Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2016

Συμπροσευχή στην Ασσίζη 1986: Με την ανοχή των παρόντων Ορθοδόξων Επισκόπων


Και ο μητροπολίτης Ναυπάκτου αποδεικνύει ότι "Ώδινεν όρος και έτεκεν" όφιν!

 Επιστολή Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου για τη Μεγάλη Σύνοδο


Εἶναι γνωστὸν ὅτι ἡ  φράση "ὤδινεν ὄρος καὶ ἔτεκεν μῦν", ποὺ (κατὰ τὰ λεξικά) λέγεται «γι’ αὐτὸν ποὺ καταβάλλει ἢ παριστάνει ὅτι καταβάλλει πάρα πολὺ μεγάλη προσπάθεια, ἔχει ὅμως μικρὸ ἕως μηδενικό ἀποτέλεσμα».
Στὴν περίπτωση ὅμως, τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου τὰ πράγματα εἶναι ἀκόμα χειρότερα, τόσο, ὥστε θὰ μπορούσαμε (ἀντὶ τῆς παραπάνω φράσεως) νὰ ποῦμε ὅτι «ὤδινεν ὄρος καὶ ἔτεκεν ὄφιν δηλητηριώδη»!
Καὶ οἱ σεβαστοὶ ἀντι-Οἰκουμενιστὲς ἱερωμένοι καὶ θεολόγοι, ἀνέχτηκαν αὐτὴν τὴν τερατοδημιουργία μὲ τὸν χαρτοπόλεμο ποὺ ἐπὶ τόσες δεκαετίες διεξάγουν· καὶ τώρα, ἐνῶ βρίσκονται μπρὸς στὴν «ἀνακάλυψη» τοῦ δηλητηριώδους ὄφεως, δυστυχῶς, δείχνουν νὰ συνεχίζουν τὸν ἴδιο χαρτοπόλεμο:
ἐπιδίδονται στὴν συγγραφὴ (καλὸ καὶ ἐποικοδομητικὸ αὐτό, ἀσφαλῶς) ἐπιστολῶν, ἐπισημάνσεων καὶ κριτικῶν ΜΟΝΟΝ, ἀντὶ νὰ ἐγκαλέσουν τοὺς παναιρετικοὺς Οἰκουμενιστὲς συνεπισκόπους του καὶ νὰ ἀπαιτήσουν ἐπιτέλους ἀπ’ αὐτούς –ἔστω στὸ “παρὰ πέντε”– νὰ «ὀρθοτομήσουν τὸν λόγον τῆς ἀληθείας».
Ἀλλὰ τὸ οἰκουμενιστικὸ πνεῦμα τῆς "εὐγενείας" καὶ τῆς "ἀνοχῆς", ποὺ σὲ θέματα αἱρέσεων δὲν ταιριάζει, ἔχει εἰσχωρήσει στὴν Ἐκκλησία μας. Ὡς ἐκ τούτου, ἀρνοῦνται νὰ ἀπαντήσουν στὸ διὰ ταῦτα:
Τί θὰ κάνουν, ὅταν ἡ Σύνοδος θὰ ἐπιμείνει στὴν γραμμὴ ποὺ χάραξαν οἱ Οἰκουμενιστὲς σύνεδροι-Ἀρχιερεῖς;
Θὰ διακόψουν τὸ Μνημόσυνο τῶν ἤδη αἱρετικῶν ἐκ τῶν ἀποφάσεων ποὺ λαμβάνουν, ἐκ τῶν παραβάσεων Ἱ. Κανόνων ποὺ διαπράττουν, ἀλλὰ καὶ ἐξαιτίας τῶν κακοδόξων κηρυγμάτων καὶ διακηρύξεών τους;
῍Η θὰ συνεχίσουν νὰ κοινωνοῦν μαζί τους;
Μᾶλλον θὰ συνεχίσουν τὴν κοινωνία ἕως τὸ "κοινὸ ποτήριο"! Δηλ. θὰ ἀρνοῦνται νὰ διαχωρίσουν τὴν θέση τους ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστές ὡς τὸ τέλος!

Ἀρ. Πρωτ.: 70
Ναύπακτος, 5 Μαρτίου 2016

Πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἰωάν. Γενναδίου 14,  11521  Ἀθήνας
Μακαριώτατε Πρόεδρε,
 χοντας ὑπ' ὄψη τό ὑπ' ἀριθµ. Πρωτ. 755/351/16-02-2016 Συνοδικό ἔγγραφο, µέ τό ὁποῖο καλούµαστε νά καταθέσουµε τίς ἀπόψεις µας γιά τά κείµενα πού πρόκειται νά συζητηθοῦν στήν Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο, ἔχω νά καταθέσω τά ἀκόλουθα.



Τόση αγάπη για τους πρόσφυγες λέγεται ... φασισμός! Κι αυτόν υπηρετούν οι Οικουμενιστές Αρχιερείς!

Ιγνάτιος Λαρίσης: Για το θεαθήναι...!

Τόση αγάπη για τους πρόσφυγες λέγεται ... φασισμός! 

Υπάρχει ένας Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών. Τόσο «Ηνωμένων» που ορισμένοι διαθέτοντες πυρηνικά όπλα, 5 στον αριθμό, μπορούν να προβάλλουν βέτο στους υπόλοιπους 188, όποτε γουστάρουν. 
Ο Οργανισμός αυτός έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στους πρόσφυγες. Μόνο που για τους πολέμους που δημιουργούν τους πρόσφυγες κάνει την πάπια. Ψελλίζει κάτι ευχολόγια και μπροστά στους αυτουργούς παθαίνει γλωσσοδέτη.
       Οι κανονισμοί του προβλέπουν ότι οι πρόσφυγες μπορούν να ζητήσουν άσυλο σε όποια χώρα επιθυμούν. 
Υπάρχει και μια Ευρωπαϊκή Ένωση. Τόσο «Ένωση» που ο πλούσιος Βορράς διατάζει και οι υπόλοιποι υπακούν. 
Και αυτή η «Ένωση» συμπονά τους πρόσφυγες. Μόνο που όταν τους είδε από κοντά πρόγκηξε. Οι χώρες της κλείνουν τα σύνορά τους και οι δικαστές της (κάτι δοχεία νυκτός με τήβεννο) απεφάνθησαν ότι οι δεσμευτικοί κανονισμοί του «Οργανισμού» δεν είναι δεσμευτικοί και οι πρόσφυγες δεν μπορούν να ζητούν άσυλο στη χώρα που θέλουν. 
Υπάρχει και μια χώρα της «Ένωσης» πολύ δημοκρατική. Τόσο δημοκρατική, που το 15% των κατοίκων της φτιάχνει ισχυρή κυβέρνηση που εξουσιάζει το υπόλοιπο 85%. Τόσο δημοκρατική, που ο Ανώτατος Άρχων δεν ξεχωρίζει από τις παρακείμενες γλάστρες του Προεδρικού Μεγάρου. Τόσο δημοκρατική, που η Βουλή της παρέχει ασυλία στις βουλευτίνες ακόμα και στις διαμάχες με τους πρώην συζύγους τους. Τόσο δημοκρατική, που οι συγγενείς των λαϊκών αγωνιστών δικαιούνται να διορίσουν τις γκόμενές τους στο Δημόσιο. 
Κι αυτή η δημοκρατική χώρα συμπάσχει με τους πρόσφυγες και μάλιστα τους υποδέχεται με ανοιχτές αγκάλες. Μόνο που από την πολλή δημοκρατία έχει χρεοκοπήσει και δεν ξέρει τι να τους κάνει. Μόνο που από την πολλή δημοκρατία και επειδή έχει χρεοκοπήσει δέχεται να τους μαντρώσει για λογαριασμό της «Ένωσης». 
Και τώρα οι πρόσφυγες. 
Τους ρήμαξαν οι ισχυροί του «Οργανισμού» που αγαπάει τους πρόσφυγες. Ξεκίνησαν για τον πλούσιο Βορρά της «Ένωσης» που αγαπάει τους πρόσφυγες. Τους μάντρωσε, παρά τη θέλησή τους, η «πολύ δημοκρατική» χώρα της «Ένωσης» που αγαπάει τους πρόσφυγες. 
Τόση αγάπη, κι αν κάνω λάθος διορθώστε με, λέγεται φασισμός. 
aristidisdikaios.blogspot.gr

Πανθρησκειακό κρέας! Τα ζώα ...σφάζονται με βασανιστικό τρόπο! Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν πως όσο υποφέρει το ζώο τόσο… γευστικότερο θα είναι το κρέας!

ΞΕΧΑΣΤΕ ΟΤΙ ΤΡΩΓΑΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΧΑΛΑΛ! (προσοχή το βίντεο έχει φρικτές εικόνες)


Γράφει η Σουλτάνα Χειλαδάκη

Μαζί με την αύξηση του μουσουλμανικού πληθυσμού στην Ευρώπη και όχι μόνο, παρατηρείται όλο και μεγαλύτερη εξάπλωση των ισλαμικών τροφίμων παγκοσμίως. Στην Αμερική εβδομήντα επτά πολυκαταστήματα Walmart υπακούουν πλέον στους νόμους της Σαρία με κρέατα Χαλάλ να πωλούνται τουλάχιστον σε έντεκα πολιτείες της Αμερικής. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό ???
φοτο1
Η εταιρία Crescent Foods, (στα ελληνικά : Φαγητά Ημισελήνου), ο κύριος προμηθευτής εξασφαλισμένης ποιότητας Χαλάλ πουλερικών στην Αμερική, σε ορισμένα μαγαζιά έχει συμπληρώσει ήδη τέσσερα χρόνια υπηρεσίας. Φέτος ήδη προστέθηκαν 11 Πολιτείες στην Αμερική οι οποίες θα προμηθεύουν στα καταστήματά τους προϊόντα Χαλάλ της εταιρίας αυτής. Μαζί με το

« Καί ἐρχόμενον ἐν δόξῃ κρῖναι ζῶντας καί νεκρούς…»

Ἁγίου ΚΥΡΙΛΛΟΥ Ἱεροσολύμων

Α΄.  Σύμφωνα μέ τήν πίστη τῆς Ἐκκλησίας μας, σᾶς διδάσκουμε καί σᾶς πληροφοροῦμε ὅτι ὁ Χριστός θά παρουσιαστεῖ στούς ἀνθρώπους δύο φορές καί ὄχι μόνο μία καί ὅτι ἡ δεύτερη Παρουσία Του θά εἶναι ἀσύγκριτα πιό λαμπρή καί πιό ἔνδοξη ἀπό τήν πρώτη. Διότι στήν πρώτη φανερώθηκε σέ ὅλη τήν ἔκτασή της ἡ ὑπομονή τοῦ Χριστοῦ, ἐνῶ στή δεύτερη θά φανερωθεῖ ὅλη ἡ δύναμη καί ἡ δόξα τῆς Βασιλείας Του.
…Λοιπόν νά μήν μένουμε στήν πρώτη Παρουσία μόνο, ἀλλά νά περιμένουμε καί τή δεύτερη. Καί ἄν εἴπαμε στήν πρώτη «εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος στό Ὄνομα τοῦ Κυρίου» (Ματθ. 21, 9), τότε πού ἔγινε ἡ θριαμβευτική Του εἴσοδος στά Ἱεροσόλυμα, καί στή δεύτερη θά Τοῦ ποῦμε λατρευτικά: «Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος στό Ὄνομα τοῦ Κυρίου», ὅπως ὁ Ἴδιος μᾶς τό ἔχει ἀποκαλύψει (Ματθ. 23, 39).
Ἔρχεται ὁ Σωτήρας, ὄχι γιά νά δικαστεῖ πάλι, ἀλλά γιά νά δικάσει αὐτούς πού Τόν δίκασαν. Αὐτός, πού στήν πρώτη Του παρουσία σιωποῦσε ὅταν Τόν ἔκριναν, λέει προφητικά καί ἀποκαλυπτικά στούς παράνομους Ἰουδαίους, πού τόν καιρό τῆς Σταύρωσης ἔπραξαν ἐκεῖνα τά τολμηρά: «Αὐτά ἔκανες λαέ μου, καί σιώπησα» (Ψαλμ. 49, 21). Στήν πρώτη Παρουσία ἦρθε γιά νά οἰκονομήσει τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καί δίδασκε μέ λόγια πειστικά. Στή δεύτερη ὅμως οἱ ἄνθρωποι, ἔστω καί ἄν δέν θέλουν, θά ἀναγκαστοῦν νά παραδεχτοῦν ὅτι Αὐτός εἶναι «ὁ Μόνος Βασιλεύς τῶν βασιλευόντων καί Κύριος τῶν κυριευόντων».
Γ΄. Θά ἔρθει λοιπόν ὁ Κύριός μας, Ἰησοῦς Χριστός, ἀπό τόν οὐρανό. Θά ἔρθει μέ δόξα, ὅταν πρόκειται νά γίνει ἡ συντέλεια τοῦ κόσμου τούτου, στίς ἔσχατες ἡμέρες. Διότι θά γίνει ἡ συντέλεια τοῦ κόσμου τούτου καί ὁ κτιστός κόσμος πάλι θά ἀνακαινιστεῖ. «Ἐπειδή δηλαδή ἁπλώθηκε στή γῆ διαφθορά, κλοπή, μοιχεία καί κάθε εἶδος ἁμαρτίας ξεχύθηκε σ᾽ ὁλόκληρη τήν οἰκουμένη καί ὁ κόσμος πνίγηκε στίς αἱματοχυσίες καί αἱμομιξίες» (πρβλ. Ὡσ. 4, 2), γιά νά μή μείνει τό θαυμάσιο καί ἀπέραντο τοῦτο κατοικητήριο τοῦ ἀνθρώπινου γένους κατάμεστο ἀπό ἀνομία, θά παρέλθει αὐτός ὁ κόσμος, γιά νά ἀναφανεῖ ὁ τελειότερος...
Δ΄. Θά παρέλθουν λοιπόν ὅσα τώρα βλέπουμε καί θά ἔρθουν ὅσα πρόκειται νά γίνουν, πού θά εἶναι τελειότερα. Ἀλλά τό πότε, κανείς νά μήν τό πολυεξετάζει. Διότι μᾶς εἶπε ὁ Κύριος «πώς δέν εἶναι τῆς δυνατότητάς μας νά μάθουμε τούς χρόνους καί τούς καιρούς, τούς ὁποίους ὅρισε ὁ Πατέρας μέ τήν ἐξουσία πού ἔχει» (Πράξ. 1, 7). Μήν τολμήσεις λοιπόν νά προσδιορίσεις τό πότε θά γίνουν αὐτά, οὔτε πάλι νά κοιμᾶσαι ἥσυχος1. Διότι λέει «ἀγρυπνεῖτε γιατί δέν γνωρίζετε τήν ὥρα πού θά ἔρθει ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου» (πρβλ. Ματθ. 24, 44).
Ἀλλά ἐπειδή ἔπρεπε νά γνωρίζουμε τά σημεῖα τῆς συντέλειας τοῦ κόσμου, μιά καί περιμένουμε τόν Χριστό γιά τή δεύτερη Παρουσία Του, γιά νά μήν πεθάνουμε ἀπατημένοι καί γιά νά μήν πέσουμε σέ πλάνη ἀπό τόν ψεύτη Ἀντίχριστο, οἱ Ἀπόστολοι, «κατ᾽ οἰκονομίαν» κινήθηκαν μέ θεόσδοτη προαίρεση καί πῆγαν καί ρώτησαν τόν ἀληθινό Διδάσκαλο, λέγοντας: «Πές μας, πότε θά γίνουν αὐτά καί ποιό θά εἶναι τό σημάδι τῆς Παρουσίας Σου καί τῆς συντέλειας τοῦ κόσμου;» (Ματθ. 24, 3). «Σέ περιμένουμε πάλι νά ἔρθεις, ἀλλά ὁ Σατανάς μετασχηματίζεται σέ ἄγγελο φωτός» (Β΄ Κορ. 11, 14). Ἀσφάλισέ μας λοιπόν, γιά νά μήν προσκυνήσουμε κάποιον ἄλλο, ἐκτός ἀπό Σένα.
Καί Ἐκεῖνος ἄνοιξε τό θεϊκό καί ὑπερένδοξο στόμα Του καί εἶπε: «Προσέξτε μήπως σᾶς πλανήσει κανείς» (Ματθ. 24, 4). Καί σεῖς τώρα, οἱ ἀκροατές, μέ τά μάτια τῆς ψυχῆς, σάν νά Τόν βλέπετε μπροστά σας, ἀκοῦτε νά σᾶς λέει καί σᾶς τά ἴδια: «Προσέξτε μήπως σᾶς πλανήσει κανείς». Καί σᾶς παρακαλεῖ ὅλους ὁ Λόγος νά προσέχετε στά λεγόμενα. Διότι δέν εἶναι ἱστορία πραγμάτων πού πέρασαν, ἀλλά προφητεία μελλόντων πού ὁπωσδήποτε θά ἔρθουν. Δέν τό προφητεύουμε ἐμεῖς ‒διότι εἴμαστε ἀνάξιοι‒ ἀλλά φέρνουμε στό μέσο ὅσα ἔχουν γραφεῖ καί ἀναφέρουμε τά σχετικά χαρακτηριστικά «σημεῖα». Κοίτα λοιπόν τώρα μόνος σου, ποιά ἔχουν ἤδη γίνει, τί ἀπολείπεται νά γίνει καί ἀσφάλισε τόν ἑαυτόν σου2
Ε΄. Προσέξτε μήπως σᾶς πλανήσει κανείς. «Διότι πολλοί θά παρουσιαστοῦν μέ τό ὄνομά μου καί θά λένε, ἐγώ εἶμαι ὁ Χριστός καί πολλούς θά πλανήσουν» (Ματθ. 24, 4-5). Αὐτά ἐν μέρει ἔχουν γίνει. Διότι ἤδη κάτι τέτοιο τό ἔχει πεῖ ὁ Σίμων ὁ Μάγος καί ὁ Μένανδρος καί μερικοί ἄλλοι ἀπό τούς αἱρεσιάρχες. Θά τό ποῦν σίγουρα καί μερικοί ἄλλοι στήν ἐποχή μας ἤ καί ἄλλοι, μετά ἀπό μᾶς3.
ΣΤ΄. Δεύτερο σημεῖο: «Θά ἀκούσετε πολέμους καί φῆμες πολέμων» (Ματθ. 24, 6). Ἀλλά κι ἐμεῖς τώρα δέν ἔχουμε πόλεμο τῶν Περσῶν μέ τούς Ρωμαίους γιά τή Μεσοποταμία ἤ ὄχι; Ξεσηκώνεται «τό ἕνα ἔθνος ἐναντίον τοῦ ἄλλου καί τό ἕνα βασίλειο κατά τοῦ ἄλλου» (Ματθ. 24, 7) ἤ ὄχι; «Καί θά γίνουν πεῖνες, ἐπιδημίες, σεισμοί σέ διάφορους τόπους» (Ματθ. 24, 7). Αὐτά ἤδη ἔχουν γίνει.4 Καί συνεχίζει: «Θά γίνουν φοβερά σημεῖα ἀπό τόν οὐρανό» (Λουκ. 21, 11) καί θά πέσουν βαρεῖς χειμῶνες. «Νά εἶστε λοιπόν ἄγρυπνοι, γιατί δέν ξέρετε ποιά εἶναι ἡ Ἡμέρα πού θά ἔρθει ὁ Κύριός μας» (Ματθ. 24, 42).
Ζ΄. Ἀλλά ἐπιζητοῦμε δικό μας σημεῖο τῆς Παρουσίας τοῦ Κυρίου. Ἐμεῖς οἱ ἐκκλησιαστικοί ζητοῦμε ἐκκλησιαστικό σημεῖο.5 Καί ὁ Σωτήρας λέει: «τότε λοιπόν θά σκανδαλιστοῦν πολλοί καί θά παραδώσει ὁ ἕνας τόν ἄλλο καί θά μισεῖ ὁ ἕνας τόν ἄλλο» (Ματθ. 24, 10). Ἄν ἀκούσεις τώρα ὅτι Ἑπίσκοποι ἐναντίον Ἐπισκόπων καί κληρικοί ἐναντίον κληρικῶν καί λαοί ἐναντίον λαῶν φτάνουν μέχρι νά χυθεῖ αἷμα, μήν ταραχθεῖς. Διότι εἶναι γραμμένο κάτι τέτοιο. Νά μήν προσέχεις τόσο σ᾽ αὐτά πού γίνονται, ὅσο σ᾽ αὐτά πού ἔχουν γραφεῖ6 Οὔτε πάλι ἄν ἐγώ πού σέ διδάσκω χαθῶ, νά χαθεῖς καί σύ μαζί μέ μένα. Ἀλλά πρέπει ὁ ἀκροατής νά γίνει καλύτερος ἀπό τόν δάσκαλο πού τοῦ μιλάει. Καί αὐτός πού ἦρθε τήν ἔσχατη ὥρα νά γίνει πρῶτος (πρβλ. Ματθ. 20, 16), ἐπειδή ὁ Δεσπότης δέχεται καί αὐτούς πού φτάνουν τήν ἑνδέκατη ὥρα (πρβλ. Ματθ. 20, 6-7). Ἐφόσον ἀνάμεσα στούς Ἀποστόλους βρέθηκε προδοσία, ἀπορεῖς πού ἀνάμεσα στούς Ἐπισκόπους ὑπάρχει μισαδελφία7;
Τό σημεῖο ὅμως αὐτό δέν ἀναφέρεται μόνο στούς ἄρχοντες, ἀλλά καί στούς λαούς. Διότι λέει: «Ἐπειδή θά πληθυνθεῖ ἡ ἀνομία, θά ψυχρανθεῖ ἡ ἀγάπη τῶν περισσοτέρων» (Ματθ. 24, 12). Μπορεῖ λοιπόν νά καυχηθεῖ κανείς ἀπό τούς παρόντες ὅτι ἔχει ἀνυπόκριτη φιλία πρός τόν πλησίον; Δέν συμβαίνει πολλές φορές τά χείλη νά φιλοῦν, τό πρόσωπο νά χαμογελᾶ, τά μάτια νά ἔχουν ἱλαρό βλέμμα,

ΕΚΘΕΣΙΣ Πεπραγμένων της Συνάξεως των Προκαθημένων

 Μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός:

ΕΚΘΕΣΙΣ Πεπραγμένων της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων αγίων Εκκλησιών.

Γενεύη από 22-28 Ιανουαρίου 2016.



Εντολή ΔΙΣ: Αριθμ.Πρωτ. 55/13-1-2016

Επί της ως άνω εντολής της ΔΙΣ ευλαβώς αναφέρω τα εξής:
1. Μετά των Σεβ. Μητροπολιτών Περιστερίου κ. Χρυσοστόμου και Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, ανεχώρησα αεροπορικώς το πρωί της 21ης Ιανουαρίου από την Αθήνα δια την Γενεύη. Εκεί μας ανέμενε ο Σεβ. Μητροπολίτης Ελβετίας κ. Ιερεμίας και με αυτοκίνητο της Μητροπόλεως ωδηγηθήκαμε εις το Ξενοδοχείον INTERCONTINENTAL όπου και καταλύσαμε.
Την ιδίαν ημέραν και την επομένην πρωΐ κατέφθασαν εις το ίδιο Ξενοδοχείον και οι λοιποί Πατριάρχαι και Αρχιεπίσκοποι και οι Αντιπροσωπείες του Πατριάρχου Αντιοχείας και Πολωνίας.
Καταθέτω την Κατάστασιν των ονομάτων των συμμετασχόντων απασών των Ορθοδόξων Εκκλησιών (Συνημμένα Νο1).

2. Την 22-1-2016 το πρωί και ώρα 10 η Αντιπροσωπεία μας, μετά από αίτησιν ιδική μας, επισκέφθηκε τον Παναγιώτατον Οικουμενικόν Πατριάρχην κ. Βαρθολομαίον εις το

Ο θεολογικός εκμοντερνισμός

 (στην Ορθοδοξία και στη Δύση), η Ι. Μητρ. Δημητριάδος και η ζωντανή Ιερή Παράδοση


[..]Η δική μας ευθύνη (όσων θέλουμε να είμαστε Ορθόδοξοι) είναι να αγωνισθούμε ενωμένοι για να γνωρίσουμε, να βιώσουμε, να διατηρήσουμε ανόθευτη και να μεταδώσουμε την Πίστη των πρώτων χριστιανικών αιώνων, δηλαδή την Ορθοδοξία, στο σύγχρονο άνθρωπο. Ζωντανοί φορείς αυτής της Πίστης είναι οι σύγχρονοι Γέροντες και πνευματικοί Πατέρες (όχι οι μοντέρνοι εκσυγχρονιστές ακαδημαïκοί θεολόγοι)[..]
 
Ταγαράκης Χρήστος
Το παρόν κείμενο συνεγράφει με αφορμή δύο πρόσφατες δημοσιεύσεις, οι οποίες αναφέρονται στο μάθημα το θρησκευτικών, στη λειτουργική αναγέννηση, στη μοντερνιστική θεολογία και στην Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος (1, 2). Εδώ και αρκετές δεκαετίες επικρατεί στη Δυτική Ευρώπη και στην Αμερική ένα νέο πνεύμα εκσυγχρονιστικής θεολογίας. Τα θέματα τα οποία συζητήθηκαν στην Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών του Βόλου (βλέπε τα δύο προαναφερθέντα κείμενα 1, 2) δεν αποτελούν μια ελληνική ή Ορθόδοξη επινόηση, αλλά είναι εκφράσεις - αναμασήσεις αυτής ακριβώς της νέας θεολογίας. Αυτά τα θέματα αποτελούν διαρκές αντικείμενο συζήτησης στους κύκλους των Προτεσταντών και των Ρωμαιοκαθολικών, αλλά και των διαφόρων οικουμενιστικών συναντήσεων. Έρχονται με καθυστέρηση αρκετών δεκαετιών στον Ορθόδοξο χώρο, και προβάλλονται ως νέες ιδέες, οι οποίες υποτίθεται ότι "θα βοηθήσουν το σύγχρονο άνθρωπο να πλησιάσει το υπερβατικό στοιχείο".
Στο χώρο της Ορθοδοξίας δεν χρειαζόμαστε:
- ούτε τη θρησκειολογία της νέας τάξης πραγμάτων (ήδη σε αρκετές δυτικές χώρες τα θρησκευτικά αντικαταστάθηκαν από την θρησκειολογία, ενώ το επόμενο στάδιο – το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται – είναι η αντικατάσταση της θρησκειολογίας από ένα ακόμη πιο αόριστο και γενικόλογο μάθημα, την "ηθική"),
- ούτε τις μεταφράσεις των Λειτουργικών κειμένων (αντί αυτού θα ήταν προτιμότερο όσοι θέλουν να βοηθήσουν και στη λογική κατανόηση των κειμένων αυτών να διοργανώσουν στις Ιερές Μητροπόλεις και στις ενορίες μαθήματα αρχαίων ελληνικών),
- ούτε τους γάμους των ιερέων ή των επισκόπων μεταξύ τους ή με άλλα άτομα (αυτό