐκ ἔσονταί σοι θεοὶ ἕτεροι πλὴν ἐμοῦ. 4 οὐ ποιήσεις σεαυτῷ εἴδωλον, οὐδὲ παντὸς ὁμοίωμα, ὅσα ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ ὅσα ἐν τῇ γῇ κάτω καὶ ὅσα ἐν τοῖς ὕδασιν ὑποκάτω τῆς γῆς. 5 οὐ προσκυνήσεις αὐτοῖς, οὐδὲ μὴ λατρεύσεις αὐτοῖς· ἐγὼ γάρ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου, Θεὸς ζηλωτής,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος24/12/13, 2:52 μ.μ.

    Ουτε τον π. Αρσένιο γνωριζω ουτε τον sotirio ουτε το σαιτ. Το κειμενο του π.Αρσενίου οποιος το διαβασει και σκεφτει και καταλαβει το πνευμα ακομη και το γραμμα του κειμενου, θα συμφωνήσει οτι ο ανθρωπος δεν γραφει ουτε λεει υπερ του πάπα, το αντιθετο λεει.Γιατί τοσος ντόρος;;; Ο Κύριος ειπε να αγαπαμε και τους εχθρους μας αλλά εμείς ουτε τους αδελφους μας δεν αγαπαμε. Ενα αρθρο εγραψε ο ανθρωπος και αρχισατε …. Τι κακό λέει ο ανθρωπος; Μακαρι να μιλανε και να γράφουν και άλλοι πατερες ἐτσι. Διαβαστε καποιους πατερες να δειτε τι βλακειες λένε.Ο Αλεξανδρουπολεως ειπε στη τηλεοραση στην εκπομπη αρχονταρικι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΛΠ.Ας ηρεμήσουμε ενταξει ο παππας ειναι ΑΙΡΕΣΗ το ξερουμε το φωναζουμε κλπ. Αλλα κανενας π. Αρσενιος και αλλοι πατερες με το πνευμα το δικο του δεν θα κοινωνησουν ποτε με τον παπα.καλα Χριστουγεννα sotirio και συγγνωμη αν εγινα κουραστικος. Καλα χριστουγεννα στο σαιτ στον π. Αρσενιο και σε ολους και να με συγχωρειτε.
    Γιαννης Αλεξανδρουπυλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος24/12/13, 3:11 μ.μ.

    Υπέροχο κειμενο ασ αφυπνιστουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος24/12/13, 3:39 μ.μ.

    Δεν έχουμε διαβάσει καλύτερο κεί μενο από αυτό, για τα θέματα στα οποία αναφέρεται. Μακάρι και άλλοι ρασσοφόροι να τα λένε.την ευχή σου παππούλη.
    Τἀσος Μαριάνθη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.