Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2015

Εμετικός Ύμνος στον αρχηγέτη της Παναιρέσεως από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής!


 Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα Αρχ. Αμερικής:

 Προσευχές και στήριξη στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο!



Ἐμετικὸ Ὕμνο στὸν ἀρχηγέτη τῆς Παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ κ. Βαρθολομαῖο, συνέθεσε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς κ. Δημήτριος!
Διαπιστώνουμε ἄλλη μιὰ φορὰ ὅτι ἡ νέα Ἐκκλησία εἶναι ἐδῶ. Ὁ κάθε Πατριάρχης, Ἀρχιεπίσκοπος καὶ Ἐπίσκοπος κάνει ὅ,τι θέλει καὶ οἱ ἄλλοι ἢ σφυρίζουν ἀδιάφορα, ἢ ἀκολουθοῦν. Καὶ ὁ λαὸς βρίσκεται μέσα στὴν σύγχυση καὶ μὴ γνωρίζοντας τί πρέπει νὰ κάνει, ὑποκύπτει στὰ κελεύσματα τῆς δεσποτοκρατίας καὶ τὶς οἰκουμενιστικὲς κακοδοξίες περὶ τοῦ ἐπισκοποκεντρισμοῦ τῆς Νέας Ἐκκλησίας, καὶ ὑπακούει ὄχι τὶς Ἀλήθειες τῆς Πίστεως, ἀλλὰ τοὺς Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους!


Πηγή: "Agioritikovima"

Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα Αρχ. Αμερικής:

 Προσευχές και στήριξη στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο!

"Στην κοπή και την διανομή της Βασιλόπιττας στην αρχή του Νέου αυτού Έτους ας προσφέρουμε επίσης τις προσευχές και στήριξή μας στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη μας κ.κ. Βαρθολομαίο και ας του ευχηθούμε πλείστα ακόμη έτη πιστής και αφοσιωμένης διακονίας στο Χριστό και την Εκκλησία Του" ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του. 


 Στο αποστολικό πνεύμα του Αγίου Βασιλείου και πολλών άλλων Αγίων και Ιεραρχών, ο Παναγιώτατος προσέφερε πνευματική καθοδήγηση μέσα από τη βαθειά πίστη του στον Θεό και την αφοσίωσή του στο θέλημά Του. Προσέφερε στοργική ποιμαντική ηγεσία από την βιωματική εμπειρία του και την κατανόησή του της δυνάμεως της χάριτος του Θεού. Χειρίσθηκε με επιδεξιότητα σοβαρά ζητήματα αντλώντας από την μεγάλη θεολογική και λειτουργική κληρονομιά της Ορθοδόξου Χριστιανικής πίστεώς μας. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ.κ. Βαρθολομαίος οδήγησε και συνεχίζει να οδηγή τους πιστούς ανά τον κόσμο στην προσφορά αληθούς μαρτυρίας της ευλογημένης ζωής εν Χριστώ και της διαχρονικής ελπίδος η οποία βασίζεται στις υποσχέσεις του Θεού.

"Στην κοπή και την διανομή της Βασιλόπιττας στην αρχή του Νέου αυτού Έτους ας προσφέρουμε επίσης τις προσευχές και στήριξή μας στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη μας κ.κ. Βαρθολομαίο και ας του ευχηθούμε πλείστα ακόμη έτη πιστής και αφοσιωμένης διακονίας στο Χριστό και την Εκκλησία Του" ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του. 

Αναλυτικά: 

1η Ιανουαρίου 2016

Εορτή Αγίου Βασιλείου και Νέου Έτους
Προς τους Σεβασμιωτάτους και Θεοφιλεστάτους Αρχιερείς, τους Ευλαβεστάτους Ιερείς και Διακόνους, τους Μοναχούς και Μοναχές, τους Προέδρους και Μέλη των Κοινοτικών Συμβουλίων, τα Ημερήσια και Απογευματινά Σχολεία, τις Φιλοπτώχους Αδελφότητες, την Νεολαία, τις Ελληνορθόδοξες Οργανώσεις και ολόκληρο το Χριστεπώνυμον πλήρωμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής.
Προσφιλείς Αδελφοί και Αδελφές εν Χριστώ,
Την πρώτη ημέρα του νέου χρόνου και κατά την ευλογημένη Εορτή του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου, προσδοκούμε τις άφθονες ευλογίες και τα μεγάλα δωρήματα του Θεού και συνεχίζουμε να Τον δοξολογούμε και να τον τιμούμε διά της λατρείας μας και διά της πιστής διακονίας μας στο όνομά Του.
Καθώς αφιερώνουμε το νέο έτος και την ζωή μας στο άγιο θέλημα του Θεού, αρμόζει επίσης στην αρχή αυτού του χρόνου να τιμήσουμε την 25η επέτειο διακονίας του προσφιλεστάτου Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου μας κ.κ. Βαρθολομαίου. Πρόκειται, αληθώς, περί σημαντικού γεγονότος για την Ιερά Αρχιεπισκοπή μας αλλά και για τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό, καθώς η περίοδος αυτή εμπεριείχε τεράστιες αλλαγές και προκλήσεις στον κόσμο μας. Στο αποστολικό πνεύμα του Αγίου Βασιλείου και πολλών άλλων Αγίων και Ιεραρχών, ο Παναγιώτατος προσέφερε πνευματική καθοδήγηση μέσα από τη βαθειά πίστη του στον Θεό και την αφοσίωσή του στο θέλημά Του. Προσέφερε στοργική ποιμαντική ηγεσία από την βιωματική εμπειρία του και την κατανόησή του της δυνάμεως της χάριτος του Θεού. Χειρίσθηκε με επιδεξιότητα σοβαρά ζητήματα αντλώντας από την μεγάλη θεολογική και λειτουργική κληρονομιά της Ορθοδόξου Χριστιανικής πίστεώς μας. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ.κ. Βαρθολομαίος οδήγησε και συνεχίζει να οδηγή τους πιστούς ανά τον κόσμο στην προσφορά αληθούς μαρτυρίας της ευλογημένης ζωής εν Χριστώ και της διαχρονικής ελπίδος η οποία βασίζεται στις υποσχέσεις του Θεού.
Δοξάζουμε και ευχαριστούμε τον Θεό για την όντως αποστολική διακονία του Οικουμενικού Πατριάρχου μας. Τον ευχαριστούμε, επίσης, για όλες τις προσφορές των Ιεραρχών, του Κλήρου και του Λαού στην αντιμετώπιση των αναγκών και την υποστήριξη του έργου του Παναγιωτάτου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η προσφορά αυτή κατέστη μεγάλη συμβολή στη διάδοση του Ευαγγελίου, στην υποστήριξη της θρησκευτικής ελευθερίας, στην προσφορά πνευματικής καθοδηγήσεως επί περιβαλλοντικών ζητημάτων και στην βοήθεια ανθρώπων που ζούν υπό το καθεστώς επειγουσών αναγκών.
Η διακονία και ηγεσία του Παναγιωτάτου αντικατοπτρίζει την στοργή και την πίστη την οποία επέδειξε ο Μέγας Βασίλειος. Αντικατοπτρίζει, επίσης, την μαρτυρία της αγαπημένης μας Ακαδημίας του Αγίου Βασιλείου. Υπό την ηγεσία της Φιλοπτώχου Αδελφότητος Κυριών και των τοπικών παραρτημάτων της, συνεχίζουμε την ετήσια παράδοση της ημέρας αυτής και ολοκλήρου του μηνός Ιανουαρίου να προσφέρουμε προσευχές και στήριξη σε αυτή τη διακονία. Κάθε ημέρα του έτους οι ευεργέτες, οι διευθυντές και το προσωπικό της Ακαδημίας καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών και εφήβων οι οποίοι έχουν ανάγκη από αγάπη, καθοδήγηση και την θεραπευτική δύναμη της πίστεως. Αυτή η ζωτικής σημασίας διακονία υποστηρίζεται επί εξήντα και πλέον έτη από την Φιλόπτωχο Αδελφότητα Κυριών διά της ετησίας κοπής της Βασιλόπιττας. Σας ζητώ να προσφέρετε γενναιόδωρα μαζί με τις προσευχές σας στην Ακαδημία του Αγίου Βασιλείου.
Στην κοπή και την διανομή της Βασιλόπιττας στην αρχή του Νέου αυτού Έτους ας προσφέρουμε επίσης τις προσευχές και στήριξή μας στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη μας κ.κ. Βαρθολομαίο και ας του ευχηθούμε πλείστα ακόμη έτη πιστής και αφοσιωμένης διακονίας στο Χριστό και την Εκκλησία Του. Είθε ο καθένας από σας και οι οικογένειές σας να έχετε τις ευλογίες του Κυρίου μας για ειρήνη, υγεία και τη δυνατότητα να μοιράζεσθε τη δύναμη της πίστεως στη διάρκεια ολόκληρου του Νέου Έτους.

Μετά πατρικής αγάπης εν Χριστώ,


† ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος

Θλίψη πρωτοχρονιάτικη μας κερνά πάλι ο π. Διονύσιος Τάτσης!

 
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ Μητροπολίτες
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
δέν ἔχουν ἐκτιµήσει τόν πνευµατικό κίνδυνο τοῦ οἰκουµενισµοῦ.


Ἐνῶ ὑποτίθεται ὅτι ἀγρυπνοῦν γιά τό ποίµνιό τους, θεωροῦν ὅτι ὁ οἰκουµενισµός δέν εἶναι ἐπικίνδυνος, ἀφοῦ ξεκινάει καί κατευθύνεται ἀπό τό Οἰκουµενικό Πατριαρχεῖο! ∆έν ἐξετάζουν οἱ ἴδιοι τό θέµα, ἀλλά παθητικά δέχονται ὅσα τό Πατριαρχεῖο προγραµµατίζει καί µεθοδεύει. Καί αὐτό τό θεωροῦν σπουδαῖο κατόρθωµα, γιατί κάνουν τυφλή ὑπακοή στόν Πατριάρχη τοῦ Γένους, τήν ὥρα πού θά ἔπρεπε νά εἶχαν χάσει τόν ὕπνο τους καί νά µιλοῦσαν συνεχῶς γιά τήν παναίρεση τοῦ οἰκουµενισµοῦ, ὁ ὁποῖος κατεδαφίζει τήν Ὀρθοδοξία. ∆υστυχῶς αὐτοί ἀδιαφοροῦν καί συχνά συνευφραίνονται µέ τόν Πατριάρχη κατά τίς ἐπισκέψεις του στήν Ἑλλάδα. (σ.σ. Ἐσεῖς οἱ ἱερεῖς, πάτερ μου, τί κάνετε; Δὲν κάνετε ὑπακοὴ στὸν Μητροπολίτη; Ὁ δικός σου Μητροπολίτης δὲν ἔκανε ὑπακοὴ στὸν ἀρχιεπ. Χριστόδουλος καὶ ὑπεστήριξε μὲ ἕνα ἀχαρακτήριστο ἄρθρο τὴν ἁγιοκατάταξη τοῦ Ἐθνομάρτυρος Χρυσοστόμου Σμύρνης, ὑπακούων στὴν Σύνοδο ποὺ παράνομα προέβη στὴν ἁγιοκατάταξη; Δὲν συλλειτουργεῖ μὲ ὅλους τοὺς Ἐπισκόπους ποὺ κάνουν "τυφλή ὑπακοή στόν Πατριάρχη" καὶ "συνευφραίνονται µέ τόν Πατριάρχη";).
Οἱ ἀδιάφοροι αὐτοί µητροπολίτες συνήθως εἶναι πολυµέριµνοι καί ἀσχολοῦνται µέ κοινωνικά καί πολιτικά θέµατα, ἀκόµη καί ἀθλητικά γεγονότα, προκαλώντας τήν πλειοψηφία τοῦ λαοῦ µας. Θέλουν νά ἐµφανίζονται ὡς πνευµατικοί ἡγέτες, ὄντας ἀδιάφοροι στούς πνευµατικούς κινδύνους, ὅπως εἶναι ὁ οἰκουµενισµός. Σέ λίγο θά χάσουµε τήν ἀκεραιότητα τῆς πίστεώς µας καί τήν πολύτιµη παράδοσή µας.
Ἀναφέρω µιά περίπτωση πνευµατικῆς ἀφασίας, ἡ ὁποία ἐπιβεβαιώνει τά παραπάνω. Ἕνας πρωτοσύγκελλος, ὑπερασπιζόµενος τό µητροπολίτη του σέ µιά ὑπόθεση µέ κάποιον ζηλωτή κληρικό, εἶπε τό ἑξῆς ἀποκαλυπτικό καί συνάµα ἀποκαρδιωτικό:
«Ὁ Σεβασµιώτατος οὐδέποτε ἠσχολήθη µέ τό θέµα τοῦ Οἰκουµενισµοῦ οὔτε τοῦ Ἀντιοικουµενισµοῦ, οὔτε ἔχει καταχωρήσει ἀπόψεις θετικές γιά τό ζήτηµα τοῦ οἰκουµενισµοῦ καί τοῦ παπισµοῦ».

Ποιόν, ἀλήθεια, νά πρωτοσυγχαρῶ; Τόν πρωτοσύγκελλο ἤ τό µητροπολίτη; Θά εἶχε ἐνδιαφέρον νά µᾶς ἔλεγαν, γιατί συµβαίνει αὐτό, ὅταν ὁ συγκεκριµένος µητροπολίτης εἶναι λαλίστατος καί ποτέ δέν δήλωσε ἄγνοια ἤ ἀναρµοδιότητα γιά κάποιο θέµα οὔτε καί ἀρνήθηκε ποτέ τά µικρόφωνα καί τίς κάµερες. (σ.σ.: Πράγματι ὁ συγκεκριμένος Μητροπολίτης (ὁ Θεσσαλονίκης κ. Ἄνθιμος) μιλᾶ καὶ ὑπερασπίζεται περισσότερο τὴν Μακεδονία, ἀπ΄  ὅτι τὴν Πίστη! Ὅπως καὶ ὁ δικός σου Μητροπολίτης (ὁ κ. Ἀνδρέας), μιλᾶ περισσότερο γιὰ τὴν Β. Ἤπειρο, παρὰ γιὰ τὸν Οἰκουμενσμό).
∆υστυχῶς, οἱ συγκεκριµένοι αὐτοί ρασοφόροι ἐπιδιώκουν τήν κοσµική δόξα, γι᾿ αὐτό δέν πρέπει νά ἐλπίζουµε ὅτι κάποτε θά ἀποκτήσουν ἀντιοικουµενιστικό φρόνηµα. Ἄν δέ ἀναλογιστοῦµε λίγο καί τήν ἱστορία τους, δηλ. πῶς ἐκλέχτηκαν µητροπολίτες, πῶς µετατέθηκαν σέ πλουσιότερες καί µεγαλύτερες µητροπόλεις καί πῶς κατόρθωσαν νά ἐκλεγοῦν καί οἱ στενοί τους συνεργάτες µητροπολίτες, περιφρονώντας τό Ἅγιο Πνεῦµα, ἀσφαλῶς εἶναι παραδείγµατα πρός ἀποφυγήν, καί ἄς εἶναι δεκαετίες µητροπολίτες.
Πρέπει πάντα νά θυµόµαστε ὅτι ὁ σεβασµός δέν ἐπιβάλλεται, ἀλλά ἐµπνέεται ἀπό τό ἦθος καί τήν ἐν φόβῳ Θεοῦ διακονία στήν Ἐκκλησία καί ὄχι µέ τή θορυβώδη θεωρητική κοινωνική δράση, προκειµένου νά προκληθοῦν χειροκροτήµατα θαυµασµοῦ.

Ορθόδοξος Τύπος, 25/12/2015

Ο Απόστολος Παύλος έναντι των αιρέσεων, Μοναχοῦ Αρσένιου Βλιαγκόφτη


Προχθὲς ἁλιεύσαμε ἀπὸ τὸ ἱστολόγιο «Ἄλλη Ὄψις» ἄρθρο τοῦ μοναχοῦ Ἀρσενίου Βλιαγκόφτη (ἐδῶ),
 Γράφει, λοιπόν, ἄρθρο γιὰ τὴν «ἀντιμετώπιση τῶν αἱρέσεων», ἐπισημαίνει ὅτι «η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη», ἀλλὰ ἀποφεύγει νὰ ἀναλύσει γιὰ τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, ποὺ συνιστᾶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Ἂν καὶ μνημονεύει τὴν διδασκαλία Παλαιᾶς Διαθήκης καὶ ἀποστόλου Παύλου («ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν…», ὅμως ἀρνεῖται νὰ ἐπιμείνει σ’ αὐτὴν καὶ νὰ τὴν ἐξηγήσει. Ὁμοίως ἀναφέρεται στὴν ἄλλη διδασκαλία τοῦ ἰδίου Ἀποστόλου, «αἱρετικὸν ἄνθρωπον …παραιτοῦ» καὶ γράφει:
«Αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπται ο τοιούτος και αμαρτάνει ων αυτοκατάκριτος35. Εδώ ο Απόστολος εννοεί τον αιρετικό που επιμένει να δημιουργεί σκάνδαλα και διαιρέσεις στην Εκκλησία. Αυτόν πράγματι, αφού τον συμβουλεύσει ο ποιμήν μια-δυο φορές και δεν διορθώνεται, είναι καλύτερα να παύσει να ασχολείται μαζί του  και  να  τον  αποκόψει.
Παρὰ ταῦτα, ἐπικοινωνεῖ μὲ τὸν μεγάλο αἱρετικὸ Ζηζιούλα, ἐπικοινωνεῖ μὲ τὸν πάτρωνά του πατριάρχη Βαρθολομαῖο, ἐπικοινωνεῖ μὲ τὸν μητροπολίτη Δημητριάδος Ἰγνάτιο· δὲν τοὺς ἀποκόπτει, δὲν κόβει τὴν μετ' αὐτῶν κοινωνία, παρότι γράφει ὅτι οἱ αἱρετικοὶ διδάσκουν "ἕτερον Εὐαγγέλιο"! Γιατί, τότε, καὶ γιὰ ποιό λόγο γράφει τὰ ἄρθρα του; Ἄραγε ποιόν κοροϊδεύει ὁ μοναχὸς Ἀρσένιος;
Παραθέτουμε τὸ ἄρθρο τοῦ μοναχοῦ Ἀρσενίου Βλιαγκόφτη:




Ο Απόστολος Παύλος έναντι των αιρέσεων

Μοναχοῦ Ἀρσένιου Βλιαγκόφτη

Το στόμα του Χρυσορρήμονος Ιωάννου και η γραφίδα του θα χρειαζόταν για να εγκωμιάσουμε επαξίως τον μέγα Απόστολο Παύλο, το στόμα του Χριστού. Επειδή μας λείπουν και τα δύο αυτά, θα δανεισθούμε λόγους του ίδιου του Αποστόλου για να παρουσιάσουμε το θέμα μας.
Φυσικά την αντιμετώπιση των αιρέσεων, θέμα τόσο σημαντικό στην ποιμαντική διακονία της Εκκλησίας, δεν θα μπορούσε να την αμελήσει αυτός που είχε την μέριμναν πασών των εκκλησιών1, ο Απόστολος των Εθνών Παύλος.
Ας ξεκινήσουμε όμως από το πως βλέπει ο Απόστολος την υγιαίνουσα διδασκαλία. Τι είναι, δηλαδή, αυτό που σήμερα ονομάζουμε Ορθοδοξία, τι είναι η σωστή πίστη, για να την αντιδιαστείλουμε κατόπιν προς την αίρεση. Υιοί Θεού, λέγει ο Απόστολος, είναι όσοι κινούνται και καθοδηγούνται από το Άγιο Πνεύμα (Ρωμ. 8, 14), οι πνευματέμφοροι, δηλαδή οι Άγιοι. Αυτοί είναι οι πραγματικοί Χριστιανοί.
H σωστή πίστη, η υγιαίνουσα διδασκαλία, όπως την ονομάζει ο Απόστολος, είναι αποτέλεσμα καθαράς συνειδήσεως, η οποία γεννιέται από τον καθαρό βίο. Η υγιής διδασκαλία της Εκκλησίας απευθύνεται στους πάντας. Ερωτά ο Απόστολος: Ή Ιουδαίων ο Θεός μόνον; Ουχί δε και εθνών;

ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗ

Ἅγιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης

246662_481923321842043_1524643949_n[1]

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΡΕΑ

Νὰ θυμᾶσαι καὶ νὰ φοβᾶσαι δύο λογισμούς. Ὁ ἕνας λέει: «Εἶσαι ἅγιος»·καὶ ὁ ἄλλος: «Δὲν θὰ σωθεῖς». Κι οἱ δύο αὐτοὶ λογισμοὶ προέρχονται ἀπὸ τὸν ἐχθρό, καὶ δὲν ἔχουν ἀλήθεια μέσα τους. Ἐσύ, ὅμως, νὰ σκέφτεσαι: «Ἐγὼ εἶμαι μεγάλος ἁμαρτωλός, ἀλλὰ ὁ Ἐλεήμων Κύριος ἀγαπᾶ πολύ τούς ἀνθρώπους καὶ θὰ συγχωρέσει καὶ σ΄ ἐμένα τὶς ἁμαρτίες μου».
Πίστευε ἔτσι, καὶ θὰ γίνει σύμφωνα μὲ τὴν πίστη σου: Θὰ σὲ συγχωρήσει ὁ Κύριος. Μὴ βασίζεσαι, ὅμως, στοὺς προσωπικούς σου ἀγῶνες, ἔστω καὶ ἂν εἶσαι μεγάλος ἀσκητής. Ἕνας ἀσκητής μου ἔλεγε: «Βεβαίως θὰ ἐλεηθῶ, γιατί κάνω τόσες μετάνοιες τὴν ἡμέρα». Ὅταν, ὅμως, ἦρθε ὁ θάνατος, «διέρρηξε τὰ ἱμάτιά του».
Ὄχι, λοιπόν, γιὰ τὶς ἀσκήσεις μας, ἀλλὰ δωρεάν, κατὰ τὴ χάρη Του ἐλεεῖ ὁ Κύριος. Ὁ Κύριος θέλει τὴν ψυχὴ νὰ εἶναι ταπεινή, ἄκακη, καὶ νὰ συγχωρεῖ τοὺς πάντες μὲ ἀγάπη· τότε καὶ ὁ Κύριος συγχωρεῖ μὲ χαρά. Ὁ Κύριος τούς ἀγαπᾶ ὅλους, καὶ ἐμεῖς ὀφείλουμε νὰ Τὸν μιμούμαστε καὶ νὰ ἀγαποῦμε τοὺς πάντες, καὶ ἂν δὲν μποροῦμε, τότε πρέπει νὰ Τὸν παρακαλοῦμε, καὶ ὁ Κύριος δὲν θὰ ἀρνηθεῖ, ἀλλὰ θὰ βοηθήσει μὲ τὴ χάρη Του.
Ὅταν ἤμουν ἀκόμα ἀρχάριος, γνώρισα τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ποὺ εἶναι ἀπερίγραπτη. Ἡ ψυχὴ αἰσθάνεται σὺν Θεῷ καὶ ἐν Θεῷ, καὶ τὸ πνεῦμα χαίρεται γιὰ τὸν Κύριο, ἔστω καὶ ἂν τὸ σῶμα ἀποκάμνει ἀπὸ τὴν ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ. Μπορεῖς, ὅμως, νὰ χάσεις αὐτὴν τὴν χάρη καὶ μὲ ἕναν κακὸ λογισμό.
Μὲ τὸν κακὸ λογισμὸ εἰσέρχεται μέσα μας μία ἐχθρικὴ δύναμη, καὶ τότε σκοτίζεται ἡ ψυχὴ καὶ τὴ βασανίζουν κακὲς σκέψεις. Τότε ὁ ἄνθρωπος αἰσθάνεται τὴν ἀπώλειά του καὶ καταλαβαίνει ὅτι ὁ ἴδιος, χωρὶς τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ, εἶναι μόνο «γῆ καὶ σποδός».
Ἡ ψυχὴ ποὺ γνώρισε τὸν Κύριο, μαθαίνει ἀπὸ τὴ μακροχρόνια πείρα της, ὅτι, ἂν ὁ ἄνθρωπος ζεῖ σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολές, τότε αἰσθάνεται, ἔστω καὶ λίγο, τὴ χάρη μέσα του κι ἔχει παρρησία στὴν προσευχή. Ἄν, ὅμως, ἁμαρτήσει μὲ κάποιον λογισμὸ καὶ δὲν μετανοήσει, τότε κρύβεται ἡ χάρη καὶ ἡ ψυχὴ θρηνεῖ καὶ ὀδύρεται ἐνώπιόν τοῦ Θεοῦ.
Ἔτσι ἡ ψυχὴ διέρχεται ὅλη της τὴ ζωὴ στὸν ἀγώνα μὲ τοὺς λογισμούς. Ἐσύ, ὅμως, μὴ μένεις στὴν ἀκηδία ἐξαιτίας τοῦ ἀγώνα, γιατί ὁ Κύριος ἀγαπᾶ τὸν ἀνδρεῖο ἀγωνιστή.
Πονηροὶ λογισμοὶ καταπονοῦν τὴν ὑπερήφανη ψυχή, καὶ ἂν δὲν ταπεινωθεῖ, δὲν θὰ βρεῖ ἀνάπαυση ἀπὸ αὐτούς. Ὅταν ἁμαρτωλοὶ λογισμοὶ σὲ πολιορκοῦν, φώναζε πρὸς τὸν Θεὸ σὰν τὸν Ἀδάμ: «Κύριε, Ποιητή μου καὶ Πλάστη μου, βλέπεις ὅτι ἡ ψυχή μου τυραννιέται ἀπὸ τοὺς λογισμούς… Ἐλέησέ με». Καὶ ὅταν στέκεσαι ἐνώπιόν τοῦ Δεσπότου, νὰ θυμᾶσαι πάντα ὅτι Αὐτὸς θὰ ἐκπληρώσει ὅλα τὰ αἰτήματά σου, ἂν εἶναι ὠφέλιμα σὲ σένα.
Ἦρθαν σύννεφα, κρύφτηκε ὁ ἥλιος καὶ σκοτεινίασε. Ἔτσι γιὰ ἕνα λογισμὸ ὑπερηφάνειας στερεῖται ἡ ψυχὴ τὴ χάρη καὶ τὴν καλύπτει τὸ σκοτάδι. Ἀλλὰ καὶ πάλι μὲ ἕναν ταπεινὸ λογισμὸ ἐπανέρχεται ἡ χάρη. Αὐτὸ τὸ γνώρισα ἐκ πείρας.
Νὰ ξέρεις ὅτι, ἂν ὁ λογισμός σου συνηθίζει νὰ παρατηρεῖ ἀνθρώπους, πῶς ζεῖ ὁ ἕνας ἢ ὁ ἄλλος, αὐτὸ εἶναι ἔνδειξη ὑπερηφάνειας.
«Πρόσεχε τὸν ἑαυτό σου». Παρατήρησε τὸν ἑαυτό σου καὶ θὰ δεῖς: Μόλις ἡ ψυχὴ ἀποκτήσει ἔπαρση ἔναντι τοῦ ἀδελφοῦ, ἀμέσως ἀκολουθεῖ κάποιος λογισμὸς ὄχι εὐάρεστος στὸν Θεό, καὶ αὐτό, γιὰ νὰ ταπεινωθεῖ ἡ ψυχή.
Ἄν, ὅμως, δὲν ταπεινωθεῖ, τότε ἔρχεται ἕνας μικρὸς πειρασμός.
Καὶ ἂν πάλι δὲν ταπεινωθεῖ, ἀρχίζει ὁ πόλεμος τῆς σαρκός.
Καὶ ἂν πάλι δὲν ταπεινωθεῖ, τότε πέφτει πάλι σὲ κάποιο μικρὸ ἁμάρτημα.
Ἂν καὶ τότε δὲν ταπεινωθεῖ, θὰ ἔλθει μεγαλύτερη ἁμαρτία.
Κι ἔτσι θὰ ἁμαρτάνει, ὡσότου ταπεινωθεῖ.
Μόλις, ὅμως, ταπεινωθεῖ, ἀμέσως θὰ δώσει ὁ Ἐλεήμων Κύριος στὴν ψυχὴ εἰρήνη καὶ κατάνυξη, καὶ τότε θὰ περάσουν ὅλα τὰ κακὰ καὶ θὰ ἀπομακρυνθοῦν ὅλοι οἱ ἐχθρικοὶ λογισμοί. Ἔπειτα, ὅμως, πρέπει νὰ κρατᾶς μὲ ὅλες σου τὶς δυνάμεις τὴν ταπείνωση, ἀλλιῶς θὰ ξαναπέσεις στὴν ἁμαρτία.
Βλέποντας ὁ Κύριος ὅτι ἡ ψυχὴ δὲν εἶναι στερεωμένη στὴν ταπείνωση, ἀπομακρύνει τὴ χάρη, ἀλλὰ ἐσὺ μὴ φοβᾶσαι: Ἡ χάρη εἶναι μέσα σου, ἀλλὰ κρυμμένη. Μάθε νὰ σταματᾶς ἀμέσως τοὺς λογισμούς. Ἄν, ὅμως, ξεχάσεις καὶ δὲν τοὺς διώξεις ἀμέσως, τότε πρόσφερε μετάνοια. Κοπίασε σὲ αὐτό, γιὰ νὰ ἀποκτήσεις τὴ συνήθεια. Ἡ ψυχὴ ἀποκτᾶ συνήθεια, ἂν τὴν διδάξεις, καὶ ἐνεργεῖ ἔτσι σὲ ὅλη της τὴ ζωή.
Ὁ ἀγαθὸς ἄνθρωπος ἔχει ἀγαθοὺς λογισμοὺς καὶ ὁ πονηρὸς πονηρούς. Ὅλοι, ὅμως, ὀφείλουν νὰ μάθουν τὸν πόλεμο μὲ τοὺς λογισμούς, καὶ νὰ μάθουν νὰ μετατρέπουν τοὺς κακοὺς λογισμοὺς σὲ ἀγαθούς. Αὐτὸ εἶναι σημάδι πεπειραμένης ψυχῆς.
Ρωτᾶς πῶς γίνεται αὐτό;
Νά! Ὅπως ὁ ζωντανὸς ἄνθρωπος αἰσθάνεται πότε κρυώνει καὶ πότε ζεσταίνεται, τὸ ἴδιο καὶ ὅποιος γνώρισε ἐκ πείρας τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἀκούει πότε ὑπάρχει στὴν ψυχή του ἡ χάρη καὶ πότε ἔρχονται τὰ πονηρὰ πνεύματα.
Ὁ Κύριος δίνει στὴν ψυχὴ τὴ σύνεση νὰ ἀναγνωρίζει τὴν ἔλευσή Του καὶ νὰ Τὸν ἀγαπᾶ καὶ νὰ κάνει τὸ θέλημά Του. Ἐπίσης ἡ ψυχὴ ἀναγνωρίζει τοὺς λογισμοὺς τοῦ ἐχθροῦ ὄχι ἀπὸ τὴν ἐξωτερική τους μορφή, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἐπενέργειά τους στὴν ψυχή.
Οἱ ἐχθροὶ εὔκολα ἐξαπατοῦν ἐκεῖνον ποὺ δὲν ἔχει τὴν πείρα αὐτή.
Οἱ ἐχθροὶ ἔπεσαν ἀπὸ ὑπερηφάνεια καὶ μᾶς παρασύρουν στὴν ἴδια πτώση, ὑποβάλλοντας λογισμοὺς ἐπαίνου. Καὶ ἂν ἡ ψυχὴ δεχθεῖ τὸν ἔπαινο, τότε ἡ χάρη φεύγει, ἐφόσον δὲν ταπεινώνεται ἡ ψυχή. Καὶ ἔτσι σὲ ὅλη τὴ ζωὴ ὁ ἄνθρωπος θὰ μαθητεύει στὴν ταπείνωση τοῦ Χριστοῦ. Ἂν δὲν τὸ μάθει αὐτὸ ἡ ψυχή, δὲν θὰ γνωρίσει ἀνάπαυση ἀπὸ τοὺς λογισμοὺς καὶ δὲν θὰ μπορέσει νὰ προσευχηθεῖ μὲ καθαρὸ νοῦ.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο, «Ὁ Ἅγιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης»:
Ἔκδοσις Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου ΕΣΣΕΞ.

Ο ουρανός γέμισε μαύρα σύννεφα. Είμαστε έτοιμοι γιά την καταιγίδα;

Γενικὴ εἶναι ἡ διαπίστωση ὅτι ἔρχονται, μὲ ραγδαῖο μάλιστα ρυθμό, παγκόσμιες ἐξελίξεις. Ἀντιλαμβανόμαστε ὅτι τὰ πράγματα στὸν κόσμο δὲν πᾶνε καθόλου καλὰ καὶ ἀπ’ ὅτι φαίνεται ἔρχονται ἀκόμα πιὸ δύσκολες ἡμέρες.

Στὶς τελευταῖες δεκαετίες, μὲ κορύφωση στὶς ἡμέρες μας, ὁρατοὶ καὶ ἀόρατοι ἐχθροί του Χριστοῦ καὶ τοῦ γένους τῶν Χριστιανῶν ἀπροκάλυπτα, ὀργανωμένα, μεθοδικὰ καὶ ὕπουλα ἐπιτίθενται παγκοσμίως κατὰ τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς πίστεως, ἀλλὰ καὶ κατὰ τῶν ἀτομικῶν καὶ προσωπικῶν ἐλευθεριῶν ὅλων τῶν λαῶν ἀνεξαίρετα. Στὴν Ἑλλάδα μας, εἰδικότερα, ἀπὸ ἐτῶν καὶ συστηματικὰ πριονίζουν ἐκ ρίζης τὴ βάση τῆς ὕπαρξης τοῦ Γένους μας ποὺ εἶναι ἡ ἑλληνορθόδοξη παιδεία.
Σὲ ὅλα τὰ μήκη καὶ πλάτη τῆς Οἰκουμένης ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, τὴν ὁποία ὁ Δημιουργὸς

Ο μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος συνεχίζει την εμπέδωση του Οικουμενισμού, αφού Συνοδικοί και αντι-Οικουμενιστές τον καλύπτουν παρά τις διαμαρτυρίες των πιστών!

Σχόλιο Κατάνυξης: Σε μια συνηθισμένη για τον ίδιο ενέργεια,ο σεβ. Σύρου κ. Δωρόθεος, ρίχνει και άλλο νερό, στο μύλο του οικουμενισμού. Είναι εκ των Ιεραρχών που φαίνεται πως θεωρεί την ένωση με τους ρωμαιοκαθολικούς μονόδρομο και δε χάνει ευκαιρία να το δείχνει με κάθε τρόπο. Ο άλλοτε μόνος και για πολλούς φιλενωτικός Ιεράρχης, τώρα που ο οικουμενισμός έχει διαβρώσει τα υψηλότερα κλιμάκια στη διοίκηση της Εκκλησίας, αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο.  Παραθέτουμε την θλιβερή ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Σύρου χωρίς περαιτέρω σχολιασμό.  
      
Ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β΄  και ο Σεβ. Επίσκοπος των ΡΚαθολικών Σύρου κ. Πέτρος Στεφάνου, συνοδευόμενοι από επιτελείς τους, επεσκέφθησαν σήμερα το πρωί τα τρία Ιδρύματα Προστασίας Γήρατος στην Ερμούπολη, το Γηροκομείο των Αδελφών του Ελέους, το Γηροκομείο της Φιλοπτώχου Εταιρείας του Αγίου Παντελεήμονος και τον Οίκο Ευγηρίας της Ιεράς Μητροπόλεως στην παραθεριστική περιοχή των Ταλάντων και  διένειμαν γλυκίσματα και αναμνηστικές ευλογίες τους τροφίμους τους, προς τους οποίους και ευχήθηκαν για το νέο έτος, ενώ συνεχάρησαν τους υπευθύνους και τους εργαζομένους σ' αυτά.
Εν συνεχεία, επισκέφθησαν τους Νοσηλευομένους στο Βαρδάκειο και Πρώιο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου, προς τους οποίους διένειμαν, ωσαύτως, γλυκίσματα και ευλογίες, ευχόμενοι ταχεία ανάρρωση, και συνεχάρησαν τον εκτελούντα χρέη Διοικητού του Νοσοκομείου και Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Κυκλάδων, καθώς και το Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό.
Μετά το πέρας του οδοιπορικού αυτού της αγάπης, οι δύο Επίσκοποι σε κοινή τους δήλωση τόνισαν ότι η αγάπη και η μέριμνά τους  προς τους γέροντες και τους ασθενείς είναι διαρκής, όπως και οι υπέρ αυτών ευχές και προσευχές τους κατά τη Θ. Λειτουργία, συνεχάρησαν όλους όσοι εργάζονται στους θύλακες αυτούς της κοινωνικής μέριμνας και ευποιῒας  Ερμούπολης και ευχαρίστησαν τους εκπροσώπους των τοπικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που τους συνόδευσαν κατά την τετράωρης διάρκειας περιοδείας  τους.