Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2014

Νηστεία: Τι σημαίνει "Άλειψαί σου την κεφαλήν και το πρόσωπον σου νίψαι".

ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ

"Τη νηστεία την κάνεις για το Θεό

και για τη σωτηρία της ψυχής σου,

όχι για τούς ανθρώπους. "


Τι σημαίνουν τα λόγια του Κυρίου:
"αλειψαί σου την κεφαλήν και το πρόσωπον σου νίψαι". 
Πηγή: apantaortodoxias

Και συνεχίζει ό Κύριος: «Όταν δέ νηστεύητε, μη γίνεσθε ώσπερ οι ύποκριταί σκυθρωποί- άφανίζουσι γάρ τα πρόσωπα αυτών όπως φανώσι τοις άνθρώποις νηστεύοντες' αμήν λέγω υμίν ότι άπέχουσι τον μισθόν αυτών» (Ματθ. στ'16).Οταν νηστεύετε δεν πρέπει να φαίνεστε σκυθρωποί και κατηφείς, όπως οι υποκριτές. Αυτοί αλλοιώνουν το πρόσωπο τους για να φαίνεται μαραμένο, ώστε να δείξουν στους ανθρώπους πώς νηστεύουν. Αυτοί ότι μισθό είχαν να πάρουν, τον πήραν ήδη.
Οι υποκριτές δέ νηστεύουν για το θεό, ούτε για την ψυχή τους. Αυτοί το κάνουν από άνθρωπαρέσκεια, για να τούς βλέπουν οι άνθρωποι ότι νηστεύουν και να τούς επαινούν. Άλλ' επειδή όλοι οι άλλοι άνθρωποι δέ γίνεται να τούς παρατηρούν κάθε μέρα τί τρώνε και τί πίνουν, αυτοί αγωνίζονται να φαίνονται πώς νηστεύουν, να το διαβάζουν αυτό οι άλλοι στα πρόσωπα τους.
 Παραμορφώνουν τα πρόσωπα τους, τα κάνουν να φαίνονται ωχρά και λυπημένα, κάτισχνα και μαραμένα. Δεν πλένουν τα πρόσωπα τους, ούτε και χρησιμοποιούν αρώματα. Κι οι άνθρωποι

Ο Οικουμενισμός του πράσινου Πατριάρχη!



Μητροπολίτης Αυστρίας:

''Πρώτη φορά ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπογράφει μια τέτοια συμφωνία''
ΑΠΕ - ΜΠΕ 




Την «ιστορικότητα» της Συμφωνίας που υπέγραψαν χθες στη Βουδαπέστη ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Ορμπάν, επισημαίνει ο Μητροπολίτης Αυστρίας - Εξαρχος Ουγγαρίας και Μεσευρώπης Αρσένιος, σε σημερινές δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στη Βιέννη.

Όπως τονίζει ο κ. Αρσένιος, είναι η πρώτη φορά που ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπογράφει μια τέτοια συμφωνία με αρχηγό κυβέρνησης μιας χώρας, κάτι που συνήθως γίνεται με τον αρμόδιο υπουργό.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, προσθέτει, πρόκειται για μια υψίστης σημασίας συμφωνία για τη συνεργασία και τις σχέσεις ανάμεσα στο ουγγρικό κράτος και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, κάτι που επισημάνθηκε κατά την υπογραφή και από τις δύο πλευρές.
Ιδιαίτερα τονίσθηκαν οι δεσμοί του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ουγγαρίας, ήδη από την εποχή κατά την οποία απόγονοι του Βυζαντινού Οίκου νυμφεύονταν πριγκίπισσες και βασιλείς του ουγγρικού θρόνου.
Ή, ακόμη από την αποστολή του Αγίου Ιεροθέου για τον εκχριστιανισμό των Ούγγρων, μέχρι τη σημερινή σημαντική παρουσία της Εξαρχίας του Πατριαρχείου στην Ουγγαρία, με τη συμφωνία να συμβάλει στην περαιτέρω σύσφιξη αυτών των σχέσεων και δεσμών.
Όπως επισημάνθηκε κατά την υπογραφή, η συμφωνία αποτελεί αποτέλεσμα μακράς προετοιμασίας και διετούς συνεργασίας και συνομιλιών ανάμεσα στην αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στην οποία συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ, ο Μητροπολίτης Αρσένιος, όπως επίσης ο αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος και στην αντιπροσωπεία της ουγγρικής κυβέρνησης στην οποία συμμετείχαν ο αντιπρόεδρός της, ο υπουργός Παιδείας και ο υφυπουργός Θρησκευμάτων.

Μητροπ. Πειραιώς: ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ!!!



Τὸ ἱστολόγιο «Κατάνυξις» ποὺ σέβεται, ἀγαπᾶ καὶ μᾶς παρουσιάζει πάντα τὶς δραστηριότητες τοῦ Μητροπολίτη Πειραιῶς (ὡς περίπου τὸν Λέοντα τῆς σύγχρονης Ὀρθοδοξίας), ἀνάρτησε τὴν εἴδηση γιὰ μιὰ νέα συνέντευξη τοῦ κ. Σεραφείμ, τὴν ὁποία ἔδωσε στὸν Ρουμάνο ἱερέα π. Ματθαῖο Βουλκανέσκου καὶ μᾶς προτρέπει νὰ τὴν δοῦμε στὸ ἱστολόγιο  ortodoxiacatholica.wordpress.com
 Εἴδαμε τὴν συνέντευξη καὶ ἀπομαγνητοφωνήσαμε ἕνα τμῆμα της:
Ὁ Σεβ. Πειραιῶς ἐρωτήθηκε ἀπὸ τὸν π. Ματθαῖο (στὸ Video ἀπὸ τὸ 20ο περίπου λεπτὸ καὶ μετά), ἂν ἰσχύει αὐτὸ ποὺ ἰσχυρίζονται διάφοροι ὀρθόδοξοι κληρικοὶ καὶ ἀκαδημαϊκοὶ «ὅτι οἱ Μονοφυσίτες εἶναι ἰσότιμη καὶ ἰσάξια Ἐκκλησία μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Αὐτὸ (ἰσχυρίζονται) γίνεται φανερὸ ἀπὸ τὴν Συμφωνία τοῦ Σαμπεζὺ τοῦ 1993, τὴν ὁποία πρῶτο τὸ Πατριαρχεῖο Ρουμανίας, ἀποδέχτηκε μὲ Συνοδικὴ ἀπόφαση τοῦ 1994, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν σύγχρονη πρακτικὴ τῆς ἀναγνωρίσεως τῶν Μονοφυσιτῶν στὰ Πατριαρχεῖα Ἀλεξανδρείας καὶ Ἀντιοχείας, ἀλλὰ (τὴν ἔχουν κάνει ἀποδεκτὴ) καὶ στὴν Ἀμερική. Ποιά ἡ τοποθέτησή σας;».
Ὁ Σεβ. Πειραιῶς ἀπάντησε ὡς ἑξῆς:
«Ἐγὼ δὲν ἔχω καμία ἁρμοδιότητα νὰ κρίνω τὶς ἀποφάσεις Πατριαρχῶν καὶ Συνόδων. Δὲν εἶναι αὐτὴ ἡ ἁρμοδιότητά μου, οὔτε καὶ ἡ ἐπιθυμία μου. Ἐμεῖς ὡς Ἐκκλησία τοπική (καὶ μιλῶ γιὰ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος) Συνοδικῶς δὲν ἔχουμε ἀποδεχθεῖ τὶς συμφωνίες τοῦ Σαμπεζύ. Καὶ δὲν τὶς ἔχουμε ἀποδεχθεῖ αὐτὲς τὶς συμφωνίες  ‒Συνοδικῶς, γιατὶ οἱ ἐκπρόσωποί μας τὶς ἔχουν ὑπογράψει, δυστυχῶς, ἀλλὰ ἐμεῖς Συνοδικὰ δὲν τὶς ἔχουμε ἀποδεχθεῖ‒ διότι ἀντίκεινται στὶς Οἰκουμενικὲς Συνόδους... (Ὁ Πατριάρχης Σενούνδα τῆς Κοπτικῆς ἐκκλησίας τῶν Μονοφυσιτῶν) «ἀναφέρει σαφέστατα ὅτι δὲν πιστεύει στὴν θεία καὶ ἀνθρωπίνη φύση τοῦ Χριστοῦ, στὴν θεία καὶ ἀνθρωπίνη ἐνέργεια τοῦ Χριστοῦ, στὴν θεία καὶ ἀνθρωπίνη θέληση τοῦ Χριστοῦ. Συνεπῶς ὅσα λέγονται ὅτι δῆθεν ἡ Ἐκκλησία ἡ Ὀρθόδοξος καὶ οἱ λεγόμενες Ἀνατολικὲς Ἐκκλησίες τῶν Μονοφυσιτῶν ἔχουν τὴν αὐτὴ Πίστη, δὲν εἶναι ἀλήθεια...
Συνεπῶς, κατόπιν αὐτοῦ, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ δεχθοῦμε κοινωνία intercommunio μὲ αὐτὲς τὶς αἱρετικὲς ὁμάδες, ποὺ δὲν εἶναι Ἐκκλησίες, οὔτε μποροῦμε νὰ ἔχουμε καμία πρόφαση ὅτι δῆθεν, σ’ αὐτὴν τὴν σύγχρονη ἐποχὴ τῶν πολλῶν δυσκολιῶν, πρέπει νὰ βροῦμε κοινοὺς στόχους καὶ νὰ ὑπερβοῦμε τὶς Δογματικὲς δυσκολίες γιὰ νὰ ἔχουμε μία ψευδεπίγραφη ἑνότητα. Διότι ὁ Μονοφυσιτισμὸς προσβάλλει τὴν ἐνανθρώπιση τοῦ Θεοῦ Λόγου...
Γι΄ αὐτὸ λοιπὸν τὸν λόγο, νομίζω, πρέπει νὰ εἴμαστε πάρα πολὺ προσεκτικοί, ὅταν ἀναφερόμεθα σ’ αὐτὰ τὰ θέματα, γι’ αὐτὸ καὶ ἡ μόνη ὀρθὴ ὁδὸς σ’ αὐτὰ τὰ ζητήματα εἶναι νὰ ἀκολουθοῦμε τοὺς Ἁγίους καὶ Θεοφόρους Πατέρας, ὄχι τὸν ἑαυτό μας, ἢ τὴν κρίση μας, ἢ τὴ σκέψη μας».
Τό σχόλιό μας:
Ἀφήνουμε κατὰ μέρος τὸ ἂν ἔχει ἢ ἂν δὲν ἔχει ἁρμοδιότητα ἕνας, μάλιστα Ἐπίσκοπος, νὰ κρίνει ἀποφάσεις Πατριαρχῶν καὶ Συνόδων, ὅταν αὐτὲς ἀντίκεινται σὲ Οἰκουμενικὲς Συνόδους, δηλαδὴ ἀντίκεινται σὲ αὐτὴ τούτη τὴν Πίστη καὶ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας!
Μένουμε στὰ γεγονότα.
Μᾶς πληροφόρησε ὁ κ. Σεραφεὶμ ὅτι (ὁ Πατριάρχης Σενούνδα τῆς Κοπτικῆς ἐκκλησίας τῶν Μονοφυσιτῶν) «ἀναφέρει σαφέστατα ὅτι δὲν πιστεύει στὴν θεία καὶ ἀνθρωπίνη φύση τοῦ Χριστοῦ, στὴν θεία καὶ ἀνθρωπίνη ἐνέργεια τοῦ Χριστοῦ, στὴν θεία καὶ ἀνθρωπίνη θέληση τοῦ Χριστοῦ. Συνεπῶς, κατόπιν αὐτοῦ, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ δεχθοῦμε κοινωνία intercommunio μὲ αὐτὲς τὶς αἱρετικὲς ὁμάδες, ποὺ δὲν εἶναι Ἐκκλησίες»!
Σεβασμιώτατε, μιλᾶτε σοβαρά; Δὲν δέχεσθε κοινωνία (intercommunio) μὲ τοὺς Μονοφυσίτες, ἀλλὰ δέχεσθε κοινωνία (intercommunio) μὲ τὶς «Ὀρθόδοξες» Ἐκκλησίες ποὺ ἔχουν ἀποδεχθεῖ τὴν «Συμφωνία τοῦ Σαμπεζὺ τοῦ 1993; Συμφωνίες ποὺ (σεῖς ὁ ἴδιος μᾶς λέτε ὅτι) εἶναι ἀντίθετες μὲ Οἰκουμενικὲς Συνόδους; Μὲ σαφήνια μᾶς εἶπε ὁ π. Ματθαῖος: «Πρῶτο τὸ Πατριαρχεῖο Ρουμανίας ἀποδέχτηκε μὲ Συνοδικὴ ἀπόφαση τοῦ 1994 (τὴν «Συμφωνία τοῦ Σαμπεζὺ τοῦ 1993 καὶ ἀκολούθησαν τὰ) Πατριαρχεῖα Ἀλεξανδρείας καὶ Ἀντιοχείας»! Θὰ ἀλλάξετε τώρα (ἐσεῖς καὶ ὅσοι σᾶς ἀκολουθοῦν) ἀκόμα καὶ τὴν ἔννοια τοῦ intercommunio, ἐπειδὴ δὲν θέλετε νὰ τὰ χαλάσετε μὲ τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο καὶ τοὺς ἄλλους Πατριάρχες;
Ἐσεῖς μόνος σας διαβεβαιώσατε (ὡς γραμμὴ Ὀρθοδοξίας ἀσφαλῶς καὶ πιθανὸν γιὰ νὰ προλάβετε ἀντιδράσεις) ὅτι ὡς Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος "δὲν ἔχουμε ἀποδεχθεῖ τὴν Συμφωνία τοῦ Σαμπεζύ"! Καὶ τί μὲ αὐτό, ὅταν ταυτόχρονα ἐπικοινωνοῦμε μὲ ἐκεῖνες τὶς Ἐκκλησίες, ποὺ ἔχουν ὑπογράψει τὴν κατάπτυστη αὐτὴ (καὶ ἄλλες) Συμφωνίες;
Σᾶς θυμίζουμε ἀπὸ τὴν προηγούμενη ἀνάρτησή μας, ὅσα προσφιλὴς σὲ σᾶς καθηγητὴς Πανεπιστημίου γράφει:
«Συναφής προς την “θεωρία των κλάδων” είναι η θεωρία της “Περιεκτικότητας” των Αγγλικανών, η οποία επιτρέπει να περιέχονται, να συμπεριλαμβάνονται, μέσα στην εκκλησία, θεωρώντας νόμιμη αυτή την ευρύτητα και την πλατιά ανοχή, οι πιο αντίθετες διδασκαλίες και αποκλίσεις, ακόμη και σε ουσιώδη θέματα πίστεως, αρκεί να μην διακοπεί η κοινωνία και η ενότητα των διαφωνούντων».
Τί παραπάνω γίνεται στὸν Ὀρθόδοξο χῶρο κ. Σεραφείμ; Δὲν προτιμοῦμε κι ἐμεῖς "νὰ ἔχουμε μία ψευδεπίγραφη ἑνότητα", ἀφοῦ ἡ κάθε τοπικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία "γιὰ νὰ μὴν διακοπεί η κοινωνία" ἀποδέχεται τὶς προδοσίες τῆς ἄλλης; Αὐτὴ ἡ θεωρία, Σεβασμιώτατε, τῶν Προτεσταντῶν, νὰ ἔχουμε τρομερὲς ἀποκλίσεις σὲ θεμελιώδη θέματα Πίστεως, ἀλλὰ παρ’ ὅλα αὐτὰ νὰ «κοινωνοῦμε» (intercommunio) μεταξύ μας, δὲν ἀντιλαμβάνεστε ὅτι ἐφαρμόζεται καὶ στὸν Ὀρθόδοξο χῶρο; Ἀντὶ νὰ ἀπαιτήσετε (ξέρετε μὲ ποιό τρόπο, τὸν ἁγιοπατερικὸ τῆς ἀπομακρύνσεως καὶ διακοπῆς κοινωνίας) τὴν διόρθωση, ἀνέχεσθε τὴν κατάσταση αὐτῆς τῆς καρκινωματικῆς καταστάσεως;
Οἱ «Ὀρθόδοξοι» τῶν Πατριαρχείων, πόσο Ὀρθόδοξοι εἶναι, ὅταν ἔχουν ΣΥΝΟΔΙΚΑ ἀποδεχτεῖ ἀντορθόδοξες Συμφωνίες καὶ ἔχουν κοινωνία μὲ ἐχθροὺς τοῦ Θεοῦ, αὐτοὺς ποὺ κατὰ τὴν ὁμολογία σας «δὲν πιστεύουν στὴν θεία καὶ ἀνθρωπίνη φύση τοῦ Χριστοῦ»;
Ἄρα, λοιπόν, Σεβασμιώτατε, ὅσοι ἀπὸ σᾶς τοὺς Ἐπισκόπους ἀποδέχεσθε, κοινωνεῖτε καὶ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΕ αὐτοὺς τοὺς Πατριάρχες, (ποὺ ἔχουν συνάψει Συμφωνία καὶ ἔχουν κοινωνία μὲ αἱρετικούς), δὲν ἔχετε κι ἐσεῖς ἀποδεχθεῖ τὸ intercommunio, ποὺ τάχα ἀρνεῖσθε; Ὑπ’ ὄψιν δέ, ὅτι αὐτὸ συμβαίνει ἐπὶ δεκαετίες· δὲν εἶναι κάτι χθεσινό· παγιώθηκε στὶς συνειδήσεις καὶ τὴν πρακτική αὐτῶν τῶν Ἐκκλησιῶν!
Στο 10ο περίπου λεπτὸ τῆς Συνέντευξής σας, μιλήσατε «γιὰ ἄκριτο ζηλωτισμό, ἐγωκεντρισμό», γιὰ «σωτῆρες τῆς Ἐκκλησίας» κ.λπ. Ὅταν συμβαίνουν ὅλα τὰ παραπάνω «Λεχθέντα καὶ Πραχθέντα», ποὺ ἐσεῖς μᾶς τὰ «ἀποκαλύψατε», Σεβασμιώτατε, μπορεῖτε μὲ ἥσυχη τὴ συνείδησή σας νὰ κατηγορεῖτε, ὅσους ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν Πίστη, «γιὰ ἄκριτο ζηλωτισμό»; Τί παραπάνω κάνουν παρὰ νὰ ἐφαρμόζουν τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων; Νὰ καὶ ἡ συμβουλή σας, πρὸς τὸ τέλος τῆς Συνεντεύξεως: "Ἡ μόνη ὀρθὴ ὁδὸς σ’ αὐτὰ τὰ ζητήματα εἶναι νὰ ἀκολουθοῦμε τοὺς Ἁγίους καὶ Θεοφόρους Πατέρας, ὄχι τὸν ἑαυτό μας, ἢ τὴν κρίση μας».
Τί ἔχουν νὰ ποῦν περὶ τούτων οἱ τῆς "Συνάξεως  (οἱ ὁποῖοι πιστέψαμε ὅτι θὰ ἀγωνισθοῦν γιὰ νὰ σταματήσει ὁ Οἰκουμενιστικὸς κατήφορος); Τί ἔχει νὰ μᾶς πεῖ τὸ ἱστολόγιο «Κατάνυξις» ποὺ μᾶς συνέστησε νὰ δοῦμε αὐτὴ τὴν συνέντευξη; Τί ἔχει νὰ πεῖ ἰδιαίτερα ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης, ὁ ὁποῖος γιὰ τὸ θέμα μὲ τοὺς Μονοφυσίτες ἔχει γράψει εἰδικὴ μελέτη καὶ εἶναι ἐναντίον αὐτῶν τῶν Ἑνώσεων;