Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Πλαστικό χρήμα, Κάρτα του Πολίτη, Αλήθειες και Ψέματα! (Ένα συγκλονιστικό βίντεο).

Ἐκπομπὴ τοῦ καναλιοῦ "TV10 Τρίκαλα" (15/02/2016), μὲ καλεσμένο τὸν δικηγόρο κ. Δῆμο Θανάσουλα για τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη καὶ τὸ Πλαστικὸ Χρῆμα.

Υποχρεωμένοι διά νόμου οι κληρικοί να τελούν θρησκευτική κηδεία σε όσους επιθυμούν αποτέφρωση!


Επανάσταση στις ταφές με την οργανική κάψουλα Μούντι...


Η Αννα Τσιτέλι και ο Ραούλ Μπρέτζελ, δυο Ιταλοί σχεδιαστές, ανέπτυξαν μια πρωτοποριακή ιδέα σχετικά με την οικολογική μέθοδο ταφής.
Ποια είναι αυτή; O θανών τοποθετηθεί σε εμβρυακή στάση μέσα σε μια βιοδιασπώμενη, οργανική κάψουλα με το όνομα Κάψουλα Μούντι (Capsula Mundi) που αντικαθιστά το φέρετρο και θάβεται στο χώμα, ενώ από πάνω της τοποθετείται ο σπόρος κάποιου φυτού ή δέντρου.

Ο χρόνος και η υγρασία διασπούν την κάψουλα ενώ ο νεκρός μέσα της μετατρέπεται σε λίπασμα για το φυτό, το έιδος του οποίου μπορεί να είναι επιλογής της οικογένειας του η του ιδίου πριν πεθάνει.
Να επιστρέψουμε εκεί απ’ όπου προερχόμαστε, δηλαδή στο χώμα

Αυτή την αρχική ιδέα των σχεδιαστών, τη γέννηση από το θάνατο μιας οργανικής μορφής ζωής αντιπροσωπεύει η Κάψουλα Μούντι με τελικό στόχο τους την κατάργηση των νεκροταφείων και τη δημιουργία «πάρκων μνήμης», με τα μαρμάρινα μνήματα να δίνουν τη θέση τους στα δέντρα που θα φροντίζουν οι απόγονοι των θανόντων -μια διαδικασία που, όπως επισημαίνουν, είναι άκρως παρηγορητική και θεραπευτική.

Είναι πλέον νόμος του Κράτους!

Υποχρεωτική η κηδεία σε όσους επιθυμούν αποτέφρωση



Υποχρεωμένοι δια νόμου είναι πλέον όλοι οι κληρικοί της χώρας να τελούν θρησκευτική κηδεία σε όσους επιθυμούν να αποτεφρωθούν άσχετα εαν κάτι τέτοιο απαγορεύεται από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως Νο 21 της 21ης Φεβρουαρίου 2016, δημοσιεύθηκε ο νόμος 4368/2016 που ψήφισε το Σάββατο η Βουλή, στο 15ο άρθρο του οποίου αναφέρονται τα εξής:
1. Η επιλογή του τόπου ενταφιασμού είναι δικαίωμα του προσώπου.
2. Κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί ελεύθερα με ρητή, χωρίς όρο ή αίρεση, δήλωση του ενώπιον συμβολαιογράφου να ορίσει τον τύπο της τελετής της κηδείας του και τον τόπο ενταφιασμού του. Με τη δήλωση του αυτή ορίζονται τα πρόσωπα, συγγενικά ή μη που θα εκτελέσουν την επιθυμία του, τα οποία με σχετική δήλωση τους στο ίδιο συμβολαιογραφικό έντυπο αποδέχονται τη δήλωση του προσώπου και αναλαμβάνουν την υποχρέωση να την εκτελέσουν.
3. Εφόσον τηρηθεί ο κατά τα ανωτέρω τύπος και η διατυπωθείσα επιθυμία του θανόντος δεν αντίκειται σε κανόνες δημόσιας τάξης, υγιεινής ή στα χρηστά ήθη, τα αρμόδια όργανα ή οι υπηρεσίες, που επιμελούνται της ταφής του νεκρού οφείλουν να συμμορφώνονται στη διατυπωθείσα επιθυμία του θανόντος χωρίς οποιαδήποτε άλλη προϋπόθεση ή διαδικασία ακόμη και αν εναντιωθούν συγγενείς οποιουδήποτε βαθμού».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΠΟΤΕ

Μια μόλις ημέρα πριν εισαχθεί στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο προς ψήφιση, ο αρμόδιος υπουργός κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Ορθόδοξη Κιβωτός» τόνιζε πως οι προτάσεις και οι εισηγήσεις της Εκκλησίας

Χείλη ιερέως, «υποψηφίου αρχιερέως», ου ψεύδονται!


Απάντηση

του Γραμματέα της ΠΕΘ  Παναγιώτη Τσαγκάρη

στον «Ανορθόδοξο φονταμενταλισμό»

του  Αρχιμανδρίτη π. Σωφρόνιου Γκουτζίνη

Πρωτοσυγκέλου Ιεράς Μητροπόλεως  Ξάνθης.

Σεβαστέ και αγαπητέ π. Σωφρόνιε,
    Επειδή όσα γράφετε -ίσως σκόπιμα, ίσως από άγνοια ο Θεός οίδεν- υπερασπιζόμενος ένθερμα τη λειτουργία των Ισλαμικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι ψευδή και παραπλανητικά, οφείλουμε προς χάριν της αλήθειας, να τα αναιρέσουμε: Ισχυρίζεστε ότι «η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ  με συντριπτική πλειοψηφία των μελών ΔΕΠ των Τμημάτων της αποφάσισε τη δημιουργία και λειτουργία Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών». 

Ο ισχυρισμός σας αυτός ελέγχεται ως ψευδής,  διότι α) σε σύνολο 38 μελών ΔΕΠ του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής μόνον (23) καθηγητές  ψήφισαν υπέρ της ιδρύσεως και λειτουργίας αυτού του Προγράμματος, 

β) το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, έχει αποφασίσει και δημοσιεύσει την έντονη διαφωνία του για το εγχείρημα αυτό και γ) σας ενημερώνουμε ότι, όλοι οι καθηγητές και των δύο Τμημάτων της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι (72)!!

 Επομένως, για ποια πλειοψηφία μελών ΔΕΠ της Θεολογικής Σχολής ομιλείτε πάτερ;


Επειδή αναφέρετε ότι όσοι πρωτοστάτησαν στη δημιουργία Ισλαμικών Σπουδών «σπιλώθηκαν, συκοφαντήθηκαν, έγιναν στόχος λασπολογίας και κακοπροαίρετης κριτικής», σας

Ο Οικουμενιστής Μετα-πατερικός Μητροπολίτης Ιγνάτιος και η Αδελφότητα "Ο ΣΩΤΗΡ" σε αγαστή συνεργασία!

Τὸν Θεὸ δὲν τὸν φοβᾶται, ὁ Λαὸς τὸν στηρίζει, γιατί λοιπόν, ὁ κ. Ἰγνάτιος Δημητριάδος νὰ κάνει πίσω ὡς πρὸς τὶς μετα-πατερικὲς δραστηριότητές του; Ἀκόμα καὶ ὁ κ. Πάμφιλος τοῦ "Σωτῆρος" τὸν καλεῖ γιὰ νὰ διδάξει τὸ Ποίμνιο!

     Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της «Χριστιανική Αγωγής» (ΓΕΧΑ, Παράρτημα Βόλου) βρέθηκε την Κυριακή 21/2 το απόγευμα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, προσκεκλημένος του υπευθύνου ιερέως Αρχιμ. Παμφίλου Κοιλιά, Ιεροκήρυκος της Μητροπόλεως  και του Διοικητικού Συμβουλίου.

Ο Σεβασμιώτατος, με την ευκαιρία της εισόδου στην κατανυκτική περίοδο του Τριωδίου, ανέπτυξε στο πολυπληθές ακροατήριο τα μηνύματα που εκπέμπουν οι πνευματικοί σταθμοί της περιόδου, όπως διασώζονται στις ευαγγελικές περικοπές των Κυριακών.

Κατακλείοντας την ωριαία ομιλία του, ευχήθηκε σε όλους καλή δύναμη και κάθε ευλογία παρά Θεού στο πολυεπίπεδο έργο που επιτελείται, συνεχίζοντας πιο εντατικά τον καλόν πνευματικό αγώνα.

"Το μείζον και επείγον θέμα στην σημερινή εκκλησιαστική ζωή" οι αντι-Οικουμενιστές "το έκαναν γαργάρα"!

 Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης:

Μνημονεύοντας τους πατριάρχες, αρχιεπισκόπους και επισκόπους στις ιερές ακολουθίες, συμμετέχουμε στην οικουμενιστική αποστασία.


     Το θέμα της κοινωνίας με τους αιρετικούς, ως και της εν συνεχεία κοινωνίας με τους κοινωνούντες, οι οποίοι με την πράξη τους αυτή αποβαίνουν ακοινώνητοι, είναι το μείζον και επείγον θέμα στην σημερινή εκκλησιαστική ζωή.

     Το εκκλησιαστικό σώμα νοσεί επικίνδυνα· υπεύθυνοι για την νόσο είμαστε όλοι, όχι μόνον οι κοινωνούντες με τους ετεροδόξους, αλλά και όσοι κοινωνούμε με τους κοινωνούντες· η εκτροπή και η παράβαση μοιάζει με τα συγκοινωνούντα δοχεία, με την μόλυνση του περιβάλλοντος, η οποία δεν περιορίζεται στον προκαλούντα την μόλυνση.

      Μνημονεύοντας τους πατριάρχες, αρχιεπισκόπους και επισκόπους στις ιερές ακολουθίες, συμμετέχουμε στην οικουμενιστική αποστασία.

Ο ειλικρινής έρως του Θεού και η αγάπη του συνανθρώπου έχουν μέσα τους τις ενέργειες των άλλων εντολών

Τὸ χριστιανικὸ ἦθος


Ἅγιος Φώτιος ὁ Μέγας

  τι βέβαια πρέπει νὰ ἀγαποῦμε καὶ νὰ λατρεύoyμε εἰλικρινῶς τὸν Θεό καὶ νὰ τρέφουμε στοργὴ καὶ φιλία πρὸς τοὺς ὁμοφύλους μας,(30) αὐτὸ ἀποτελεῖ ἔμφυτη στοὺς ἀνθρώπους γνῶσι· ἡ δὲ βούλησις, ἐπειδὴ δὲν συμβαδίζει μὲ τὴν γνῶσι ἐπέβαλε ν’ ἀναγραφῆ ἡ κοινὴ γνώμη σὲ θεσπίσματα καὶ νόμους. Ὅτι δὲ ὁ εἰλικρινὴς ἔρως τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ στοργὴ καὶ τελεία ἀγάπη τοῦ συνανθρώπου ἔχουν μέσα τους τὶς ἐνέργειες τῶν ἄλλων ἐντολῶν, αὐτὸ δὲν εἶναι δύσκολο νὰ κατανοηθῆ καὶ ἀπὸ μόνο του, τὸ παριστάνει ὅμως καὶ ὁ δεσποτικὸς λόγος μὲ ταῦτα τὰ λόγια· «σ’ αὐτὲς τὶς δυὸ ἐντολὲς κρέμονται ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆτες».(31)
     Πράγματι δέ, ἐκεῖνος ποὺ ἔχει στὴν καρδιά του τὸν θεῖο ἔρωτα κι’ ἀγαπᾶ καὶ φιλεῖ τὸν συνάνθρωπο σὰν τὸν ἑαυτό του, θ’ ἀγαπήση κατ’ ἐξοχὴν τὸν πατέρα καὶ τὴν μητέρα καὶ θὰ τοὺς ἀξιώση τῆς πρώτης μετὰ τὸν Θεὸ τιμῆς· ὄχι μόνο τὰ χέρια θὰ φύλαξη ἀπὸ αἵματα καὶ φόνους ἐμφυλίους καθαρά, ἀλλὰ καὶ τὴ γλώσσα καὶ τοὺς λογισμοὺς θὰ συγκράτηση ἀπὸ τέτοια σκὲψι· αὐτὸς ἐπίσης δὲν θὰ κλέψη, διότι δὲν ἐφάνηκε κανένας νὰ κλέβη αὐτὸν ποὺ ἀγαπᾶ σὰν τὸν ἑαυτό του καὶ τὸν διαφυλάττει· ἀλλὰ οὔτε ξένους γάμους θὰ διασπάση· οὔτε θὰ δώση ὅρκο ἐπίορκο· οὔτε θὰ φέρη ψευδομαρτυρία κατὰ τοῦ συνανθρώπου του· καὶ γενικὰ δὲν θὰ ἀρχίση πρῶτος ἀδικοπραγίες ἐπιχειρώντας νὰ κτυπήση ἢ νὰ προπηλακίση ἢ καθιστάμενος τυραννικὸς ἐραστὴς τῶν ὑπαρχόντων τοῦ συνανθρώπου.(32)
      Ὅποιος διαπράττει κάτι ἀπὸ αὐτὰ αὐτομάτως καταστρέφει καὶ τὰ δύο, καὶ τὸν θεῖο ἔρωτα καὶ τὴν ἀγάπη τοῦ συνανθρώπου, τὸν δεύτερο ἐπιβουλευόμενος καὶ περιβάλλοντάς τον μὲ κακά, τὸν πρῶτο καθιστώντας τὸν εὐτελῆ καὶ περιφρονώντας τον. Σὲ ποιὲς πικρὲς τιμωρίες φέρει τὸν ἑαυτὸ του ἀπαραιτήτως, αὐτὸ εἶναι φανερὸ σὲ ὅλους. Διότι, ἂν ὁ περιφρονητὴς τῶν ἀνθρωπίνων προσταγμάτων καὶ τῆς κυβερνητικῆς ἐξουσίας δὲν διαφεύγει τὴν καταδίκη, ἀλλὰ κινδυνεύει καὶ στὴν ἴδια τὴ ζωὴ του πολλὲς φορές, ποιὰ καταδίκη δὲν πρόκειται νὰ ὑποστῆ ἐκεῖνος ποὺ ἀτιμάζει καὶ ἐξουθενώνει τὸν δεσπότη τοῦ σύμπαντος καὶ βασιλέα καὶ δημιουργὸ διὰ τῆς ὕβρεως καὶ ἐπιβουλῆς πρὸς τὸν συνάνθρωπο, ἐκεῖνος ποὺ ἐμπαίζει καὶ χλευάζει τοὺς νόμους του;
      Γι’ αὐτὸ πρέπει μὲ κάθε τρόπο καὶ κάθε προσοχή, μαζὶ μὲ τὴν καθαρὴ καὶ ἀμώμητη θρησκεία μας, νὰ διαφυλάττουμε καὶ τοῦτες τὶς ἐντολές· διότι χωρὶς αὐτὲς δὲν εἶναι καθόλου δυνατὸ κανεὶς οὔτε τῆς μερίδος τῶν πιστῶν καὶ φιλόθεων νὰ γίνη μέλος οὔτε τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν ν’ ἀξιωθῆ.
      Αὐτὰ ὅμως πρέπει νὰ διαφυλάξη κάθε ἄνθρωπος μὲ ὅλη του τὴ δύναμι, ἄρχοντας καὶ ἀρχόμενος νέος καὶ γέρος, πλούσιος καὶ πτωχός· διότι ἡ φύσις εἶναι κοινὴ καὶ τὰ προστάγματα εἶναι κοινὰ καὶ ἀπαιτοῦν κοινὴ φύλαξι καὶ ἐπιμέλεια. Ἐκεῖνα ὅμως ποὺ ἀποβλέπουν περισσότερο στὴν διαπαιδαγώγησι τῶν ἀρχόντων κι εἶναι καταλληλότερα γιὰ τὴν ἐξουσία σου νὰ τὰ φυλάξη, ἀπὸ τὰ ὁποῖα μάλιστα θ’ ἀποκτήση καὶ γιὰ τὰ ἄλλα μεγάλη ἐμπειρία, αὐτὰ θὰ σοῦ ἀναπτύξω τώρα.
    Πράγματι ὁ ἄρχοντας χρειάζεται πολλὴ καλοκαγαθία, καὶ κοσμιότητα στὰ ἤθη καὶ τὶς ἄλλες ἐκδηλώσεις. Γι’ αὐτὸ λέγουν, «ἡ ἐξουσία δείχνει τὸν ἄνδρα»(33) καὶ ὅτι, ὅπως ὁ χρυσὸς δοκιμάζεται στὶς λίθινες ἀκόνες, ἔτσι καὶ ὁ ἀνθρώπινος νοῦς ἐξετάζεται μὲ τὶς ἐνέργειες τῶν ἀρχόντων καὶ τὶς σκέψεις τῶν ἀρχομένων.

Σημειώσεις
30. Ματθ. 22,37-39.
31. Ματθ. 22,40.
32. Ἐξ. 20, 12-17, σύνοψις τοῦ Δεκαλόγου.
33. Πιττακός, στὸν Διογένη Λαέρτιο, 1, 71.

Τους λίγους και σκόρπιους τους αγνοούν, τους πολλούς τους φοβούνται και τους τρέμουν!

Κι ἐμεῖς βοηθοῦμε τὰ σχέδιά τους:

Εἴμαστε κοινωνικοὶ μὲ τοὺς ἐχθροὺς τῆς Πίστεως

 Οἰκουμενιστὲς κι ἀκοινώνητοι μεταξύ μας!


Ολομέτωπη επίθεση αγάπης από Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού θρόνου



 "Το οικουμενιστικό αξιακό πρότυπο,

επιβάλλεται βίαια, στο όνομα της αγάπης".

Εκ των διαχειριστών του Ιστολογίου Κατάνυξις 
Εξ αφορμής του άρθρου "Ανορθόδοξος φονταμενταλισμός", του αρχιμ. Σωφρονίου Γκουτζίνη, με μία σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο, ξεκινήσαμε να απαντήσουμε τα βασικά δημοσιογραφικά ερωτήματα που αφορούν στην είδηση αυτή: Τι, που, πότε, ποιος, πως και γιατί. Κάναμε ρεπορτάζ και σας το παρουσιάζουμε, μαζί με τα συμπεράσματα!

ΤΙ; Πρόκειται για ένα άρθρο, αρνητικό σχόλιο, με αφορμή ότι έγινε την Κυριακὴ 14 Φεβρουαρίου 2016 στὶς 6 τὸ ἀπόγευμα, στὸ Βελλίδειο Συνεδριακὸ Κέντρο, όπου η Ἱερὰ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, τὰ Ὀρθόδοξα Χριστιανικὰ Σωματεῖα καὶ ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, διοργάνωσαν με μεγάλη επιτυχία εἰδικὴ Ἐκδήλωση μὲ γενικὸ θέμα: ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ
ΠΟΥ; Το άρθρο δημοσιεύτηκε εδώ στην κυβερνητική ΑΥΓΗ και αλλού
ΠΟΤΕ; Σύμφωνα με την πηγή δημοσιεύτηκε 18 Φεβρουαρίου 2016 14:39
ΠΟΙΟΣ; Για την πρώτη γνωριμία μας, με τον αρθρογράφο, επιλέξαμε ένα θετικό σχόλιο από εδώ:
Γράφει η Νάντια Νάκου
Νέος πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Ξάνθης ορίστηκε από το Μητροπολίτη ο π. Σωφρόνιος Γκουτζίνης. Του εύχομαι πάντα άξιος και ο Θεός να καθοδηγεί το κάθε βήμα του. Και πραγματικά ο Επίσκοπος μας έκανε την καλύτερη επιλογή. Σαφώς και σέβομαι όλους τους πατέρες της Μητρόπολης μας, αλλά θεωρώ πως ο π. Σωφρόνιος είναι ο άνθρωπος που μπορεί να κάνει την καρδιά την Εκκλησίας μας να χτυπάει δυνατά και ζωντανά.
Η αλήθεια είναι ότι μιλάω όπως θα μιλούσα για τον πατέρα μου. Είναι ο πνευματικός μου πατέρας. Τον γνώρισα μετά από παρότρυνση του Ηγουμένου της Μονής Σταυρονικήτα π. Τύχωνος που με εξομολογούσε. Τότε ήμουν 23 χρόνων. Πριν 11 χρόνια ακριβώς. Όλα αυτά τα χρόνια στέκεται δίπλα μας, στις χαρές και στις λύπες μας. Σε κάθε στιγμή μας. Και μιλάω για όλη την οικογένεια μου. Όσα καλά λόγια και να γράψω για τον π. Σωφρόνιο θα ναι πάντα λίγα, στο καλό που πρόσφερε, προσφέρει και θα προσφέρει σε εμάς.
Θα το δείτε και όλοι σας τώρα που θα ναι σ’ αυτή τη θέση. Με λίγα λόγια, είναι ο άνθρωπος που μιλάει με τα μάτια και το χαμόγελο του. Και όταν τον ακούσεις δεν θα καταλάβεις ότι έχεις μπροστά σου έναν μορφωμένο Αρχιμανδρίτη, αλλά έναν άνθρωπο του Θεού που σ’ αγαπάει και θα έκανε τα πάντα για να σωθείς εσύ. Δεν έχεις άλλη επιλογή μετά, παρά να παραδοθείς στην αγάπη του Θεού…
Παραθέτουμε και την επιβεβαίωση από το επίσημο site της Μητροπόλεως Ξάνθης και Περιθεωρίου (προσπελάστηκε 22/2/2016 18:30μμ)
ΠΩΣ; Το περιεχόμενο του άρθρου, εκφράζει την αντίθεσή του με την εκδήλωση, παραθέτουμε μόνον τα συμπεράσματα του αρθρογράφου για την εκδήλωση:
[..] Παρακολούθησα μέσω internet την ως άνω εκδήλωση. Τα συμπεράσματα πικρά: ένοιωσα πως στο Βελλίδειο δεν συναθροίσθηκε η Εκκλησία του Χριστού, γιατί στην Εκκλησία του Χριστού και των Αγίων κυριαρχεί η χαρά, στην εν λόγω εκδήλωση κυριάρχησε ο φόβος: ο φόβος απέναντι στον ξένο, απέναντι στο σήμερα,   στις προκλήσεις του μέλλοντος, ο φόβος που δεν άφηνε πουθενά χώρο για την αγάπη. Όπου υπάρχει φόβος είναι αδύνατον να ανθίσει ο παράδεισος. Τελικά στην εκδήλωση του Βελλιδείου ο Χριστός ήταν απών. Μπορεί κάποιοι να νοιάζονταν για το έθνος, μπορεί κάποιοι να προσκόμισαν αδιάσειστα στοιχεία για το δημογραφικό, ο Χριστός όμως ήταν απών. Ο Χριστός του Βελλιδείου ήταν ένα ιδεολόγημα και όχι το πρόσωπο του Θεανθρώπου. Όχι εκείνος που μίλησε κυρίως με τις πόρνες, με τους τελώνες, με τη Σαμαρείτιδα, την Χαναναία, τον Άσωτο, των Ρωμαίο Εκατόνταρχο. Μπορεί να ήταν παρών ο «Χριστός» του ελληνοχριστιανισμού, απουσίαζε όμως ο Χριστός της Εκκλησίας που αναστήθηκε και νίκησε τον θάνατο. Στο Βελλίδειο όμως κρύφτηκε ο Χριστός της Εκκλησίας και νίκησε ο θάνατος: ο θάνατος της αγάπης, ο θάνατος της ελευθερίας, ο θάνατος της αλήθειας.
Ευτυχώς όμως η Θεσσαλονίκη έχει μνημεία και για αυτό στο σώμα της πόλεως διασώζεται η αλήθεια. Στον ίδιο τον Ιερό Ναό του πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου υπάρχει ένα ενδιαφέρον ψηφιδωτό, το οποίο βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του νότιου πεσσού. Η εικόνα παριστά ολόσωμο το Μεγαλομάρτυρα να ακουμπά το χέρι του με προστατευτικό τρόπο στον ώμο ενός επίσης ολόσωμου διακόνου. Κάτω από τα πόδια των δύο μορφών αναγράφεται το εξής: “Πανόλβιε, Χριστού μάρτυς, φιλόπολις/φροντίδα τίθη, και πολιτών και ξένων”. Δηλαδή: Μακάριε Μάρτυρα του Χριστού, εσύ που αγαπάς την πόλη σου, φρόντιζε και τους πολίτες της και τους ξένους. Τελικά, αγαπητέ μου αναγνώστη, η συνάθροιση του Βελλιδείου δεν ήταν εκκλησιαστικό γεγονός, αλλά τραγική μαρτυρία αν-ορθόδοξου φονταμενταλισμού. 
 
ΓΙΑΤΙ; Το ερώτημα τούτο είναι και το δυσκολότερο να απαντηθεί. Στο ερώτημα αυτό απαντάται η ερώτηση: ποια τα κίνητρα και ο στόχος συγγραφής του άρθρου; 

Γιατί να πάρει απόφαση ένας αρχιμανδρίτης και δη ο πρωτοσύγγελος της Μητροπόλεως Ξάνθης, να σταθεί απέναντι σε έναν Δεσπότη και μάλιστα, στον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης. 

Γιατί να προσπαθήσει ολομόναχος επίσης απέναντι σε δεκάδες Χριστιανικούς συλλόγους, να αντιπαρατεθεί; 

Γιατί τόλμησε να ορθώσει το θεολογικό του ανάστημα, απέναντι στην Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων; 
Ποιμαντικά δε, απευθυνόμενος στον απλό πιστό λαό, οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί μπορούν να θεωρηθούν στα όρια ενός ιδιότυπου εκφοβισμού, ενός καινοφανούς πνευματικού μπούλιγκ, όπου επιχειρείται να διαχωριστεί “..ο «Χριστός» του ελληνοχριστιανισμού..” από τον “.. Χριστό της Εκκλησίας που αναστήθηκε και νίκησε τον θάνατο..”

Τρέλλα; Κάτι άλλο συμβαίνει και αποφασίσαμε να το ερευνήσουμε, λίγο περισσότερο. 
Για να καταλήξουμε σε ασφαλείς απαντήσεις, συλλέξαμε και παραθέτουμε ορισμένα ενδιαφέροντα επιπλέον στοιχεία:
Α) Ο π. Σωφρόνιος Γκουτζίνης, κληρικός της Μητρόπολης Ξάνθης και Περιθεωρίου, είναι καθηγητής στην Εκκλησιαστική Σχολή Ξάνθης. Έχει σπουδάσει θεολογία στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, απ’ όπου και αποφοίτησε το 1989. Από το 1990 έως το 1992 ως ειδικός μεταπτυχιακός υπότροφος εργάστηκε στον Τομέα Ηθικής και Κοινωνιολογίας της ίδιας Σχολής, όπου και εκπόνησε μεταπτυχιακό με ειδικότητα στην Ποιμαντική. Το 1991 έλαβε υποτροφία από την Committee Catholique pour la Collaboration Culturelle και το 1999 ονομάστηκε Visiting Scholar από το Berkeley University Graduate Theological Union και το Patriarch Athenagoras Orthodox Institute, όπου και μετεκπαιδεύτηκε στην ποιμαντική ψυχολογία. Μετά την επιστροφή του στην Ξάνθη είναι υπεύθυνος νεότητας της μητροπόλεως, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Ενημέρωσης Πρόληψης Ν. Ξάνθης και μέλος του Δ.Σ. του Ψυχολογικού Κέντρου Ξάνθης. Είναι τακτικός συνεργάτης της Ακαδημίας Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης και από φέτος αναλαμβάνει μια μονιμότερη συνεργασία με την διεύθυνση του σεμιναρίου ορθόδοξης θεολογίας: «Σπουδή στην Ορθοδοξία»




Β) Σάββατο 9 Μαΐου 2015 και ώρα 6 μμ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ του π.Βαρνάβα Γιάγκου: “Αμαρτωλών Εκκλησία”. Για το βιβλίο θα μιλήσουν: π. ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΓΚΟΥΤΖΙΝΗΣ, Αρχιμ. Οικουμενικού Θρόνου - Πρωτοσ. Ι.Μ. Ξάνθης, ΑΝΕΣΤΗΣ ΚΕΣΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, Ομότιμος Καθηγ. Θεολογ. Σχολής Α.Π.Θ, και ο συγγραφέας περίπτερο 15 - Stand 34-39.
Γ) Είναι συν-συγγραφέας του βιβλίου “Τα λόγια σου σαν μέλι : Σύγχρονες αναγνώσεις στους ψαλμούς”.
Συλλογικό έργο, Μάρω Βαμβουνάκη, Δημήτρης Καραγιάννης, π. Βασίλειος Θερμός, Σωτήρης Γουνελάς, Αλέξανδρος Κ. Κακαβούλης, Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, π. Σωφρόνιος Γκουτζίνης, Αναστασία Γκίτση, Νατάσα Κεσμέτη, κ.ά. - 1η έκδ. - Αθήνα : Εν πλω, 2012.

Από τα επιπλέον στοιχεία, είναι πλέον ξεκάθαρο το προφίλ του πατρός Σωφρονίου. 
Ας προσπαθήσουμε πάλι, βασισμένοι στα νέα στοιχεία, να απαντήσουμε στο έσχατο δημοσιογραφικό ερώτημα: 

ΓΙΑΤΙ; Το ερώτημα τούτο είναι και το δυσκολότερο να απαντηθεί. Στο ερώτημα αυτό απαντάται η ερώτηση ποια τα κίνητρα και ο στόχος συγγραφής του άρθρου; 

Τα στοιχεία πλέον είναι σημαντικά, ο π. Σωφρόνιος Γκουτζίνης ανήκει στους οικουμενιστές κληρικούς. Το άρθρο είναι “παραγγελιά” και με την αμέριστη στήριξη του Φαναρίου. Το "κολλητάρι" του π. Βαρνάβα Γιάγκου, του π.Βασιλείου Θερμού και του Κοσμήτορα της Θεολογικής, επιτίθεται ευθέως στον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης. Είναι έλεγχος μαζί και προσβολή.
Είμαστε σίγουροι πως σε κάθε άλλη περίπτωση, άμεσα ο Σεβασμιότατος Ξάνθης, μετά το “οργισμένο” τηλεφώνημα από τη Βογατσικού, θα καλούσε σε απολογία και θα επιλαμβανόταν τα δέοντα για την ανάρμοστη συμπεριφορά του πρωτοσυγκέλου του. Τίποτε από αυτά δεν έγινε, ούτε και θα γίνει, γιατί ο π. Σωφρόνιος, έχει “πλάτες”.
Τα Χριστιανικά σωματεία, έμαθαν εξ’αντανακλάσεως πως δυσαρέστησαν τον Οικουμενικό Πατριάρχη, πως θα αντιδράσουν άραγε; Η δύναμη που τους έδωσε η παρουσία του κόσμου, είναι και ευθύνη. Θα τους δώσει το κύρος και το σθένος να μείνουν αμετακίνητοι ή θα επικρατήσει η “λογική” και θα λυγίσουν υπό το βάρος της;
Η Π.Ε.Θ. έχει προ ΚΑΙΡΟΥ απωλέσει την Πατριαρχική εύνοια και τα “γράδα” του προέδρου της στην εκδήλωση, μάλλον ήταν πολλά και “εξέθεσαν” τον Θεσσαλονίκης. Πως θα διαχειριστεί η ένωση το πρόβλημα;
Η έλλειψη στοιχειώδους σεβασμού, έστω και στα πλαίσια του Savoir vivre, στους προσκεκλημένους ομιλητές της συγκεντρώσεως, καθώς και στο σύνολο του πιστού λαού που προσήλθε, είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό έπαρσης, μάλλον λόγω της Φαναριώτικης στήριξης. Θεωρούνται παράπλευρες απώλειες, άνευ σημασίας για τον αρθρογράφο.
Η άμεση στήριξη του άρθρου, από φιλοκυβερνητικά διαδικτυακά μέσα, είναι επίδειξη δύναμης, αλλά και απόδειξη, πως οι οικουμενιστές χρησιμοποιούν τις ίδιες μεθόδους με τους πολιτικούς, έχουν πρόσβαση στα ίδια κανάλια επιρροής.

Πιστεύουμε πως οι φίλοι του Ιστολογίου μας, είναι σε θέση να αντληφθούν πως είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Για άλλη μια φορά, η ρητορική και το οικουμενιστικό αξιακό πρότυπο, επιβάλλονται βίαια, στο όνομα της αγάπης. Πρόθυμοι κληρικοί, ακαδημαϊκοί και λαϊκοί, με τη δύναμη των μέσων της παγκοσμιοποίησης και την υπεροψία μιας ξενόφερτης πνευματικής ελίτ, επιτίθενται βίαια σε οτιδήποτε παραδοσιακό και Ελληνορθόδοξο. 

Στο θέμα που ανέκυψε, τελικά η επιτυχία της συγκέντρωσης, έχει γίνει μια διαμάχη οικουμενιστών-αντιοικουμενιστών. Κοιτώντας ψυχραιμότερα τα δεδομένα, είμαστε σίγουροι, πως αναμένονται περήφανες κολοτούμπες και ηρωϊκές διπλωματικές πιρουέτες από κάποιους από τους διοργανωτές. Ευχόμαστε να διαψευσθούμε.  
Θα παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις και θα σας ενημερώνουμε σχετικά.