Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Οι δυό πρώτες τυπικές καινοτομίες: Στην "Αγία και Μεγάλη Σύνοδο" εκτός από αιρετικούς παρατηρητές θα μετέχουν και γυναίκες!!!

Οι δύο γυναίκες του... Οικουμενικού Πατριαρχείου

Θα καταλάβουν τις δύο από τις έξι θέσεις συμβούλων που διαθέτει

Ο κ. Βαρθολομαίος με την Γερόντισσα Θεοξένη
«Εχετε επιλεγεί για να συμμετάσχετε στη θέση των συμβούλων του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο». Με τη φράση αυτή σε ειδική επιστολή του ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος (φωτογραφία) καλεί δύο γυναίκες να παρακολουθήσουν την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο μετά το Σχίσμα των Εκκλησιών που θα συγκληθεί τον προσεχή Ιούνιο στην Κρήτη. Με την απόφασή του αυτή ο κ. Βαρθολομαίος ουσιαστικά αποστέλλει μήνυμα και στους προκαθημένους των άλλων εκκλησιών να συμπεριλάβουν στις αντιπροσωπείες τους γυναίκες, όπως είχε συμφωνηθεί προσφάτως στη Σύναξη των Ορθοδόξων Προκαθημένων στο Σαμπεζί.

Οι αποδέκτες του πατριαρχικού γράμματος είναι η ηγουμένη της Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής των Χανίων μοναχή Θεοξένη και η επισκέπτρια αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ταφτ της Βοστώνης κυρία Ελισάβετ Προδρόμου.

Η 65χρονη ηγουμένη είναι επικεφαλής σε ένα από τα σημαντικότερα και δυναμικότερα μοναστήρια της χώρας. Σπούδασε Θεολογία και Κοινωνική Εργασία στην Αθήνα και από το 1975 είναι μοναχή. Η Μονή της Χρυσοπηγής, στην οποία ηγείται, είναι γνωστή για τις οικολογικές πρωτοβουλίες της και την κοινωνική της δράση στην Κρήτη. Επίσης συγκαταλέγεται στα μοναστήρια που συμβάλλουν στη λειτουργία της Μονής Ζωοδόχου Πηγής του Βαλουκλή, όπου είναι οι τάφοι των Πατριαρχών, με την τακτική αποστολή μελών της μοναστικής κοινότητάς της.

Η κυρία Ελισάβετ Προδρόμου δεν είναι θεολόγος αλλά έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και ασχολείται στις ΗΠΑ με θέματα θρησκευτικής ελευθερίας, τρομοκρατίας, επίλυσης συγκρούσεων και εκδημοκρατισμού των χωρών της Μέσης Ανατολής.

Οι δύο γυναίκες θα καταλάβουν τις δύο από τις έξι θέσεις συμβούλων που διαθέτει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως και όλες οι άλλες ορθόδοξες εκκλησίες στη Μεγάλη Σύνοδο. Σύμφωνα με πληροφορίες, για τις υπόλοιπες τέσσερις θέσεις ανδρών προορίζονται μοναχοί και λαϊκά στελέχη.

Η κίνηση του Οικουμενικού Πατριάρχου δεν εκπλήσσει, αφού τις τελευταίες δεκαετίες στις αντιπροσωπείες του Πατριαρχείου στους διαχριστιανικούς διάλογους και στις ποικίλες συναντήσεις συγκαταλέγονται γυναίκες με ειδική μόρφωση και εμπειρία που εκφράζουν τις θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά προκαλεί αίσθηση. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα η Εκκλησία της Ελλάδος, στα 40 άτομα της αντιπροσωπείας της στην Κρήτη, μεταξύ των οποίων 24 μητροπολίτες και ο Αρχιεπίσκοπος, δεν άφησε χώρο ούτε για μία γυναίκα.

Εν μέσω συκοφαντών και κακών Επισκόπων

Καντιώτης Αυγουστίνος



       Διάβασα προχθές στον Ιεζεκιήλ, ότι τον έστειλε ο Θεός «εν μέσω σκορπίων»
   Τώρα η κοινωνία μας έχει φοβερούς «σκορπιούς» που σε κεντούν, με συκοφαντίες και διαβολές. Πράγματα φοβερά και απαίσια προσπαθούν να θλίψουν την ψυχήν σου. «εν μέσω σκορπίων» είμεθα. Και αυτός που σήμερα φαίνεται ότι τάχατες σ’ ακούει, αν δεν κάνεις το θέλημα του που ζητά δεν το’ χει σε τίποτε αύριο να γίνει σκορπιός και να σε κεντά.
    Προχθές στη μητρόπολη  σε ένα δικηγόρο  δεν του έδινα διαζύγιο. Έφυγε, και τι υβρεολόγιο είπε στα σκαλιά της μητροπόλεως δεν περιγράφεται. Πατάμε σε «σκορπιούς» και «φίδια» μέσα σ’ αυτή την κοινωνία στην οποία ζούμε. Είναι επώδυνος ο βίος τον οποίον διάγει κανείς, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή μεγάλη στον κόσμον αυτόν. Είναι μία προφητεία αρχαία μου την υπενθύμισε ένας Αγιορείτης μοναχός όταν έγινα επίσκοπος.

     «Γίνεσαι επίσκοπος», μου είπε, «σε μία εποχή, που οι ποιμένες, οι επίσκοποι, οι εφημέριοι, οι παπάδες και όλοι αυτοί, θα γίνουν λύκοι και θα κατασπαράξουν το ποίμνιο, και τα πρόβατα θα γίνουν κι αυτά λύκοι και θα φάνε τους ποιμένας». 
  Σ’ αυτή την εποχή βρισκόμεθα. Και σε όλη την Ελλάδα παρατηρείται το εξής φαινόμενο. Έναν κακόν επίσκοπο, αδιάφορο τελείως που ούτε κηρύττει ούτε διδάσκει ούτε νουθετεί, δεν τον πειράζουν είναι φίλος των. Έχουν βάλει στο πρόγραμμα τους, σ’ όλη την Ελλάδα, να ρίξουν τους καλούς επισκόπους, τους δραστήριους, αυτούς που κάπως κινούνται, κάπως εργάζονται, όχι βέβαια στα ύψη των πατέρων της Εκκλησίας, αλλά κάπως παρουσιάζουν μία εργασία, είτε κατηχητικά σχολεία είτε κήρυγμα είτε τίποτε άλλο. Το σύνθημα τους είναι, να γκρεμίσουν την Εκκλησία. Και βάλλονται αυτοί τρομερά βάλλονται.
    Μεταξύ των άλλων όπλων τα οποία μεταχειρίζονται είναι η συκοφαντία και η διαβολή, άνευ προηγουμένου. Το φοβερότερο είναι, ότι και μέσα από τους κύκλους των ιεραποστολών υπάρχουν συκοφάντες και διαβολείς. Εάν σήμερα διαλυθούν οι ιεραποστολές, δεν θα διαλυθούν από τους εξωτερικούς εχθρούς –να το θυμηθείτε αυτό, μετά δακρύων σας το λέω– θα διαλυθούν από πρόσωπα τα οποία έχεις δέκα χρόνια, είκοσι χρόνια, τριάντα χρόνια κοντά σου. Τα πήρες μικρά παιδιά, τα κατήχησες, τα δίδαξες, τα εγαλούχησες, εκοπίασες, εμόχθησες γι’ αυτά κ.λπ. και αυτά τώρα γίνονται «σκορπιοί».
   Διερχόμεθα μία κρίση μεγάλη. «Πατάξω τον ποιμένα και διασκορπισθήσονται τα πρόβατα της ποίμνης»
Και το άλλο, Θα έρθει εποχή που οι άνθρωποι θα ποιμαίνουν τον εαυτό τους.

Ψιθυρισταί
    Εγώ θέλω να σηκωθώ να φύγω, να πάω στο Άγιο Όρος, να βρω ένα δωματιάκι, να καθίσω εκεί πέρα, να παύσω να ενθυμούμαι. Έχω καμφθεί. Παρακαλώ το Θεό, όπως λέει ο Μέγας Βασίλειος, να μη γίνω «μισάνθρωπος».
    Βλέπεις ένα λεγόμενο πνευματικόν σου τέκνο να σε κατηγορά, να σε κατηγορά. Πνευματικό σου τέκνον, δήθεν. Πνευματικό σου τέκνο, το οποίο αγάπησες και υποστήριξες. Που είναι εκείνη η αγία εποχή των πατέρων της Εκκλησίας που οι πατέρες λέγανε τα σκληρότερα λόγια και τους υπήκουαν τα πνευματικά τους τέκνα; Τώρα πλέον οι πατέρες είναι τίποτα.
  Ψιθυρισταί, φοβερό κύμα ψιθυριστών. Ψι…ψι…ψι… Να κατηγορούν, να διαβάλλουν, να συκοφαντούν, κατά τρόπον που δεν μπορείς να καταλάβεις από πόθεν έρχονται τα πλήγματα και οι βολές. «Πριονίζουν το δένδρο επάνω στο οποίο κάθονται». Αλλά η μέρα εκείνη του Κυρίου θα αποκαλύψει πολλά πράγματα.
     Αλλά  γιατί να απορούμε,  γιατί να εξανιστάμεθα;  Εδώ ο Χριστός είχε δώδεκα μαθητές και βγήκε ένας προδότης, ένας Ιούδας. Πρέπει να περάσουμε και εμείς από την δοκιμασία αυτή, των θλίψεων και των περιπετειών…
     Εάν σας διαβάσω τους πατέρας της Εκκλησίας, τα μεγαλύτερα φαρμάκια τα έπιναν από τα δήθεν πνευματικά τους τέκνα.

Τι έχουμε να δούμε ακόμα!

 Ιστορικές στιγμές στο Άγιον Όρος:

Η Εξαρχία του Οικ. Πατριαρχείου στη Μονή Εσφιγμένου

  • Vimaorthodoxias
Η Εξαρχία του Οικουμενικού Πατριαρχείου μόλις αφίχθη στην Ιερά Μονή Εσφιγμένου στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων του Φαναρίου με την παλαιά Αδελφότητα της Μονής για τη διοικητική επαναφορά της στην κανονικότητα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΗΜΑΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
Τελικά, η Διπλή Ιερά Σύναξη (στην οποία συμμετέχουν 20 Ηγούμενοι και οι αντιπρόσωποι των Μονών) θα πραγματοποιηθεί αύριο όπου και η Εξαρχία του Φαναρίου θα μεταφέρει την απόφαση της παλαιάς αδελφότητας.
Η Εξαρχία αποτελείται από τους Μητροπολίτες Μιλήτου κ. Απόστολο, Ανδριανουπόλεως κ.Αμφιλόχιο και Σηλυβρίας κ.Μάξιμο και συνοδεύεται από τον ειδικό γραμματέα του Υπ. Εξωτερικών κ.Στάθη Λιάντη, ως εκπρόσωπο της ελληνικής Πολιτείας.
Εις αύριον τα σπουδαία όπου και θα ληφθεί η τελική απόφαση αναφορικά με την επαναφορά της Μονής Εσφιγμένου στην κανονικότητα.

H επίθεση, που δέχεται ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία αυτή την εποχή, εκδηλώνεται σε τρία κυρίως μέτωπα

ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ. ΞΥΠΝΗΣΤΕ!

Η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ «ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗΣ»


“Π.Π.”:  Τραγικό! Μᾶς καλοῦν νὰ ξυπνήσουμε, αὐτοὶ ποὺ κοιμοῦνται, Μνημονεύοντες καὶ κοινωνοῦντες μὲ τοὺς πρωταίτιους τῆς Προδοσίας! 



Ἡ ἐπίθεση, πού δέχεται ὁ Ἑλληνισμός καί ἡ Ὀρθοδοξία αὐτή τήν ἐποχή, ἐκδηλώνεται σέ τρία κυρίως μέτωπα

 

ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ. ΞΥΠΝΗΣΤΕ!

Η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ «ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗΣ»


H ἐπίθεση, πού δέχεται ὁ Ἑλληνισμός καί ἡ Ὀρθοδοξία αὐτή τήν ἐποχή, ἐκδηλώνεται σέ τρία κυρίως μέτωπα:
1. Ἡ Νέα Τάξη Πραγμάτων διαλύει σήμερα τήν Ἑλλάδα μέ μεθόδους  Μαφίας καί μέ τή βοήθεια τῶν ντόπιων  ἐντολοδόχων της, τῶν πολιτικῶν-μαριονεττῶν· ἀφ ̓ ἑνός τῶν ἀριστερούληδων-διεθνιστούληδων τῆς «Ἀριστερᾶς» καί ἀφ ̓ ἑτέρου (σέ μικρότερο βαθμό) τῆς «Δεξιᾶς» «τοῦ κεφαλαίου πού δέν γνωρίζει πατρίδα». Ξεπουλοῦν τήν πατρίδα μας ὅσο-ὅσο.  Τήν μετέβαλαν ἤδη σέ «ἀποικία χρέους» καί τήν ἐποικίζουν μέ στρατιές Ἀφροασιατῶν μωαμεθανῶν, οἱ ὁποῖοι σύντομα θά λάβουν ἑλληνική ὑπηκοότητα καί θά  ἀπαιτήσουν γλῶσσα, τζαμιά καί σαρία (ἰσλαμικό νόμο). 
Σ ̓ αὐτό τό ἔγκλημα  συνεργοῦν ἀπό  κοινοῦ οἱ «ἀγαπούληδες» χριστιανοί τῶν σαλονιῶν καί τό «ζαλισμένο κοπάδι» καί οἱ «χρήσιμοι ἠλίθιοι», πού δημιουργεῖ ἡ πλύση ἐγκεφάλου, πού ἀσκοῦν τά διαπλεκόμενα καί ἐξωνημένα ΜΜΕ. Ἰδιαίτερα μᾶς πονᾶ αὐτό πού βλέπουμε νά γίνεται: Νά συνεργεῖ, ἄθελά της, καί ἡ διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας (εὐτυχῶς ὄχι ὅλοι οἱ Μητροπολίτες) στό ἀνίερο καί ἀντεθνικό αὐτό ἐγκληματικό σχέδιο, πού ἰσοδυναμεῖ μέ ἐσχάτη προδοσία! Ἡ θλίψη φθάνει στό κατακόρυφο, καθώς γιά δεύτερη φορά (ἡ πρώτη τό 2001), ὁ αἱρεσιάρχης πάπας τῆς  Ρώμης θά πατήσει τά ἁγιασμένα μας χώματα, καί μάλιστα αὐτά τῆς νήσου Λέσβου, προσβάλλοντας τούς ἁγίους μάρτυρες καί ὁμολογητές τῆς πίστεώς μας. Δέν καταλαβαίνουν οἱ ἅγιοι Ἀρχιερεῖς, πού συγκατατέθηκαν στήν ἀνίερη ἐπίσκεψη, ὅτι μέ τίς φιέστες, πού θά γίνουν στή νῆσο τῶν ἁγίων, προωθεῖται στό ὄνομα τοῦ «ἀνθρωπισμοῦ» καί τῆς  ἀλληλεγγύης πρός τούς «πρόσφυγες» ὁ ἐποικισμός τῆς Ἑλλάδος ἀπό ἑκατομμύρια Ἀφροασιάτες μωαμεθανούς; Δέν καταλαβαίνουν ὅτι οὐσιαστικά  παίζουμε τό παιχνίδι τῆς Τουρκίας καί τῶν δουλεμπόρων; Τό ἔργο  ἐκφοβισμοῦ τοῦ λαοῦ, γιά  νά δεχθεῖ τήν καταστροφή του χωρίς νά ἀντιδράσει, ἔχουν ἀναλάβει οἱ «ἀναρχοαυτόνομοι» καί «Ἀλληλέγγυοι», πού πλειοδοτοῦν στό «καλωσόρισμα τῶν προσφύγων» καί στή διεκδίκηση τῶν  «δικαιωμάτων» τους. Τό ἴδιο κάνουν καί  πράκτορες ξένων μυστικῶν ὑπηρεσιῶν.
2. Ἡ ἐπιχείρηση στό δεύτερο μέτωπο εἶναι ἡ προσπάθεια στέρησης τῆς ἐλευθερίας τῶν πολιτῶν. Γι ̓ αὐτόν τόν σκοπό προωθοῦν: α) τήν «κάρτα  τοῦ πολίτη», δηλαδή τό σφαιρικό ἠλεκτρονικό μας φακέλωμα, β) τήν ἀχρήματη κοινωνία καί γ) τόν ἔλεγχο μέσῳ τῆς  διατροφῆς (Codex Alimentarius: διάθεση σπόρων μόνο μέσῳ τῶν πολυεθνικῶν κολοσσῶν Monsanto κ.ἄ., προώθηση τῶν μεταλλαγμένων κ.ο.κ.).
3. Ἡ ἐπιχείρηση στό τρίτο μέτωπο εἶναι ἡ προσπάθεια ἀλλοίωσης τοῦ Ὀρθοδόξου φρονήματος, μέσῳ κυρίως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Στήν Κρήτη τόν Ἰούνιο  πραγματοποιεῖται ἡ λεγομένη Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος, μέ οὐσιαστικό σκοπό νά κατοχυρώσει καί νομιμοποιήσει τήν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!
Καί στά τρία αὐτά θέματα, πού πραγματικά «καῖνε», ἔχουμε ἀναφερθεῖ πολλές φορές ἀπό τίς στῆλες τῆς Παρακαταθήκης. Σ ̓ αὐτό εἰδικά τό τεῦχος, πού κυκλοφορεῖ καί μέ περισσότερες σελίδες −λόγῳ αὐξημένης ὕλης− ἀναφερόμαστε ἐκτενῶς στή  λαθρομετανάστευση, ὡς τό βασικό ἐργαλεῖο, πού χρησιμοποιεῖ ἡ Νέα Τάξη, γιά νά διαλύσει τήν Ἑλλάδα  καί τούς Ἕλληνες.
Ὅσοι ζωντανοί, ὅσοι Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι αἰσθανόμασθε τήν κρισιμότητα τῶν καιρῶν καί τόν θανάσιμο κίνδυνο, πού διατρέχει ἡ πίστη καί ἡ πατρίδα μας, ὀφείλουμε νά ξυπνήσουμε καί νά δράσουμε. Χρειάζεται καί μετάνοια μέ προσευχή διάπυρη, ἀλλά καί κοινωνική καί πολιτική παρέμβαση, ὥστε νά  ματαιωθοῦν −σύν Θεῷ− τά ἀντίχριστα καί  ἀντεθνικά σχέδιά τους. Ἀμήν.
Η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗΣ

O Συναξαριστής της ημέρας.

Παρασκευή, 22 Απριλίου 2016


Θεοδώρου Συκεώτου του οσίου, 
Νεάρχου μάρτυρος, Ναθαναήλ του αποστόλου.


   Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος γεννήθηκε στὸ χωριὸ Συκέα ἢ Συκεῶν τῆς Ἀναστασιοπόλεως, πρώτης πόλεως τῆς ἐπαρχίας Ἀγκυρανῶν καὶ ἦταν υἱὸς τῆς πόρνης Μαρίας καὶ τοῦ Κοσμᾶ, ἀποκρισάριου τοῦ βασιλέως Ἰουστινιανοῦ. Ἡ ἐκ πορνείας γέννηση τοῦ Ὁσίου δὲν ἐμπόδισε τὸν Θεὸ νὰ τὸν ἀναδείξει Ἀρχιερέα τιμιότατο καὶ νὰ τὸν πλουτίσει μὲ παράδοξες θεοσημεῖες καὶ θαυματουργίες. Στὸ σχολεῖο προέκοπτε στὴ μάθηση καὶ σὲ ἡλικία δέκα ἐτῶν ἔδειξε κλίση στὸ μοναχικὸ βίο. Μία νύχτα καὶ ἐνῷ ὁ Ὅσιος εἶχε γίνει δωδεκαετής, ἐμφανίσθηκε σὲ αὐτὸν ὁ Ἅγιος Μεγαλομάρτυρας Γεώργιος ὁ Τροπαιοφόρος καὶ ἀφοῦ τὸν ξύπνησε τοῦ εἶπε: «Σήκω, Θεόδωρε, ἔφθασε ὁ ὄρθρος, πᾶμε νὰ προσευχηθοῦμε». Ὁ Ὅσιος εἶχε τόση εὐλάβεια πρὸς τὸν Ἅγιο Γεώργιο, ὥστε κάθε μεσημέρι φεύγοντας ἀπὸ τὸ σχολεῖο ἀνέβαινε στὸ γειτονικὸ πετρῶδες ὄρος, ὅπου ἦταν τὸ προσκύνημα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου. Τὸν ὁδηγοῦσε ὁ ἴδιος ὁ Ἅγιος μὲ τὴ μορφὴ ἑνὸς παλικαριοῦ.


   Ὁ Ὅσιος ἀκολούθησε τὴ μοναχικὴ πολιτεία σὲ νεαρὴ ἡλικία μὲ τὴν εὐλογία τοῦ Ἐπισκόπου Ἀναστασιοπόλεως Θεοδοσίου. Λίγο ἀργότερα χειροτονήθηκε διάκονος καὶ πρεσβύτερος. Ἀμέσως ἐπισκέφθηκε τοὺς Ἁγίους Τόπους καὶ ἔλαβε τὸ σχῆμα τοῦ μοναχοῦ στὴ μονὴ τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τοῦ Χουζιβᾶ.
Στὴν συνέχεια ἐπέστρεψε στὴν ἰδιαίτερη πατρίδα του καὶ παρέμεινε μόνιμα στὸ παρεκκλήσι τοῦ Ἁγίου Γεωργίου. Ἐκεῖ οἰκοδομοῦσε τὸν ἑαυτό του μὲ νηστεῖες καὶ χαμαικοιτίες, μὲ ἀγρυπνίες καὶ ψαλμῳδίες, γι’ αὐτὸ καὶ ἀπολάμβανε ἀπὸ μέρος τοῦ Θεοῦ, ποταμὸ ἀπὸ περισσότερα χαρίσματα ἐναντίων τῶν ἀκαθάρτων πνευμάτων καὶ τῶν κάθε εἴδους ἀσθενειῶν.
    Ἡ μητέρα του, ἔχοντας φρόνημα σαρκικό, ἐγκατέλειψε τὸν υἱό της καὶ ἀφοῦ πῆρε

Οι αδιαλείπτως καταπατούντες τους Ι. Κανόνες θα αποφασίσουν για την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Πανορθόδοξη!


Χριστιανοί διαφορετικών δογμάτων ενώθηκαν σε μια προσευχή





 Χριστιανοί ενωμένοι σε προσευχή για τους απαχθέντες Μητροπολίτες
-Τι λέει το κοινό ανακοινωθέν (ΦΩΤΟ) 

Τρία χρόνια μετά την απαγωγή των δύο Μητροπολιτών Ιωάννου και Παύλου στη Συρία Χριστιανοί διαφορετικών δογμάτων ενώθηκαν σε μια προσευχή, ενώ εκδόθηκε και κοινό ανακοινωθέν...

Ακολουθεί φωτορεπορτάζ και το Κοινό Ανακοινωθέν: 

Εκδοθέν Υπό των

Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας και πάσης Ανατολής
Συρορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας και πάσης Ανατολής

Τρία χρόνια μετά την απαγωγή των δύο Μητροπολιτών Ιωάννου και Παύλου.
Balamand
21 Απριλίου 2016

Αγαπητά μας πνευματικά τέκνα
Αδελφοί συμπατριώτες και συνάνθρωποι
Σαν σήμερα πριν από τρία χρόνια απήχθησαν οι δύο μητροπολίτες Χαλεπίου, Ιωάννης Ιμπραχίμ και Πάυλου σε μια περιοχή κοντά στο Χαλέπι κατά την επιστροφή τους από μια ανθρώπινη αποστολή για απελευθέρωση δύο ομήρων.
Έκτοτε δεν υπάρχει καμία επίσημη πληροφορία ούτε από κυβερνήσεις ούτε από οργανισμούς, ούτε απο μικρές ή μεγάλες δυνάμεις.
Ο φάκελός τους, εδώ και τρία χρόνια, απεικονίζει τα πάθη πολλών ανθρώπων από τη βία, τον φόνο, την απαγωγή, των εκ διωγμό από τα πάτρια εδάφη και τις καταστροφικές εκρήξεις. Όλα αυτά συμβαίνουν υπό

Ο μητρ. Μεσσηνίας κ. Σαββάτος, ζήλωσε τό ρόλο του Μεγάλου Αιρετικού, μητρ. Περγάμου κ. Ζηζιούλα,

...καὶ ἐπιμένει νὰ αἱρετίζει, νὰ παραπληροφορεῖ καὶ νὰ συσκοτίζει (μὲ τὴν οἰκουμενιστικὴ αἰθαλομίχλη) τὸν ἐκκλησιαστικὸ ὁρίζοντα, παρὰ τὸν ἐξευτελισμὸ ποὺ ὑφίσταται, καθὼς τὰ κείμενά του ἀποδομοῦνται (κοινῶς ξεπουπουλιάζονται) ἀπὸ τοὺς Ὀρθόδοξους θεολόγους!


Καθηγητής Τσελεγγίδης:


Απάντηση-κριτική στο Υπόμνημα του Μητροπολίτη Μεσσηνίας για την Μεγάλη Σύνοδο

    Ο Καθηγητής Δογματικής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης απέστειλε προς τους Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος απάντηση-κριτική στο Υπόμνημα του Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου για το Κείμενο της Μεγάλης Συνόδου «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ».

         

Θεσ/νίκη 20/4/2016
Πρός
τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἰ. Γενναδίου 14
115 21 ΑΘΗΝΑ
Κοινοποίηση: Πρός ὅλους τούς Ἱεράρχες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ Ε΄ ΠΡΟΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΔΙΑΣΚΕΨΕΩΣ

[Σαμπεζύ – Γενεύη, 10-17 Ὀκτωβρίου 2015]:
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ»

Μα­κα­ρι­ώ­τα­τε,
Σε­βα­σμι­ώ­τα­τοι Ἀρ­χι­ε­ρεῖς,

­πει­δή ὁ Σε­βα­σμι­ώ­τα­τος Μη­τρο­πο­λί­της Μεσ­ση­νί­ας κ. Χρυ­σό­στο­μος – στό Ὑ­πό­μνη­μά του, μέ ἀ­ριθμ. Πρωτ. 183/2016/1-4-16, πρός τήν Ἱ­ε­ραρ­χί­α τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας τῆς Ἑλ­λά­δος – μέ ἐμ­φα­νί­ζει νά συμ­φω­νῶ μα­ζί του σέ συγ­κε­κρι­μέ­νες ἐκ­κλη­σι­ο­λο­γι­κές θέ­σεις (βλ.σ. 8 τοῦ Ὑ­πο­μνή­μα­τός του), αἰ­σθά­νο­μαι ὑ­πο­χρε­ω­μέ­νος νά δι­ευ­κρι­νί­σω μέ κά­θε σα­φή­νεια καί σε­βα­σμό τίς ἐ­π’ αὐ­τῶν θε­ο­λο­γι­κές μου θέ­σεις. Πα­ράλ­λη­λα, θε­ω­ρῶ σκό­πι­μο καί κύ­ριο νά το­πο­θε­τη­θῶ στό ὅ­λο Ὑ­πό­μνη­μα τοῦ Σε­βα­σμι­ω­τά­του, για­τί ἔμ­με­σα –πλήν σα­φῶς– ὑ­φέρ­πει ἡ ἐν­τύ­πω­ση, ὅ­τι εἶ­μαι σύμ­φω­νος μέ ὅ­σα ἐκ­θέ­τει ὁ ἴ­διος στό ἐν λό­γῳ Ὑ­πό­μνη­μα, ἐνῶ στήν πραγματικότητα ὄχι ἁπλῶς διαφωνῶ, ἀλλά καταλήγω καί σέ ἀντίθετα συμπεράσματα, ὅπως θά ἀποδειχθεῖ ἀπό τήν κριτική, πού θά ἀκολουθήσει. Γι’ αὐτό, Σᾶς παρακαλῶ, ταπεινῶς, Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς,νά κάνετε τόν κόπο –γιά μιά ἀκόμη φορά- νά μελετήσετε τό νέο κείμενό μου.
Συγ­κε­κρι­μέ­να, στή σε­λί­δα 8, ὁ Σε­βα­σμι­ώ­τα­τος μέ πα­ρου­σιά­ζει νά συμ­φω­νῶ μέ τό θε­ο­λο­γι­κό ἐ­πι­χεί­ρη­μα κά­ποι­ας Σλα­βι­κῆς Ὀρ­θο­δό­ξου Ἐκ­κλη­σί­ας, τό ὁ­ποῖ­ο τε­λι­κῶς ἀ­πο­δέ­χθη­κε ἡ Ε΄ Προ­συ­νο­δι­κή  Πα­νορ­θό­δο­ξη Δι­ά­σκε­ψη, υἱ­ο­θε­τώντας τήν δι­α­τύ­πω­ση: «Ἡ Ὀρ­θό­δο­ξος Ἐκ­κλη­σί­α ἀ­να­γνω­ρί­ζει τήν ἱ­στο­ρι­κήν ὕ­παρ­ξιν ἄλ­λων Χρι­στι­α­νι­κῶν Ἐκ­κλη­σι­ῶν καί Ὁ­μο­λο­γι­ῶν μή εὑ­ρι­σκο­μέ­νων ἐν κοι­νω­νί­ᾳ με­τ’ αὐ­τῆς» (Ἄρ­θρο 6).
Γρά­φει, χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά, ὁ Σε­βα­σμι­ώ­τα­τος: «εἰ­δι­κό­τε­ρον δέ διά τήν Ρω­μαι­ο­κα­θο­λι­κήν Ἐκ­κλη­σί­αν ἀ­νέ­φε­ρε (ἐνν. ἡ Σλα­βι­κή Ὀρ­θό­δο­ξη Ἐκ­κλη­σί­α), ὅ­τι ὁ ὅ­ρος «Ἐκ­κλη­σί­α» χρη­σι­μο­ποι­εῖ­ται ὡς πε­ρι­γρα­φι­κός (terminus technicus) καί οὐ­χί μέ δογ­μα­τι­κόν πε­ρι­ε­χό­με­νον καί κα­τά κυ­ρι­ο­λε­ξί­αν, θε­ω­ροῦ­σα μά­λι­στα ὅ­τι εἰς τούς Ρω­μαι­ο­κα­θο­λι­κούς ὑ­φί­σταν­ται θε­ο­λο­γι­κῶς «στοι­χεῖ­α ἐκ­κλη­σι­α­στι­κό­τη­τος» (vestigia ecclesiae), ὡς ὁ τύ­πος τοῦ τρι­α­δο­λο­γι­κοῦ βα­πτί­σμα­τος, ἡ Θεί­α Εὐ­χα­ρι­στί­α, ἡ Ἱ­ε­ρω­σύ­νη, ἡ συ­νο­δι­κό­της, ἀ­νε­ξαρ­τή­τως τοῦ λαν­θα­σμέ­νου «τύ­που» καί «τρό­που» λει­τουρ­γί­ας αὐ­τῶν, ἄ­πο­ψιν τήν ὁ­ποί­αν ἐ­πι­βε­βαι­ώ­νει καί ὁ Ἐλ­λο­γι­μώ­τα­τος Κα­θη­γη­τής Δημ. Τσε­λεγ­γί­δης, (Δυ­τι­κή Θε­ο­λο­γί­α καί Πνευ­μα­τι­κό­τη­τα, ἔκδ. Α.Π.Θ., Θεσ­σα­λο­νί­κη, ἄ.χ. σελ. 7: «ἡ ρω­μαι­ο­κα­θο­λι­κή δι­δα­σκα­λί­α δέν εἶ­ναι ἐ­ξο­λο­κλή­ρου ἀ­πορ­ρι­πτέ­α»)!!!».
Ποι­ά εἶ­ναι ὅ­μως ἡ ἀ­λή­θεια τῶν πραγ­μά­των; Πρῶ­τον, ὁ Σε­βα­σμι­ώ­τα­τος πα­ρα­πέμ­πει σέ μέ­να κα­τά τρό­πο ἀν­τι­ε­πι­στη­μο­νι­κό. Πα­ρα­πέμ­πει δη­λα­δή σέ Πα­νε­πι­στη­μια­κές Ση­μει­ώ­σεις πού δέν συ­νι­στοῦν ἐ­πι­στη­μο­νι­κό σύγ­γραμ­μά μου. Δεύ­τε­ρον, τό κεί­με­νό μου στήν σελ. 7 ἔ­χει ὡς ἑ­ξῆς: «Κα­ταρ­χήν, πρέ­πει νά ποῦ­με – συμ­φω­νών­τας μέ τόν π. GFlorovsky, ὅ­τι ἡ Δυ­τι­κή Θε­ο­λο­γί­α δέν εἶ­ναι ἀ­πορ­ρι­πτέ­α στό σύ­νο­λό της», πρᾶγ­μα πού εἶ­ναι αὐ­το­νό­η­το. Τοῦ­το, ὅ­μως, δέν ση­μαί­νει ὅ­τι ἀ­πο­δέ­χο­μαι ὅ­λα ὅ­σα γρά­φει ὁ Σε­βα­σμι­ώ­τα­τος Μη­τρο­πο­λί­της Μεσ­ση­νί­ας προ­η­γου­μέ­νως, ἀλ­λά καί στή συ­νέ­χεια. Ἡ πα­ρα­πά­νω δι­α­τύ­πω­σή μου κά­θε ἄλ­λο πα­ρά ὁ­δη­γεῖ στό σφα­λε­ρό συμ­πέ­ρα­σμα τοῦ Σε­βα­σμι­ω­τά­του, ὅ­τι δη­λα­δή ἐ­γώ «ἐ­πι­βε­βαι­ώ­νω τήν ἄ­πο­ψιν» τῆς συγ­κε­κρι­μέ­νης Σλα­βι­κῆς Ὀρ­θο­δό­ξου Ἐκ­κλη­σί­ας.
Στό Ὑ­πό­μνη­μά του, ὁ Σε­βα­σμι­ώ­τα­τος προ­βαί­νει σέ ἐ­πε­ξή­γη­ση