Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Δυστυχώς, οι εκ φαντασιώσεων «ψευτιές» του κ. Τελεβάντου συνεχίζονται!



  ΠΟΙΟΣ  ΜΑΧΕΤΑΙ  ΤΟΝ  ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ  ΘΕΣΜΟΝ ΤΗΣ  ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ;
Το π. Βασίλειου Βολουδάκη

φοῦ διέστρεψε τὴν διδασκαλία τοῦ π. Ἐπιφάνιου Θεοδωρόπουλου περὶ Ἀποτειχίσεως, ἀφοῦ διέσυρε λαϊκοὺς καὶ ἱερωμένους ἀποδίδοντάς τους κείμενα ποὺ …δὲν ἦσαν δικά τους, τελευταῖα βάλθηκε νὰ διασύρει καὶ τὸν π. Βασίλειο Βολουδάκη.

Μὲ τὸν π. Βασίλειο διαφωνήσαμε ριζικῶς στὸ θέμα τῆς στάσεως ἔναντι τῶν αἱρετικῶν (καὶ στὸ παρὸν ἄρθρο δηλώνει ὅτι μνημονεύει τὸν Οἰκουμενιστὴ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο), ἀλλὰ δὲν παύει νὰ λέγει ἀλήθειες γιὰ τὸν Πατριάρχη, τοῦ ὁποίου τὴν ὑπεράσπιση ἔχει ἀναλάβει ὁ κ. Τελεβάντος, παρότι πολλάκις καταφέρεται μὲ κείμενά του κατὰ οἰκουμενιστικῶν ἐνεργειῶν τοῦ κ. Βαρθολομαίου, σπέρνοντας ἔτσι τὴν σύγχυση στοὺς ἀναγνῶστες!
Τὸ δυστύχημα, πάντως, εἶναι ὅτι καὶ ὁ ἕνας καὶ ὁ ἄλλος, παραδέχονται ὅτι ὑπάρχει αἵρεση, ἀλλὰ παραμένουν σ' αὐτή, κοινωνοῦντες ἢ μνημονεύοντας τὸν αἱρεσιάρχη, διαγράφοντες τὴν διαχρονικὴ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας περὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τὴν αἵρεση!

κατοχύρωσις τς Ατοκεφαλίας τς κ­κλη­σίας τς λλάδος δν πλήττει τν Πατριαρχικν θεσμόν!


ΠΟΙΟΣ  ΜΑΧΕΤΑΙ  ΤΟΝ  ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ  ΘΕΣΜΟΝ ΤΗΣ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ;

    Εναι διανόητον ν ταυτίζεται κάστοτε Πατριάρχης κα α νέργειαί του μ τν Πατριαρχικν θεσμόν.
    θεσμς οδέποτε κρίνεται, πικρίνεται καθαιρεται.
    Ο Πατριάρχαι κρίνονται, πικρίνονται κα καθαιρονται!

Γράφει Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης
Προϊστάμενος το . Ν. γ. Νικολάου Πευκακίων θηνν


Θ ταν περιττ τ κείμενο ατ ς πεξήγηση το προσφάτου ρθρου μου «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ» ν δν πρχαν ναγνστες-θύματα διαστροφέως τς ληθείας, ο ποοι π σειρ μερν κβιάζονται κα ξωθονται μέσ τς στοσελίδος του ν πεισθον “σώνει κα καλτι μ τ ς νω ρθρο μου κάνω πολεμικ κα κφράζω τ πάθος μου κατ το Πατριαρχικο Θεσμο τς Κων­/πόλεως!
Γι ν κριβολογήσω, πρόκειται γι ναν κα μοναδικ Κύπριο δημοσιογράφο, κατοικοεδρεύοντα ν μερική, ποος χει ντάξει στν “πνευματική” του ζω  ς κύριο, μάλιστα, διακόνημα– τν κατασπίλωση κα κατασυ­κοφάν­τηση τν Κληρικν κα τν Λαϊκν, πο δν συμφωνον κα δν πηρετον τς πιδιώξεις του! Κα θεωρε τι κάνει κα ερ ργο!
Μ πίστευτο κα νεξήγητο πάθος, π μία κα πλέον δεκαετία, πιτίθεται συστηματικ κατ το προσώπου μου, κατασκευάζει φανταστικς κδοχς τν γραπτν μου κα τν νεργειν μου κα μ παρουσιάζει ς ρυθμιστ τς ρ­θρογραφίας το «ρθοδόξου Τύπου» χωρς ν να­χαι­τί­ζεται π τίποτε κα π κανένα. Οτε Θε φοβεται, οτε νθρώπους ντρέπεται κα γι’ ατ θ ντιμετωπίση προ­σεχς (μ δικάσιμον τν 3η Δεκεμβρίου 2015) τν λλη­νικ Δικαιοσύνη, πως ο πνευματικο νόμοι ρίζουν γι τος νθρώπους πο ρνονται ν συμμορφωθον μ τς δηγίες τς Καινς Διαθήκης, ν κρίνονται, δηλαδή, μ τν Παλαι Διαθήκη, μ τ Κριτήριο τς Πολιτικς Δι­καιο­σύνης.
Εναι, λοιπόν, προφανς τι τ πεξηγηματικ ρθρο μου ατ δν προορίζεται γι τν ν λόγ δημοσιογράφο –φο κενος πρ πολλοξέστραπται”– λλ γι τ νυποψίαστα θύματα τς γραφίδος του, τ ποα, φ’ νς μν χουν λλειπ θεολογικ κα στορικ νημέρωση κα τσι δν ντιλαμβάνονται τς διαστρεβλώσεις του καί, φ’ τέρου, γνοον τν μυθοπλαστική του ξειδίκευση κα τν παντελ ποξένωσή του π τ πνεμα κα τ θος το γίου Πατρς τς κκλησίας μας, ρχιμ. πιφανίου Θεοδωροπούλου, το ποίου τολμ ν μφανίζεται μα­θη­τής! στόσο, στς πεξηγήσεις μου θ κολουθήσω τν σειρ τν ατιάσεων το Κυπρίου συκοφάντου μου πρς ποκατάσταση τς ληθείας.

Πρ τν πεξηγήσεων π το ρθρου μου πιθυμ ν δηλώσω κατηγορηματικ τι οδέποτε πεδίωξα οτε λαβα κάποια θέση στν «ρθόδοξον Τύπον», πολ δ περισσότερο οδέποτε νέλαβα τν καθοδήγησή του, παρ’ τι κα προφορικς κα γραπτς εχε κφρα­σθε μακαριστς π. Μάρκος Μανώλης μ μπιστοσύνη πρς τ πρόσωπό μου. Πάντοτε ρκέσθηκα ν ρθρογραφ νυπογράφως, σάκις ασθάνομαι  τι χω ατ τ χρέος, κα γι’ ατ δν πιτρέπω σ κανένα ν μο χρεώνη ρθρα τοποθετήσεις λλων (μ ρχικ μ)  πο δημοσιεύονται στν «ρθ. Τύπον», μόνο κα μόνο πειδ συγκαταλέγομαι στος περιστασιακος ρθρο­γρά­φους του, οτε, βεβαίως, πιτρέπω σ κανένα ν “χρεώνη τν «ρθ. Τύπον» τς δικές μου πόψεις, τς ποες ς λεύθερος νθρωπος δικαιομαι ν χω κα ν διατυπώνω.
ς πρς τ ν ρχ μνημονευθν ρθρο μου χω ν καταθέσω τ ξς:
1. Εμαι τελευταος πο θ στραφ κατ το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ς θεσμο πρ τς πομακρύνσεώς του π τν Κωνσταντινούπολη πρ τς λλαγς τς θέσεως ριθμήσεώς του μεταξύ των ρθοδόξων Πατριαρχείων ς Πρώτου, θέση πο λαβε μετ τ Σχίσμα το 1054.
2. Τ ρθρο μου σ καμμι παράγραφό του δν ποδοκιμάζει ποτιμ, οτε, βεβαίως, μάχεται τν θεσμ το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. ξ λ­λου χω π τν γράψει τι «εναι δεδομένος σεβασμός μου πρς τν κκλησία κα τος Ποιμένες της κα  διαιτέρως πρς τ Οκουμενικ Πατριαρχεο, προσωπικ δέ, σ κάθε Θ. Λει­τουρ­γία μνημονεύω το νόματος το Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως στν γία Πρόθεση. μως, λήθεια πρέπει ν λέγεται, ν κα πολλς φορς πικραίνει στν ρχή, λλ στ τέλος πάντοτε ερηνοποιει»(1). Τ ρθρο μου ποπειράθηκε ν κα­τοχυρώση τ Κανονικ δικαιώματα τς κκλησίας τς λλάδος κα τίποτε λλο! ν κάποιοι προσπα­θον ν κάνουν τν δόλιο συσχετισμό,  τι πόλυτη κατοχύρωση τν δικαιωμάτων τς λλαδικς κκλη­σίας πλήττει τν Πατριαρχικ θεσμό, εναι δικό τους θέμα λλά, τατοχρόνως, κα δικό μας δικαίωμα ν καταδικάσουμε τν σκοπιμότητά τους.
3. Εναι διανόητο π θεολογικς λλ κα π λογικς θεωρήσεως τ ν ταυτίζεται μ τν ποιον­δή­ποτε θεσμό, τ πρόσωπο τ ποο κατέχει τ πατο ξί­ωμα ατο το θεσμο. ν προκειμένω, εναι δι­α­νόητο ν ταυτίζεται κάστοτε Πατριάρχης κα ο νέργειές του μ τν Πατριαρχικ θεσμό. θεσμς οδέποτε κρίνεται, πικρίνεται καθαιρεται. Ο Πατριάρχαι κρίνονται, πικρίνονται κα καθαι­ρον­ται. πάρχει πληθς Πατριαρχν πο κατεκρίθησαν ς αρετικο κα
ναθεματίσθηκαν, θεσμός, μως, το Πατριαρχείου μένει ες τν αώνα!
4.  μφισβήτηση τς Πατριαρχικς Πράξεως το 1928 περ τς μηρίας Μητροπόλεων τς λλάδος δν εναι προσβολ το θεσμο το Πατριαρχείου λλ ποδοκιμασία μις Πατριαρχικς Πράξεως–Κερκόπορτας γι τν διεκδίκηση δαφν τς Πατρίδος μας π λλοεθνες. πίσης, τόνισα στ ρθρο μου τι Πράξη ατ ντίκειται κα στν Συ­νο­δικ Τόμο λλ κα στν πάγια τακτικ τς κ­κλη­σίας ν «συμμεταβάλλονται τ κκλησιαστικ πράγ­ματα μ τς πολιτειακς ξελίξεις». μφισβήτηση τς Πράξεως το 1828 κ μέρους μου εναι μφι­σβή­τηση παρανόμου κα ντικανονικς Πατριαρ­χι­κς Πράξεως κα χι προσβολ το θεσμο το Πα­τρι­αρχείου. νατρεπτικ ποψη το Πατριάρχου μας «περ τς ναγκαιότητος καταργήσεως ερν Κανόνων κόμη κα Κανόνων Οκουμενικν Συ­νό­δων»(!), πο ποστηρίζει στν διδακτορική του διατριβ εναι κείνη πο προσβάλλει «λον τν θε­σμν τς κκλησίας» κα χι δική μου μφισβήτηση, λλ περ ατο, συκοφάντης μου δν γραψε οτε μι λέξη.
Εἶναι, φαίνεται, ἀνάγκη νὰ ἐπαναλάβω αὐτὰ ποὺ ἔγρα­ψα στὸ ἄρθρο μου «Ὁρατὸς ὁ κίνδυνος Βατικανο­ποιή­σεως τῆς Ὀρθοδοξίας», ποὺ δημοσιεύθηκε στὸν «Ὀρθ. Τύπον» τῆς 27ης Ἰουλίου 2001 γιὰ νὰ φανῆ καθαρὰ τὸ πνεῦμα τῶν γραφομένων μου ἀλλὰ καὶ ὁ σκοπός τους:
«Βεβαίως, ξ πόψεως ποιμαντικς, δηλαδ πνευ­μα­τικς φελείας το ρθοδόξου λαο μας, δν θ μς νο­χλοσε καθόλου ποιαδήποτε πεμπόλησι διοικητικν δικαιωμάτων τς λλαδικς κκλησίας πρ το Πατρι­αρ­χείου, δεδομένου τι κκλησιαστικ διοίκησι πάρχει γι τν πνευματικ φέλεια το λαο κα χι γιατί κκλη­σιαστικ διοίκησι εναι ατοσκοπός. ταν, μως, ατ πεμπόλησι τν δικαιωμάτων τς λλαδικς κκλησίας δν γίνεται μ σκοπ τν παγωγ τν λλήνων πιστν σ μι πι πνευματικ κκλησιαστικ διοίκησι λλ μ στόχο τν κκοσμίκευσι τς κκλησίας τς λλάδος, τότε τ πργμα γίνεται σοβαρ κα πικίνδυνο κα γγίζει τ ρια τς προδοσίας.
Δὲν συκοφαντοῦμε τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντι­νου­πό­λεως γράφοντας αὐτά, διότι στηριζόμαστε στὴν ὅλη εἰκό­να, ποὺ Αὐτὸ μᾶς ἔχει δώσει ἀλλὰ καὶ στὰ ἴδια τὰ λόγια τοῦ Πατριάρχου. Ὁ Πατριάρχης, πρόσφατα, ἀναφερό­με­νος στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἀπεφάνθη ὅτι Αὐτὴ μαστίζεται ἀπὸ ἐπαρχιωτισμό! Καὶ διερωτώμεθα: Ἀγνοεῖ, ἄραγε, ὁ Παναγιώτατος ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος (παρ’ ὅλα μας τὰ χάλια) ἔχει τὸν ἠθικότερο καὶ ἱεροπρεπέστερο κλῆρο ἀπ’ ὅλες τὶς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καὶ τὴ μεγαλύτερη πνευμα­τικότητα; Ποιὰ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Εὐρώπης ἔχει Αὐτὸς νὰ μᾶς ἐπιδείξη ὡς πρότυπο; Ποιὰ ἀποτελεῖ γι’ αὐτὸν τὸ μοντέλο, ποὺ πρέπει νὰ μιμηθοῦμε, ὥστε νὰ πάψουμε νὰ εἴμαστε «ἐπαρχιῶτες»; Ἐάν, Παναγιώτατε, θεωρεῖτε ἐπαρ­χιωτισμὸ τὴν ἀσυμφωνία μας στὴν κατάργησι τῶν Ἱ. Κανόνων καὶ στὴν υἱοθέτησι κοσμικῶν ἐκδηλώσεων καὶ συμπεριφορῶν, τότε, ναί, εἴμαστε καὶ θέλουμε νὰ παρα­μείνουμε «ἐπαρχιῶτες»!
Πρέπει κάποτε ν επομε τ πράγματα μ τ’ νομά τους. Δν εναι σεβασμός το ν καταπιέζουμε τν γα­νά­κτησί μας κα ν μν ρθρώνουμε λέξι, κφράζοντες τν ντίθεσί μας πρς τος πατέρες μας, ταν ατο αθαι­ρετον. ταν ατο καταπιέζουν, χι μόνο τ θεολογία, πο μς δίδαξε κκλησία, λλ κα τν πλ λογική μας.
Ἡ ἁπλῆ λογική μας διαμαρτύρεται, ὅταν ἀπὸ τὴ μιὰ μεριὰ διαβάζουμε τὴν πρόσφατη δήλωσι τοῦ Πατριάρχου πὼς ἡ Συνοδικὴ Πρᾶξι τοῦ 1928 «εἶναι κείμενο ἱερὸ καὶ ἀμετάβλητο» καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη διαβάζουμε τὰ λόγια τοῦ ἴδιου Πατριάρχου —μέσα ἀπὸ τὸ βιβλίο Του «Περὶ τὴν κωδικοποίησιν τῶν Ἱ. Κανόνων»— νὰ διακηρύσσουν: «Δέν δύναται ἡ Ἐκκλησία νὰ ἔχη διατάξεις ἀπα­γο­­ρευ­ούσας τὴν εἴσοδον εἰς τοὺς ναοὺς τῶν ἑτερο­δό­ξων καὶ τὴν μετ’ αὐτῶν συμπροσευχὴν καθ’ ἣν στιγ­μὴν αὕτη διὰ τῶν ἐκπροσώπων αὐτῆς προ­σεύ­χε­ται ἀπὸ κοινοῦ μετ’ αὐτῶν διὰ τὴν τελικὴν ἕνωσιν ἐν τῇ πίστει, τῇ ἀγάπῃ καὶ τῇ ἐλπίδι»(!) καὶ γι’ αὐτὸ εἰσηγεῖται ὅτι «εἶναι ἀπαραίτητον καὶ ἐπιβεβλημένον νὰ ἐγκριθῇ καὶ ἐπικυρωθῇ ὑπὸ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὁ Κῶδιξ τῆς Ὀρθο­δό­ξου Ἐκκλησίας (σημ.: δηλαδὴ μιὰ κωδι­κοποί­ησι=πα­ρα­ποίησι τῶν Ἱ. Κανόνων), ἐφ’ ὅσον οὗτος διὰ νὰ ἀντα­πο­κρι­θῆ εἰς τὸν προορισμὸν αὐτοῦ —ὅστις εἶναι νὰ ὑπρετήσῃ κυρίως πρακτικοὺς σκοποὺς— θὰ τροποποιήσῃ καὶ θὰ καταργήσῃ ἀναποφεύκτως κανόνας τῶν Οἰκουμενι­κῶν Συνόδων»(!)
Διαμαρτύρεται ἡ λογική μας γιατὶ ταξινομῶντας ὅλα αὐτὰ μὲ τὸ ἁπλοϊκὸ μυαλό μας διαπιστώνουμε ὅτι κατὰ τὸν Πατριάρχη μας εἶναι ὄχι ἁπλῶς φυσικὸ ἀλλὰ καὶ «ἐπι­βε­βλημένον» νὰ τροποποιήση ἡ Ἐκκλησία ἢ καὶ νὰ καταρ­γήση Κανόνες Οἰκουμενικῶν Συνόδων ἀλλὰ εἶναι ἐντελῶς ἀπαράδεκτο νὰ ἀκυρωθῇ μιὰ ἁπλῆ Πατριαρχικὴ Πρᾶξι, ἡ ὁποία οὔτε οἰκουμενικὸ κῦρος ἔχει, οὔτε πρακτικὴ ἀξία ἔχει σήμερα, μᾶλλον δὲ εἶναι καὶ ἐπικίνδυνη γιὰ τὴν Ἑνότητα τῆς Ἱεραρχίας μας ἀλλὰ καὶ ὅπλο στὰ χέρια τῶν Τούρκων εἰς βάρος τῆς Ἑλλάδος. Ἂν εἶναι αὐτὴ λογική, τότε τί χρειάζεται νὰ ἀναφερθοῦμε στὴν ἱστορία καὶ τὴ θεολο­γία;».
5. Κατηγορομαι π τν κακόπιστο κα δα δημοσιογράφο τι πολεμ τ αχμάλωτο Πατριαρχεο Κων/πόλεως μ τ ν θέλω ν το φαι­ρε­θον ο «Νέες Χρες» (τσι νθελληνικ νομάσθη­καν ο Βόρειες περιοχς τς Πατρίδος μας στε ε­κολα ν γίνουν σύντομα καλλες Χρες”!») κα ο Χρες τς Δυτικς Ερώπης, ο ποες –σημειω­τέον– μέχρι τ 1922 σαν στν κκλησιαστικ δικαιοδοσία τς κκλησίας τς λλάδος. Γιατί κατη­γο­ρομαι ντ ν παινεθ; Πότε κα πο κούσθηκε στν παγκόσμια στορία τι στος αχμαλώτους πρέ­πει ν δίδονται ξουσίες; Γι ποιόν, ραγε, λόγο τ Πατριαρχεο εροσολύμων  –παρ’ τι  εναι « Μή­τηρ τν κκλησιν»– μετ τν αχμαλωσία του, π Πρτο τ τάξει πο ταν λαβε τν Πέμπτη θέ­ση στ σειρ τς Πενταρχίας τν Πατριαρχν; πλούστατα, διότι κάθε νουνεχς νθρωπος ντι­λαμ­βάνεται τι ο ξουσίες τν αχμα­λώτων εναι κατ’ οσίαν ξουσίες τν ξουσιαστν τους, ξου­σίες ατν πο τος αχμαλώτισαν! Ποι­όν, λοιπόν, ξυπηρετον ο περεξουσίες το Πατρι­αρχείου Κων­σταν­τινουπόλεως, κτς π τν Τουρ­κία κα τν μερική;
πτόητος, μως, κατήγορός μου, συνεχίζει: «Δν βλέπετε τι συρρικνώθηκε λληνισμς τς Πόλης σ 3.000 νθρώπους κα τι κλείνουν ο κκλησίες κα πληθαίνουν τ Τζαμιά;»
Βεβαίως κα τ βλέπουμε, παντομε, λλ βγά­ζου­με ντελς ντίθετα συμπεράσματα. Ο 3000 λληνες πόμειναν στν Πόλη χοντας Πατριάρχης περε­ξου­σίες. Κα ο κκλησίες κλεισαν κα τ Τζαμι πλη­θαί­νουν χοντας Πατριάρχης περεξουσίες. Κα Σχολ τς Χάλκης κλεισε κα δν ξαναανοίγει, κα γι Σοφι πειλεται ν ξαναγίνη Τζαμ (πως κα κατ τ παρελθόν, πως φανερώνουν ο Μιναρέδες της!), χον­τας Πατριάρχης περεξουσίες! Κα ο ρθόδοξες κ­κλη­σίες τς Ερώπης γιναν στν πλειοψηφία τους Φρά­γκικες, πως κα ο κκλησίες τς μερικς κα τς Αστραλίας, χοντας Πατριάρχης περεξουσίες!
Τί ρε πρς τατα; Ποιν φέλησαν ο Πατριαρχικς περεξουσίες, παρεκτς τος Τούρκους, τος μερι­κα­νος κα τος Φραγκολατίνους; Δικαιολογεται, ραγε, τέτοια τύφλωση σ νθρώπους ποποτίθεται– μάχον­ται κατ το Οκουμενισμο; Παρ τ «φτωχό μου ντι­οιουμενιστικ βιογραφικό», πως κακεντρεχς μ ε­ρω­νεύεται –ν γνοε, ποι κα πόσα εναι τ δη­μο­σιεύματά μου–, ως κε βλέπω. Ατός, μ τ πλούσιο ντιοικουμενιστικό του βιογραφικ βλέπει τι θανά­σιμος κίνδυνος τς ρθοδοξίας π τν παναίρεση το Οκουμενισμο προέρχεται π κάποια …«σταγονίδια» οκουμενιστν το “γλυκο νερολλήνων Μητρο­πο­λιτν(πο παριστάνουν τος οκουμενιστς γι νρέ­σουν” στ Πατριαρχεο), κα χι π τν φωλη το Οκουμενισμο πο εναι τ πιτελεο το Πα­τριαρ­χείου Κωνσταντινουπόλεως, τ ποο νορχηστρώνει λη ατν τήν, κατ τν γιον ουστίνον Πόποβιτς, «νέαν προδοσίαν το Χριστο, νέαν σταύρωσιν το Κυρίου, μόνον οχ π το ξυλίνου, λλ’ π το χρυσο σταυρο το παπικο ομανισμο»(2), πειλε ποιον Μητροπολίτη τς δικαιοδοσίας του δέ­χεται τεροδόξους στν ρθοδοξία κα κλωνοποιεται μ πίστευτους ρυθμος κα “νεοεκκλησιολογικές” πι­νο­ήσεις, καταλαμβάνοντας τος πισκοπικος θρόνους λης τς Οκουμένης;
6. Γι λόγους στορικς μνήμης κα προσδοκίας τς ρσεως το πιτιμίου, πο πέβαλε Ορανς π τς Βασιλίδος τν Πόλεων, εμαι ντίθετος σ ποιαδήποτε λλαγ τς σειρς τν Πατριαρχείων. Τ Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως, παρ τν αχμαλωσία του, πρέπει ν μείνη στν μετ τ Σχίσμα Πρωτοκαθεδρία του. Πρωτοκαθεδρία τιμς κα χι διοικητικς περοχς, πηλλαγμένο π διοικητικς ξουσίες π τς Οκουμενικς ρθο­δο­ξίας, καθαρ π μολυσμος συμπροσευχν μ τεροδόξους κα λλοθρήσκους, προσηλωμένο στν Σταυρν τς αχμαλωσίας του, ν προσευχ κα δι­α­κόπ Θ. Λειτουργία, δίδων τν καλν μαρτυρίαν, εωδιάζον κα ποπνέον τν ρθόδοξη πνευ­μα­τι­κό­τητα. Τότε κα μόνον τότε, περίσπαστη ρθο­δο­ξία θ φεθλευθέρα π τς πολιτικς σκοπιμό­τητες τν Πλανηταρχν κα τν Μεγάλων Δυνά­με­ων– ν ναδείξη τς γιες γετικς ρθόδοξες πι­σκοπικς προσωπικότητες, ο ποες πάντοτε σαν, εναι κα θ εναι λπίδα γι τν πνευματικ καλλιέργεια, νάταση κα σωτηρία το Λαο το Θεο!


ποσημειώσεις:
1. λήθεια Φς (χωρς) Φανάρι, Περιοδικ «νοριακ Ελογία», τεχος 15, κτώβριος 2003.
2. νθρωπος κα Θεάνθρωπος, σελ.159, θναι 1969 
Πηγή: "Ομολογία"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.