Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ άπὸ τὴν Μητρόπολη πειραιῶς: "15ος ΚΑΝΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ". Μερικὲς σκέψεις, πού είθε να διαψευστούν και το... "βατραχάκι".



Ἡ Ἱ. Μητρόπολις Πειραιῶς ἀνακοίνωσε ὅτι πραγματοποιεῖ στὶς 27 Νοεμβρίου 2014 στὸν Πειραιᾶ Θεολογικὴ Ἡμερίδα μὲ θέμα: «15ος Κανὼν τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου καὶ διακοπὴ τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας».
1. Ἡ Ἡμερίδα πραγματοποιεῖται δύο (2) ἡμέρες πρὶν ἐπισκεφτεῖ ὁ Πάπας τὸ Φανάρι!
2. Ἕνας  (ὁ πρῶτος)  ἀπὸ τοὺς εἰσηγητὲς θὰ εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς, ὁ ὁποῖος ἔχει πάρει θέση σαφῆ περὶ τῆς Ἀποτειχίσεως (δηλαδὴ εἶναι «κατά»). Τοῦτο μᾶς κάνει νὰ ὑποθέτουμε ὅτι θὰ ὑποστηρίξει τὶς ἴδιες θέσεις καὶ θὰ προσπαθήσει νὰ τὶς κατοχυρώσει, ἐφ’ ὅσον ἐν τῷ μεταξὺ δὲν ἔχει δηλώσει κάποια ἀναθεώρηση/διαφοροποίηση τῶν θέσεών του αὐτῶν. Αὐτὴ ἡ ὑπόθεση ἐνισχύεται ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι
α) Δὲν θὰ εἶναι ὁ π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς εἰσηγητὴς στὴν Ἡμερίδα, μὲ τὸν ὁποῖο ἀντιλάγησαν διὰ τοῦ ἠλεκτρονικοῦ τύπου οἱ διαφορετικὲς θέσεις [τὸν κάλεσε πρὶν δυὸ χρόνια σὲ μιὰ ἄνιση συζητηση (μόνος ἐναντίον ὅλων) καὶ ὅταν ἔθεσε ὅρους ἰσότητος, τὸν ἀπέκλεισε ἀπὸ τὴν συζήτηση, ματαιώνοντας τότε τὴν Ἡμερίδα!].
β) Ἀντίθετα κάλεσε τώρα νέους ὁμιλητές, ἀφοῦ τότε ἀρνήθηκαν νὰ εἶναι εἰσηγητὲς ὀ π. Γεώργιος Μεταλληνὸς καὶ ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης. Καὶ πῶς νὰ ἐδέχετο ὁ π. Θεόδωρος νὰ κάνει Εἰσήγηση, ἀφοῦ εἶχε πάρει θέση πολλάκις ὑπὲρ τῆς ἀποτειχίσεως; Τῶν δύο νέων εἰσηγητῶν εἶναι γνωστὲς οἱ θέσεις· ὁ ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς μάλιστα ἔχει διατυπώσει τὶς ἀντιπατερικὲς θέσεις του περὶ τῆς ἀποτειχίσεως καὶ σὲ βιβλίο, ἔχουν δὲ ἀνατραπεῖ  ἀπὸ πληθῶρα ἄρθρων καὶ βιβλίων τοῦ π. Εὐθυμίου!
3. Ὁ Πειραιῶς, ἀσφαλῶς καὶ θὰ ἀναφερθεῖ στὴν ἐπίσκεψη τοῦ Πάπα στὸ Φανάρι, εἴτε αὐτοβούλως, εἴτε ἐρωτηθεὶς ἀπὸ τὸ ἀκροατήριο.

Νὰ μαντέψουμε τὴν σκοπιμότητα τῆς διενέργειας αὐτῆς τῆς Ἡμερίδας καὶ τὶς ἀπαντήσεις ποὺ θὰ δοθοῦν;
Ἐφ’ ὅσον ἡ διπλωματία «Βατικανοῦ-Φαναρίου Α.Ε.» δὲν θὰ εἶναι ἀνόητοι νὰ προκαλέσουν τόσο πολὺ τοὺς πιστοὺς καὶ νὰ τοὺς ξεσηκώσουν (μᾶλλον θὰ ἀρκεστοῦν σὲ σημαντικὲς μέν, ἀλλὰ λεκτικὲς διακηρύξεις), ἡ ἀπάντηση τῆς Ἡμερίδος θὰ εἶναι ὅτι, 

ἐφ’ ὅσον δὲν ὑπάρξει «κοινὸ ποτήριο» (ποὺ ὁ Πειραιῶς θεωρεῖ ὡς τὸ κόκκινο σημεῖο), δὲν διακόπτουμε τὸ Μνημόσυνο τῶν Οἰκουμενιστῶν· συνεχίζουμε, λοιπόν, νὰ κοινωνοῦμε μὲ τοὺς παναιρετικοὺς Οἰκουμενιστὲς καὶ ὅσους κοινωνοῦν μαζί τους, καὶ ἐπίσης, συνεχίζουμε τὸν χαρτοπόλεμο τῶν Ἀνακοινώσεων, τῶν Ἡμερίδων καὶ τῶν θεωρητικῶν «Ὁμολογιῶν Πίστεως», ἀλλὰ προδοσιῶν πράξεως!!!

Καὶ ἀναρωτιόμαστε: ποιά θὰ εἶναι ἡ ἀξία τῆς Ἡμερίδας χωρὶς διάλογο καὶ ἀντίλογο;
Εἴτε συνειδητά, εἴτε σκοπίμως, θὰ ἱκανοποιήσει μὲν τοὺς πιστοὺς (κι ἔτσι θὰ ἐκτονωθεῖ ἡ συσσωρευμένη ἀντίδραση) καὶ θὰ περάσει τὸ μήνυμα ὅτι ὁ «γενναῖος» καὶ «λέων» μητροπολίτης Πειραιῶς τὰ βάζει μὲ τὸ Φανάρι, δυὸ μέρες πρὶν τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Πάπα. Ταυτόχρονα, ὅμως, θὰ ἐπιτρέψει στὴν διπλωματία «Βατικανοῦ-Φαναρίου Α.Ε.» νὰ κάνει ἕνα ἀκόμα βῆμα ἐπιβολῆς τῆς Ἑνώσεως ὑπὸ τὸν Πάπα, δυναμώνοντας λίγο ἀκόμα τὴν φωτιά, σύμφωνα μὲ τὸ γνωστὸ παράδειγμα μὲ τὸ «βατραχάκι» ποὺ στὴν συνέεια ξαναδημοσιεύουμε!
(Τὸ ἐκπληκτικῆς ὁμοιότητας παράδειγμα ἀπό ἐδῶ).


Η ΧΥΤΡΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΒΡΑΖΕΙ.  ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ;

ΤΟ ΒΑΤΡΑΧΑΚΙ, Η ΤΡΙΜΕΡΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΚΑΙ  Ο  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ


βατραχάκι" εναι να θαυμάσιο κείμενο το  συγγραφέα κα φιλοσόφου Olivier Clerc περιγράφει κατ τραγικ τρόπο τν σύγχρονη κατάσταση πο βιώνουμε ς λληνες κα ρθόδοξοι χριστιανοί. Διαβάζοντάς το, κάναμε κάποιες σκέψεις, καταγράψαμε κάποιες ναλογίες κα προχωρήσαμε σ κάποιους συνειρμούς. Πολλο π τος ναγνστες πιστεύουμε πς θ βρον καλύτερες ναλογίες κα συνειρμούς.... μες παραθέτουμε τος δικούς μας.
Παρουσιάζουμε πρτα «μ λίγα λόγια» Τ βατραχάκι το Olivier Clerc:
«να βατραχάκι κολυμποσε μέριμνο σ μία χύτρα μ δροσερ νερό. Ο παρατηρητς νάψαν μία χαμηλ φωτι κάτω π τ χύτρα. θερμοκρασία το νερο νέβαινε ργ λλ σταθερ 25..26..27....35 βαθμοί. Τ βατραχάκι νοιωθε μία μικρ διαφορά, λλ ασθανόταν κόμα σχετικ νετα. 40-45, μία μικρ δυσφορία, λλ τίποτε τ νησυχητικ δν περνοσε π τ μυαλό του, μόνο που ασθανόταν λίγο κουρασμένο. 50 βαθμο κα νόχληση ταν πι μεγάλη, λλ
κα κούραση πίσης· γι’ ατ κα πομένει κα δεν ντιδρ. Σ λίγο θερμοκρασία κάνει τ βατραχάκι ν χάσει τις ασθήσεις του κα σύντομα βράζει μέσα στ χύτρα.
»ν τ ριχναν π τν ρχ κατ’ εθεαν στος 40-50 βαθμούς, πως εχαν κάνει ο παρατηρητς νωρίτερα σ λλο βατραχάκι, ατ μ’ να γερ σάλτο θ πηδοσε ξω π τ χύτρα.
»Τ πείραμα ποδεικνύει τι, ταν μία λλαγ γίνεται μ τρόπο παρκς ργό, διαφεύγει τς συνειδήσεως κα στν πλειονότητα τν περιπτώσεων δν προκαλε καμι ντιδράση, καμι ντίσταση.
»Τ διο συμβαίνει κα στην κοινωνία μας μ σα ργ κα σταδιακ συμβαίνουν σ βάρος μας. Γίνονται ργ ργ για να τ συνηθίζουμε. Ατ πο μς συμβαίνουν σήμερα, ν γινόταν λα μαζ πρν 20-30-40 χρόνια θ μας καναν ν φρίξουμε, ν βγομε στος δρόμους, να παναστατήσουμε. Τώρα μως;
»Τ σχημα προγνωστικ γι τ μέλλον μας, ντ να προκαλον ντιδράσεις κα ξεγέρσεις, προετοιμάζουν ψυχολογικ τν κόσμο στε να ποδέχεται τς δραματικς κα ξαθλιωτικς συνθκες ζως πο μς πιβάλουν.
»Μήπως είναι η ώρα ΝΑ ΠΕΤΑΧΤΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΧΥΤΡΑ;».
* * *
Δν θ ναφερθομε στ κοινωνικά, πολιτικ κα θνικ πράγματα τς χώρας. λλοι, πλερέστερα νημερωμένοι, χουν μιλήσει κα μιλον.
Θ
μιλήσουμε γι τν κκλησιαστικ κατάσταση. ν θελήσουμε ν παρουσιάσουμε τος συνειρμος κα τς ναλογίες μ τ βατραχάκι, θ λέγαμε πς βρισκόμαστε στ θέση πο ταν τ βατραχάκι, ταν μέσα στν χύτρα πικρατοσαν «50 βαθμο κα νόχληση ταν πι μεγάλη, λλ κα κούραση πίσης· γι’ ατ κα πομένει κα δεν ντιδρ».
Χρόνια τώρα, κάποιοι πισημαίνουν, πς δν φώναζε σκοπα φανατικ π. Παλος, ταν δίδασκε συμβουλεύοντας: «αρετικν νθρωπον μετ μίαν κα δευτέρα νουθεσία παραιτο». Ο σύγχρονοι κκλησιαστικο γέτες, πο μ κοσμικ τρόπο κλογς χουν καταλάβει πισκοπικος κα πατριαρχικος θρόνους, (προωθούμενοι π νεοταξικ κέντρα ξουσίας), διδάσκουν ενοον τν παναίρεση το Οκουμενισμο. Τοτο σημαίνει πς δηγον τν ρθόδοξη κκλησία στν γκαλι το Πάπα, ποος θ παραδώσει τ πάντα στ χέρια το ποιου ντίχριστου.
Τ δράμα, μως, γκειται στ τι, ο πόλοιποι ρθόδοξοι πίσκοποι, ερωμένοι κα θεολόγοι, δυνατον ν κατανοήσουν, ατ πο κατανόησε Olivier Clerc.
τι δηλαδή, τ οκουμενιστικ κέντρα, δ κα δεκαετίες, «ναψαν μία χαμηλ φωτι κάτω π τ χύτρα». Κα ν « θερμοκρασία το νερο νέβαινε ργ λλ σταθερά», μέσα π διαθρησκειακος διαλόγους, «κκλησιαστικ» συνέδρια, μερίδες κα συμπόσια μ τος αρετικούς, οκολογικος διάπλους κα λοιπς νέργειες παγορευμένες π τος γίους Πατέρες, ατο λεγαν κα συνεχίζουν ν λένε, πς ταν φτάσουμε στ «κοιν ποτήριο» κα τ πράγματα θ χουν φτάσει στ προχώρητο,  –ταν δηλαδή, ρχίσουν ν μς βράζουν– τότε θ ντιδράσουμε σν νας νθρωπος ο ρθόδοξοι!
Τ πείραμα μως, μ τ βατραχάκι, προϊδεάζει γι τ ποτέλεσμα.
Δυστυχ
ς, χει σ μεγάλο βαθμ λλοιωθε τ κκλησιαστικ θος, χει κκοσμικευθε κόμα περισσότερο κκλησιαστικ διοίκηση, χουν λλάξει πολλ βασικ στοιχεα κα παράμετροι τς ρθοδόξου Πίστεως κα Παραδόσεως. Βρισκόμαστε στ φάση κείνη, λίγο πρν χάσουμε τς ασθήσεις μας! Κα συνεχίζουμε ν κολυμπμε νοχλημένοι, μ βουλοι μέσα στν χύτρα.
Συλλογίζονται τ
ν τεράστια εθύνη πο χουν ο ποιμένες; Συλλογίζεται τν τεράστια προσωπικ εθύνη πο φέρει κάθε πιστός;
λήθεια, μπορον κόμα πολλο ποιμένες (χωρς χνος ατοσυνειδησίας, μ μειωμένη πευθυνότητα, χωρς ταπείνωση νώπιον τν γίων Πατέρων –πο διδάσκουν πομάκρυνση π τος αρετικος) ν σχυρίζονται, λαφρ τ καρδί κα χωρς θεολογικ πιχειρήματα, πς πάρχει κόμα χρόνος ντίδρασης; Κα ποιό εναι ατ τ χρονικ σημεο; ταν θ χάσουν ο περισσότεροι τς «ασθήσεις» τους;
λήθεια! Δν τρομάζουν μ τν φοβερ λλοίωση το ρθοδόξου φρονήματος, μ τς μέτρητες συμπροσευχς (κόμα κα μ συμμετοχ εδωλολατρν) πο σ καθημεριν βάση πλέον βλέπουμε ν πραγματοποιονται;
Παίρνουν πάνω τους τ αώνιο βάρος ν συμβουλεύουν, πς πάρχει κόμα καιρός;
Θ συνεχίσουν μετανόητα ν σχυρίζονται πς δν εναι κόμα ρα «ΝΑ ΠΕΤΑΧΤΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΧΥΤΡΑ» τς παναιρέσεως;
Θεσσαλονίκη, 16 ανουαρίου 2012
ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ «ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ»


 Ἡ Ἀνακοίνωση τῆς Ἡμερίδος:

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ   ΗΜΕΡΙΔΑ
15ος ΚΑΝΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΕΜΠΤΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014

ΩΡΑ: 4.00 μ.μ.
ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ «ΠΕΙΡΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ» ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Καραΐσκου 104 και Σωτήρος, Πειραιάς.
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Ι Σ
Η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς σας προσκαλεί
την ΠΕΜΠΤΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014, ώρα 4 μ.μ.
στην αίθουσα του «Πειραϊκού Συνδέσμου»  Πειραιώς
σε Θεολογική Ημερίδα
με θέμα:
15ος ΚΑΝΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α
4.00- 5.00 μ.μ. Έναρξη Ημερίδος, Χαιρετισμός και ομιλία του Σεβασμιωτάτου
ΜητροπολίτουΠειραιώς κ. Σεραφείμ με Θέμα:
«Η αποτείχιση υπό το φώς της ζωής και των αγώνων του οσίου
Θεοδώρου του Στουδίτου».
5.00-5.45μ.μ.    Αρχ. Βασίλειος Παπαδάκης, Καθηγούμενος Ιεράς Μονής
Αγίας Αναστασίας της Ρωμαίας Ρεθύμνου.
Θέμα: «Η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας σύμφωνα
με την Ορθόδοξη Θεολογία και Παράδοση της Εκκλησίας».
5.45-6.30 μ.μ. Πρωτοπρ. π. Ιωάννης Φωτόπουλος, Νομικός, Θεολόγος.
Θέμα: «Aκοινωνησία και αποτείχιση σύμφωνα με την διδασκαλία
και τον βίο των αγίων Πατέρων».
6.30-7.15 μ.μ.  Συζήτηση.
7.15-8.00 μ.μ.  Πορίσματα – Λήξη Ημερίδος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.