Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Η ΝΕΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ (όχι του Κυρίου) ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ! (Φωτογραφίες και Σχόλιο του Ν. Χειλαδάκη)

Σύρου Δωρόθεος:

“ Θεωρώ ότι πράττω το σωστό και πραγματικά

δεν με ενδιαφέρει το τι λέει και τι γράφει ο καθένας. ”


dorotheos ikonos

Στο ησυχαστήριο του Μητροπολίτη Δωρόθεου
Συνέντευξη του Σεβασμιώτατου από το σπίτι του στη Μύκονο
 Του ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΑΛΥΜΙΩΤΗ από cyclades24.gr
-Σεβασμιώτατε σας έχουμε δει πολλές φορές, σε διάφορες εκδηλώσεις στη Σύρο, να είστε δίπλα στον Καθολικό Επίσκοπο. Ποιο είναι το μήνυμα με αυτή σας τη στάση τόσο στον λαό της Σύρου, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδος που δεν γνωρίζουν τι σημαίνει συμβίωση Ορθόδοξων και Καθολικών σε ένα νησί;
 “Δεν θα μιλήσω μόνο για τον εαυτό μου αλλά και για τον Καθολικό Επίσκοπο Φραγκίσκο με τον οποίο συνοδοιπόρησα και αποχώρησε πρόσφατα. Θελήσαμε μαζί λοιπόν να δώσουμε ένα μήνυμα ενότητας και αγάπης, (ΕΔΩ   & ΕΔΩ &ΕΔΩ & ΕΔΩ & ΕΔΩ &ΕΔΩ &ΕΔΩ &ΕΔΩ &ΕΔΩ &ΕΔΩ) αφού ζούμε σε μια μικρή κοινωνία όπου οι διαχωριστικές γραμμές είναι πάντα πολύ επιζήμιες. 


Η παρουσία μου λοιπόν δίπλα στον Επίσκοπο Φραγκίσκο τον οποίο τιμώ και αγαπώ ήθελα να σηματοδοτήσει, ότι μπορούμε να βλέπουμε αυτά που μας ενώνουν και να τα πολλαπλασιάζουμε προς χάρη του λαού μας και να μην αφήνουμε τις όποιες διαφορές υπάρχουν να μας έχουν αντιμέτωπους. Νομίζω ότι αυτό έχει επιτευχθεί στη Σύρο, παρά το γεγονός ότι τόσο εγώ όσο και ο Καθολικός Επίσκοπος έχουμε ακούσει αρνητικές κριτικές, οι οποίες προέρχονταν από ακραίους ευσεβιστές εκτός Σύρου, ο οποίοι θεωρούν ότι το να ομιλείς με τον Καθολικό Επίσκοπο είναι προδοσία της πίστεως σου. Θεωρώ ότι πράττω το σωστό και πραγματικά δεν με ενδιαφέρει το τι λέει και τι γράφει ο καθένας. ( ΕΔΩ &ΕΔΩ &ΕΔΩ &ΕΔΩ)
Οι φανατισμοί και οι μισαλλοδοξίες πρέπει να είναι έξω από την Εκκλησία.”
Πηγή: "Ακτίνες"



ΠΑΠΙΚΩΝ και ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

ΣΤΗΝ ΣΥΡΟ εἶναι ΓΕΓΟΝΟΣ


ΣΧΟΛΙΟ ἀπὸ τὶς "Ἀκτίνες"

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ είπε...
Η Ορθοδοξία δεν είναι το τσιφλίκι κανενός επισκόπου να κάνει ότι θέλει και ότι θεωρεί αυτός ότι είναι το σωστό. Οι Ιεροί κανόνες είναι για όλους τους επισκόπους, για όλους τους ρασοφόρους όπως για όλο το ποίμνιο.

Τα «όμορφα λόγια» για αγάπη, ένωση και αδελφοσύνη, είναι τα «όμορφα κόλπα» αυτών που θέλουν να κάνουν την Ορθοδοξία διάτρητο ίδρυμα χωρίς αρχές με όμορφες τελετές και φανταχτερές δηλώσεις χωρίς καμία ουσία. Και τελικά να καταστρέψουν το θεραπευτικό της έργο.

Κανείς δεν τον εμποδίζει να έχει καλές και αδελφικές σχέσεις με τον παπικό της Σύρου. Κανείς δεν τον προτρέπει να ανοίξει πόλεμο με τους παπικούς της Σύρου. Ω μη γένοιτο! Είναι δημιουργικό έργο οι καλές σχέσεις σε μια μικρή κοινωνία όπως αυτή της Σύρου. Αλλά άλλο αυτό και άλλο οι συμπρσευχές. Το θέμα που προέκυψε από την εμφάνιση του σεβασμιότατου δεν αφορά μόνο την Σύρο. Εδώ πρόκειται για καταρράκωση της Ορθοδοξίας και θεμελιώδη παραβίαση των αποφάσεων των Οικουμενικών συνόδων χάριν της αίρεσης του Οικουμενισμού.

Αν δεν μπορούν να σταθούν στο ύψος τους υπάρχει και η… κάθοδος. Ο σκανδαλισμός των πιστών είναι το χειρότερο από την εποχή ακόμα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Ο Στήβεν Ράνσιμαν μας λέει ότι η ευσέβεια και η βαθιά πίστη των Βυζαντινών στην Ορθοδοξία δεν τους εμπόδιζε να ξεσηκώνονται και να καθαιρούν επισκόπους, ακόμα και Πατριάρχες, όταν παρέκλιναν της αποστολής τους.

Το ποίμνιο σε τόσο δύσκολους καιρούς διψά για σωστούς ορθοτομούντες ιεράρχες.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος


Όποιος επιμελείται μόνον τον εαυτόν, ουσιαστικά τον βλάπτει.

Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης "φωτίζει" το βαθύτερο αίτιο της κρίσης:

«Όποιος επιμελείται μόνον τον εαυτόν του αμελεί δε τον αδελφόν του, αυτός βλάπτει και τον ίδιον εαυτόν του».

Ο άγιος Νικόδημος, πατερικός ερμηνευτής της Καινής Διαθήκης, ερμηνεύοντας τους λόγους του αποστόλου Παύλου, στην Β΄ προς Τιμόθεον επιστολή, κεφ. γ΄, γράφει:
«Εὐθύς βάλλει ὁ Ἀπόστολος τό πρῶτον πάθος ἀπό ὅλα τά πάθη καί τήν πρώτην ρίζαν ὁπού γεννᾶ ὅλα τά κακά, ἤγουν τήν φιλαυτίαν, διατί φυσικῶ τῷ τρόπω, πρῶτον τινάς ἀγαπᾶ τόν ἑαυτόν του καί ἔπειτα διά τόν ἑαυτόν του ἀγαπᾶ καί τούς ἄλλους ἀνθρώπους καί τά ἄλλα τοῦ κόσμου πράγματα.
Εἶναι λοιπόν ἡ φιλαυτία μία ἄτακτος φιλία τοῦ ἑαυτοῦ μας, ἀπό τήν ὁποίαν νικώμενοι κάμνομεν ὅλα τά κακά καί τά πάθη διά νά θεραπεύσωμεν τόν ἑαυτόν μας καί ἡ ὁποία μᾶς κάμνει νά μή στοχαζώμεθα καί νά θέλωμεν τό καλόν του πλησίον μας ἀλλά μόνον τό ἐδικόν μας, διότι φίλαυτος λέγεται ἐκεῖνος ὁ ἄνθρωπος, ὁπού φιλεῖ μόνον τόν ἑαυτόν του, ἀπό τό ὁποῖον ἀκολουθεῖ τό νά μή φιλῆ οὔτε τόν ἑαυτόν του.
Διότι καθώς ἀκολουθεῖ καί εἰς τά μέλη τοῦ σώματος καί ἡ βλάβη τοῦ ἑνός μέλους, τοῦ ὀφθαλμοῦ θετέον ἤ τῆς χειρός ἤ τοῦ ποδός διαβαίνει καί εἰς τά ἄλλα μέλη, ἤ καθώς ἀκολουθεῖ εἰς τήν οἰκίαν, εἰς τήν οἰκοδομήν τοῦ οἴκου καί ὅταν ἐβγάνη τινάς μίαν πέτραν ἀπό τόν τοῖχον σείει καί ταράττει καί τάς ἄλλας πέτρας, ἔτσι ἀκολουθεῖ καί εἰς τήν Ἐκκλησίαν τῶν Χριστιανῶν καί ὅποιος ἐπιμελεῖται μόνον τόν ἑαυτόν του ἀμελεῖ δέ τόν ἀδελφόν του, αὐτός βλάπτει καί τόν ἴδιον ἑαυτόν του».

Οι ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ συνεπείς στην ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ τους ξεδιάντροπα δηλώνουν ότι είναι ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ να φτάσουν έως το ΤΕΛΟΣ!!! ---Οι Αντι-Οικουμενιστές;;





Ἀκούγοντας τὸ ἰντερνετικὸ Μήνυμα αὐτὸ τοῦ Πατριάρχη, πρὸς τὴν κληρικολαϊκὴ συνέλευση τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς τῆς Ἀμερικῆς, ἀντιλαμβάνεται κανεὶς ὅτι οἱ Οἰκουμενιστὲς εἶναι ἀποφασισμένοι νὰ φτάσουν ἕως τέλους! Ἡ ἀνοχὴ καὶ ἡ σιωπή μας, τοὺς ἐπιτρέπει νὰ προπαγανδίζουν τὴν αἱρετική τους πορεία προκλητικότατα. Εἶναι ἀνένδοτοι. Θὰ ἐπιβάλλουν τὴν αἵρεση πασῃ θυσίᾳ! Τὸ διακηρύσσουν ξεδιάντροπα!
Κι ἐσεῖς, ἀδελφοὶ καὶ πατέρες, οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστές, δυστυχῶς ἐπιμένετε κι ἐσεῖς ἀνένδοτα, νὰ κοινωνεῖτε μὲ ἀποφασισμένους αἱρετικοὺς ἕως τέλους! Καὶ μὲ τὸν τίτλο τοῦ ἀντι-Οἰκουμενιστῆ, ἐμποδίζετε –ἕως ἀπογνώσεως– πολλοὺς πιστοὺς ποὺ ἀγωνιοῦν γιὰ τὴν πορεία τῆς αἱρέσεως καὶ γιὰ τὴν σωτηρία τους, νὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπὸ τὴν αἵρεση, διαδίδοντες ψευδῶς (ἐσεῖς καὶ τὰ φιλικά σας ἱστολόγια) ὅτι ἡ Ἀποτείχιση ἰσοῦται μὲ τὴν ἔξοδο ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία!
Τί τραγικότης! Πόσο βάρος παίρνετε στὴ συνείδησή σας, ἀρνούμενοι νὰ δηλώσετε ἐπωνύμως τὴν θέση σας γιὰ τὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου καὶ τὴν Ἀποτείχιση ποὺ κάνουν κάποιοι ἀδελφοί σας! Οὔτε ἐσεῖς θέλετε νὰ ἀκολουθήσετε τὴν ὁδὸ ποὺ ἀκολούθησαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ἀλλ’ οὐδὲ τοὺς ἐπιθυμοῦντας νὰ βαδίσουν αὐτὴν τὴν ὁδὸν «ἀφίετε εἰσελθεῖν»! Καὶ ἐπὶ πλέον τοὺς συκοφαντεῖτε!




(Ἀπόσπασμα τοῦ Μηνύματος τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου).

Καλημέρα σὲ ὅλους σας.
Δοξάζω τὸν Θεὸ διότι ἔχω τὴν εὐκαιρία νὰ σᾶς ὁμιλῶ ἀπευθείας, νὰ σᾶς ἐκφράζω τὴν ἀγάπην μου, καὶ νὰ σᾶς στέλνω τὶς εὐχὲς τῆς μητρὸς Ἐκκλησίας ἀπὸ αὐτὸ τοῦτο τὸ ἱερό μας κέντρο, τὸ Φανάρι, τὴν βασιλεύουσαν Πόλη, τὴν Κωνσταντινούπολη.
Ὁ Ἀθηναγόρας "λειτουργοῦσε" σὲ Συναγωγές!
Σήμερα εἶναι 7 Ἰουλίου. Σήμερα τὸ πρωΐ ἐχοροστάτησα σὲ μία πανηγυρίζουσα Ἐκκλησία μας τῆς ἁγίας Κυριακῆς καὶ ἐν συνεχείᾳ μετέβην εἰς τὸν τάφον τοῦ Μακαριστοῦ καὶ μεγάλου προκατόχου μου Πατριάρχου Ἀθηναγόρα, καὶ ἔψαλα τρισάγιο, ἄναψα κερὶ καὶ προσευχήθηκα. Διότι ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ πρὶν ἀπὸ 42 χρόνια σὰν σήμερα.
Ἐφέτος, σήμερα, στὴν ἐπέτειο τῆς κοιμήσεώς του τὸν ἐνθυμούμεθα ὅλως ἰδιαιτέρως. Εὐγνωμονοῦμε τὴν Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀμερικῆς ποὺ μᾶς ἔστειλε αὐτὸν τὸν μεγάλο Πατριάρχη, τὸν ἀρχηγὸ τῆς Ὀρθοδοξίας, ὁ ὁποῖος μὲ τὴ ζωή του καὶ μὲ τὰ ἔργα του τὴν ἐδόξασε. Ἐδόξασε τὸ Γένος μας. Ἐτίμησε τὸ ράσο ποὺ φοροῦσε. Ἔβαλε ἀνεξίτηλη τὴ σφραγίδα του εἰς τὸ Φανάρι καὶ εἰς ὅλην τὴν Ὀρθοδοξίαν.
Καὶ λέγω ὅτι τὸν ἐνθυμούμεθα ἰδιαιτέρως ἐφέτος, διότι ἐκεῖνος ἄνοιξε τὸ δρόμο, ὁ ὁποῖος ἐφέτος ὁδήγησε τὰ βήματα τῆς Αὐτοῦ Ἁγιότητος τοῦ Πάπα Φραγκίσκου καὶ τοῦ ὁμιλοῦντος, μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφὸν ἅγιον Ἀμερικῆς νὰ μεταβοῦμε εἰς τὴν Ἁγίαν Γῆν, νὰ προσευχηθοῦμε «ὑπὲρ τῆς εἰρήνης τοῦ σύμπαντος κόσμου, εὐσταθίας τῶν Ἁγίων τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησιῶν καὶ τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως» καὶ νὰ ὑποσχεθοῦμε, μπροστὰ στὸν τάφο τοῦ Κυρίου, ὅτι καὶ εἰς τὴν περαιτέρω ζωὴν καὶ διακονία μας θὰ πράξουμε ὅ,τι εἶναι δυνατὸν γιὰ νὰ προωθήσουμε τὴν πραγμάτωσιν τοῦ θελήματος καὶ τῆς προσευχῆς τοῦ Κυρίου «ἵνα πάντες ἓν ὦμεν».
Φωτιά στη Βηθλεέμ μετά συνάντηση Πάπα-Πατριάρχη!
Ὁ ἅγιος Ἀμερικῆς ἀσφαλῶς θὰ σᾶς εἶπε τὰ συμβάντα εἰς τὴν Ἁγίαν Γῆν. Ἐζήσαμε ἱστορικὲς στιγμές, συγκλονιστικὲς στιγμὲς δίπλα εἰς τὸν κενὸν τάφον τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου, καὶ μεταφέρω αὐτὴν τὴν στιγμὴν πρὸς ὅλους σας τὴν χάριν τοῦ Παναγίου καὶ ζωοδόχου τάφου. Καὶ ὑπόσχομαι καὶ ἐνώπιόν σας ὅτι ἡ μητέρα Ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως θὰ συνεχίσει αὐτὴν τὴν Οἰκουμενικὴν διακονίαν της πρὸς τὰ ἁπανταχοῦ ἀπόδημα τέκνα της, φυσικὰ πρὸς τὴν μικρὰν ἐδῶ ὁμογένειαν, ἀλλὰ καὶ πρὸς τὴν κατεύθυνση τῆς ἐπανενώσεως τῶν διηρημένων χριστιανῶν.


ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΕ

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός:

''Εκείνο το κέρδος οπού γίνεται την Κυριακήν είναι αφωρισμένο και κατηραμένο, και βάνετε φωτιά και κατάρα εις το σπίτι σας και όχι ευλογίαν''.

ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΕ
Του Φώτη Μιχαήλ


Κυριακή: Ημέρα του Κυρίου. 
Κυριακή: Ημέρα ανάπαυσης και  αγιασμού.
Και όμως, 1700 χρόνια μετά την καθιέρωση της Κυριακής, ως ημέρας αργίας (επί Μεγάλου Κωνσταντίνου, αρχές 4ου αιώνα) και χωρίς να προηγηθεί ανάλογη λαϊκή απαίτηση, αποφασίζεται από την Πολιτεία η πλήρης κατάργησή της! 
Για εμάς τους Ορθοδόξους Έλληνες, η κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας δεν είναι θέμα οικονομικό ή πολιτικό, όπως θέλουνε να το παρουσιάσουν. Είναι θέμα κυρίως Πνευματικό.
Είναι ζήτημα, που σχετίζεται με την διασφάλιση της Πολιτισμικής

Αββά Αμμωνά, Περί της ψυχικής καλλιέργειας

Πηγή: "Τρελογιάννης"
Η επιστολή του αββά Αμμωνά, περί της ψυχικής καλλιέργειας για την προσέλκυση της Θείας Χάριτος. Η θεία χάρη, δεν έρχεται στον άνθρωπο με μια απλή εγκεφαλική παραδοχή ή πίστη. Ούτε «μαγικά». Δωρίζεται στον άνθρωπο αφού ενεργοποιηθεί η ενδιάθετη πίστη μέσω της άσκησης και της απόφασης για έναν –κατά το δυνατό- πνευματικό αγώνα μαζί με τον Κύριο. Είναι ένα δώρο μεν, που όμως «αποκτάται» με κόπο και δια των Μυστηρίων της Εκκλησίας, ακριβώς για να βιώσει εμπειρικά ο πιστός την ανεκτίμητη αξία της.

 Αββά Αμμωνά

«Χαίρετε εν Κυρίω, αγαπητοί.
Εάν κανείς αγαπήσει τον Θεό εν όλη τη καρδία και εν όλη τη ψυχή και κάνει το παν για να ζήσει με φόβο Θεού, ο φόβος αυτός θα του προξενήσει κλαυθμό, ο κλαυθμός χαρά και η χαρά δύναμη με τη βοήθεια της οποίας η ψυχή θα καρποφορήσει σε όλα.
Και όταν ο Θεός δει τον καρπό της ωραίο, θα τον δεχτεί σαν ευωδία και θα χαρεί μαζί με τους αγγέλους του για όλα τα καλά της έργα. Θα της δώσει ακόμη φύλακα, ο οποίος θα την προστατεύει σε κάθε της βήμα, για να την οδηγήσει στον τόπο της αναπαύσεως χωρίς κίνδυνο να την υποδουλώσει ο σατανάς. Διότι όσο βλέπει ο διάβολος τον φύλακα, δηλαδή τη θεϊκή δύναμη, να περιβάλλει την ψυχή, απομακρύνεται. Φοβάται να πλησιάσει τον άνθρωπο και την δύναμη που τον περιβάλλει.
Αγαπητοί εν Κυρίω, εσείς, που τόσο σας συμπαθώ, γνωρίζω ότι είσθε φίλοι του Θεού. Εγκολπωθείτε λοιπόν αυτή τη δύναμη, για να σας φοβάται ο σατανάς και να εργάζεστε πάντοτε με σοφία. Όσο αυξάνει η γλυκύτης της θείας χάριτος, τόσο θα πληθαίνει μέσα σας τους πνευματικούς καρπούς. Η γλυκύτις αυτή γλυκαίνει υπέρ μέλι και κηρίον.
Οι περισσότεροι από τους μοναχούς και τις μοναχές, εκτός από ορισμένους σε διάφορα μέρη, δεν δοκίμασαν την μεγάλη αυτή γλυκύτητα, διότι δεν απέκτησαν την θεϊκή δύναμη. Δεν τους την έδωσε ο Κύριος, διότι δεν καλλιέργησαν κατάλληλα την ψυχή τους για να την δεχτούν. Ουκ εστί προσωπολήπτης ο Θεός. Για αυτό προσφέρει την θεϊκή δύναμη σε κάθε εποχή σε αυτούς που εργάζονται για να την αποκτήσουν. Μόνο σε αυτούς την χαρίζει.
Αγαπητοί, γνωρίζω ότι σας αγαπά ο Θεός και ότι και εσείς αγαπάτε τον Θεό με όλη σας την καρδιά από τότε που αρχίσατε τον πνευματικό αγώνα. Αλλά και εγώ σας αγάπησα με όλη μου την καρδιά, βλέποντας την ψυχική σας ευθύτητα. Εγκολπωθείτε λοιπόν την θεϊκή δύναμη για να περάσετε όλα σας τα χρόνια με πνευματική ελευθερία και να εργάζεσθε εύκολα τις εντολές του Θεού.
Η δύναμις που προσφέρεται στον άνθρωπο εδώ στη γη, αυτή πάλι τον συνοδεύει στην ανάπαυση του ουρανού μέχρις ότου περάσει όλες τις εξουσίες του αέρος. Υπάρχουν πράγματι δαιμονικές δυνάμεις στον αέρα, οι οποίες εμποδίζουν τους ανθρώπους και δεν τους αφήνουν να φτάσουν στον Θεό. Ας παρακαλέσουμε λοιπόν τώρα τον Θεό με επιμονή, να μη μας εμποδίσουν να φτάσουμε κοντά του. Όσο οι δίκαιοι έχουν την θεϊκή δύναμη, κανείς δεν μπορεί να τους εμποδίσει την άνοδο.
Μέχρις ότου κατοικήσει η θεία χάρις στον άνθρωπο, η ψυχή αγωνίζεται να την αποκτήσει με την καταφρόνηση όλων των ύβρεων και όλων των επαίνων των ανθρώπων, με μίσος όλων των κοσμικών απασχολήσεων που θεωρούνται έντιμες, με το μίσος κάθε σωματικής αναπαύσεως, με την κάθαρση της καρδιάς από κάθε ρυπαρό λογισμό ή κοσμικό μάταιο φρόνημα, με νυχθημερές προσευχές που συνοδεύονται με νηστείες και δάκρυα. Τότε ο αγαθός Θεός δεν θα αργήσει να σας δώσει την θεία χάρη, οπότε θα ζήσετε πλέον με ανάπαυση και άνεση, θα αποκτήσετε μεγάλη παρρησία ενώπιον του και θα σας ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα, καθώς έχει γραφτεί.
Εάν όμως μετά την απόκτησή της σας εγκαταλείψει η θεϊκή θέρμη, αναζητήστε την πάλι και θα επιστρέψει. Η θέρμη αυτή μοιάζει με φωτιά που μεταβάλλει το ψυχρό σε θερμό. Όταν λοιπόν νοιώθετε βαριά την καρδιά σας, στραφείτε προς αυτή και εξετάστε την με φόβο Θεού. Έτσι θα αναγκαστεί πάλι να θερμανθεί και να πυρωθεί με την θεϊκή φλόγα. Αυτό άλλωστε έκανε και ο προφήτης Δαβίδ. Όταν ένοιωσε την καρδιά του βαριά, είπε: ‘’Και εξέχεα επ’ εμέ την ψυχήν μου’’. ‘’Εμνήσθην ημερών αρχαίων, εμελέτησα εν πάσι τοις έργοις σου’’. Με τον τρόπο αυτό κατόρθωσε να ξαναθερμάνει την καρδιά του και να δεχτεί την γλυκύτητα του Παναγίου Πνεύματος».

πηγή«Αββάς Αμμωνάς», Ι. Μ. Παρακλήτου, σελ. 29- 33