Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Η ΠΕΘ καταγγέλλει την Κυβέρνηση για αντισυνταγματικές πρωτοβουλίες, για εμπαιγμό της Εκκλησίας, για χριστιανοφοβία - ορθοδοξοφοβία

Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)



Η ΠΕΘ
Επιμένει :
  • στην κατάργηση του παρόντος Προγράμματος και στη σύνταξη ενός νέου.
Καταγγέλλει :
  • Τα ψέματα του Υπουργού Παιδείας και τον εμπαιγμό της Εκκλησίας της Ελλάδος
  • Τις αντιδημοκρατικές και αντισυνταγματικές πρωτοβουλίες της έκδοσης «φακέλων του μαθητή» για το μάθημα των Θρησκευτικών
  • Την Κυβέρνηση για χριστιανοφοβία -  ορθοδοξοφοβία
Προτείνει και ζητά :
  • Την εκτύπωση και διανομή των ήδη υπαρχόντων βιβλίων των Θρησκευτικών μέχρι να γραφούν, με τη συναίνεση όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών, νέα βιβλία

Η ΠΕΘ καταγγέλλει την αντισυνταγματική απόφασή του Υπουργού Παιδείας κ.κ. Γαβρόγλου 89720/Δ1/ 29-5-2017, σύμφωνα με την οποία ενέκρινε “την εκτύπωση και διανομή του διδακτικού υλικού

Από τον Παροναξίας έως τον Δωδώνης Χρυσόστομο και τον «Θρησκευτικό Τουρισμός» η Ορθοδοξία υποκύπτει στον Οικουμενισμό! Και ΟΛΟΙ σχεδόν ακολουθούν!

 

Ο Μητροπολίτης Παροναξίας υποτιμά τον οικουμενιστικό κίνδυνο


Μητροπολίτης Παροναξίας: «Δεν είμαστε οικουμενιστές· η Ορθοδοξία είναι Οικουμενική…» (Βίντεο)


   Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Παροναξίας κ.κ. Καλλίνικος, μιλώντας στο πλήθος των πιστών που συμμετείχε στις λαμπρές θρησκευτικές εκδηλώσεις στον Ιερό Ναό Αγ. Τριάδας στις Λεύκες Πάρου, ανήμερα της εορτής του Αγ. Πνεύματος, εξέφρασε τη σεβάσμια πεποίθησή του για την Οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας.
   Ο κ.κ. Καλλίνικος, διαχώρισε τον τρέχοντα όρο του οικουμενισμού από τον Οικουμενικό χαρακτήρα της Ορθόδοξη Πίστης και τόνισε ότι η Ορθοδοξία δεν υποτάσσεται καθώς είναι Μια και Καθολική αληθινή πίστη.
Παρακολουθήστε σε βίντεο τον ενδιαφέροντα λόγο του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Παροναξίας, όπου μεταξύ άλλων, επισημαίνεται, ο διαφορετικός Λόγος που κομίζει η Εκκλησία και αποτελεί αιτία του αποκλεισμού της από το δημόσιο διάλογο απόλυτα «συμφωνούντων» προσωπικοτήτων που καλούνται συχνά να εκφέρουν γνώμη από δημόσιο βήμα.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ


________________________________________________________________________________

Ὅλοι  μαζί, οἱ Ὀρθόδοξοι μὲ τοὺς Παπικούς, τοὺς Ἰουδαίους κ.λπ. ἔκαναν "ἀξιοθέατο" τὴν Πίστη, γιὰ τὴν προώθηση τῆς Πανθρησκείας!

Συμμετοχή της Ελλαδικής Εκκλησίας στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού SITCON 2017


DSC_0401.jpg


Συμμετείχε για πρώτη φορά στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού SITCON 2017 το οποίον είχε ως γενικό θέμα του: «Θρησκευτικός Τουρισμός και η Σύγχρονη Τουριστική Αγορά» το Συνοδικό Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αντιπροσωπεία η οποία αποτελείτο από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δωδώνης κ. Χρυσόστομο, Πρόεδρο, τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη κ. Σπυρίδωνα Κατραμάδο, Γραμματέα και τον κ. Χρήστο Πετρέα, Μέλος, του ως άνω Συνοδικού Γραφείου.

Το Συνέδριο συν-διοργανώθηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας και το Πανεπιστήμιο SINGIDUNUM, την έναρξη του οποίου κήρυξε ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Σερβίας κ. Ειρηναίος. Ως επίσημοι συμμετείχαν και ομίλησαν ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης της Σερβίας και Υπουργός Εμπορίου και Τουρισμού, εκπρόσωποι της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, της Εβραϊκής και της Μουσουλμανικής Κοινοτήτων της Σερβίας, ο Πρόεδρος, ο Πρύτανης και πολλοί καθηγητές και συγκλητικοί του Πανεπιστημίου, ενώ προσκεκλημένοι ομιλητές προήρχοντο και από τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δωδώνης κ. Χρυσόστομος στον χαιρετισμό του μετέφερε τις ευχές του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου και των μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, και αναφέρθηκε στην ίδρυση του Συνοδικού Γραφείου το 2001, που μεταξύ των άλλων ήταν η επιθυμία της Εκκλησίας της Ελλάδος να διατηρήσει την ιερότητα των Ι. Προσκυνημάτων, Μονών και Μνημείων της χώρας, να εργαστεί για την ανάπτυξη και συστηματική προβολή αυτών εντός και εκτός του Ελληνικού χώρου, και να συμβάλει στην τόνωση της οικονομίας.
Τόνισε ότι η Εκκλησία δεν κρατάει τα Ι. Μνημεία και Προσκυνήματα της διαθέσιμα μόνο για τους πιστούς αλλά ανοικτά και προσβάσιμα σε όλους με απαράβατη προϋπόθεση την τήρηση από μέρους των προσκυνητών και επισκεπτών της κοσμιότητας και ευπρέπειας καθώς και τον σεβασμό προς την ιερότητα των χώρων. Στο τέλος του χαιρετισμού του επέδωσε αναμνηστικά δώρα εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος στον Μακαριώτατο Πατριάρχη Σερβίας, στον Αντιπρόεδρο της Κυβερνήσεως και στον Πρόεδρο του Πανεπιστημίου.
Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Σπυρίδων Κατραμάδος, στην ομιλία του, αναφέρθηκε σε όλες τις δράσεις του Συνοδικού Γραφείου από την ίδρυσή του το 2001, μέχρι και το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων, που έλαβε χώρα τον Νοέμβριο 2016, στην Λεπτοκαρυά Πιερίας, και συνδιοργανώθηκε από την Ι. Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, και μεταξύ των άλλων τόνισε ότι οι Χριστιανοί πιστεύουμε ότι τα προσκυνήματα αποτελούν παγκόσμια κληρονομιά, καταδεικνύουν την προσφορά του Χριστιανισμού στην ανθρωπότητα, στην ιστορία, στην τέχνη και τον πολιτισμό της, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τουριστικής επισκεψιμότητας τις Ιερές Μονές και την ευρύτερη περιοχή των Μετεώρων.
Προσέθεσε ότι η επικοινωνία του επισκέπτη με τα Ι. προσκυνήματα παρέχει πρόταση ποιότητας ζωής, ανοίγει τον ορίζοντα της αιωνιότητας, ενισχύει στις δοκιμασίες, εμπνέει, στηρίζει, εμψυχώνει, ιδιαίτερα στις μέρες αυτές της σύγχυσης και της οικονομικής κρίσης, ανασφάλειας και αβεβαιότητας, παντού σε όλου τον κόσμο. Επανέλαβε το του Οικουμενικού Πατριάρχου κκ. Βαρθολομαίου «υποχρέωσις ιερά της Εκκλησίας τυγχάνει η επιμελημένη διαφύλαξις και εξασφάλισις των στοιχείων της Ιεράς παραδόσεως και της λειτουργικής ζωής ημών». Και ολοκλήρωσε την ομιλία του τονίζοντας ότι οι Χριστιανικές χώρες μπορούν και οφείλουν να γίνουν κέντρα ιεραποστολικής ζωής και κοινωνίας μέσω των προσκυνηματικών περιηγήσεων, και να συντελέσουν κατά το μέτρο του δυνατού και στην υπέρβαση της οικονομικής κρίσης, ενώ παρέχουν μία πρόταση ζωής στον σύγχρονο άνθρωπο, πρόταση που στηρίζεται στις αξίες του Χριστιανικού πνεύματος, την πίστη, την αγάπη, την ανεκτικότητα, την αλληλεγγύη και την ελπίδα.
Ο κ. Χρήστος Πετρέας στην ομιλία του παρουσίασε μεταξύ άλλων και αποτελέσματα διακίνησης προκυνηματικών επισκεπτών από τις ερευνητικές εργασίες που έχουν επιτελεσθεί από διεθνή ινστιτούτα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, επίσης αναφέρθηκε και έδωσε συνοπτικά στοιχεία από τις έρευνες που έχουν υλοποιηθεί με την επιστημονική του υποστήριξη δια του Συνοδικού Γραφείου, σχετικώς με τις δραστηριότητες προσκυνηματικών περιηγήσεων στις διάφορες περιοχές της Ελλάδος, καθώς και στοιχεία από τις μοναστηριακές παραγωγές πρότυπων προϊόντων, εκκλησιαστικών ειδών, υψηλής ποιότητος και αναγνωρισιμότητος.
Μετά την λήξη του Συνεδρίου ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Σερβίας κκ. Ειρηναίος, δεξιώθηκε την Αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος στην ανακαινισμένη Πατριαρχική κατοικία, όπου δόθηκε η ευκαιρία της συνομιλίας και στενώτερης συνεργασίας των δύο αδελφών Εκκλησιών, στα θέματα προσκυνηματών περιηγήσεων.
Η Αντιπροσωπεία, μετά την επίσκεψή της στον μεγαλοπρεπή ναό του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι, θα επιστρέψει την Παρασκευή 9.6.2017 το βράδυ στην Αθήνα.
ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ

Μερικές σκέψεις ως διευκρινίσεις...

  
Μερικὲς σκέψεις ὡς διευκρινίσεις πρὸς ἀποφυγὴ σκανδαλισμοῦ καὶ λάθος συμπερασμάτων

     «...πληρώσατέ μου τὴν χαράν, ἵνα τὸ αὐτὸ φρονῆτε, τὴν αὐτὴν ἀγάπην ἔχοντες, σύμψυχοι, τὸ ἓν φρονοῦντες, μηδὲν κατὰ ἐριθείαν ἢ κενοδοξίαν, ἀλλὰ τῇ ταπεινοφροσύνῃ ἀλλήλους ἡγούμενοι ὑπερέχοντας ἑαυτῶν. μὴ τὰ ἑαυτῶν ἕκαστος σκοπεῖτε, ἀλλὰ καὶ τὰ ἑτέρων ἕκαστος (Φιλιπ. 2, 2-4).

     Τὰ παραπάνω λόγια τοῦ ἀποστόλου τῶν ἐθνῶν, Παύλου, κανόνας ζωῆς τῶν πιστῶν, μᾶς δείχνουν καὶ πῶς πρέπει νὰ συμπορευόμαστε στὴν Εκκλησία καὶ νὰ πολεμοῦμε τὴν ὁποιαδήποτε αἵρεση: Ὡς σύμψυχοι, ὁμόψυχοι, ὁμόφρονες, ἐν ταπεινώσει. Μὲ αὐτὰ τὰ λόγια τοῦ Ἀποστόλου στὸ μυαλὸ καὶ στὴν καρδιά, θέλω νὰ πιστεύω, ὅτι γίνεται καὶ ὁ πόλεμος τῶν ἁπανταχοῦ ἀντιδρούντων καὶ ἀποτειχισμένων ἀνὰ τὸν κόσμο ἐνάντια στὴν μεγαλύτερη αἵρεση τῆς ἱστορίας, τὸν Οἰκουμενισμό.
    Τὸν τελευταῖο καιρὸ ὅμως ἔχει ἀναδυθεῖ ἕνα θέμα ποὺ σκανδαλίζει πολλοὺς πιστοὺς καὶ ὑποτίθεται ὅτι προκαλεῖ προβλήματα στὴν ἑνότητα ἐνάντια στὴν αἵρεση. Τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου. Γράφουν μάλιστα κάποιοι, ἀνάμεσά τους καὶ ὁ π. Παΐσιος Παπαδόπουλος, (τὸν ὁποῖο σέβομαι καὶ θεωρῶ γενναῖο ἀγωνιστὴ γιὰ τὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ), ὅτι κακῶς ἀναδύθηκε αὐτὸ τὸ θέμα. Ἀπὸ αὐτὸ λοιπὸν κινούμενος θέλω καὶ ἐγὼ νὰ ἐκφράσω τὶς σκέψεις μου, ὥστε νὰ συμβάλω, ἂν μπορῶ, στὴν ὁλοκλήρωση τοῦ ζητήματος αὐτοῦ καὶ στὴν ἀποκλειστικὴ συνέχιση τοῦ ἀγῶνος ἐνάντια στὴν αἵρεση.
   Τὸ θέμα δὲν εἶναι τὸ ἡμερολόγιο, ἀλλὰ ἀκριβῶς αὐτὴ ἡ συμψυχία, ἡ ὁμοψυχία καὶ ἡ ὁμοδοξία τοῦ Παύλου. Δὲν μπορεῖ νὰ γίνει θεάρεστος ἀγῶνας χωρὶς αὐτὰ τὰ στοιχεῖα. Τὸ ἡμερολόγιο δὲν ἀποτελεῖ πρόβλημα συμπόρευσης καὶ ὁμοψυχίας, διότι ἔχει ἀποδειχθεῖ, ὅτι καὶ πιστοὶ τοῦ πατρώου/παλαιοῦ (π.χ. Ἁγιορεῖτες) καὶ πιστοὶ τοῦ νέου συμπορεύονται ἐν ὁμονοίᾳ, χωρὶς ἀναθεματισμούς, χωρὶς ἀκυρώσεις μυστηρίων «μηδὲν κατὰ ἐριθείαν ἢ κενοδοξίαν, ἀλλὰ τῇ ταπεινοφροσύνῃ ἀλλήλους ἡγούμενοι ὑπερέχοντας ἑαυτῶν» μὲ κοινὸ σημεῖο τὴν καταπολέμηση τῆς αἱρέσεως καὶ ἀφήνοντας τὴν ἀποκατάσταση τῆς ἡμερολογιακῆς τάξεως -μετὰ τὴν ἧττα τῆς αἱρέσεως, ποὺ ἀποτελεῖ καὶ τὸ μεῖζον θέμα.
    Τὸ πρόβλημα τὸ προκαλοῦν, ὅσοι χρησιμοποιοῦν δολίως τὸν θεάρεστο αὐτὸν ἀγῶνα ὡς πεδίον ἁλιείας πιστῶν καὶ μεγέθυνσης τοῦ ποιμνίου τους, χρησιμοποιώντας στὴν ἀρχὴ χαρακτηρισμοὺς «ἀδελφὲ κλπ.» καὶ μετὰ θέτοντας διλήμματα καταδικαστικοῦ χαρακτῆρα, ἐκμεταλευόμενοι τὴν δυσκολία καὶ τὰ ποιμαντικὰ προβλήματα ποὺ ἐπιφέρει ἕνας τέτοιος ἀγῶνας. Διαβάσαμε στὸ ἱστολόγιο «ἐν τούτῳ νίκα» τὸ ἑξῆς σχόλιο πάνω στὸ κείμενο τοῦ π. Παϊσίου:
    

9 Ιουνίου: του αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας

    Σήμερα, με την αίρεση του οικουμενισμού, θα μείνουμε αδρανείς παρατηρητές ή θα αντιδράσουμε όπως ο αγ. Κύριλλος, που έκανε πράξη τον ΙΕ' κανόνα της πρωτοδευτέρας συνόδου; 



«Ορθοδοξία»


Ο άγιος Κύριλλος αγωνίστηκε για την υπεράσπιση της ορθοδοξίας εναντίον της αιρέσεως του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Νεστορίου,ο οποίος αρνούνταν την θεία φύση του Χριστού και ονόμαζε την Παναγία “Χριστοτόκο” αντί για “Θεοτόκο” (πίστευε ότι η Παναγία γέννησε την ανθρώπινη υπόσταση του Χριστού και όχι την θεϊκή).
Στα συγγράμματά του ,ο αγ.Κύριλλος, εξέφρασε την πίστη της εκκλησίας στην αληθινή σάρκωση του Θεού Λόγου και την τέλεια ένωση της θείας και ανθρώπινης φύσης.

Όταν ο Νεστόριος άρχισε να κηρύττει δημόσια τις αιρετικές του θέσεις, πολλοί λαϊκοί και κληρικοί διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με αυτόν.
Η διακοπή αυτή έγινε προ συνοδικής κρίσεως και καταδίκης του Νεστορίου και είχε σαν αποτέλεσμα την καθαίρεση των κληρικών.

Ο αγ.Κύριλλος όχι μόνον δεν αναγνώρισε τις ποινές που επέβαλε ο Νεστόριος αλλά επαίνεσε τους κληρικούς ως ομολογητές της πίστεως και τους προέτρεψε να συνεχίσουν την ακοινωνησία με τον αιρετικό πατριάρχη κρατώντας την πίστη τους:
“τοις δε των κληρικών ή λαϊκών δια την ορθήν πίστην κεχωρισμένοις ή καθαιρεθείσι παρ'αυτού ,κοινωνούμεν ημείς,ου την εκείνου κυρούντες άδικον ψήφον,επαινούντες δε μάλλον τους πεπονθότας,κακείνο λεγοντες αυτοίς· ει ονειδίζεσθε εν Κυρίω,μακάριοι,ότι το της δυνάμεως και του Θεού Πνεύμα εις υμάς αναπέπαυται” .

Ο αγ.Κύριλλος συγκάλεσε σύνοδο των επισκόπων της Αιγύπτου που συνέταξε έκθεση του χριστολογικού δόγματος,ακολουθούμενη απ'τους δώδεκα αναθεματισμούς των προτάσεων του Νεστορίου.
Στην γ' οικουμενκή σύνοδο που έγινε στην Έφεσο το 431, διακηρύχθηκε η
νομιμότητα του όρου '“Θεοτόκος” και καθαιρέθηκε ο Νεστόριος ο οποίος και εξορίσθηκε στη Λιβύη.

Ο λαός,ευαισθητοποιημένος στα θέματα της πίστεως, υποδέχθηκε θριαμβευτικά τον αγ. Κύριλλο επευφημώντας την αγία Σύνοδο και δοξάζοντας τον Θεό.

Σήμερα, αντιμέτωποι με την αίρεση του οικουμενισμού,
θα μείνουμε αδρανείς παρατηρητές των αλλεπάλληλων προκλήσεων του πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως που απαιτεί να εμπεδωθούν οι αποφάσεις της Κρήτης
ή θα αντιδράσουμε υπακούοντας στις υποδείξεις του αγ.Κυρίλλου έχοντας ως πρότυπο τους λαϊκούς και κληρικούς στην εποχή του αγίου που έκαναν πράξη τον ΙΕ'κανόνα της πρωτοδευτέρας συνόδου;

Ορθοδοξία

Κ. Διαθήκη: "Αισχρόν εστι και λέγειν"! --Για τους γάμους των ομοφύλων οι αδελφές "εκκλησίες" των Οικουμενιστών

  και όσων τους μνημονεύουν: "Καλόν εστί και πράττειν· και ευλογημένον"!!!


Η εκκλησία της Σκωτίας επέτρεψε θρησκευτικούς γάμους μεταξύ ομοφύλων





Η Σκωτσέζικη Επισκοπική Εκκλησία ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα επιτρέψει θρησκευτικούς γάμους μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου.
Πρόκειται για το πρώτο τμήμα του αγγλικανικού χριστιανισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο το οποίο επιτρέπει την ένωση ομοφύλων με τα δεσμά του γάμου.
politis.com.cy
Πηγή 

Ο τρόμος της παγκόσμιας δικτατορίας!


Ὀντάριο: Νόμος ἀφαιρεῖ τὴν ἐπιμέλεια τῶν παιδιῶν ἀπὸ γονεῖς πού ἀντιτίθενται στὴν «ἐπιλογὴ τοῦ φύλου τους»!


Φωτο: Ὁ πρωθυπουργὸς τοῦ Καναδᾶ στὸ gay pride τοῦ Vancouver
Ἀποκλειστική Μετάφραση: Ρωμαίικο Ὁδοιπορικό

    ἐπαρχία Ὀντάριο τοῦ Καναδά ἔχει ἐγκρίνει νομοθεσία ποὺ ἐπιτρέπει στὴν κυβέρνηση νὰ «κατάσχει» παιδιὰ ἀπὸ οἰκογένειες ποὺ ἀρνοῦνται νὰ δεχτοῦν τὴν ἐπιλεγόμενη "ταυτότητα φύλου" ἢ "ἔκφραση φύλου" τοῦ παιδιοῦ τους. Ὁ λεγόμενος «Νόμος γιὰ τὴ στήριξη τῶν παιδιῶν, τῶν νέων καὶ τῶν οἰκογενειῶν» τοῦ 2017 ἐγκρίθηκε μὲ ψηφοφορία 63 ἔναντι 23, σύμφωνα μὲ τὸ The Christian Times.

Διαπιστώθηκαν “μη σύννομες διαχειριστικές πρακτικές” και “μη σύννομες δαπάνες”!



Στον Εισαγγελέα Μεσολογγίου διαβιβάστηκε το πόρισμα για τον οικονομικό έλεγχο στην Μητρόπολη Αιτωλίας


Πολλά δυσμενή σχόλια και αντιδράσεις προκάλεσε το πόρισμα ελέγχου από επιθεωρητές του Υπουργείου Οικονομικών στην Μητρόπολη Αιτωλίας & Ακαρνανίας. Το πόρισμα, που δημοσιοποίησε το protothema.gr, περιγράφει «ότι η εν γένει διαχείριση της Ιεράς Μητρόπολης Αιτωλίας και Ακαρνανίας ασκούνταν, καθ’ όλη τη διάρκεια της υπό έλεγχο περιόδου, με

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΠΡΩΤΕΙΟΜΑΝΟΥΣ


Του κ. Γεωργίου Ιωάννου Καραλή,
Διδάκτορος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Γένοβας

Ερώτησις  δευτέρα  (ΠΡΩΤΕΙΟΜΑΝΟΥΣ): Η φύση είναι εξαναγκαστική. Σε αναγκάζει να είσαι έτσι όπως αυτή θέλει και δεν αφήνει κανένα περιθώριο ελευθερίας. Όλοι είμαστε αναγκασμένοι να είμαστε άνθρωποι (φύση) και άτομα (κλειστά υποκείμενα στην φύση τους). Κανένας δεν μας ρώτησε προσωπικά, αν θέλουμε να υπάρξουμε και να είμαστε ελεύθεροι. Ήρθαμε φυσικά στη ύπαρξη χωρίς την δική μας προσωπική βούληση και όμως χωρίς την δική μας συγκατάθεση σαν πρόσωπα που είμαστε εκφράζουμε αυτή την ελευθερία είτε το θέλουμε, είτε όχι. Εδώ καταλαβαίνουμε απόλυτα ότι η ελευθερία δεν αναφέρεται στην βούληση, δεν είναι ένα δευτερογενές (σε σχέση με την ύπαρξη) ιδίωμα του ανθρώπου (η ικανότητά του να εκλέγει, αφού πρώτα υπάρχει). Η ελευθερία ανήκει στο πρόσωπο δηλαδή στον τρόπο ύπαρξης της φύσεως. Έτσι η ελευθερία ταυτίζεται με την αφετηριακή δυνατότητα της ύπαρξης να γίνεται αδιάκοπα, να πραγματοποιείται ως προσωπική σχέση. Η αφετηρία αυτής της κατανόησης είναι καθαρά θεολογική, γιατί ο Χριστιανικός Θεός είναι πρόσωπο και αυτό σημαίνει ότι δεν είναι υποταγμένος σε καμμιά αναγκαιότητα. Κατά συνέπεια ο Θεός δεν είναι αναγκασμένος να είναι Θεός από την φύση Του, γιατί ο ίδιος σαν πρόσωπο, ελεύθερο πια από κάθε αναγκαιότητα και προκαθορισμό, υποστασιάζει, κάνει υποστάσεις το είναι Του, γεννώντας αϊδίως τον Υιό και εκπορεύοντας το Πνεύμα το Άγιον. Για μένα αυτό που είναι ο Θεός καθορίζεται από την προσωπική ελευθερία του Πατρός και υπάρχει ως γεγονός ελευθερίας, δηλαδή κοινωνίας προσωπικών υποστάσεων. Ο Πατήρ είναι αυτός που βεβαιώνει ελεύθερα την θέλησή Του να υπάρχει, γεννώντας τον Υιό και εκπορεύοντας το Πνεύμα το Άγιον. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η ουσία αναιρείται η διαψεύδεται ως κοινός λόγος προσδιοριστικός των ομοειδών υποστάσεων. Εκείνο που αναιρείται είναι να ταυτίσουμε τον κοινό λόγο, τον προσδιορισμό των ομοειδών υποστάσεων, με το είναι καθευατό. Η ουσία συνάγεται ως προσδιορισμός της ομοείδειας των υποστάσεων. Αν αυτό αληθεύει τότε και εμείς οι άνθρωποι δεν είμαστε υποταγμένοι σε καμμιά αναγκαιότητα, αλλά ελεύθεροι. Γιατί με την πτώση καταδικαστήκαμε να είμαστε σκλάβοι της φύσεως και να συμπεριφερόμαστε σαν υποκείμενα κλειστά στον εαυτό τους και απομονωμένα στην φύση τους, χωρίς να έχουμε καμμιά ανάγκη να αγαπήσουμε και επικοινωνήσουμε ο ένας με τον άλλο. Κατά συνέπεια ο κάθε άνθρωπος καλείται να μεταμορφωθεί από άτομο σε πρόσωπο. Από κλειστό ον μέσα σε μία φύση, αδύνατο να επικοινωνήσει με τους άλλους, να γίνει πρόσωπο, δηλαδή ον ελεύθερο από την φύση του και προσανατολισμένο στον Θεό και στους άλλους. Πρέπει πάση θυσία να ελευθερωθούμε από την σκλαβιά της φύσεως και να γίνουμε όλοι πρόσωπα, για να δημιουργήσουμε την εκκλησία, δηλαδή την κοινωνία των προσώπων, ελεύθερα πια από τα δεσμά της φύσεως και άλλους εξαναγκασμούς, όπως κοινή πίστη και τα παρόμοια. Ο τοπικός και καθολικός πρώτος είναι αυτοί που εγγυώνται αυτή την μεταμόρφωση, γιατί και αυτοί προσπαθούν να γίνουν πρόσωπα. Δεν θα μπορέσει να υπάρξει ενότης και πρόσωπο χωρίς αυτή την εγγύηση του πρώτου. Χωρίς τον Πατέρα που είναι ο πρώτος δεν θα υπήρχε ούτε ο Υιός ούτε το Πνεύμα, μα και ούτε η κοινή ουσία, η οποία και αυτή πηγάζει από το πρόσωπο του πρώτου. Γι’ αυτό και ο Πατήρ καλείται από τους Πατέρες “πηγαία θεότης» . Με αυτή μας την προσ­πάθεια, όπως βλέπεις δεν προσ­παθούμε να καταργήσουμε τους Πατέρες, αλλά να δώσουμε απάντηση στην σημερινή κοινωνία, η οποία ασχολείται πολύ με την έννοια της ελευθερίας. Η απάντηση βέβαια δεν μπορεί να είναι νοησιαρχική, αλλά εμπειρική. Στο βαθμό που γινόμαστε πρόσωπα και υπακούουμε στον πρώτο, όπως έκανε ο Χριστός υπακούοντας στον Πατέρα, τόσο πιο πολύ εκφράζουμε την όντως ζωή και δίνουμε απάντηση σε δύσκολα οντολογικά προβλήματα.

Απάντησις ορθοδόξου. Θα ήθελα να πω ότι όταν ισχυριζόμαστε κάτι θα πρέπει να το αναλύουμε πρώτα και να το εξετάζουμε πολύ προσεκτικά, για να μη γίνει ένα θεωρητικό κατασκεύασμα του μυαλού μας που εξωτερικά μεν φαίνεται πολύ ελκυστικό, αλλά δεν μπορεί να σταθεί στα πόδια του με την πρώτη εξέταση. Εσύ είσαι

Ο άγιος Κύριλλος Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας



Ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου, Ἀρχιεπισκόπου Ἀλεξανδρείας, τιμᾶται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία στὶς 18 Ἰανουαρίου, ὅπου καὶ ὁ Βίος του. Στὸν Κώδικα 227 Πετρουπόλεως κατὰ τὴν 9η Ἰουνίου σημειώνεται ἡ «μνήμη ἀνακομιδῆς τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου». Κατὰ τὴν ἡμέρα αὐτὴ τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου ἀναφέρονται τὰ ἀκόλουθα δίστιχα:

«Κύριλλον ὑμνῶ τοῦ Κυρίου μου φίλον
καὶ Κυρίας πρόμαχον Ἀειπαρθένου».

«Θανὼν Κύριλλος τῆς Ἀλεξάνδρου Πάπαςπρὸς Κύριον μετῆλθε πάντων Κυρίων».


Ἀπολυτίκιον.
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς κῦρος οὐράνιον, θεολογία ἡ σή, βραβεύει ἐν Πνεύματι, τῇ Ἐκκλησίᾳ Χριστοῦ, τὴν χάριν τὴν ἔνθεον· σὺ γὰρ καθυπογράψας τῆς Τριάδος τὴν δόξαν, μύστης τῆς Θεοτόκου, καὶ ὑπέρμαχος ὤφθης, παρ’ ἧς λαμπρῶς δεδόξασαι, Ἱεράρχα Κύριλλε.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον.
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Τῇ σοφίᾳ τῇ θείᾳ καλλωπιζόμενος, τῆς Συνόδου τῆς τρίτης ἐδείχθης ἔξαρχος, καὶ καθεῖλες τὸν δεινὸν Πάτερ Νεστόριον, καὶ Θεοτόκον τὴν Ἁγνήν, ἀνεκήρυξας λαμπρῶς, ὦ Κύριλλε Ἱεράρχα, Ἀλεξανδρέων ἡ δόξα, τῆς Ἐκκλησίας ὁ διδάσκαλος.


Κοντάκιον.
Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Τὰς τῶν αἱρέσεων πλοκὰς διαρρήξας, ἐν τῇ δυνάμει τοῦ Χριστοῦ θείοις λόγοις, τὴν Ἐκκλησίαν Κύριλλε ἐπλούτισας, πάντα τὰ ζιζάνια, Νεστορίου ἐκκόψας· ὅθεν καὶ παρίστασαι, σὺν Ἀγγέλων χορείαις, Χριστῷ πρεσβεύων μάκαρ ἐκτενῶς, πᾶσι πταισμάτων, δωρήσασθαι ἄφεσιν.

Ἕτερον Κοντάκιον.
Ἦχος πλ. β’. Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν.
Ἄβυσσον ἡμῖν, δογμάτων θεολογίας, ἔβλυσας σαφῶς, ἐκ τῶν πηγῶν τοῦ Σωτῆρος, τὰς αἱρέσεις κατακλύζουσαν μακάριε, καὶ τὸ ποίμνιον ἀλώβητον, τρικυμίαις διασώζουσαν· τῶν περάτων καὶ γὰρ Ὅσιε, ὑπάρχεις καθηγητής, ὡς τὰ θεῖα σοφῶν.


Μεγαλυνάριον.
Ρήτωρ εὐσεβείας ἀναδειχθείς, δογμάτων τὸν λόγον, θεηγόρως διατρανοῖς, καὶ τὴν τοῦ Σωτῆρος, πανάφθορον Μητέρα, κηρύττεις Θεοτόκον, πάνσοφε Κύριλλε.