Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Αναγκαίες διευκρινίσεις






Δὲν ὑπάρχει ἀσφαλῶς ἄνθρωπος σήμερα, ποὺ νὰ μὴ καταλαβαίνει ὅτι ἡ ἀνθρωπότητα διέρχεται μιὰ ἀπὸ τὶς πιὸ κρίσιμες στιγμὲς στὴν ἱστορική της διαδρομή. Ἴσως πρόκειται γι’ αὐτὸ ποὺ στην χριστιανικὴ γλῶσσα ὀνομάζουμε ἔσχατα. Ἐποχὴ ποὺ ἡ ἀνομία, ἡ σύγχυση, ἡ ἀποστασία θὰ ἐπικρατήσουν καὶ στὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας.
Οἱ λεγόμενες σκοτεινὲς δυνάμεις, ποὺ δροῦσαν ὑπὸ τὸ σκότος, σήμερα εἶναι ἐμφανεῖς, δὲν κρύβονται, εἶναι οἱ «φωτεινὲς» δυνάμεις τοῦ κακοῦ: Σιωνισμός, Μασωνισμός, Ἀποκρυφισμός, Οἰκουμενισμός, Νέα Τάξη Πραγμάτων. Ὡς ἄνθρωποι ποὺ θέλουμε νὰ ἀνήκουμε στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, παρακολουθοῦμε –τὸ κατὰ δύναμιν– ὅλη αὐτὴ τὴν κινητικότητα τοῦ κακοῦ καὶ ἀντιστεκόμαστε, πάλι κατὰ τὸ μέτρο τῆς χριστοποιήσεώς μας.
Μέσα σ’ αὐτὴν τὴν διαδικασία τοῦ ἀγῶνα μας, ἀντιληφθήκαμε (ὁ καθένας μας σὲ διαφορετικὸ χρόνο) ὅτι ὁ ἀγῶνας μας αὐτὸς κατὰ ἑνὸς ἀόρατου ἐχθροῦ, εἶναι ἀτελέσφορος, γιατὶ ὁ ἐχθρὸς ἤδη βρισκόταν ἐντὸς τῶν τειχῶν. Ὄχι ὅπως συνέβαινε πάντα στὴν ἱστορία, ἀλλὰ μὲ ἕνα ἰδιαίτερο τρόπο, ποὺ ταίριαζε μὲ τὶς προειδοποιήσεις τοῦ Κυρίου και τῶν Ἀποστόλων, ἀλλὰ καὶ τῶν Ἁγίων, μὲ αὐτὰ ποὺ θὰ συνέβαιναν στὰ ἔσχατα.
Ὅτι δηλ. ἡ ἀνομία (μικρὴ ἢ μεγάλη) θὰ ἔδινε τὴ σκυτάλη στὴν ἀποστασία, ὅτι ὁ ἐχθρὸς δὲν θὰ ἦταν μόνο ἐκτός, ἀλλὰ ἐντὸς τῶν τειχῶν· ὅτι οἱ ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας ὑψηλὰ ἱστάμενοι ἐκκλησιαστικοὶ ἡγέτες, δὲν θὰ εἶναι κάποιοι -ἁπλῶς- κακοὶ ποιμένες, κάποιοι τυχαῖοι αἱρετικοί, ἀλλὰ στρατευμένοι ὑπηρέτες καὶ στρατιῶτες τῶν ἐκτὸς Ἐκκλησίας ἀντιχρίστων δυνάμεων, ψευδοποιμένες καὶ ψευδοδιδάσκαλοι, ποὺ θὰ συντελέσουν (ὅπως καὶ συντελοῦν) στὴν ἐκκοσμίκευση μεγάλου μέρους τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος (ἀσφαλῶς καὶ πολλῶν ἐξ ἡμῶν), στὴν κατάργηση τῶν “συνόρων” καὶ “ἀναχωμάτων” τῆς Πίστεως, καὶ θὰ τὸν καθοδηγήσουν (ὅπως καὶ τὸν καθοδηγοῦν) στὴν ἀγκαλιὰ τοῦ Ἀντιχρίστου: «ἐσχάτη ὥρα ἐστί, καὶ ...ὁ ἀντίχριστος ἔρχεται, καὶ νῦν ἀντίχριστοι πολλοὶ γεγόνασιν· ἐξ ἡμῶν ἐξῆλθον, ἀλλ' οὐκ ἦσαν ἐξ ἡμῶν» (1Ἰω. 2, 18-19).
Ἔτσι, φροντίζοντας γιὰ τὴ σωτηρία μας ἀποφασίσαμε (σὲ διαφορετικὸ χρόνο ὁ καθένας) νὰ ἀπομακρυνθοῦμε ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἡγέτες καὶ ὅσους Ἐπισκόπους καὶ ποιμένες τοὺς ἀκολουθοῦν σιωπῶντες καὶ ἀνεχόμενοι. Χρησιμοποιήσαμε δὲ ἕνα κακοποιημένο ἀπὸ τὸ χῶρο τοῦ παλαιοημερολογητισμοῦ ὅρο, τὴν ἀποτείχιση, ἀφοῦ αὐτὸς ὁ ὅρος ὑπάρχει στὴν ἐκκλησιαστικὴ ὁρολογία καὶ πρακτική.
Ἡ ἀπομάκρυνση αὐτὴ ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς (ποὺ βέβαια, δὲν ἔχουν ἀκόμα ἐπίσημα χαρακτηρισθεῖ αἱρετικοὶ ἀπὸ τὴν ἐπίσημη Ἐκκλησία, φυσικῷ τῷ λόγῳ, ἀφοῦ αὐτοὶ ἀποτελοῦν τὰ ἡγετικὰ κλιμάκια ποὺ ἔπρεπε νὰ προβοῦν στὸν χαρακτηρισμὸ καὶ καταδίκη κάποιου ὡς αἱρετικοῦ) σημαίνει ὅτι συντασσόμεθα μὲ τὴν διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου (ἀκόμα κι ἂν δὲν τὴν ἔχουμε βιώσει λόγῳ τῶν παθῶν μας), ὅτι  συντασσόμεθα μὲ τοὺς Ἁγίους καὶ τοὺς πιστοὺς τῆς διαχρονικῆς Ἐκκλησίας, τοὺς «τετελειωμένους» τεθνεῶτες καὶ τοὺς ἀγωνιζόμενους καὶ ζῶντες, αὐτοὺς ποὺ γνωρίζουμε κι αὐτοὺς ποὺ δὲν γνωρίζουμε, αὐτοὺς ποὺ ἀποτειχίστηκαν ἐπίσημα ἢ ἀνεπίσημα, καὶ αὐτοὺς ποὺ δὲν ἀποτειχίστηκαν γιὰ πολλοὺς λόγους, ἀλλὰ ἀγωνίζονται ἐναντίον τῆς αἱρέσεως μὲ τρόπους ἀποδεκτοὺς ἀπὸ τὸν Κύριο. Μιᾶς αἱρέσεως ποὺ κατὰ τὸν Μητροπολίτη Πειραιῶς (μὲ τὸν ὁποῖο στὴν ἀντιμετώπιση τῆς αἱρέσεως διαφωνοῦμε): «ὁ Οἰκουμενισμός ἔχει αἰχμαλωτίσει μέ ἁλυσίδες καί δεσμά ὅλες σχεδόν τίς τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καί τίς Ἱεραρχίες τους, οἱ ὁποῖες λατινοφρονοῦν καί οἰκουμενίζουν μέ φωτεινές ἐξαιρέσεις τά Σεπτά Πατριαρχεῖα τῆς Γεωργίας καί τῆς Βουλγαρίας, ὅπως ἐν τοῖς πράγμασι ἀποδεικνύουν ἀνήκουστες, ἀνιστόρητες, πρωτοφανεῖς καί καινοφανεῖς οἰκουμενιστικές πράξεις καί ἐνέργειες, πραχθέντα καί λεχθέντα τους».
Γνωρίζουμε ἀπὸ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων, ὅτι ἡ αἵρεση εἶναι μολυσματικὴ ἀσθένεια, ποὺ μολύνει ὅσους κοινωνοῦν μὲ τοὺς αἱρετικούς. Καὶ ζῶντας ὑποχρεωτικὰ μὲ τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους στὴν καθημερινή μας ζωή, δὲν μποροῦμε νὰ ἀποφύγουμε τὴν μετ’ αὐτῶν ἐπικοινωνία. Μποροῦμε ὅμως νὰ ἀποφεύγουμε (κατὰ τὴν διδασκαλία, τὶς προτροπές-Ἐντολὲς καὶ τὸ παράδειγμα τῶν Ἁγίων) τὴν ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μαζί τους. Ὅταν αὐτὸ δὲν τὸ κάνουμε, εἴτε ἀπὸ ἀδιαφορία, εἴτε ἀπὸ ἐμπιστοσύνη στὸν ἑαυτό μας καὶ ἀνυπακοὴ στὴν εὐαγγελικὴ διδασκαλία, ἢ διαστρέβλωση αὐτῆς τῆς διδασκαλίας, τότε διακινδυνεύουμε τὴν σωτηρία μας.
Καὶ σ’ αὐτὸ μᾶς σπρώχνουν οἱ Ἐπίσκοποι καὶ οἱ πνευματικοὶ ἐκεῖνοι, ποὺ μᾶς συμβουλεύουν νὰ κάνουμε ὑπακοὴ στὸν πνευματικό μας ἢ στὸν Ἐπίσκοπο ποὺ συμπορεύεται καὶ ἐπικοινωνεῖ μὲ τοὺς παναιρετικοὺς Οἰκουμενιστές, οἱ ὁποῖοι διδάσκουν τὸν ἐπισκοποκεντρισμό, τὸν κληρικαλισμό, τὴν “βαπτισματικὴ” θεολογία, τὴν θεολογία τῶν “ἀδελφῶν ἐκκλησιῶν” ἢ τῆς “διηρημένης ἐκκλησίας” καὶ κάθε ἄλλη μεταπατερικὴ θεολογία.
Σ’ αὐτὴ μας τὴν προσπάθεια εἴδαμε ὅτι ἐκινεῖτο μιὰ ὁμάδα ἁγιορειτῶν Πατέρων (Καθηγουμένων καὶ μοναχῶν), πρεσβυτέρων καὶ λαϊκῶν, ἡ ὁποία δραστηριοποιήθηκε ἰδιαίτερα μὲ τὴν ἔλευση τοῦ Πάπα στὴν Ἑλλάδα, ὅταν πλέον φάνηκε καθαρά, ὅτι αὐτὸ ποὺ χρόνια τώρα φώναζαν κάποιοι πατέρες καὶ σύσσωμος ὁ κόσμος τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου, ἔμπαινε στὴν τελευταία εὐθεῖα πρὶν τὸν τερματισμό. Αὐτοὺς τοὺς Πατέρες πλησιάσαμε, ἀλλὰ γρήγορα ἀπογοητευθήκαμε, διότι γρήγορα ἄλλαξαν γραμμή, καὶ δὲν ἐφάρμοζαν αὐτὰ ποὺ μᾶς δίδασκαν ὡς διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ μᾶς παρακινοῦσαν νὰ κάνουμε.
Τέλος βρήκαμε βοηθὸ καὶ συντονιστὴ σ’ αὐτὸν τὸν ἀγῶνα μας τὸν ἱερομόναχο π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ, ποὺ συμμετεῖχε στὶς Συνάξεις αὐτῶν τῶν Πατέρων, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνο ἀντελήφθη ὅλα αὐτὰ πολὺ πιὸ πρὶν ἀπ’ ὅ,τι πολλοὶ ἀπὸ μᾶς, ἀλλὰ καὶ τὰ διετύπωσε σὲ βιβλία ποὺ ἐξέδωσε. Εἶναι γνωστὴ ἡ παράνομη, παράτυπη καὶ ἀνυπόστατη καταδίκη του ἀπὸ τὴν ἐπίσημη Ἐκκλησία, ἀκριβῶς γι’ αὐτὴν του τὴν “ζωντανὴ” ἀντίδραση ἐναντίον τῶν Οἰκουμενιστῶν κυρίως Ἐπισκόπων. Βρεθήκαμε, λοιπόν, χωρὶς πνευματικὸ καὶ λειτουργό, ἀφοῦ ἐπὶ χρόνια ἀρνεῖτο νὰ λειτουργήσει, ἐφαρμόζοντας τὴν ποινὴ τῆς καθαιρέσεως, παρὰ τὶς παρακλήσεις μας καὶ παρόλο ποὺ δὲν παρεδέχθη οὔτε στιγμὴ τὴν καθαίρεσή του ὡς ἰσχύουσα (ἀφοῦ τοῦ ἐπεβλήθη γιὰ λόγους ἐμμονῆς στὴν Ὀρθόδοξη Πίστη καί Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας).
Μᾶς ἔλεγε ὅτι στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας ἔχουμε Ἁγίους ποὺ καθαιρέθηκαν γιὰ λόγους Πίστεως (π.χ. ὁ ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς) καὶ παρόλο ὅτι ἦσαν καθηρημένοι, λειτουργοῦσαν, ἀλλὰ αὐτοὶ ἦσαν Ἅγιοι. Ἐγὼ δὲν μπορῶ νὰ τὸ κάνω αὐτό, ἐκτὸς ἂν κάποιοι σύγχρονοι πατέρες, συμφωνήσουν καὶ μοῦ ποῦν ὅτι μπορῶ νὰ λειτουργῶ, ὅπως γινόταν στὶς ἐποχὲς τῶν αἱρέσεων, ποὺ οἱ Πατέρες ἀποφάσιζαν γιὰ τέτοια θέματα. Στὴν δὲ ἔνταση τῆς πιέσεως ποὺ τοῦ ἐξασκούσαμε, ἔλεγε: δὲν θὰ λειτουργήσω ἀπὸ μόνος μου, γιατὶ θὰ μὲ κατηγορήσουν ὅτι κάνω δική μου Ἐκκλησία καὶ δὲν θέλω νὰ γίνω ἀφορμὴ νὰ κατηγορήσουν τὸν ἀγῶνα μας ἐναντίον τῶν Οἰκουμενιστῶν.
Τελικὰ ὁ Θεὸς (ὅπως πιστεύουμε) ἔφερε τὴ λύση. Ἡ σκέψη νὰ ἀπευθυνθοῦμε στὸν Μητροπολίτη Ράσκας Ἀρτέμιο, ποὺ κι αὐτὸς ἐδιώκετο γιὰ τὴν ἐμμονή του στὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ τὶς ὑποθῆκες τοῦ γέροντά του (καὶ νῦν ἁγίου) Ἰουστίνου Πόποβιτς, εἶχε σὰν ἀποτέλεσμα νὰ δεχθεῖ ὁ π. Εὐθύμιος (μετὰ ἀπὸ χρόνια) νὰ λειτουργήσει καὶ πάλι, ἀφοῦ αὐτὸ ἔγινε ὄχι ἀπὸ δική του πρωτοβουλία, ἀλλὰ κάτω ἀπὸ τὴν πίεσή μας καὶ τὴν εὐλογία τῶν περὶ τὸν Μητροπολίτη Ράσκας Ἀρτέμιο ἀγωνιζομένων κατὰ τῆς Οἰκουμενιστικῆς αἱρέσεως Πατέρων καὶ πιστῶν.
Στὴν προσπάθειά μας αὐτὴ συνεργαζόμαστε μὲ ἄλλους πιστούς, ἱερεῖς, θεολόγους, ἀλλὰ καὶ ἱστολόγια, ποὺ εἶχαν ἀγαθὴ διάθεση καὶ ὀρθόδοξες θέσεις, παρόλο ποὺ ὑπῆρχαν διαφορὲς στὸν τρόπο τοῦ ἀγωνίζεσθαι, ἢ ἰδιορρυθμίες  (μικρότερες ἢ ἴσες μὲ τὶς δικές μας). Μὲ κάποιους ἀπ’ αὐτοὺς εἴχαμε κατὰ καιροὺς διαφωνίες ἢ καὶ ἤρθαμε σὲ σύγκρουση, ἀγωνιζόμενοι ὅμως κατὰ τοῦ Πατριάρχη καὶ ὅλων τῶν ἐκφραστῶν τῆς αἱρέσεως, ὄχι γιατί εἴχαμε κάτι προσωπικὸ μαζί τους, ἀλλὰ γιατὶ προΐσταντο τῆς αἱρέσεως ἢ βοηθοῦσαν στὴν ἐξάπλωσή της.
Πρόσφατα μᾶς λύπησε καὶ συνεχίζει νὰ μᾶς λυπεῖ ἡ ἀπόσταση φιλικοῦ ἱστολόγου, ὁ ὁποῖος ἀνάρτησε πολλὰ κείμενά μας ὑπὲρ τῆς Ἀποτειχίσεως καὶ ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, μάλιστα μᾶς πρόλαβε καὶ ἀνάρτησε πρῶτος Video δικῆς μας ἐκδήλωσης στὸ Βόλο, μὲ ὁμιλία ποὺ εἶχε τίτλο «Ἡ κατεγνωσμένη αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ»· μαζί του δηλ. καὶ μὲ τὴ βοήθειά του συμπορευτήκαμε στὸν ἀγῶνα ἐναντίον αὐτῆς τῆς παναιρέσεως (ὁ καθένας μὲ τὸν τρόπο του), καὶ ὁ ὁποῖος ἀποδέχτηκε τὴν ἀποτείχισή μας. Μὲ αὐτόν, κάποιος ἀπὸ μᾶς, διατηροῦσε φιλικὲς σχέσεις, ἐπωφελήθηκε ἀπὸ τὶς συνομιλίες μαζί του, ἀντάλλαξε βιβλία, ὁδηγήθηκε στὴν μελέτη κάποιων συγκεκριμένων ἁγίων Πατέρων ποὺ τὸν βοήθησαν νὰ ξεκαθαρίσει καὶ νὰ διορθώσει λανθασμένες ἀντιλήψεις γιὰ θεολογικὰ θέματα· βέβαια, σὲ κάποια σημεῖα καὶ διαφώνησαν.
Παρὰ ταῦτα ὁ συγκεκριμένος ἱστολόγος παρεξήγησε τὶς προθέσεις τοῦ π. Εὐθύμιου (ἴσως δὲν εἶχε τὴν εὐκαιρία ἐκεῖ ποὺ εἶναι νὰ διαβάσει τὰ βιβλία του ἢ δὲν θέλησε ἔστω τηλεφωνικὰ νὰ πληροφορηθεῖ γιὰ τὶς κινήσεις του), πιθανὸν γενόμενος ἀποδέκτης τῶν συκοφαντικῶν αἰτιάσεων κάποιων καλοθελητῶν στὸ Ἅγιο Ὄρος καὶ ἀλλαχοῦ. Ἐτσι ἄρχισε καὶ συνεχίζει μιὰ ἐπίθεση ἐναντίον μας, θέλοντας νὰ διορθώσει πράγματα ποὺ δὲν ὑποστηρίζουμε, χωρὶς νὰ πραγματοποιήσει τὴν ἀπευθείας ἐπικοινωνία (ὅπως παλιότερα μὲ πρωτοβουλία του ἐγίνετο) ποὺ θὰ διέλυε τὶς καχυποψίες.

Τέλος, ἐδῶ καὶ καιρὸ δεχόμαστε μιὰ «ἐπίθεση» ἀγάπης ἀπὸ κάποιους τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου, ποὺ μᾶς ζητοῦσαν νὰ ἐνταχθοῦμε στὴν παράταξή τους. Ἐπειδὴ ἦταν ἐπιθυμία κάποιων ἀπὸ μᾶς, ἀλλὰ καὶ τοῦ π. Εὐθύμιου, ἐπιχειρήσαμε νὰ ὑπάρξει κάποια συνεννόηση μὲ ἀνθρώπους ἐκ τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου, ἀφοῦ αὐτοὶ ξεκίνησαν πρὶν ἀπὸ μᾶς τὸν ἀγῶνα ἐναντίον τῶν καινοτομιῶν ποὺ ἄρχισαν στὶς ἀρχὲς τοῦ 20ου αἰῶνα. Ὁ ὅρος μας ἦταν, ὅπως ἐμεῖς ἀποτειχιστήκαμε ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους τῆς περιοχῆς μας, καὶ ἀποφεύγουμε τὴν ἐπικοινωνία μὲ ὅσους ἐπικοινωνοῦν μὲ αὐτούς (παρόλο ποὺ δεχόμαστε τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας ὅτι τὰ μυστήρια ποὺ τελοῦνται ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι ἔγκυρα, ἕως συγκλήσεως Ὀρθοδόξου Συνόδου), ἔτσι καὶ αὐτοὶ νὰ ἀποτειχιστοῦν ἀπὸ τὶς παρατάξεις καὶ τοὺς δεσποτοκράτες Ἐπισκόπους, καὶ νὰ ἑνωθοῦμε στὸν ἀγῶνα κατὰ τῆς αἱρέσεως.
Δυστυχῶς, δὲν μπορέσαμε νὰ ἔχουμε συνεννόηση. Διότι αυτοὶ θεωροῦν ὅτι τὸ Ἡμερολόγιο συνδέεται μὲ πλευρὲς τῆς Πίστεως. Καὶ ἐπειδὴ δὲν ἀποδεχτήκαμε νὰ ἐντειχισθοῦμε (ὡς ἀποτειχισμένοι ἀπὸ τὸν Οἰκουμενισμό) σὲ παρατάξεις, ποὺ ἡ κάθε μιὰ θεωρεῖ ὅτι ἀποτελεῖ τὴν Ἐκκλησία, σκλήρυναν τὴν στάση τους ἐναντίον μας, καὶ ἐπαναλαμβάνοντας τὶς ἴδιες καὶ τὰ ἴδιες καινοφανεῖς καὶ ἀμάρτυρες στοὺς Ἁγίους Πατέρες θέσεις (χωρὶς κανεὶς ἀπὸ τοὺς Ἐπισκόπους τους νὰ τολμήσει νὰ μιλήσει, ἀφοῦ ἔτσι θὰ ἀνάγκαζε τὸν Ἐπίσκοπο τῆς ἄλλης παρατάξεως-ἐκκλησίας νὰ ἐπέμβει μὲ ἀποτέλεσμα τὴν μεταξύ τους ...σύγκρουση), ἄφησαν τὸ μειλίχιο ὕφος, ἀρνήθηκαν νὰ ἀπαντήσουν στὰ ἐρωτήματα μὲ ξεκάθαρες θέσεις καὶ ξεκίνησαν ἕναν πόλεμο ἐναντίον μας.

Συνεχίζουμε τὸν ἀγῶνα μας, ἀκολουθώντας τὸ κατὰ δύναμιν τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων ὡς πρὸς τὴν στάση μας ἀπένταντι στὴν αἵρεση. Δὲν θὰ συνεχίσουμε ὅμως ἕνα διάλογο ἄκαρπο καὶ ἀναποτελεσματικό, μὲ αὐτοὺς ποὺ δὲν ἔχουν κάποια πατερικὰ καὶ πειστικὰ ἐπιχειρήματα. Ἂν κάποιοι δημοσιεύουν κάποια τέτοια ἁγιοπατερικὰ ἐπιχειρήματα, θὰ τὰ λαμβάνουμε ὑπόψιν, γιατὶ αἰσθανόμαστε τὴν ἀνεπάρκειά μας καὶ τὶς ἐλλείψεις μας. Ἡ διάθεσή μας εἶναι μόνο καὶ μόνο νὰ ἀκολουθοῦμε τὴν Εὐαγγελικὴ διδασκαλία γιὰ τὴ σωτηρία μας, μέσα στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ ἀποτειχισμένοι ἀπὸ τοὺς συνοδοιποροῦντας μὲ τοὺς Οἰκουμενιστές....

Πατερική Παράδοση

5 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ1/9/13, 7:07 μ.μ.

    Αγαπητέ αδελφέ με το άρθρο σου αυτό αδικείς και πάλι την αλήθεια των γεγονότων. Για πρώτη φορά παραδέχεσαι, ότι τον αγώνα εναντίον των καινοτομιών ξεκίνησαν πιστοί από τον χώρο του κινήματος του Πατρίου και αυτό είναι ένα έστω μικρό πρώτο καλό βήμα, αλλά για ποιά συννενόηση με τους Χριστιανούς του Πατρίου υποστηρίζεις ότι κάνατε προσπάθεια, όταν την ίδια στιγμή ο Πνευματικός σας Πατέρας, αλλά και σεις ουσιαστικά εγγράφως, σε άρθρα ή σχόλιά σας, αποκαλείτε το κίνημα του Πατρίου Σχίσμα και Αποστασία από την Εκκλησία, αποστασία, διότι δήθεν δεν υπάκουσαν οι Πατέρες μας στην γενόμενη παράνομη αλλαγή του εορτολογίου που ανέχθηκαν οι υπόλοιποι Ορθόδοξοι; Και δεν έφθανε μόνο αυτό, αλλά κηρύσσετε τα Μυστήρια του Πατρίου Άκυρα χωρίς την Χάρι του Θεού και τους Αρχιερείς μας, όλους ανεξαιρέτως, ανίερους, αντιποιούμενοι ουσιαστικά εσείς τον ρόλο Ορθοδόξου Συνόδου. Με την στάση σας αυτή γίνεσθε ακριβώς ίδιοι με τους πλέον ακραίους εκ των Παλαιοημερολογιτών, που ορθά διαφωνείτε για τις παρόμοιες με σας απόψεις τους, και εμείς, τουλάχιστον μία μεγάλη μερίδα από εμάς του Πατρίου ομοίως διαφωνούμε μαζί τους. Με την στάση σας αυτή τρέφετε την διαμάχη δεν υπηρετείτε την καταλλαγή και συγχρόνως αδικείτε την Αλήθεια και την ίδια Την Εκκλησία. 'Οσο για τις Συνόδους του Πατρίου σας ερωτώ, εάν έστω και λίγοι από τους Αρχιερείς του Νέου αποτολμούσαν Αποτείχιση θα τους προβάλατε άρνηση να συγκροτήσουν Αρχιερατική ηγεσία, δηλαδή ουσιαστικά Σύνοδο προσωρινού χαρακτήρα; Όχι βέβαια γιατί αυτούς τους παραδέχεσθε ως Αρχιερείς. Το πρόβλημά σας δεν είναι οι Σύνοδοι του Πατρίου, αλλά οι Αρχιερείς του Πατρίου, που δεν παραδέχεσθε την Αρχιερωσύνη τους, ως φαίνεται, ούτε καν υπάρχουσα, κατά το υποστατόν του Μυστηρίου της χειροτονίας. Όσο για την "αγάπη" ή την "εχθρότητά " μας να είσθε σίγουροι ότι εμείς χαρήκαμε όταν σας είδαμε να πολεμάτε την Αίρεση του Οικουμενισμού , χαρήκαμε αληθινά και τουλάχιστον οι ορθοφρονούντες εξ ημών, εάν αποτύχετε, θα θλιβούμε αληθινά, σε αντίθεση με τους Οικουμενιστές ή τους συνοδοιπόρους τους που θα χαρούν ακόμη και γελώντας εις βάρος σας. Πολύ περισσότερο όμως θέλουμε να σκεφθείτε ξανά τα πράγματα να διακρίνετε μεταξύ καταστάσεων, φρονημάτων και προσώπων και να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας αντιλαμβανόμενοι, ότι ουδείς άσφαλτος και ότι όλοι οι καλοπροαίρετοι που αγωνιζόμεθα για Τον Χριστό και την Εκκλησία Του πρέπει κάποια στιγμή να βρούμε μία ορθή βάση συνεννόησης σεβόμενοι ότι τον τελευταίο λόγο στους προβληματισμούς μας δεν τον έχει ο καθένας μας, επειδή έτσι νομίζει ότι είναι η αλήθεια, αλλά μια Ενωτική Σύνοδος αληθινών Ορθοδόξων, όποτε ο Κύριος ευδοκήσει να συνέλθει, εργαζομένων και αποφασιζόντων υπό Τον Φωτισμό του Θεού μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος1/9/13, 11:17 μ.μ.

    (Σχόλιο που εστάλη στο ιστολόγιο Αμέθυστος, αλλά δεν δημοσιεύτηκε).

    Αγαπητέ αμέθυστε μήπως τελικά μέθυσες; Τα πήρες όλα σβάρνα! Αν θέλουμε να πούμε κάτι, το λέμε με αγάπη. Δεν σε παρεξηγώ, θα βρούμε τον ίσιο δρόμο μέσα από λάθη, από συγκρούσεις, από αναθεωρήσεις, κανείς δεν είναι αλάνθαστος και αυτός ο δρόμος βέβαια είναι ο δρόμος των Πατέρων.
    Λίγη αγάπη βρε αδερφέ δεν βλάπτει! Μην συμμετέχεις στον λιθοβολισμό του Στεφάνου ή της πόρνης.
    Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς δεν είναι Τρικαμηνάς σκέτο. Είναι ιερέας αδίκως καθαιρεθείς και τον καθήρεσαν ποιοι; οι αιρετικοί και για ποιο λόγο;
    Από πού τεκμαίρεις, ότι ο π. Ευθύμιος θέλει να ενώσει τους αντι-ουκουμενιστάς με τους παλαιοημερολογίτες και να ηγηθεί, είσαι καρδιογνώστης; Επειδή σχετικά με την μονή Εσφιγμένου, θα πρέπει να βλέπουμε και του στραβού το δίκιο; Επειδή ο οικουμενικός πατριάρχης θέλει να αντικαταστήσει μια σχισματική αδελφότητα με μία παναιρετική; Και η απλή λογική το λέει «το μη χείρον βέλτιον».
    Και από πότε η προσέγγιση με τους παλαιοημερολογίτες είναι κακή; Αυτό θα ήταν χρέος της εκκλησίας να το κάνει και όχι να τους αντιμετωπίζει σαν να έχουν ψώρα.
    Μήπως δεν βλέπω καλά; Θεωρείς τον άγιο Θεόδωρο Στουδίτη «υπαίτιο πολλών σχισμάτων»; Άλλο και τούτο!!!
    Το αν ο π. Ευθύμιος και ο κάθε χριστιανός παίρνει ευχή, για ό,τι κάνει, είναι ένα θέμα τελείως προσωπικό του και δεν θα λογοδοτήσει γι’ αυτό σε κανέναν ιεροεξεταστή. Είμαστε ελεύθερες και υπεύθυνες προσωπικότητες και η ευθύνη των πράξεών μας δεν ανάγεται σε κανένα πνευματικό και κανείς πνευματικός δεν εγκαλείται για τις δικές μας πράξεις.
    Δεν διδάσκει ο π. Ευθύμιος, ότι ο μολυσμός προέρχεται από τα μυστήρια της εκκλησίας, αλλά από την κοινωνία με τους αιρετικούς πράγμα, το οποίο πρεσβεύουν και πολλοί από το αντίθετο στρατόπεδο. Πάνω σε αυτήν την λογική εμένα προσωπικά με έχουν απομακρύνει από την ενορία μου. Δηλαδή εφ’ όσον πιστεύω, ότι ο επίσκοπος Ιγνάτιος είναι αιρετικός, γιατί να κοινωνώ από τα μυστήρια, που τελούνται στο όνομά του;
    Το εάν η αποτείχιση είναι δυνητική ή υποχρεωτική με λίγη καλή θέληση θα το βρούμε, λίγη μακροθυμία χρειάζεται, κανείς δεν είναι αλάνθαστος.
    Αγαπητέ αμέθυστε πάσχεις από «αλλεργία» σε κάποια ονόματα προσώπων, πού δεν γνώρισες για να διαπιστώσεις, ότι είναι «άγιοι». Αναστήθηκε ο θεολόγος Λαρίσης και έγινε φάντασμα; Είδες εσύ το φάντασμά του; Εγώ ξέρω, ότι το σκήνωμά του αναπαύεται δίπλα στο σκήνωμα του γέροντα π. Αθανασίου Μυτιληναίου, που όπως συμβαίνει με όλους τους αγίους, εν ζωή συκοφαντήθηκε και, μετά θάνατον, τείνει να βρίσκεται ο λόγος του μέσα στο σπίτι κάθε ορθοδόξου χριστιανού, τον οποίο όμως εσύ εντάσσεις στις ομάδες των «παρανοϊκών», αφού όχι μόνο «περιστράφηκε γύρω από το φάντασμα του Θεολόγου Λαρίσης» αλλά και αναπαύεται δίπλα του.
    Μία καλή κουβέντα βγήκε από το στόμα σου το «αγαθός» και αυτήν την δηλητηρίασες. «Αγαθός» είναι και φαίνεται αυτός, που την λέει, ακόμα και ο Κύριος διαμαρτυρήθηκε: «τι με λέγεις αγαθόν;».
    Δεν πειράζει φταίει το μεθύσι Κυριακάτικα!
    Λωρίτου Ελένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος1/9/13, 11:43 μ.μ.

    Μήν υποχωρήσετε κ. Σημάτη στις απειλές του Αμέθυστου που ενώ κλείνει, λέει το θέμα, σας χαρακτηρίζει ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ, έτσι σας χαιρετάει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. περαστικος2/9/13, 12:16 π.μ.

    Ένας ένας βρε παιδιά. Μή χτυπάτε όλοι την αποτείχιση. Σας ουδέτερος παρατηρητής έχω να πω πως όλοι πετροβολάνε την καρυδιά που κάνει καρύδια και όχι την άκαρπη. Μήπως τελικά οι αποτειχισμένοι έχουν δίκιο και πρέπει και μεις να τους ακολουθήσουμε. Πολύ προβληματίζομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος3/9/13, 5:02 μ.μ.

    "Τέλος βρήκαμε βοηθὸ καὶ συντονιστὴ σ’ αὐτὸν τὸν ἀγῶνα μας τὸν ἱερομόναχο π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ, ποὺ συμμετεῖχε στὶς Συνάξεις αὐτῶν τῶν Πατέρων, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνο ἀντελήφθη ὅλα αὐτὰ πολὺ πιὸ πρὶν ἀπ’ ὅ,τι πολλοὶ ἀπὸ μᾶς, ἀλλὰ καὶ τὰ διετύπωσε σὲ βιβλία ποὺ ἐξέδωσε."
    Θά σχολιάσω πρωτίστως τοῦτη τήν φράση.....
    Κατά τήν ταπεινή μου γνώμη δέν βρήκαμε ἐμεῖς τόν π. Ευθύμιο βοηθό σέ τοῦτο τόν ἀγώνα, ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ...
    Ὁ π. Εὐθύμιος ἦταν ὁ πρωτεργάτης σέ τοῦτο τόν ἀγώνα, ὁ ὑποκινητής τῆς κοιμισμένης μας συνείδησης, ὁ διαρήκτης τοῦ ἐφησυχασμοῦ μας, ὀ ἀφυπνιστής τοῦ βολεμένου λήθαργού μας.... Καί ἐνοχλεῖ πολύ, μα ναί ἐνοχλεῖ πάρα πολύ ὅλους ὅσους ψάχνουν νά βροῦν αἰτιάσεις γιά να τόν συκοφαντήσουν, νά τόν κυνηγήσουν και να νομίζουν ὅτι κάτι κατορθώνουν με το να στέκονται ἀπέναντί του.....
    Κατά δεύτερον, θά ἤθελα νά θυμίσω ὅτι τά ἠμερολόγια, καί ἡ τυπολατρεία (μπορεί και η μοιρολατρεία?), δέν ἔσωσαν κανέναν Ἄγιο καί δέν τόν κατέταξαν στήν χορεία τῶν Ἁγίων....
    Ψάχνουμε να βροῦμε ἐναγωνίως τόν παπά που θα μᾶς ἐξομολογήσει, (καί να σηκώσει ἐκεἰνος τό φορτίο τῶν εὐθυνῶν μας), νά μᾶς λειτουργεῖ κάθε Κυριακή καί κάθε μεγάλη ἑορτή, μετά να πίνουμε καί τον καφέ μας μέ τό ἀπαραίτητο παξιμαδάκι (γιατί νήστεψα τόσες μέρες βρε αδελφέ, να μην φάω το κατιτίς μου?), καί ἔχουμε τόν δικό μας παπά-μαριονέτα τοῦ χεριοῦ μας, σέ ὅτι κατεβάζει τό ἄδειό μας το κεφάλι.....
    Συγχωρέστέ μου τήν ἀδιακρισία, ἀλλά μέ μαριονέτες παπάδες, με 13 μέρες μπρός ἤ 13 μέρες πίσω, δέν ἀνεβαίνουμε ψηλά, ἐκεί ὅπου ὑποτίθεται ὅτι θέλουμε να φτάσουμε (!)....
    Θέλει τόλμη, θέλει γενναιότητα, θέλει ἀγωνιστικό φρόνημα σε κάθε πτυχή τῆς πνευματικῆς μας πορείας, καί νά μήν ψάχνουμε νά βροῦμε ὁ καθένας τά πιό φιλοσοφικά λόγια για νἀ ἀπαντήσουμε στόν ἄλλο....
    Τελείωνω μέ ἕνα παράδειγμα, πού ὄλοι μας τό ξέρουμε καί ὅλοι μας τό προσπερνάμε ἀδιάφορα: Ἠ Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία ἔζησε 40 χρόνια στήν ἔρημο, χωρίς να ψάχνει παπά να κοινωνήσει, χωρίς να ἐξετάζει πόσες ἠμέρες ἔχει διαφορά τό παλαιό μέ τό νέο ἠμερολόγιο, ἀλλά φαντάζομαι δέν ἤξερε πόσος χρόνος ἔχει περάσει.....
    Συγχωρέστέ μου τήν φλυαρία καί τήν ἀδιακρισία......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.