Κυριακή 19 Μαρτίου 2017

Η ελευθερία του Σταυρού




π. Κωνσταντῖνος Στρατηγόπουλος

…Θά προσεγγίσουμε στοιχειωδῶς τό κείμενο τοῦ ἀποστόλου Παύλου. Καί τό προσεγγίζουμε προσωπικῶς, εἰδικά γιά τόν ἀπόστολο Παῦλο, γιατί ἐκφράζει τή βαθιά πορεία τοῦ κάθε πιστοῦ, μπροστά στόν κάθε σταυρό πού σηκώνει [κάθε μέρα] μπροστά του. Εἶναι μιά πορεία βαθιά ἐσωτερική, θά λέγαμε πού ἀναλύει τόν ἑαυτό του καί ταυτόχρονα ἐκφράζει τόν κάθε ἄνθρωπο πού μέ κάποιο τρόπο ἔτσι ἤ ἀλλιῶς σηκώνει μεγάλους ἤ μικρούς σταυρούς στή ζωή του. Ν᾽ ἀκούσουμε τήν πορεία αὐτοῦ τοῦ κειμένου πραγματικά, γιά νά ὠφεληθοῦμε βαθύτατα γι᾽ αὐτή τήν προσωπική σταυρική μας πορεία, πού τή ζοῦμε μέσα στό γεγονός τῆς Ἐκκλησίας.
Τό πρῶτο σημεῖο πού τονίζει ὁ ἀπόστολος Παῦλος λέει ὅτι ἐγώ ἔχω μονάχα ἕνα καύχημα. Τό καύχημα τοῦ σταυροῦ! Προσέξτε το, ἐδῶ εἶναι ἕνα πολύ βαθύ ξεκαθάρισμα. Ζοῦμε μέσα σέ δεκάδες προκλήσεις γιά νά καυχόμαστε, γιά ὁποιεσδήποτε ἐπιτυχίες μας, γιά ὁποιαδήποτε ἀξιώματα πού ἀποκτήσαμε καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἐπιλέγει ἕναν ἄλλο τρόπο, μυστικό τρόπο, ἀλλά τόν τρόπο! Τόν τρόπο πού πραγματικά θεραπεύει. Διαλέγει ἕνα καύχημα. Τά καυχήματα μέ τά ὁποῖα εἴμαστε φορτωμένοι εἶναι δεκάδες τέτοια, μᾶς τά φόρτωσε ὁ κόσμος. Καί ἐμεῖς πολλές φορές παραληροῦμε μέσα ἐκεῖ ἤ πολλές φορές ἀγανακτοῦμε ἤ πολλές φορές ζητᾶμε δικαιώσεις. Καί ξεχάσαμε τό πρωτογενές μέγεθος, πού θά μᾶς κάνει

Θα επαναβιώσουν άραγε διωκτικές αιρετικές μέθοδοι του παρελθόντος;


Πρώην Ορθόδοξη η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ;

  

luther_conf.jpg
Ιστολόγιο ΚατάνυξιςΠρώην Ορθόδοξη η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ; Έτσι τουλάχιστον φαίνεται από το  Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο που διοργανώνει η Σχολή, σε συνεργασία με την Προτεσταντική και την Καθολική Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου και την Θεολογική Σχολή του Κιέλου, με θέμα “1517-2017: 500 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ”. Το συνέδριο διοργανώνεται υπό την αιγίδα, ποιου άλλου, του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου.

Το σκάνδαλο της υπόθεσης βρίσκεται στις στις προϋποθέσεις και τους σκοπούς του συνεδρίου όπως αυτοί προβάλλονται στην σχετική ανακοίνωση:

Scripta manent (B)


Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης

Η Διακοπή του Μνημοσύνου του Επισκόπου – ΙΕ’ Κανόνας της Α&Β Συνόδου (2η ομιλία)


%ce%b9%ce%b5-%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%bd%ce%b1%cf%83

Η πρώτη ομιλία ΕΔΩ

– Ο ΙΕ΄ Κανόνας
– Ο 31ος Αποστολικός Κανόνας (ΛΑ΄)
– Ο Α΄ Κανόνας του Μεγάλου Βασιλείου
– Γέροντας Θεόκλητος Διονυσιάτης
– Συνέβησαν στην ψευδο-Σύνοδο της Κρήτης και θα πρέπει να μας ΕΞΟΡΓΙΣΟΥΝ

Την προηγούμενη Κυριακή αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τον ΙΕ΄ Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου και με το θέμα, το περιβόητο που μας προβληματίζει, το θέμα της διακοπής του μνημοσύνου των Επισκόπων, των οικουμενιστών, των αιρετικών Επισκόπων. Σας παρουσίασα πολύ σύντομα, σας διάβασα τον Κανόνα μόνο για να δείτε τι λέει ο Κανόνας και σας τον ερμήνευσα πολύ σύντομα. Δεν τον ανέλυσα ερμηνευτικά, θα τον αναλύσουμε σε δυο, τρία, τέσσερα μαθήματα …
Ο Κανόνας λέει ότι αν κάποιος Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος διακόψει το μνημόσυνο του Πατριάρχου, του Μητροπολίτου, του Επισκόπου ανάλογα με ποια βαθμίδα είναι, για κάποια εγκλήματα,

Scripta manent (A)

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης

Η Διακοπή του Μνημοσύνου του Επισκόπου – ΙΕ΄ Κανόνας της Α&Β Συνόδου (Εισαγωγή)

Posted by Φαίη στο Νοέμβριος 15, 2016


%ce%b9%ce%b5-%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%bd%ce%b1%cf%83



Ο λόγος για τον οποίο σας διένειμα αυτές τις φωτοτυπίες -από Κανόνες από το Πηδάλιο είναι- είναι διότι οι Κανόνες αυτοί έχουνε σχέση με το θέμα το οποίο μας απασχολεί όλους τελευταία, με το θέμα της διακοπής του μνημοσύνου των οικουμενιστών Επισκόπων. Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και πολύ σοβαρό θέμα, το οποίο μας απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια.
Και ο λόγος για τον οποίον γίνεται λόγος για τη ‘διακοπή του μνημοσύνου των Επισκόπων’ .. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι μέσα στη Θεία Λειτουργία, πολλές φορές και στα Ειρηνικά, αλλά και μες στη Θεία Λειτουργία, μνημονεύουμε το όνομα του Επισκόπου: Υπέρ του Αρχιεπισκόπου ημών Ανθίμου, Υπέρ του Αρχιεπισκόπου ημών Παντελεήμονος, αλλά και μες στη Θεία Λειτουργία, Εν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, του Αρχιεπισκόπου ημών Ανθίμου. Αυτό λέγεται το μνημόσυνο του επισκόπου. Μνημονεύουμε τον επίσκοπο κατά τη διάρκεια των Ιερών Ακουλουθιών. …


Θα σας πω σήμερα περιληπτικά, κάνουμε εισαγωγή στο μάθημα, δεν θα το αναλύσουμε σήμερα. Αυτή λοιπόν η Α&Β Σύνοδος δηλαδή η Πρωτοδευτέρα Σύνοδος, δεν έχει σχέση ούτε με την Α’ Οικουμενική, ούτε με τη Β’ Οικουμενική. … Ονομάστηκε αυτή Πρωτοδευτέρα, Α&Β Οικουμενική Σύνοδος, διότι συνήλθε το 861 επί της εποχής του Μεγάλου Φωτίου, συνήλθε σε δύο περιόδους. Σε μία πρώτη περίοδο, Α περίοδο, διέκοψε τις εργασίες και στη συνέχεια το ίδιο έτος συνήλθε και σε μία άλλη δεύτερη περίοδο. Γι’ αυτό λέγεται Α&Β. Μία Σύνοδος δηλαδή η οποία συνήλθε δύο φορές, η ίδια η Σύνοδος. …
Αυτή λοιπόν η Σύνοδος η Α&Β ή Πρωτοδευτέρα, εξέδωσε 17 Κανόνες και ανάμεσα στους 17 Κανόνες που εξέδωσε είναι και

Στόν Τίμιο καί ζωοποιό Σταυρό

Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

  Ὁ Παῦλος καυχᾶται γιά τόν Σταυρό καί λέει, ὅτι δέν γνωρίζει τίποτε ἐκτός ἀπό τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, καί Αὐτόν ἐσταυρωμένον. Τί λέει λοιπόν; Σταυρός εἶναι τό νά σταυρώσωμε τήν σάρκα μαζί μέ τά πάθη καί τίς ἐπιθυμίες (Γαλ. 5, 24). Νομίζετε ὅτι εἶπε τοῦτο μόνο γιά τήν τρυφή καί τά ὑπογάστρια; Πῶς τότε γράφει στούς Κορινθίους ὅτι, «ἐπειδή ὑπάρχουν ἔριδες ἀνάμεσά σας, εἶσθε ἀκόμη σαρκικοί καί περιπατεῖτε κατά τό ἀνθρώπινο φρόνημα» (Α’ Κορ. 3, 3); Ὥστε καί αὐτός πού ἀγαπᾶ δόξα ἤ χρήματα, ἤ ἁπλῶς θέλει νά ἐπιβάλη τό θέλημά του καί προσπαθεῖ ἔτσι νά νικήση, εἶναι σαρκικός καί περιπατεῖ κατά τήν σάρκα. Γι᾽ αὐτά ἀκριβῶς δημιουργοῦνται καί οἱ ἔριδες, ὅπως λέγει καί ὁ Ἰάκωβος ὁ Ἀδελφόθεος· «ἀπό ποῦ προέρχονται οἱ μεταξύ σας πόλεμοι καί μάχες; Δέν προέρχονται ἀπό ἐδῶ, δηλαδή ἀπό τίς ἡδονές σας πού παλεύουν μέσα στά μέλη σας; Ἀγωνίζεσθε ἀλλά δέ μπορεῖτε νά τά καταφέρετε, μάχεσθε καί πολεμεῖτε» (Ἰακ. 4, 1).
   Τοῦτο λοιπόν εἶναι τό νά σταυρώση τήν σάρκα μαζί μέ τά πάθη καί τίς ἐπιθυμίες, τό νά μήν ἐνεργεῖ ὁ ἄνθρωπος τίποτα ἀπό ὅσα δέν εἶναι εὐάρεστα στό Θεό. Καί ἄν τό σῶμα τόν ταλαιπωρῆ καί

Σταυροπροσκύνηση



Χριστιανός καί Σταυρός

Χριστιανός σημαίνει μικρός Χριστός κι ὁ Χριστός εἶναι ὁ Ἐσταυρωμένος, ἄρα χριστιανός εἶναι ὁ ἄνθρωπος τοῦ σταυροῦ.
Γι᾿ αὐτό εἶναι ἀνάρμοστο καί ξένο στόν χριστιανό νά ἀναζητᾶ τίς εὐκολίες καί τήν ἀνάπαυση.
Ὁ Κύριός σου καρφώθηκε στό σταυρό κι ἐσύ ἐπιζητᾶς τήν ἄνεση καί ζῆς μέ πολυτέλεια;
Ἄν ἀγαπᾶς τόν Κύριό σου, πέθανε ὅπως Ἐκεῖνος.
Σταύρωνε τόν ἑαυτό σου, ἔστω κι ἄν δέν σέ σταυρώνει κανείς.
Καί σταυρός εἶναι ὁ ἀγώνας ἐναντίον τῆς κακίας καί τῆς ζήλειας σου.
Σταυρώνεις τό «ἐγώ» σου, ὅταν ἀρνεῖσαι νά ἱκανοποιήσεις τίς κακές ἐπιθυμίες σου.
Κρεμᾶς τόν ἑαυτό σου στό σταυρό, ὅταν ἀφήνεις τόν Θεό νά κατευθύνει τή ζωή σου χωρίς τίς δικές σου λογικές παρεμβάσεις.
Πεθαίνεις σάν τόν Κύριό σου, ὅταν ὑποτάσσεσαι στό θέλημά του χωρίς τά ἀτέλειωτα «γιατί».
Ὁ Κύριος ζήτησε καί ζητᾶ νά τόν ἀκολουθήσουν ὅσοι εἶναι ἀποφασισμένοι νά σηκώσουν τό σταυρό τους, ὅσοι εἶναι ἕτοιμοι νά πεθάνουν, νά ἀρνηθοῦν τίς ἀπολαύσεις καί τήν τρυφή.
 Ὅποιος ἀγαπᾶ τήν ἀσφάλεια καί τίς ἡδονές τῆς παρούσης ζωῆς εἶναι ἐχθρός τοῦ σταυροῦ,  τοῦ σταυροῦ πού ὁ χριστιανός ἀγαπᾶ καί σηκώνει μέ ὑπομονή γιά χάρη τοῦ Ἐσταυρωμένου του Κυρίου!…

Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Πρός Φιλιππησίους 13· ΕΠΕ 22, 8-10
Πηγή: http://www.imaik.gr/

Επιστολή πιστών στο Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό για τη Σύνοδο της Κρήτης

 Αποτέλεσμα εικόνας για ΝΟΜΟΣ ΗΛΕΙΑΣ



Σεβασμιώτατε 'Αγιε Ηλείας

   Αποστέλλουμε προς την πατρική σας αγάπη την παρούσα επιστολή,με την παράκληση όπως ευαρεστηθείτε να μελετήσετε το θέμα της  παναιρέσεως του Οικουμενισμού και ειδικότερα τις αποφάσεις της λεγομένης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου η οποία συνήλθε στο Κολυμπάρι  της Κρήτης (26/06/6016). Η εν λόγω Σύνοδος δια των δεσμευτικών αποφάσεών της έχει αμέσους σωτηριολογικές επιπτώσεις επί του όλου σώματος της Εκκλησίας και της σωτηρίας των ψυχών,υπέρ ών Χριστός απέθανε.
    Παρακαλούμε και πάλι,με αγάπη Χριστού,όπως συντόμως λάβετε ξεκάθαρη θέση επί

Τώρα και ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ!


Πέντε φωτογράφοι, τέσσερις θρησκευτικές κοινότητες, τρεις ιερές μέρες, μια πόλη. Η έκθεση "Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή", που...μιλάει με τον πιο εύγλωττο τρόπο για τη συνύπαρξη και τον αλληλοσεβασμό, εγκαινιάσθηκε χθες, Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017, στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ίδρυμα Βούρου Ευταξία. 
Η έκθεση είναι αποτέλεσμα συνεργασίας πέντε φωτογράφων