Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Στο αποστακτήριο της υποκρισίας


Του κ. Ιωάννου Ρίζου





 Μετὰ λίγες ὧρες, τὸ ἀνάρτησε καὶ πάλι ἐδῶ!


Έκανα τρείς  μέρες για συνέλθω από την πικρή απογοήτευση που μου προκάλεσε η πρόσφατη απάντηση του π. Σεραφείμ Ζήση προς τον κ. Τσακίρογλου,  στην οποία παρεμπιπτόντως έριξε και εναντίον μου τα βέλη του.
Αποφάνθηκε ότι τα επιχειρήματα μου στην υπόθεση του συλλείτουργου π. Θεοδώρου και του Επισκόπου κ. Λογγίνου αποστάχθηκαν, εξατμίστηκαν και κατάντησαν ένα «ίζημα», ένα κατακάθι.
Ήλπιζα ειλικρινά στον π. Σεραφείμ.
Εξεπλάγην από την υπεροψία και  την οίηση που όσο κι αν ευσχημόνως προσπάθησε να αποκρύψει ότι τον διακατέχει,  τελικά αποδείχτηκε φαρδιά πλατιά.
Και δυστυχώς το χειρότερο είναι ότι αποδείχτηκε πως οι πρόσφατες απαντήσεις του, που τις εξέλαβα   χαρούμενος ως δείγμα καλοπροαίρετου, φιλόπονου  και ταπεινού ανθρώπου, οφείλονταν στη προσπάθεια του να προστατέψει όπως-όπως, το διαβληθέν κύρος του και το κύρος των προσώπων που εκφράζει, και όχι να διαφωτίσει με την αλήθεια τους αναγνώστες. Γιατί, όπως θα αποδείξω παρακάτω, στους αναγνώστες επεφύλαξε την παραποίηση της αλήθειας,  δηλαδή το ψέμα και την υποκρισία.

Δολιότητα Πρώτη.
Ο π. Σεραφείμ συνεχίζει να θριαμβολογεί επειδή στο συλλείτουργο του π. Θεοδώρου Ζήση με τον Επίσκοπο Λογγίνο δεν μνημονεύτηκαν οι 14 Προκαθήμενοι της Ορθοδοξίας αλλά μόνο ένας, ο Προκαθήμενος της Ουκρανικής Εκκλησίας κ. Ονούφριος.
Την παραδοχή εκ μέρους μου ότι έγινε μνημόνευση μόνο ενός αντί όλων όπως από άγνοια έγραψα (και ζήτησα επτάκις συγγνώμη για αυτό) το θεωρεί «εξάτμιση των επιχειρημάτων» μου, σε βαθμό που να μη μένει κάτι άλλο από το σχετικό άρθρο μου παρά  ένα «ίζημα», ένα κατακάθι δηλαδή.
Εδώ ο π. Σεραφείμ κάνει ότι δεν καταλαβαίνει. Λές και το ζήτημα των επιχειρημάτων στο άρθρο μου αφορούσε  το πόσοι ήταν οι μνημονευόμενοι κι όχι το αν οι πολλοί ή ο ένας  μνημονευθείς ήταν κοινωνούντες  με την αίρεση.

Δολιότητα δεύτερη.
Ο Επίσκοπος Λογγίνος λοιπόν μνημονεύει τον Προκαθήμενο Ουκρανίας Μητροπολίτη Ονούφριο και  έχει εκκλησιαστική κοινωνία  με την Τοπική Σύνοδο της Ουκρανίας.
Τόσο ο κ. Ονούφριος όσο και η Τοπική Σύνοδος, αποδέχτηκαν την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου, εφαρμόζουν τις αποφάσεις της και έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με τον  «ορθοτομούντα τον λόγο της αληθείας»  οικουμενιστή πατριάρχη Μόσχας κ. Κύριλλο, και μάλιστα συμπροσευχήθηκαν με Μουσουλμάνους και άλλους «πολύχρωμους αδελφούς» σε πρόσφατη τελετή όπως απέδειξαν οι φωτογραφίες του κ. Τσακίρογλου.
Τα παραπάνω δεδομένα είναι συγκλονιστικό  ότι δεν ανησυχούν τον ακραιφνή και ακριβέστατο κατά τα άλλα π. Σεραφείμ !
Μη θεωρώντας λοιπόν ο π. Σεραφείμ ως συγκοινωνούντα με την αίρεση τον  μητροπολίτη Κιέβου κ. Ονούφριο, θεωρεί   αθώο και τον  κ. Λογγίνο που τον μνημονεύει. Μάλιστα ο π. Θεόδωρος θεωρεί ότι το έργο του κ. Λογγίνου ανώτερο του έργου του Μεγάλου Βασιλείου! (εδώ).   Τὸ ἀνάρτησε πάλι ἐδῶ!


Ἀναρτοῦμε ἀπὸ τὸ τὸ βίντεο, ποὺ ἡ ἀντικειμενικὴ
"Κατάνυξη"  τὸ ἔχει ...ἀφαιρέσει!

Όμως, σε τι λοιπόν διαφέρει ο κ. Ονούφριος από τους άλλους Επισκόπους της Ελλάδικής Εκκλησίας οι οποίοι έπραξαν τα ίδια με τον κ. Ονούφριο αλλά ονομάζονται οικουμενιστές και αιρετικοί από τον π. Σεραφείμ και π. Θεόδωρο;
Αν αθωώνεται ο κ. Ονούφριος γιατί να μην αθωωθούν και οι ελλαδίτες επίσκοποι αφού για τους ίδιους λόγους κατηγορούνται και οι μεν και οι δε, αλλά αντιθέτως οι ελλαδίτες «υπόκεινται στην διακοπή της μνημονεύσεως του ονόματος τους στις ιερές ακολουθίες» σύμφωνα με τον π. Θεόδωρο Ζήση; (Πρωτοπρ. Θεοδώρου Ζήση, «Δεν είναι σχίσμα η Αποτείχιση», σ. 45).
Στρατηγική άλλων μέτρων στην Ουκρανία και στρατηγική άλλων  σταθμών στην Ελλάδα λοιπόν ή για να το πούμε αλλιώς, πονηροί οι σχεδιασμοί τους.

Δολιότητα τρίτη.
Επειδή λοιπόν υπάρχουν αρνητικά δεδομένα για τον κ. Ονούφριο και υπάρχει ο κίνδυνος ηχηρής κατάρρευσης της «ομολογιακής αποτειχίσεως» του π. Θεοδώρου, ο π. Σεραφείμ μεταφέρει άρον-άρον την υπερασπιστική του γραμμή στην οικονομία, επιδεικνύοντας μια θέση του αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου, την οποία όπως λέει «την προσπέρασα αφώνως». Γράφει ο π. Σεραφείμ:
«Ἡ θέση τοῦ Ὁσίου Θεοδώρου ἐν προκειμένῳ, καὶ πέραν τῶν λεπτομερειῶν τὶς ὁποῖες θὰ ἀναπτύξουμε σὲ ἄλλη συνάφεια, εἶναι ὅτι δὲν ὑπάρχει πάντοτε μολυσμὸς «ἔμμεσος»«ἁλυσιδωτὸς»«συγκοινωνιακός», ὅταν δηλαδὴ ὁ Ἐπίσκοπος ὁ μνημονεύων τὸν αἱρετικὸ προϊστάμενό του γιὰ λόγους φόβου, εἶναι κατὰ τὰ λοιπὰ καθ΄ ὁμολογίαν καὶ μετὰ παρρησίας Ὀρθόδοξος. Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης εἶναι λοιπὸν ἐκεῖνος ποὺ μὲ κριτήριο τὸ φρόνημα τοῦ μνημονεύοντος καταρρίπτει τὴν ἀπόλυτη (ἄνευ ἐξαιρέσεως) ἰσχὺ τῆς ἀρχῆς τῶν «συγκοινωνούντων δοχείων»… Ποιός; Ὁ Ὅσιος Θεόδωρος(!), γεγονὸς ποὺ –θὰ μποροῦσα νὰ πῶ ἀποκρύπτεται ἐπιμελῶς ἀπὸ κάποιους Ὀρθοδόξους ἀγωνιστὲς ποὺ γνωρίζουν τὴν συγκεκριμένη θέση του».
Αυτό όμως θα μπορούσαν να το επικαλεστούν όλοι οι επίσκοποι της ελλαδικής Εκκλησίας και να αθωωθούν από τις κατηγορίες! Και γιατί ο π. Θεόδωρος και Σεραφείμ επιφυλάσσουν αυτό το αθωωτικό ελαφρυντικό μόνο για τον κ. Ονούφριο κι όχι για όλους τους ελλαδίτες επισκόπους; Μήπως για λόγους που δεν αφορούν την Αλήθεια και την Πίστη αλλά που αφορούν μόνο το προσωπικό τους αύριο;
Επί της ουσίας όμως της πραγματικής θέσεως του αγίου Θεοδώρου κι όχι της παραποιημένης που εμφανίζει γιατί έτσι βολεύει τον π. Σεραφείμ, ο αναγνώστης καλείται να διαβάσει (εδώ) την απάντηση του κ. Τσακίρογλου στο θέμα για να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια.

Δολιότητα τέταρτη.
Ο π. Σεραφείμ παραποιεί και στρεβλώνει την εικόνα του αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας παρουσιάζοντας τον ως άκαμπτο υπερασπιστή της οικονομίας, αναπαράγοντας τον λόγο του αγίου: «ὑπάρχει ἀκρίβεια ἡ ὁποία βλάπτει».
 Εδώ ο π. Σεραφείμ εφαρμόζει ακριβώς την μέθοδο που εφαρμόζουν οι οικουμενιστές. Απομονώνει δηλαδή μια φράση του αγίου και την αναγάγει ως υπεροχικό γενικό κανόνα αλλοιώνοντας  την αληθινή εικόνα.
Με τον απαράδεκτο και γενικευμένο τρόπο  που παρουσιάζει τη ρήση του αγίου ο π. Σεραφείμ θα μπορούσε σε μία νύχτα να γκρεμίσει ολόκληρο το οικοδόμημα  της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Και ποιος θα μας πει, ποια είναι η οικονομία που βλάπτει σε κάθε περίσταση εκτός από τους ίδιους τους αγίους Πατέρες; (Λόγω του όγκου του θέματος θα αναφερθώ προσεχώς σχετικά με την οικονομία των αγίων Πατέρων)
Το αν ο άγιος Κύριλλος προέκρινε την οικονομία μόνο για ένα διάστημα λίγων εβδομάδων, μετά το πέρας των οποίων απείλησε με αναθεματισμό τον Νεστόριο και τους οπαδούς του, το αν ο άγιος  επαινούσε τον λαό της Κωνσταντινούπολης γιατί βγήκε έξω από τον πατριαρχικό ναό που παρουσιάστηκαν οι Νεστοριανές κακοδοξίες και δεν ξαναπατούσαν στους ναούς των φιλο-Νεστοριανών, ο π. Σεραφείμ το αποκρύπτει, όχι μόνο προσβάλλοντας την αλήθεια και το πρόσωπο του αγίου, αλλά προβάλλοντας ψευδή συμπεράσματα δηλαδή ψευδείς διδασκαλίες.

Δολιότητα πέμπτη.
Αναφέρει ο π. Σεραφείμ ως  παράδειγμα  οικονομίας  το ότι ο ορθοδόξου φρονήματος (ως προς το Φιλιόκβε), Πάπας Ιωάννης ο  Η΄, προτίμησε να επιδείξει οικονομία κι όχι να αναθεματίσει τους Δυτικούς που προωθούσαν την εισαγωγή του Φιλιόκβε στο Σύμβολο.
Μαύρη φτώχια έπεσε στα επιχειρήματα σας π. Σεραφείμ για να εξαναγκάζεστε να καταλήξετε στην άγρια Δύση για να συλλέξετε δια του μικροσκοπίου ένα παράδειγμα οικονομίας! Κατ΄ αρχάς το ορθόδοξο φρόνημα του Πάπα Ιωάννου δεν αποδεικνύεται απλώς και μόνο επειδή αρνήθηκε την προσθήκη του Φιλιόκβε, γιατί στην επιστολή που δημοσιεύει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης (και αναφέρετε κι εσείς) ο Πάπας Ιωάννης   «δὲν μνημονεύει τὴν ἀνάγκη νὰ καταδικασθοῦν ἐκεῖνοι ποὺ εἴτε προσθέτουν εἴτε ἀφαιροῦν ἀπὸ τὸ Σύμβολο». Αυτή η θέση όμως αντίκειται στις αποφάσεις όλων των Οικουμενικών Συνόδων της Ανατολικής Εκκλησίας που απαγορεύουν κάθε προσθήκη!
Στη Δύση λοιπόν, «τὸ Φιλιόκβε (καταδικασμένο ἀπὸ τὴν 8η Οἰκ. Σύνοδο) διδασκόταν μὲν σὲ κάποια μέρη, ἀλλὰ  δὲν εἶχε προστεθεῖ ἐπισήμως στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως»  γράφει ο π. Σεραφείμ, και η στάση του Πάπα Ιωάννη ήταν «οικονομική» ως προς τους υποστηρικτές του Φιλιόκβε.
Εφόσον το Φιλιόκβε διδάσκονταν σποραδικά σε κάποια μέρη και δεν είχε γίνει αποδεκτό επισήμως με Σύνοδο, καλώς δεν υιοθετήθηκαν αφορισμοί και αναθεματισμοί. Σε αυτό το γεγονός ο π. Σεραφείμ βλέπει πλήρη και επαρκή αντιστοιχία με την δια Πανορθόδοξης Συνόδου αποδοχής όλων των αιρέσεων ως Εκκλησιών στο Κολυμπάρι, ώστε όπως ενήργησε ο Πάπας τότε, να ενεργήσουμε κι εμείς τώρα!
Αν αυτά είναι τα παραπληγικά παραδείγματα και οι παραπλανητικές αποδείξεις  που θα μας παρουσιάσετε στην Ημερίδα σας πάτερ, να μας το πείτε να πάψουμε να διαβάζουμε.
Κι αν  αυτά είναι τα επιχειρήματα σας, είμαι βέβαιος ότι θα έχετε μεγάλη επιτυχία.  Θα γεμίσουν τα λεωφορεία και η αίθουσα σας  από θαμώνες των ενοριών!
Άλλωστε η αλήθεια αρέσει σε πάρα πολύ λίγους, ενώ το ψέμα σε πολλούς. 
Αυτά είναι  το πραγματικό ίζημα π. Σεραφείμ,  κι όχι αν μνημονεύτηκαν 14, 7, ή ένας Προκαθήμενοι στην επίμαχη Θ. Λειτουργία.

13 σχόλια:

  1. Ανώνυμος24/5/18, 4:46 π.μ.

    Απο τετοιους διαλογους βγαινουν χρησιμα και οφελιμα συμπερασματα. Ειρηνη υμιν. Λ.Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/5/18, 8:29 π.μ.

    Κύριε Ρίζο,συγκλονιστικά τα στοιχεία που μας αναφέρετε!

    Και συνειδητοποιώ πλέον ότι ο π.Σεραφείμ μελετάει την πατρολογία μέρα-νύχτα,συλλέγοντας περιπτώσεις "οικονομίας",για να κατοχυρώσει την ΕΝΟΧΗ οικονομία που κάνουν,παραμένοντας σε κοινωνία με τους μνημονεύοντες τους οικουμενιστές.

    Αδιαμφησβήτητα λοιπόν,ο π.Σεραφείμ έχει μπει στον δρόμο του ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΜΟΥ.

    Ο οικονομισμός είναι η αίρεση που δύναται να "κατοχυρώσει" πολλές ανομίες εν ονόματι της οικονομίας.

    Οι ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΤΕΣ αρνούνται να εφαρμόσουν τους ιερούς κανόνες του Πηδαλίου,κόβοντας και ράβοντας συμπεράσματα από μεμονωμένες περιπτώσεις οικονομίας που έκαναν οι Άγιοι.

    Σύνελθε π.Σεραφείμ!Στα αριστερά σου ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ και στα δεξιά σου ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΜΟΣ!Προχώρα ίσια και σήκωσε τον σταυρό σου ως ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευφιέστατη η εφεύρεση του όρου "ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΜΟΣ" αγαπητέ σχολιαστά.
    Εύστοχη και πλήρης νοήματος.
    Άν θέλετε στείλτε στο email μου το όνομα σας, έτσι ώστε να γνωρίζουμε και να αναφέρουμε-για λόγους δικαιοσύνης-την πατρότητα του όρου.
    Ιω.Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/5/18, 3:08 μ.μ.

      Τί σημασία έχει καλέ μου κύριε Ρίζο η πατρότητα του όρου! Είναι πολύ θλιβερό το ότι εκλεκτοί αγωνιστές της ορθοδοξίας έχουνε δυστυχώς παρασυρθεί στον Οικονομισμό!

      Την αίρεση που δικαιολογεί τα αδικαιολόγητά μας,καλύπτει τις ανομίες μας,και αυτό που προσφέρει ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ είναι: πολύτιμη ΒΟΗΘΕΙΑ στους οικουμενιστές στο να ελέγξουν και να κατευθύνουν όσους δυσαρεστούνται με τον Οικουμενισμό,αλλά και να τους κρατούν και αυτούς κοινωνούς στον Οικουμενισμό.

      Η ΠΡΑΞΗ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΜΟΥ!
      (Για όσους έχουνε χαθεί κάπου μέσα στις θεωρίες!)

      Διαγραφή
  4. ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ24/5/18, 9:34 π.μ.

    Οικονομισμος αχρικαιρισμος και ονομακρυπτισμος. Τρεις νέες εμφανιζόμενες αιρέσεις. Και μετά καταδικάζουν την Μεταπατερικη Θεολογία του Βόλου!!!Που είναι ο κ. Μαρκας να μας τα ξαναθυμισει; Συνέλθετε επιτέλους από την πανεπιστημιακή σας οιηση σεβαστοί πατέρες και μην μιμεισθε τον Βαρλαάμ τον Καλαβρο αλλά τον Αγ.Γρηγοριο τον Παλαμά. Ανατρέξτε σε δικές σας πρότερες διδασκαλίες και θα τα θυμηθείτε. Κύριε Ρίζο ο Θεός να σας ευλογεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/5/18, 3:50 μ.μ.

      Ο Οικονομισμός είναι αίρεση!

      Ο αχρικαιρισμός είναι παράταση στην αμετανοησία μας.

      Ο ονομακρυπτισμός είναι νομίζω θέμα άσχετο με το σημερινό.

      Διαγραφή
  5. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ24/5/18, 10:31 π.μ.

    όποιος αγαπάει το πλησίον του ως αδερφό του,να τον αγκαλιάσει πρώτα και μετά να έρθει στο συνέδριο και να λάβει τον λόγο του,για τα επιχειρήματά του, για τους παρευρισκομένους του συνεδρίου, και στο τέλος να πράξουν μετάνοια ο ένας στον άλλον,για να συνεχίσουμε μαζί αγαπημένοι ως εν Χριστώ αδερφοί στον εναντίον αγώνα της παναίρεσης του οικουμενισμού με την ΑΚΡΙΒΕΙΑ Ή ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ24/5/18, 11:53 π.μ.

    Κύριε Ρίζο η πατρότητα του όρου ανήκει στον αγωνιστή και ομολογητή π.Παισιο Παπαδόπουλο τον συμπατριώτη σας. Αυτό το γνωρίζω πολύ καλά. Αν ανατρέξτε στα κείμενα του θα το θυμηθείτε. Όντως είναι πολύ πετυχημένος όρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος24/5/18, 2:13 μ.μ.

      Δεν είναι όρος.Είναι αίρεση.Προσοχή!

      Οικονομία στον οικουμενισμό=παθητικός οικουμενισμός

      Οικονομία στην παράταση της μνημόνευσης=κοινωνία με τους οικουμενιστές

      Οικονομία στην αποτείχιση=ψευδοαποτείχιση

      Κύριε Ρίζο,είναι πολύ σημαντικές οι παρατηρήσεις σας.Ας ελπίσουμε ότι θα ταρακουνηθούν λιγάκι οι αγαπητοί κατά τα άλλα π.Σεραφείμ και π.Θεόδωρος,και θα βγούνε κάποια στιγμή από την οδό του ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΜΟΥ,στην οποία έχουνε μπει.

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος24/5/18, 1:49 μ.μ.

    Το link όπου ο π. Θεόδωρος Ζησης στο αρχονταρικι της Ι.Μ. Μηλοχωρίου στις 16-3-2018 λεει οτι το έργο του κ. Λογγίνου εχει ξεπεράσει αυτό του Μέγα Βασιλείου!!! Η "Κατάνυξη" το κατέβασε ηδη !! Το επιμαχο σημειο στο 1.52 . Δείτε το πριν το κατεβάσουν και απο το youtube.

    https://www.youtube.com/watch?v=MFxV3BvctGg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξερουνε κολπακια οι οικονομιστες πολλα...Ειδικα ο ""πανε πανε"""

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος24/5/18, 5:07 μ.μ.

    Αγαπάμε ιδιαιτερα τον π. Θεόδωρο και την αξιοσέβαστη οικογένεια του. Είναι μια οικογένεια αφιερωμένων στο Θεό ανθρώπων. Ευχόμαστε κι ελπίζουμε ο έλεγχος που ασκείται καλοπροαίρετα να φέρει αγαστα αποτελέσματα και να πορευθούμε όλοι οι αποτειχισμενοι μαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος24/5/18, 6:06 μ.μ.

    Εάν αυτό που κάνουν οι οικονομιστές δεν είναι ψευδοαποτείχιση,τότε δείξτε μου ποιος άλλος είναι αυτός που κάνει ψεύτικη αποτείχιση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.